PDA

View Full Version : Wie kent de specifieke IBJJF-regels voor No Gi



Christophe
11-01-2010, 21:25
Op 6 maart organiseert men hier in Mexico het eerste nationaal kampioenschap No Gi. In de aankondiging wordt vermeld dat de officiële IBJJF-regels toegepast zullen worden, maar buiten de gewone Gi-regels in het engels (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.org/rules.htm), waarvan trouwens ook wordt beweerd dat het een incomplete vertaling uit het portuguees is) vind ik er niks van terug op het hele net?! :confused:

Oh ja, ik ben niet op zoek naar die belachelijke kleding-regel dat alle vechters een rashguard moeten dragen met minstens 10% van de oppervlakte in de kleur van hun gordel in BJJ (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.org/nogiuniform.htm))! :rolleyes:

Kan iemand me hier mee helpen?

cholitzu
11-01-2010, 21:59
Volgens mij is het enige verschil dat er geen advantages worden gebruikt in nogi.

Christophe
11-01-2010, 22:40
Dus alle regels betreffende neckcranks, beenklemmen, etc. zouden hetzelfde zijn?! :confused:

cholitzu
11-01-2010, 23:15
Dus alle regels betreffende neckcranks, beenklemmen, etc. zouden hetzelfde zijn?! :confused:


Yep, imo

Groundwork
11-01-2010, 23:17
Volgens mij niet, is er geen verschil in het al dan niet toelaten van beenklemmen?
Ik dacht dat bij gevorderd no gi dat de kneebar wel was toegestaan, vorig jaar op de Zona No Gi een waarschuwing gekregen omdat ik een kneebar deed in de beginnersklasse. De scheidsrechter (Remco van Baardewijk) zei toen dat kneebars enkel in de gevorderde klasse was toegestaan.

FightingDutchman
12-01-2010, 10:28
Volgens mij niet, is er geen verschil in het al dan niet toelaten van beenklemmen?
Ik dacht dat bij gevorderd no gi dat de kneebar wel was toegestaan, vorig jaar op de Zona No Gi een waarschuwing gekregen omdat ik een kneebar deed in de beginnersklasse. De scheidsrechter (Remco van Baardewijk) zei toen dat kneebars enkel in de gevorderde klasse was toegestaan.

De IBJJF werkt in het No-gi niet met gevorderde en beginners klasses maar die delen gewoon in op bandkleur van het BJJ. Waarvoor je dus een rashguard moet dragen waarvan 10 procent overeenkomt met de bandkleur die je hebt zoals Christophe al zei.

Verder dacht ik inderdaad dat het gewoon de BJJ regels waren maar dan zonder advantages, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

In ieder geval veel succes Christophe! En keep us posted natuurlijk.

ijsblok
12-01-2010, 12:49
even een ander vraagje... het is een nationaal kampioenschap.. Heb jij een mexicaans paspoort Christophe?

Groundwork
12-01-2010, 17:12
@Fightingdutchman: thnx voor de info :)

Christophe
12-01-2010, 18:19
even een ander vraagje... het is een nationaal kampioenschap.. Heb jij een mexicaans paspoort Christophe?

Ze noemen het een nationaal kampioenschap, maar zijn maar wat blij als er buitenlanders meedoen. Dus het is gewoon open. :lol:

Op mijn Mexicaanse paspoort moet ik nog ietsje langer dan een jaar wachten.

Christophe
12-01-2010, 18:20
De IBJJF werkt in het No-gi niet met gevorderde en beginners klasses maar die delen gewoon in op bandkleur van het BJJ. Waarvoor je dus een rashguard moet dragen waarvan 10 procent overeenkomt met de bandkleur die je hebt zoals Christophe al zei.

Verder dacht ik inderdaad dat het gewoon de BJJ regels waren maar dan zonder advantages, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

In ieder geval veel succes Christophe! En keep us posted natuurlijk.

Will do amigo! ;)

K-man
14-01-2010, 11:49
Hi Christophe,

De regels voor No Gi zijn exact hetzelfde als met de Gi. Punten telling is hetzelfde, straffen zijn hetzelfde en toegestane technieken zij hetzelfde.

Wat betreft kleding: verplicht zwarte short (behalve als je als blackbelt vecht) HELEMAAL zwart.
Mbt de shirts, vroeger kreeg je een rashguard van hun, tegenwoordig moet je je eige shirt meenemen, en ik ben van mening dat het duidelijk moet aangeven welke kleur band je ebnt. Voorbeeld, zwart met blauwe mouwen is ok.

Hoop dat dit helpt.

Greetz,

Remail

Renzo Gracie Holland.

K-man
14-01-2010, 14:34
ik kan ni eens mijn eigen naam typen..LOSER

Kemail:twak: