PDA

View Full Version : BlackBerry 9700 Bold



joost
12-01-2010, 22:34
Iemand ervaring met dit telefoontje?


Ik kan mijn abo verlengen en zit aan dit toestel te denken!

Iemand nog tips misschien qua abo? :)

Justinian
12-01-2010, 22:42
Ik heb de Blackberry Storm en die bevalt me echt uitstekend! Geen gepruts met een klein qwerty toetsenbordje, maar een 'volwaardig' touchscreen qwerty toetsenbord waarmee je fatsoenlijk kunt typen. Aanrader! Zal hem je donderdag wel ff laten zien ;)

joost
12-01-2010, 22:50
Ja de storm is helemaal touchscreen he? ik vind opzich een qwerty toetsenbord wel fijn!

het wordt sowieso een blackberry :D

Tony
12-01-2010, 23:49
Ik ben HTC fan...

kijk eens naar deze anders:

Touch HD2

http://www.tabletlaptop.nl/images/hd2.jpg

Of deze met toetsenbord (heb ik zelf)

Touch Pro 2
http://www.gsminfo.nl/nieuwsmedia/images/phones/HTC/HTC%20Touch%20Pro2%281%29.jpg
http://gopaultech.com/files/2009/08/htc-touch-pro-2.jpg

payap
13-01-2010, 07:50
Moet volgende maand verlengen bij HI en deze staat bij mij ook bovenaan de lijst (BB bold 9700).

Hoor goede verhalen over BB.

Richelieu
13-01-2010, 08:34
Gebruik nu al bijna een jaar de BlackBerry Bold 9000, maar bevalt me echt prima! Volgens jaar zeker weer een BB als ik kan verlengen.

http://binside.typepad.com/binside_tv/images/2008/05/16/blackberry_bold.jpg

Pimp-Daddy
13-01-2010, 10:49
iPhone is de baas!!!

Ulis-E
13-01-2010, 11:36
ik heb de bold 9700 sinds 2 weekjes, bevalt me prima! best vreemd aangezien ik eigenlijk meer van touchscreen ben..

maar goed, hij's supersnel.. en je kunt gratis BB messenger gebruiken als je vrienden ook een BB hebben




.. maar misschien da'k nog een HTC hiernaast neem.. :$

ARMENIA
13-01-2010, 13:16
Als je toch voor de blackberry gaat, vind ik persoonlijk de nokia e71 mooier.. alleen we verkopen in de winkel geen blackberry's dus k weet niet echt wat de specificaties zijn. het enige grote voordeel waar iedereen mee komt aanzetten in de winkel is het pingen, maarja daar tegenover zijn de minuten wel weer duur en toestel ook. die blackberry bold, bij hoeveel minuten gratis? een tip van mij voor jouw, neem geen abonnement van 2 jaar, betaal liever 100 euries bij en doe het voor 1 jaar. de e71 krijg je al bij 150 minuten per maand in combinatie met onbeperkt internetten. dus maandelijkse kosten van 17,50 de eerste 3 maand, daarna 25 per maand.die htc hd 2 is ook wel een leuke telefoon voor een jaartje trouwens

A-team
13-01-2010, 14:11
Voor mijn nooit geen Nokia meer. De laatste, de e71 ging weer eens precies een maand na de garantie kapot. Ik wil nu een BB bold 9700 maar zit daar ook een youtube applicatie op?
P.s. Een iphone hoef ik ook niet meer, super mooi ding maar zo beperkt!

payap
13-01-2010, 14:14
Via de E71 heb je toch geen direct mail? Bij de blackberry krijg je gelijk door als er mail is. Bij een e71 moet je dit toch steeds zelf checken?

joost
13-01-2010, 14:29
Net online de BlackBerry 9700 besteld... (je krijgt online korting op je abo)

Heb nu:
Relax 30 € 23,95
Sms Maximaal € 9,95
Instant Email € 11,90
totaal: € 45,80

1 Jarig abonnement en moest voor het toestel €109,95 bijbetalen!

Goede deal dacht ik zo :D

A-team
13-01-2010, 14:41
Via de E71 heb je toch geen direct mail? Bij de blackberry krijg je gelijk door als er mail is. Bij een e71 moet je dit toch steeds zelf checken?

Nee, dat doet hij ook zelf!

payap
13-01-2010, 14:50
Nee, dat doet hij ook zelf!

Okee meende dat het alleen bij een BB kon. Maar ook met een hi online bv dus?

A-team
13-01-2010, 14:56
Je kunt dat zelf instellen via je nokia. Ik had hem om de 5 minuten staan en s'nachts uit. Ik weet niet of je het korter als 5 minuten kunt instellen maar volgens mij gaat dat wel!

