PDA

View Full Version : "Ze pakken ons alles af"



GerritTonijn
05-01-2010, 09:56
www.dumpert.nl - "Ze pakken ons alles af" (http://www.dumpert.nl/mediabase/770791/1c37a786/_ze_pakken_ons_alles_af_.html)

De Marokkanen schuiven het zelf af op de maatschappij....voetbalveld weg ..dus maar andere leuke dingen gaan zoeken.

Biiyen
05-01-2010, 10:07
www.dumpert.nl - "Ze pakken ons alles af" (http://www.dumpert.nl/mediabase/770791/1c37a786/_ze_pakken_ons_alles_af_.html)

De Marokkanen schuiven het zelf af op de maatschappij....voetbalveld weg ..dus maar andere leuke dingen gaan zoeken.

boehoe boehoe.... jankerts. Wordt GVD volwassen. Ja ze pakken je alles af.. ze pakken alles van IEDEREEN af, dat is geen racisme hoor! Ze pakken je geld, Ze pakken je gezondheid en ze geven je blauwe enveloppen.

Richelieu
05-01-2010, 10:28
Triest!

Italian*Berlusconi*
05-01-2010, 11:29
je ziet die ouders gewoon instorten, die vader helemaal. Echt sneu voor die mensen.
Hier de hele aflevering, wat rationeler dan dat stukkie van hierboven.

Wiseguy
05-01-2010, 11:35
Dit is wel hele makkelijke stemmingmakerij.

Richelieu
05-01-2010, 11:50
Dit is wel hele makkelijke stemmingmakerij.

Het zal je dochter maar zijn!

Wiseguy
05-01-2010, 11:56
Het zal je dochter maar zijn!

Individuele gevallen zijn altijd tragisch.

Wiseguy
05-01-2010, 12:00
www.dumpert.nl - "Ze pakken ons alles af" (http://www.dumpert.nl/mediabase/770791/1c37a786/_ze_pakken_ons_alles_af_.html)

De Marokkanen schuiven het zelf af op de maatschappij....voetbalveld weg ..dus maar andere leuke dingen gaan zoeken.

Dit bedoel ik dus met stemmingmakerij. Een dwaze man doet een ridicule uitspraak en jij maakt er van "De Marokkanen".

Kansloos geenstijl volk. Bekijk ook even de rest van het artikel van NOVA waarin een deskundige het conflict nuanceert.

Italian*Berlusconi*
05-01-2010, 12:11
NOVA - detail - Uitzendingen - Onrust in culemborg (http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7498/Onrust+in+Culemborg#)

dit is trouwens de volledige.....

Judas
05-01-2010, 15:22
Nog een buurt die verkloot wordt door die etters:

http://player.omroep.nl/?aflID=10483382

Tony
05-01-2010, 15:39
ff serieus:

Ik heb dit hele voorval in die ciulemborgse wijk niet gevolgt. Enige dat ik weet is dat er 2 groeperingen zijn (marokkaans en moluks).... Er is herrie geweest en iemand is met zijn auto op wat mensen ingereden...

Wie kan me in een paar zinnen uitleggen wat nu gaande is? en wie zijn de goeie en wie zijn de slechte in dit geval?

Wiseguy
05-01-2010, 15:47
Marokkaan steekt auto in fik.

Molukker doet aangifte.

Marokkaan rijd in op mensen.

Molukkers slaan marokkaan kappot.

Marokkanen bekogelen huizen met stenen.

Maar er ging nog wat aan vooraf maar wat precies geen idee.

De schuld ligt bij de marokkanen maar de molukkers besloten terug te bijten maar piepen nu ze teruggepakt zijn.

blackadder
05-01-2010, 15:48
ff serieus:

Ik heb dit hele voorval in die ciulemborgse wijk niet gevolgt. Enige dat ik weet is dat er 2 groeperingen zijn (marokkaans en moluks).... Er is herrie geweest en iemand is met zijn auto op wat mensen ingereden...

Wie kan me in een paar zinnen uitleggen wat nu gaande is? en wie zijn de goeie en wie zijn de slechte in dit geval?
Even kijken.
Marokkanen krijgen ruzie met molukker in een broodjeszaak. Besluiten zijn auto in de fik te steken. Steken de verkeerde auto in de fik. Marrokanen gaan rellen. Molukkers rellen terug. Marrokanen trekken de wijk in en beginnen lukraak ramen in te gooien. Marrokanen rijden in op een 13 jarig meisje die had gezien dat ze de auto in de fik staken en aangifte deed. Hadden haar eerder ook al bedreigt. Meid eindigt in ziekenhuis. Politie vreet uit hun neus.
Marrokanen zijn de bad guys.

Tony
05-01-2010, 15:55
ok...

wat een gezeik zeg...

