PDA

View Full Version : Bokskampioen moet opnieuw Cel in



Marchant
13-01-2010, 12:20
SCHWERIN - Profbokser Jürgen Brähmer, WBO-wereldkampioen in het halfzwaargewicht, kan ook buiten de ring zijn handen nog steeds niet thuis houden. De 31-jarige Duitser is dinsdag door een rechtbank in Schwerin tot zestien maanden cel veroordeeld wegens twee geweldsdelicten. Zijn advocaat heeft beroep tegen het vonnis aangetekend.
http://www.boxnews.com.ua/photos/875/Jurgen-Brahmer9.jpg







Brähmer heeft in Duitsland een bedenkelijke reputatie opgebouwd als 'bajesklant'. Sinds 1998 heeft hij vijf jaar van zijn leven achter tralies doorgebracht. De roekeloze bokser zat nog in zijn proeftijd toen hij opnieuw twee keer in de fout ging.
Brähmer verdedigde zijn wereldtitel eind december met succes voor de eerste keer.

blackadder
13-01-2010, 12:31
Ach is het weer zo ver?

blackadder
13-01-2010, 12:44
Ok. Dit schijnt wel een enigzins raar verhaal te zijn. Met name de beschuldiging aan het adres van Brähmer dat hij een vrouw d'r neus zou hebben gebroken. Want vlak na het incident werd de vrouw in kwestie onderzocht en kon de behandelende arts geen schade aan haar vaststellen. En drie dagen later pas stelt een andere arts, een kennis van het zogenaamde slachtoffer, een gebroken neus en bloeduitstortingen aan haar vast. En daar is Brähmer nu dus voor veroordeeld.

Lionheart
13-01-2010, 12:51
Klote voor m, maar zo te zien is het geen lieverdje, dus tja dan krijg je dit..

bryan
13-01-2010, 13:09
ik vind dat als een prof vechter voor gewelds delicten veroordeeld is hij geschorst moet worden voor het leven. Zal de repuatie van de sport alleen maar ten goede komen. dan haal je de rotte appels er vanzelf uit. GSP, Fedor, pacman etc er zijn zat kampioenen te bedenken die dit soort zaken niet doen..

jopke
13-01-2010, 13:17
ik vind dat als een prof vechter voor gewelds delicten veroordeeld is hij geschorst moet worden voor het leven. Zal de repuatie van de sport alleen maar ten goede komen. dan haal je de rotte appels er vanzelf uit. GSP, Fedor, pacman etc er zijn zat kampioenen te bedenken die dit soort zaken niet doen..


en hoe weet jij dat die mensen die zaken niet doen?

YoMarK
13-01-2010, 13:20
Omdat dat niet bij hun karakter past.

jopke
13-01-2010, 13:28
Omdat dat niet bij hun karakter past.


ken je die mensen dan?

kijk het gaat me nu zozeer op wie wel een lievertje is en wie niet.
maar laten we nu niet naief gaan doen. veel goede knokkers hebben ook te maken met geweld buiten het werk om.

dat er delicten worden gepleegt okee dat is waar, en eigenlijk kan het niet. maar daarvoor worden ze bestraft net als ieder ander bestraft zou worden.

ik ben van mening dat deze sporters niet ook in hun sport bestraft moeten worden. een kwestie van privé en werk gescheiden houden.

Marchant
13-01-2010, 13:56
ken je die mensen dan?

kijk het gaat me nu zozeer op wie wel een lievertje is en wie niet.
maar laten we nu niet naief gaan doen. veel goede knokkers hebben ook te maken met geweld buiten het werk om.

dat er delicten worden gepleegt okee dat is waar, en eigenlijk kan het niet. maar daarvoor worden ze bestraft net als ieder ander bestraft zou worden.

ik ben van mening dat deze sporters niet ook in hun sport bestraft moeten worden. een kwestie van privé en werk gescheiden houden.


Als ik nu vast zou komen te zitten voor een of ander delict in mijn prive leven , is de kans erg groot dat ik ook mijn baan kwijt ben.
Dus waarom zou het dan bij sporters anders moeten zijn?
Zoals je zelf ook zegt "bestraf ze net als ieder ander bestraft zou worden. "

blackadder
13-01-2010, 13:58
Als ik nu vast zou komen te zitten voor een of ander delict in mijn prive leven , is de kans erg groot dat ik ook mijn baan kwijt ben.
Dus waarom zou het dan bij sporters anders moeten zijn?
Zoals je zelf ook zegt "bestraf ze net als ieder ander bestraft zou worden. "
Het is toch, bijna, altijd aan de werkgever of ie je terugneemt of niet.

Marquis
13-01-2010, 14:06
Het is toch, bijna, altijd aan de werkgever of ie je terugneemt of niet.


9 van de 10 keer word je ontslagen omdat het werk die je doet niet meer kan realiseren en het werk gaat gewoon door neem ik aan.

remco pardoel
13-01-2010, 14:58
Dat zou niet goed zijn geweest voor Rutten en Overeem die beiden betrokken waren bij geweldsdelicten. Denk je wel Bryan

Justinian
13-01-2010, 15:03
Als ik nu vast zou komen te zitten voor een of ander delict in mijn prive leven , is de kans erg groot dat ik ook mijn baan kwijt ben.
Dus waarom zou het dan bij sporters anders moeten zijn?
Zoals je zelf ook zegt "bestraf ze net als ieder ander bestraft zou worden. "
Als ik een eigen zaak zou hebben zou ik mezelf niet ontslaan omdat ik veroordeeld zou zijn wegens een geweldsdelict ;) Een prof vechter kun je ook zien als een eigen baas.

Marquis
13-01-2010, 15:16
Dat zou niet goed zijn geweest voor Rutten en Overeem die beiden betrokken waren bij geweldsdelicten. Denk je wel Bryan



Alistair is toch nooit veroordeeld geweest ?

Iedereen heeft het recht om zich te verdedigen ook profvechters.


Ga je als profvechter met iedereen aan de haal omdat je denkt wat je op de sportschool het geleerd op straat ff te demonstreren dan zou een schorsing wel op zijn plaats zijn.

trainer Bv S'burg
13-01-2010, 15:16
paar maanden vast, goeie (interne) voorbereiding op zijn volgende gevecht, kracht en conditie komt hij straks niet te kort!

Marchant
13-01-2010, 15:29
Als ik een eigen zaak zou hebben zou ik mezelf niet ontslaan omdat ik veroordeeld zou zijn wegens een geweldsdelict ;) Een prof vechter kun je ook zien als een eigen baas.


Tja zo kan je het inderdaad ook zien, je hebt gelijk

En trouwens voetballers komen vaak negatief in het nieuws of dit nu geweld delict is of iets anders.
En artiesten (zangers) mogen deze dan niet meer voetballen en of zingen.

Denk dat je 80% van de rap scene kwijt bent.
Alhoewel het voor sommige Rapper best wel aan te bevelen is. (zie topic Kempi)