ARMENIA
13-01-2010, 16:05
Ja de e71 kan ook laten zien wanneer je mail ontvangt, evenals de e75. Die relax 30, ik neem aan 300 minuten? En is het een of/of systeem wat betreft de combinatie van smsjes en belminuten?Ik ken de telefoon niet, maar klinkt in de oren als een goede deal!Ook goed dat je voor 1 jaar hebt gekozen;)Het enige nadeel is, wanneer je via het internet bestelt en er gebeurt iets met het toestel, dan duurt het ook erg lang voordat je het probleem gaat oplossen.. wanneer je direct in de winkel een abonnement afsluit betaal je wel iets meer voor een toestel of abonnement, maar je krijgt ook meer service en als er iets aan de hand is met je toetsel of abonnement, kan je naar de winkel en zullen zij je makkelijker helpen...

joost
13-01-2010, 16:58
Als er iets mis is met mijn abonnement kunnen ze dat in de winkel gewoon oplossen.. het toestel is inderdaad een andere zaak maar ach of je brengt hem weg naar de winkel of je stuurt hem op het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, dat risico wil ik wel lopen voor 70 euro verschil!

Relax 30 is 260min/smsjes maar heb gewoon een sms maximaal (1000smsjes) erbij genomen!

guess2007
13-01-2010, 17:27
Heb de e71 prive en de bb 9700 voor me werk.
Beide hebben wel wat, al werkt de nokia sneller vind ik en is een stuk platter.
Kan misschien ook komen door al die security policies die op de blackberry draaien van het werk.
Voor de nokia is weer een lading apps en games enzo te downloaden dus dat is weer voordeel.

el bastardo
14-01-2010, 11:59
Ik ga me zometeen de e72 halen. Iemand daar ervaringen mee?

http://kidz.bluehyppo.com/wp-content/uploads/2009/06/nokia-e-72-black-3001.jpg

Tony
14-01-2010, 12:02
Geen idee Stinky... Maar als ie minstens net zo goed is als zijn voorganger (E71) dan is het een top toestel.

el bastardo
14-01-2010, 12:08
Geen idee Stinky... Maar als ie minstens net zo goed is als zijn voorganger (E71) dan is het een top toestel.
Tja, volgens de recenties is dat het geval, dus ik had dezelfde redenatie.

Is het trouwens altijd zo dat aanbiedingen op internet niet gelden voor in de winkel? Ook niet voor bijvoorbeeld The Phonehouse?

Fyodor
14-01-2010, 13:59
Ik ga me zometeen de e72 halen. Iemand daar ervaringen mee?

http://kidz.bluehyppo.com/wp-content/uploads/2009/06/nokia-e-72-black-3001.jpg

Ja, ik heb hem sinds 5 december!
(Binnen gekregen tijdens de live K-1 finals, ik rennen naar de voordeur hehe :))

Hij bevalt mij heel goed, heb er onbeperkt internet bij voor een prikkie. Mail komt realtime binnen. Het qwerty toetsenbord bevalt me best goed, ik was er heel snel aan gewend.

Het enige rare/negatieve wat ik nu +/-3 keer heb meegemaakt is dat de spatiebalk het niet meer deed. Was een beetje raar bij sms'jes. Rebooten en het was weer normaal. Er is net vorige week een nieuwe firmware update gekomen, ik denk als ik die installeer dat het dan over zal zijn.

Dus vragen over de Nokia E72: stel ze hier!

biggz
14-01-2010, 14:45
Ik heb de BB Bold 9000
Bevalt me ook goed. Ik heb het persoonlijk niet zo met dat touch.

Offtopic: Wat een BB aanhang hier op mixfight

Fyodor
14-01-2010, 15:13
Ik heb de BB Bold 9000
Bevalt me ook goed. Ik heb het persoonlijk niet zo met dat touch.

Offtopic: Wat een BB aanhang hier op mixfight

Bas Boon of Black Berry? :p

Ontopic: ik heb ook een hekel aan een touch screen.

el bastardo
14-01-2010, 16:14
Ik twijfel nog steeds tussen de BB9700 en de e72... Ongeveer een gelijkwaardig toestel lijkt me...

