PDA

View Full Version : Bundealiga boksen: Zimmerman is niet bang voor Velbert



Dalton
02-01-2010, 20:58
Benjey Zimmerman is
niet bang voor Velbert

,,Ik ga er vrijdag niet naar Duitsland om te verliezen´´


De zwaargewicht Bengey Zimmerman nam plotseling het woord tijdens de eerste centrale training van het Nederlands boksteam in Apeldoorn, na de verrassende zege op Denemarken onlangs in Den Bosch. Hij vond dat initiator Hennie van Bemmel iets teveel nadruk legde op de kracht van de Duitse kampioensploeg Velbert - as vrijdag de volgende tegenstander in de Bundesliga - en zei tegen zijn teamgenoten: ,,Wat kan ons dat schelen? Ik heb zitten googlen en ik zag dat de Duitsers onlangs uitkwamen tegen een tweede divisieploeg in de Bundesliga. Het resultaat was niet om over naar huis te schrijven. Laten wij ons vooral bewust zijn dat we in de hoogste klasse uitkomen. Ik zal wel de laatste partij van de avond moeten boksen en ik verzeker jullie dat ik het verschil maak als het er nog om gaat. Met die instelling stap ik de ring in. Dat eis ik ook van jullie. Anders doe ik niet eens mee.``

Knal, plats, boem - de echo van het nieuwsjaarsvuurwerk galmde na. Benjey Zimmerman, liefst 17 kilo afgevallen en binnenkort toetredend tot de World Series of Boxing, neemt de plaats in van Ricardo van den Bosch en juist hij als invaller wilde niet stilstaan bij de wereld- en Europees amateurkampioenen, die Velbert in de regel opstelt. Dat ze sterk zijn, weet iedereen wel. Dat is geen nieuws. Uitgaan van je eigen kracht, maximaal (willen en durven te) presteren voor het team - t liefst meer - moet het enige uitgangspunt zijn. Daar wordt iedereen alleen maar beter van. Een typische topsport-instelling!

Het moet gezegd, het opvallende intermezzo van zaterdagmorgen bij ABCC paste helemaal in de ambitieuze en fanatieke beleving die het ambitieuze teamboksen kenmerkt. Kennelijk pakt de rest van de boksselectie dat ook op. Op enkele zieken na, was iedereen wederom aanwezig bij de centrale training. De drang om in selectie-verband te presteren, werd jarenlang node gemist. Vrijdagmiddag, 8 januari verzamelt men zich bij Papendal en ´s avonds staat de tweede krachtproef in en tegen Velbert op het programma. Vermoedelijk nog moeilijker dan de vorige keer tegen de Denen maar dat moet ook. De opzet is mee te doen aan de Bundesliga om het tekort aan wedstrijdritme, een jarenlange klacht van de Nederlandse amateurboksers, zo snel mogelijk weg te werken en dat kan alleen maar door zes of acht keer uit te komen tegen mondiale tegenstanders. Die kans ligt er dit jaar voor het eerst...

Jammer is alleen dat Husnu Kocabas en Arsen Podjan door griep zijn geveld. Het is twijfelachtig of ze eind van de week inzetbaar zijn. Zo niet, dan is dat een streep door de rekening. Zeker het ontbreken van Husnu Kocabas, de teamcaptain nota bene en warm pleitbezorger van de Bundesliga - getuige onlangs zijn commentaar bij Studio Sport - zou het moreel van het team nadelig (kunnen) beinvloeden. Alhoewel...Bengey Zimmerman - trainend bij Eurosport-commentator Fred Royers - met zijn positieve instelling de anderen bij de centrale training alvast op sleeptouw nam.


Hans de Bruijn
Lid van de werkgroep wedstrijden en evenementen

gymalkmaar1
02-01-2010, 21:07
leuk artikel..maar gvd wat een spelfouten.

blackadder
02-01-2010, 21:36
maar gvd wat een spelfouten.
x2.

micha
02-01-2010, 21:41
WAR Benjey!

Bosco Baracus
02-01-2010, 23:14
Ik ga er vrijdag zijn - dat wordt lekker knallen in Velbert!

Wat een beetje raar voor mij is - twee maatjes van mij vechten er - eentje voor Velbert/Duitsland (Sebastian Tatlik) en die ander voor Windmill/Nederland (Tatdat Pham)...

Als het goed is maak ik een klein verslag ervaan voor Mixfight.nl ;).

Gokhan
03-01-2010, 02:10
Ik ga er vrijdag zijn - dat wordt lekker knallen in Velbert!

Wat een beetje raar voor mij is - twee maatjes van mij vechten er - eentje voor Velbert/Duitsland (Sebastian Tatlik) en die ander voor Windmill/Nederland (Tatdat Pham)...

Als het goed is maak ik een klein verslag ervaan voor Mixfight.nl ;).


Haha vet hoor Tatdat Pham had voor nederland gebokst bij de 1e ontmoeting tegen de denen... ik ben er ook vrijdag.. ik zal ook paar foto's maken..

trainer Bv S'burg
03-01-2010, 17:37
Haha vet hoor Tatdat Pham had voor nederland gebokst bij de 1e ontmoeting tegen de denen... ik ben er ook vrijdag.. ik zal ook paar foto's maken..

Top mannen, dat jullie een verslag en pic. maken! Alvast bedankt. :thup:

Sonny ABCC
04-01-2010, 14:05
TOP!

Gokhan
04-01-2010, 15:20
En hier nog het verslag van de 1e ontmoeting gemaakt door NOS

http://nos.nl/video/125009-nederlands-boksteam-in-bundesliga.html

MMAFAN-1122
04-01-2010, 20:26
Benjey succes pik...

Karel
04-01-2010, 20:39
En hier nog het verslag van de 1e ontmoeting gemaakt door NOS

http://nos.nl/video/125009-nederlands-boksteam-in-bundesliga.html

thx, nog niet gezien