PDA

View Full Version : Muay Thai/MMA Zaanstad



.Ko.
09-01-2010, 18:37
Ik ben opzoek naar een Muay Thai of MMA school in Zaanstad. Het liefst in de buurt van Assendelft.

Dank

steftheboxer
09-01-2010, 18:53
Hey Ko

In Krommenie heb je Shima Gym op het visserspad maar daar heb je alleen kickboxles en geen Muay Thai, verder heb je in Wormer de sportschool van Bob Schrijber daar geven ze wel MMA, schijnt wel een talentje te trainen die in een of andere Amerikaanse organisatie vecht!

Succes

.Ko.
09-01-2010, 19:00
Bedankt voor uw vlugge antwoord. Ik weet van het bestaan van Shima Gym maar inderdaad daar geven ze geen Muay Thai, ik zou ook graag ook mijn ellebogen en knieën willen gebruiken. Bob Schreiber kom ik ook net achter, jammer genoeg moet ik met de fiets heen en aangezien dat in Wormer is dat nogal een stukje in de late avond :p. Ik zie dat ze trouwens ook normaal Boksen hebben bij Shima Gym, dat lijkt me ook wel wat.

Mag ik ook vragen waar u traint?

Dank

steftheboxer
09-01-2010, 19:08
hahaha je mag wel je zeggen hoor

Ik stuur je wel even een PM

.Ko.
09-01-2010, 19:32
steftheboxer (http://mixfight.nl/forum/member.php?u=13283) heeft me inmiddels al goed geholpen maar natuurlijk zijn suggesties altijd welkom :P.

Fedorr
09-01-2010, 20:33
Mikes Gym nu in Oostzaan, (Zaandam) wel dichtby als je de bus pakt

.Ko.
09-01-2010, 21:22
Ik heb wss al een idee maar ik ga dit toch nog even bij me ouders voorstellen :P.

Bedankt!

Tony Galento
09-01-2010, 21:35
Hey Ko

In Krommenie heb je Shima Gym op het visserspad maar daar heb je alleen kickboxles en geen Muay Thai, verder heb je in Wormer de sportschool van Bob Schrijber daar geven ze wel MMA, schijnt wel een talentje te trainen die in een of andere Amerikaanse organisatie vecht!

Succes

Wat is het verschil tussen kickboksen en muay-thai. Volgens mij is dat in Nederland één pot nat.

Of Shima moet full-contact geven. Dat lijkt me sterk.

trainer Bv S'burg
09-01-2010, 21:41
Wat is het verschil tussen kickboksen en muay-thai. Volgens mij is dat in Nederland één pot nat.

Of Shima moet full-contact geven. Dat lijkt me sterk.

wij trainen met elleboog technieken en veel clinchwerk, wedstrijden via de M.O.N. worden (ook) met elleboog gevochten, dus toch niet helemaal één pot nat? Op veel evenementen/gala's mag je geen vaste knie maken, of een ronde trap opvangen en vasthouden en door counteren met een worp of veeg. paypap kan het verschil zeker vertelen :D

Tony Galento
09-01-2010, 21:47
wij trainen met elleboog technieken en veel clinchwerk, wedstrijden via de M.O.N. worden (ook) met elleboog gevochten, dus toch niet helemaal één pot nat? Op veel evenementen/gala's mag je geen vaste knie maken, of een ronde trap opvangen en vasthouden en door counteren met een worp of veeg. paypap kan het verschil zeker vertelen :D

Vroeger trainde we alles door elkaar heen. PKA, WKA en Muay Thai.

Ik neem aan dat jullie niet sparren met ellebogen en knieen naar het hoofd.

trainer Bv S'burg
09-01-2010, 22:01
Vroeger trainde we alles door elkaar heen. PKA, WKA en Muay Thai.

Ik neem aan dat jullie niet sparren met ellebogen en knieen naar het hoofd.

met de wedstrijdjongens met cappie en elleboogbeschermers wel! geen knieën naar het hoofd. Op de pads/mits of bij elkaar in de handschoenen trainen ze ook stootcombo's met elleboog technieken. :)

Tony Galento
09-01-2010, 22:07
met de wedstrijdjongens met cappie en elleboogbeschermers wel! geen knieën naar het hoofd. Op de pads/mits of bij elkaar in de handschoenen trainen ze ook stootcombo's met elleboog technieken. :)


Mooi, dat doe ik al tien jaar.