ARMENIA
14-01-2010, 18:27
Jongens, de verschillen tussen de e71 en de e72 zijn: iets beter geluid, iets meer geheugen om bijv. filmpjes op te slaan (wel uit te breiden naar 16 gig maargoed), internet is sneller, camera is iets beter en een betere processor. De e71 krijg je al vanaf 15 euro in de maand, moet je er wel internet bij nemen of je neemt geen internet en betaalt éénmalig 59 euro bij. hiervoor krijg je 150 minuten terug zonder smsjes. neem je er nog een smsbundel bij van 100 stuks betaal je 3,50, dus al met al 18,50 en dan heb je 150 minuten en 100 smsjes (telfort). De e72 kost op maandelijks basis 18,95 euro zie ik net bij t-mobile maar dan heb je wel een of/of systeem. Dit klinkt in eerste instantie wel leuk maar mensen vergeten vaak dat wanneer je smsjes stuurt dit ten koste gaat van de minuten en vice versa, uiteindelijk heb je elke maand een stuk minder belminuten dan als je dacht, risico is dat je over de minuten heengaat bellen. dat weet t-mobile ook al te goed en daarom hebben ze ook een of/of systeem, klinkt leuk in de oren als een verkoper je het aanpraat maar uit de praktijk blijkt dat er heellll veel mensen in de fout gaan op dit punt en daar verdienen zij dus weer aan;)

joost
25-01-2010, 20:19
heb hem sinds vanmiddag in bezit, de nieuwe blackberry bold 9700!! hij bevalt tot nu SUPER!!! zoooveeeel mogelijkheden damnnn

be back voor meer info als ik hem wat langerheb en volledig heb getest

payap
25-01-2010, 20:34
heb hem sinds vanmiddag in bezit, de nieuwe blackberry bold 9700!! hij bevalt tot nu SUPER!!! zoooveeeel mogelijkheden damnnn

be back voor meer info als ik hem wat langerheb en volledig heb getest

Hou ons op de hoogte Joost!

17 februari moet ik verlengen en ben erg benieuwd.

The Bulldog
26-01-2010, 01:30
ik heb e71 gehad en nu blackberry...

vond de e71 fijnere toetsen hebben maar voor de rest blacjberry al the way

Marquis
26-01-2010, 12:45
Ik gebruik nu zo een 2 jaar de BB. Het is een fijne zakelijke telefoon vooral als je veel onderweg bent of thuis werkt.

el bastardo
26-01-2010, 14:56
Twijfelde tussen de BB9700 en de Neukia e72. Ben voor de e72 gegaan, ivm goedkoper abonnement. Toe nu toe zeker nog geen spijt, al heb ik geen ervaring met BB. Had hiervoor de iPhone. In vergelijking daarmee is de iPhone veel leuker als je voor de verschillende applicaties gaat e.d. De e72 is voor zakelijk gebruik (lees mailverkeer, smsen e.d.) een stuk vriendelijker. Tis maar waar je voor kiest.

Ben wel erg benieuwd hoe de 9700 is btw. Maar van wat ik hier hoor, issie erg fijn.

A-team
27-01-2010, 09:26
Ik heb ook de e72, had eerst de e71 maar ik vind het toch een hele vooruitgang. Nu maar hopen dat hij heel blijft!

ARMENIA
27-01-2010, 11:37
Ik heb ook de e72, had eerst de e71 maar ik vind het toch een hele vooruitgang. Nu maar hopen dat hij heel blijft!


ajo, wat bijvoorbeeld dan?

$un$hine
27-01-2010, 11:57
Ik wilde m'n abo graag verlengen met de X2, maar de releasedatum werd uitgesteld. Nu wacht ik maar op de X10.
Ondertussen toch voor de N97 gekozen (hiervoor een HTC gehad en zat te twijfelen over een BlackBerry) en ik ben zeer tevreden. Mis windows wel, maar genoeg knopjes om nog te ontdekken!!

mokumnised
28-01-2010, 16:41
voor mij ging de keuze tussen een htc hero en een iphone. Aangezien je met een iphone altijd aan een 2 jaar abbo zit, daarbij is het zo dat het oorlog aan het worden is tussen apple en google en wordt het in de toekomst waarschijnlijk minder makkelijk om google applicaties te draaien op je iphone (voor mij belangrijk).
Voor android waar de hero op draait, zijn ook steeds meer applicaties verkrijgbaar, en het toestel is kwa internetbeleving echt vergelijkbaar met de iphone.
Daarbij kan ik over 8 maanden alweer een nieuw toestel bestellen.

Dan de blackberry in vergelijking met nokia.
Ik zou persoonlijk altijd voor de blackberry kiezen, al is de app store imo nog wel wat aan de magere kant.
De bouwkwaliteit van de BB is gewoon erg goed ,al helemaal wanneer je dit vergelijkt met Nokia waarvan de bouwkwaliteit de laatste jaren een drama is, ik heb verschillende toBmodellen van nokia gehad...voor mij nooit meer, wat een tyfusbende, met ieder toestel problemen.

Voor de liefhebbers van een toestel waarmee je veel kunt is het misschien handig om even te wachten op de Sony Ericsson experia X10, schijnt volgende maand uit te komen.

payap
23-02-2010, 15:30
Net mij abonnement van HI verlengt en gekozen voor de Nokia E72. Eerlijk gezegd had de Blackberry mijn voorkeur maar qua prijs me net iets te gortig.