Nederlandse banken investeren toch in clusterbommen...
Kunnen ze er niet eentje op die wijk gooien? Maar dan zo dat meeste clusters op het marokkaans gedeelte vallen, maar ook een paar op het moluks gedeelte... want hun zijn ook niet helemaal braaf...

The_Rock
05-01-2010, 22:30
In andere nieuws: Bosniers blijven netjes.

nanni149
05-01-2010, 23:52
Ik hoor overal overal over inteligente minutie! is er geen granaat/kogel die een marokaan op zoekt!ben dat tuig zo zat!

Mickey
06-01-2010, 00:20
Marokkaan steekt auto in fik.

Molukker doet aangifte.

Marokkaan rijd in op mensen.

Molukkers slaan marokkaan kappot.

Marokkanen bekogelen huizen met stenen.

Maar er ging nog wat aan vooraf maar wat precies geen idee.

De schuld ligt bij de marokkanen maar de molukkers besloten terug te bijten maar piepen nu ze teruggepakt zijn.

Serieus gast. Whiskey Tango Foxtrot..
Dat is wel erg politiek correct. Die gasten verdienden elke klap die ze gekregen hebben!

Wiseguy
06-01-2010, 00:34
Serieus gast. Whiskey Tango Foxtrot..
Dat is wel erg politiek correct. Die gasten verdienden elke klap die ze gekregen hebben!
`
Ja ze hebben die klappen zeker verdiend, molukkers zijn net als marokkanen trotse mensen. Als de molukkers er voor kiezen dat er wraak word genomen moeten ze niet gaan piepen bij de politie als het consequenties heeft. Het is een strijd die ze niet kunnen winnen.

Als die groepering het eenmaal op je voorzien heeft gaan ze je het leven zuur maken.

Glen
06-01-2010, 08:12
Ik vind het helemaal niets....mensen (welk ras of soort dan ook) die elkaar te lijf gaan.
Als die jongelui (eikels) met elkaar willen rellen, ok, moeten ze zelf weten.
Maar die Marokkaan die klappen heeft gehad en onherkenbaar in beeld was op tv lijkt mij niet het type die heeft lopen rellen, dat is gvd een oudere man.
Ze zullen je ouders even te pakken nemen.
Het eind is toch zoek.....
Dit heeft niks met trotse culturen te maken, dit is om je voor te schamen.
Marokkaans, Moluks, Nederlands, het is gewoon die kut mentaliteit van nu die onder de complete jeugd heerst.
Die lulletjes van 12 tot 19 die het over respect hebben....ze weten niet eens hoe ze het moeten spellen.....
R-E-S-P-E-C-T

Italian*Berlusconi*
06-01-2010, 08:18
welkom in de hiphop i wanna be a ghetto thug en zo ga ik me gedragen cultuur.. heeft niks met achtergrond / religie te maken maar meer met lage opleidingen en fuck the world mentaliteit. Worden ze opgepakt is dat alleen maar een boost voor hun ego, hun street rep (tja hahaha) gaat in hun ogen dan ook stijgen. Feit is dat er hier te makkelijk mee word omgegaan door justitie, ze zouden een voorbeeld aan amerika moeten nemen hoe het juist NIET moet (zie de ghetto's daar).

Ingmar
06-01-2010, 10:13
Dit bedoel ik dus met stemmingmakerij. Een dwaze man doet een ridicule uitspraak en jij maakt er van "De Marokkanen".

Kansloos geenstijl volk. Bekijk ook even de rest van het artikel van NOVA waarin een deskundige het conflict nuanceert.
Een "deskundige"..tja een Nova "deskundige".
Onderhand weten we wel wat voor mensen het zijn bij Nova,die nuanceren alles.

Richelieu
06-01-2010, 10:29
Een "deskundige"..tja een Nova "deskundige".
Onderhand weten we wel wat voor mensen het zijn bij Nova,die nuanceren alles.

Net zoals al die Amerika deskundigen destijds die na 9/11 in Nova, 2Vandaag etc wat te zeggen hebben. ;)

NielsN
06-01-2010, 10:45
Net zoals al die Amerika deskundigen destijds die na 9/11 in Nova, 2Vandaag etc wat te zeggen hebben. ;)

Je bedoelt Maarten van Rossum die toen als een van de weinigen in Nederland zijn hoofd er bij hield en zei dat iedereen zich aanstelde? Zoals iedereen zich nu ook weer enorm aanstelt?

Misschien moeten er volgende keer ook maar wat mifi members mee als we weer naar Belfast afreizen voor een gala. Daar zie je pas hoe het er uit ziet als twee bevolkingsgroepen in één stad elkaar niet mogen. Is echt wel effe wat anders dan drie blokjes beton. :rolleyes:

Italian*Berlusconi*
06-01-2010, 10:52
ja maar dat gelul in Belfast heeft juist wel weer met geloof te maken toch? of ben ik nu in de war.
Maar hoe zou dit nu op te lossen zijn, deze problemen in NL? wat mij betreft mag het een straf zijn die de eer echt krenkt bij deze gasten, dus in het openbaar papier prikken, excuses verplicht aanbieden aan hun 'slachtoffers', betalen van de gemaakte kosten... nog meer idee'en?