Een beetje kickbokstrainer pakt dat allemaal mee. Nederlanders vechten al 25 jaar op die regels in Thailand.

Ik neem aan dat Peter Smit niet eerst een cappie en elleboogbeschermers heeft gekocht voordat hij Changpuek Kiartsrongit neerkegelde. Je moet op alle regels kunnen vechten.

trainer Bv S'burg
09-01-2010, 22:23
Mooi, dat doe ik al tien jaar.

Een beetje kickbokstrainer pakt dat allemaal mee. Nederlanders vechten al 25 jaar op die regels in Thailand.

Ik neem aan dat Peter Smit niet eerst een cappie en elleboogbeschermers heeft gekocht voordat hij Changpuek Kiartsrongit neerkegelde. Je moet op alle regels kunnen vechten.

Het is net welke regels je liggen, toch? 10 jaar ervaring, dan heb je al heel wat partijen van 5 rondes op thai-rules gevochten? Als je alleen maar Gay-1 gewend bent om te trainen en te knokken, speelt elke thai met je, als je knokt op het spelletje van de thai :whistling:, maar zullen we on toppic blijven, die jongen zoekt een goede gym en geen discussie over of je wel of niet op thai-rules met een cap moet trainen, behalve als je een pannetje van beton hebt :D of zo goed bent als peter smit of true bee :thup:

Tony Galento
09-01-2010, 22:28
Het is net welke regels je liggen, toch? 10 jaar ervaring, dan heb je al heel wat partijen van 5 rondes op thai-rules gevochten? Als je alleen maar Gay-1 gewend bent om te trainen en te knokken, speelt elke thai met je, als je knokt op het spelletje van de thai :whistling:, maar zullen we on toppic blijven, die jongen zoekt een goede gym en geen discussie over of je wel of niet op thai-rules met een cap moet trainen, behalve als je een pannetje van beton hebt :D of zo goed bent als peter smit of true bee :thup:

Als ik ik de fijne kneepjes van vechten op thaise regels wil leren ga ik wel naar Thailand, niet naar Spakenburg.

Maar jij mag van mij denken dat je met iets heel speciaals bezig bent.

Mijn stelling is dat sportscholen die zich laten voorstaan op het authentieke muay-thai gebakken lucht verkopen.

trainer Bv S'burg
09-01-2010, 23:00
Als ik ik de fijne kneepjes van vechten op thaise regels wil leren ga ik wel naar Thailand, niet naar Spakenburg.

Maar jij mag van mij denken dat je met iets heel speciaals bezig bent.

Mijn stelling is dat sportscholen die zich laten voorstaan op het authentieke muay-thai gebakken lucht verkopen.

totaal niet met iets apparts bezig! Maar de M.O.N. en de IFMA zijn bezig om het muay-thai olympisch te maken, zodat het een NOC*NSF erkenning kan verdienen, zodat je een vorm van subsidie als sportschool kunt ontvangen. En (mee)denken doe ik zeker, heb mijn diploma's van de NBB, maar wil wel meedenken met me thai-boks trainer ;). Als je naar thailand gaat, breng een bezoek aan true bee gym.

grt dave

LeeMurray
09-01-2010, 23:16
Mikes Gym nu in Oostzaan, (Zaandam) wel dichtby als je de bus pakt
Ja toch. Ik zou ook naar Mike's gaan als ik in Zaandam zou wonen. Je kan kickboksen, mma en boksen, fitness. Zes keer week trainen.

.Ko.
09-01-2010, 23:38
Jammer genoeg vinden me ouders dat niet goed :(. Het probleem is dat ik zelf op de fiets heen moet :(. Ook zit ik al op een andere vechtsport maar boksen/muay thai/mma lijkt me ook leuk om te doen! Ik zag ook Warner's Gym, heeft iemand daar ervaringen mee?