De Nokia E72 moet ik voor een jaar verlengen (is 8 maanden als je gelijk 4 maanden voor einde contract verlengt) 19,95 euro bij betalen. De Blackberry werdt 159,95 euro bij betalen en 7,50 euro per maand duurder voor het blackberry abonnenment tov de eindeloos online.

Kan niet wachten en ben benieuwd

A-team
24-02-2010, 09:29
Net mij abonnement van HI verlengt en gekozen voor de Nokia E72. Eerlijk gezegd had de Blackberry mijn voorkeur maar qua prijs me net iets te gortig.

De Nokia E72 moet ik voor een jaar verlengen (is 8 maanden als je gelijk 4 maanden voor einde contract verlengt) 19,95 euro bij betalen. De Blackberry werdt 159,95 euro bij betalen en 7,50 euro per maand duurder voor het blackberry abonnenment tov de eindeloos online.

Kan niet wachten en ben benieuwd

Krijg je geen spijt van! Die Nokia mail is echt top en supersnel!

el bastardo
24-02-2010, 11:14
Ik heb er wel spijt van. Had precies dezelfde afweging gemaakt als Payap, maar baal nu dat ik toch niet voor de BB gekozen heb... e72 heeft problemen met server op het net, is niet echt fantastisch te bedienen, gooit je continue van het net af...
Qua mail is ie echt super! Voor te internetten is het kut. Applicaties zijn ook kut! Doen het de helft vd tijd niet. En wat er dan wel is aan applicaties stelt geen ruk voor.
Maar goed, ik was de iPhone gewend. Daar kan het aan liggen.

payap
24-02-2010, 11:50
Ben benieuwd. Als goed is wordt hij volgens KPN vandaag bezorgd. Tot nu toe altijd goede ervaring gehad met nokia's muv de 6500 waar de toetsen erop geplakt waren en los lieten. Nu de E66 en ook fijn toestel.

el bastardo
24-02-2010, 12:08
Hoop dat het voor jou een mindere teleurstelling wordt...

A-team
24-02-2010, 12:09
Ik heb er wel spijt van. Had precies dezelfde afweging gemaakt als Payap, maar baal nu dat ik toch niet voor de BB gekozen heb... e72 heeft problemen met server op het net, is niet echt fantastisch te bedienen, gooit je continue van het net af...
Qua mail is ie echt super! Voor te internetten is het kut. Applicaties zijn ook kut! Doen het de helft vd tijd niet. En wat er dan wel is aan applicaties stelt geen ruk voor.
Maar goed, ik was de iPhone gewend. Daar kan het aan liggen.

Tegen de iphone wat betreft internet en applicaties kan niks op.

TommySoprano
24-02-2010, 12:35
Ik heb sinds kort de HTC Hero (android)
Dit is zeker een aanrader !

joost
24-02-2010, 13:27
heb de 9700 bold nu meer dan een maand in bezit en hij bevalt me SUPER!! beste telefoon die ik tot nu toe gehad heb!

ARMENIA
24-02-2010, 13:41
Hmm, Iphone is gewoon de beste telefoon die er is vind ik, als je dat eenmaal bent gewend en je neemt een andere telefoon dan zal je er niet van opkijken hoe goed je laatste is:P

Maareh ik heb een aanbod:

Een n97 (geen mini)
In doos en alle toebehoren zitten erbij.
Is misschien 2 weken door mij gebruikt.
De originele lader van nokia zit er niet bij, maar ik heb daarvoor in de plaats zo'n usb kabeltje waarmee je kan opladen en een nieuwe andere oplader.

€325
Iemand interesse?

Iggy
24-02-2010, 15:34
Ik heb vandaag een nieuwe sony ericsson satio besteld. Iemand er ervaring mee?

payap
25-02-2010, 22:45
Mijn eerste bevindingen van de Nokia E72 zijn top. Heb hem net anderhalve dag dus nog een hoop afwachten. Maar de mail loopt als een trein! Wel erg wennen nog aan het toetsenbord.

cholitzu
25-02-2010, 23:14
Ik heb de Blackberry Storm en die bevalt me echt uitstekend! Geen gepruts met een klein qwerty toetsenbordje, maar een 'volwaardig' touchscreen qwerty toetsenbord waarmee je fatsoenlijk kunt typen. Aanrader! Zal hem je donderdag wel ff laten zien ;)


idd sinds 6 maanden een bb storm, wil geen andere meer, top toestel.
zat nog te twijfelen tussen bb en I phone.
Ik zat in de winkel te wachtten om geholpen te worden , omdat ik een i phone wou, in de tijd dat ik zat te wachtten heb ik op zijn minst 4 mensen gezien die problemen hadden met de I phone.

Keuze was toen snel gemaakt.