Richelieu
06-01-2010, 11:04
Je bedoelt Maarten van Rossum die toen als een van de weinigen in Nederland zijn hoofd er bij hield en zei dat iedereen zich aanstelde? Zoals iedereen zich nu ook weer enorm aanstelt?

Misschien moeten er volgende keer ook maar wat mifi members mee als we weer naar Belfast afreizen voor een gala. Daar zie je pas hoe het er uit ziet als twee bevolkingsgroepen in één stad elkaar niet mogen. Is echt wel effe wat anders dan drie blokjes beton. :rolleyes:

Haha, bedoel eigenlijk al die anderen behalve van Rossum! Als er één historicus nuchter is dan is hij het wel! Vond zijn serie programma's die hij over Amerika maakte in opdracht van de EO echt een hele reeks!


Misschien moeten er volgende keer ook maar wat mifi members mee als we weer naar Belfast afreizen voor een gala. Daar zie je pas hoe het er uit ziet als twee bevolkingsgroepen in één stad elkaar niet mogen. Is echt wel effe wat anders dan drie blokjes beton. :rolleyes:

Voor mijn werk heb ik in 2007 een maand in Ierland vertoeft en o.a. Cork, Dublin, Londonderry en ook Belfast bezocht. Inmiddels is het relatief rustig, maar als je de BlackCab tour neemt door de woonwijken van Belfast weet je genoeg. Als je geluk hebt en een enthousiate bestuurder kom je echt veel te weten.

Tip: draag geen Orangje kelding (en ook geen voetbalshirts) in bepaalde kroegen!


ja maar dat gelul in Belfast heeft juist wel weer met geloof te maken toch? of ben ik nu in de war.
Maar hoe zou dit nu op te lossen zijn, deze problemen in NL? wat mij betreft mag het een straf zijn die de eer echt krenkt bij deze gasten, dus in het openbaar papier prikken, excuses verplicht aanbieden aan hun 'slachtoffers', betalen van de gemaakte kosten... nog meer idee'en?

Deels waar, het conflict daar is al een behoorlijke tijd aan de gang (16e eeuw) en speelt tot op de dag van vandaag. Ierland was voor de Engelse koningen altijd een lastig bezit geweest. Eén van de manieren om die weerstand te breken was een politiek van kolonisatie van het gebied door Engelse en vooral Schotse boeren. Deze kregen in de 16e eeuw de mogelijkheid om boerderijen te beginnen op land dat was geconfisqueerd van de grootste tegenstanders. De nieuwe bewoners waren protestanten (Engelsen), over het algemeen volgelingen van een van de calvinistische kerkgenootschappen die in Schotland waren ontstaan na de reformatie. Tegenwoordig, de Anglicanen. De oorspronkelijke Ierse bevolking zijn altijd rooms-katholiek gebleven.

Door die politiek groeide in de provincie Ulster (het Noorden van het eiland) een protestantse meerderheid die zich sterk verbonden voelde met de Engelse koning. Die verbondenheid kwam zwaar onder druk te staan toen de katholieke Jacobus II de troon besteeg. De Engelsen vonden dat destijds maar niets en zochten steun bij aangetrouwde familie uit Holland. De verdrijving van Jacobus door zijn schoonzoon, Willem III van Oranje-Nassau tijdens de Glorious Revolution en de uiteindelijke nederlaag van Jacobus tijdens de Slag aan de Boyne zijn in de visie van de protestanten dan ook de belangrijkste gebeurtenissen in de geschiedenis van het eiland. Dit wordt door veel protestanten jaarlijks herdacht in de Oranjemarsen, wat standaard uitmond in rellen waarbij het incident uit Culemborg niets bij is vergeleken.

Marco
06-01-2010, 11:06
welkom in de hiphop i wanna be a ghetto thug en zo ga ik me gedragen cultuur.. heeft niks met achtergrond / religie te maken maar meer met lage opleidingen en fuck the world mentaliteit. Worden ze opgepakt is dat alleen maar een boost voor hun ego, hun street rep (tja hahaha) gaat in hun ogen dan ook stijgen. Feit is dat er hier te makkelijk mee word omgegaan door justitie, ze zouden een voorbeeld aan amerika moeten nemen hoe het juist NIET moet (zie de ghetto's daar).


x1000

NielsN
06-01-2010, 11:07
Ah. Juist, dan zijn we het weer eens.

Thanks voor het geschiedenislesje. :)

Italian*Berlusconi*
06-01-2010, 11:17
ja idd.. thanks voor de geschiedenis les! ;) weer wat geleerd deze woensdag!