LeeMurray
09-01-2010, 23:40
Hoezo mag je niet van je ouders? Ben je een meisje?

tk
10-01-2010, 02:23
Ik trainde eerst bij Shima Gym, was erg goed op techniek maar minder leden en kleiner dan wormer. In Wormer heb ik ook getraind, daar is het conditioneel zwaarder en er zijn meer lessen (ook in de ochtend en MMA).

Ik kom zelf ook uit Assendelft (midden) en naar beide was het goed te doen op de fiets.
Ik zou zeggen neem bij allebei een proefles en kijk welke jij de beste vindt..

.Ko.
10-01-2010, 13:14
Nee ik ben een jongen :P. Maar me ouders weten dat er hier ook zulke scholen zijn dus ze vonden het een beetje onzin.

TK: Heb je aan boksen of kickboksen gedaan als ik vragen mag? Opzich vind ik het niet erg als er minder mensen zijn. Lekker rustig :P. Ik denk dat het Shima wordt maar ik ben hier en daar nog een beetje aan het rondkijken.

Niekenuz
10-01-2010, 18:32
Nee ik ben een jongen :P. Maar me ouders weten dat er hier ook zulke scholen zijn dus ze vonden het een beetje onzin.

TK: Heb je aan boksen of kickboksen gedaan als ik vragen mag? Opzich vind ik het niet erg als er minder mensen zijn. Lekker rustig :P. Ik denk dat het Shima wordt maar ik ben hier en daar nog een beetje aan het rondkijken.
Dan ga je eerst lekker "gewoon" kickboksen en wanneer je "oud genoeg" bent koop je een auto of ga je met OV naar Mike's Gym.
Lijkt me zo klaar als ee klontje...Kun je nu ondertussen lekker fietsen. Is ook meteen lekker als warm-up.

Zitten dus alleen maar voordelen aan. :thup:

HUNTER
11-01-2010, 01:12
totaal niet met iets apparts bezig! Maar de M.O.N. en de IFMA zijn bezig om het muay-thai olympisch te maken, zodat het een NOC*NSF erkenning kan verdienen, zodat je een vorm van subsidie als sportschool kunt ontvangen. En (mee)denken doe ik zeker, heb mijn diploma's van de NBB, maar wil wel meedenken met me thai-boks trainer ;). Als je naar thailand gaat, breng een bezoek aan true bee gym.

grt dave

Die NOC*NSF erkenning gaat NOOIT gebeuren. Dream on. Zo lang er 19 bondjes zijn die allemaal ruzie met elkaar hebben houdt NOC*NSF (in mijn ogen terecht) de hele boel op slot

trainer Bv S'burg
11-01-2010, 11:49
Die NOC*NSF erkenning gaat NOOIT gebeuren. Dream on. Zo lang er 19 bondjes zijn die allemaal ruzie met elkaar hebben houdt NOC*NSF (in mijn ogen terecht) de hele boel op slot

Geduld wordt beloond zeggen ze toch. De MON is wel zo slim om met beschermers wedstrijden neer te zetten (minder voor de kijker, maar veiliger voor de vechter en geloofwaardiger voor de NOC*NSF) net als bij het boksen. Dit is ook de enige bond die samen een combinatie maakt van boksen (onder de NBB) en mauy-thai! Momenteel is het dus een idd een nachtmerrie :crying:. Houden we het toch verlopig bij het boksen ;) en doen we het kickboksen erbij:)

Durfal
11-01-2010, 12:39
Nee ik ben een jongen :P. Maar me ouders weten dat er hier ook zulke scholen zijn dus ze vonden het een beetje onzin.

TK: Heb je aan boksen of kickboksen gedaan als ik vragen mag? Opzich vind ik het niet erg als er minder mensen zijn. Lekker rustig :P. Ik denk dat het Shima wordt maar ik ben hier en daar nog een beetje aan het rondkijken.

Bij Schreiber gym krijg je een perfecte begeleiding,vooral voor jonge vechters is het mentale aspect zeer belangrijk.
Je ouders moeten beseffen dat een school niet zomaar een school is daar zitten flinke verschillen tussen!!
Neem idd eens een proefles hier en daar wat heb je te verliezen??