PDA

View Full Version : MMA Euro prospects vol. 1



Northernmost
17-01-2010, 16:23
I wrote a piece on up-n-coming European MMA fighters to my blog. It's in english, but from my experience with Dutch, I don't think it's a problem. If you're interested, check it out: Beatings from the North (http://beatingsfromthenorth.blogspot.com/)

I had Hans Stringer on my worklist, but I decided to leave him out of the vol. 1. If he beats Knaap, he's definitely on the vol. 2 list.
You guys probably know some interesting up-n-comers from Netherlands. Any hot tips?
Thanks.

FightingDutchman
17-01-2010, 18:54
Nice job!

Hans Stringer deserves a spot if he wins against Knaap. A tip for the BW division is definitely Jordy Peute! He's only 25 years old. He fought the only BW on the list, Klockars, last year and lost a controversial decision.

Northernmost
17-01-2010, 20:55
Thanks man. Yeah, I've seen Peute's both fights here in Finland. Looks like he has a four fight win streak going on. Gotta keep eye on him in the future.

Jeru
17-01-2010, 21:27
I met Diego Gonzalez here in Amsterdam when he fought for the M-1 World team. Then he also had to cut a lot of weight and just didn't make it. Good fighter and nice guy!

Michal Kita who trains in Amsterdam and is originally from Poland could be a good one for the HW division.

COHIBA
17-01-2010, 22:42
Thanks man , nice way to promote them !

michaell
18-01-2010, 02:47
I met Diego Gonzalez here in Amsterdam when he fought for the M-1 World team.
The same here. I even interviewed him for mixfight.ru. He's got a beautiful girlfriend of Iranian descent.

Jeru
18-01-2010, 08:06
The same here. I even interviewed him for mixfight.ru. He's got a beautiful girlfriend of Iranian descent.

I did the same but for Ringsports :lol: Yup nice girlfriend indeed.

The interview I did....

Ook Diego Gonzalez had een partij op 15 augustus tijdens de M-1 Challenge in Hilversum. Onder leiding van Bert Kops vocht het Zweedse talent (11-3-0-1) zijn eerste partij in Nederland voor het World Team tegen de Duitser Nordin Asrih. Een dag voor de weging komt hij aan op Schiphol en is nog een aantal kilo’s te zwaar. Taak om meteen na de landing richting Sportcentrum Kops te gaan en de overtollige kilo’s af te zweten. Ringsports is de lulligste niet en houdt hem gezelschap tijdens dit afzien om ondertussen de nodige vragen te stellen.

Nog geen 24 uur voor de weging en hij is maar liefst 7 kilo te zwaar. “Eten en drinken is de komende dag taboe”, zegt zijn vriendin die met hem is meegekomen. Afgelopen week was hij nog zeker 12 kilo boven zijn vechtgewicht van 77 kilo. “Dit is normaal voor mij en ik ben het nu wel gewend. Vandaag moet er 3 kilo af en morgenochtend nog 4”. Diego smeert zich in met een onduidelijke gel, trekt zijn zweetpak en hoodie aan en stapt op de hometrainer: het zweten kan beginnen. “Dit is wel het moeilijkste onderdeel van een vechter zijn, maar ik doe dit al jaren. Het hoort er gewoon bij. Ik heb altijd in de 77 kilo klasse gevochten en elk jaar werd ik zwaarder, maar bleef het gewoon aftrainen. Normaal loop ik rond tussen de 89 en 92 kilo, dat moet er allemaal af in die laatste week en in het internationale circuit moet je wel. Een klasse zwaarder kan ik eigenlijk niet vechten, want dan krijg je gewoon zo’n reus tegenover je die nog veel meer aftraint”. De laatste week voor het gevecht doet hij naast het afzweten ook geen vechttraining meer om blessures te voorkomen.

Dat aftrainen belangrijk is bleek wel uit zijn vorige gevecht voor de M-1 tegen de Turk Fatih Dogan. “Ik was veel groter dan hem op de dag van de partij. Ik kon merken dat hij amper had afgetraind. Misschien maar een kilootje of 2”. Die partij won Diego dan ook vrij gemakkelijk in de eerste ronde op TKO.

In Zweden traint hij allround, maar is voornamelijk goed in het grondwerk en is bruine band BJJ. “Maar ik ben ook flink bezig voor het staande werk. Voor elke discipline heb ik een andere trainer. Ook eentje voor de conditietraining. De enige manier om beter te worden is om uit elke discipline de beste trainers en sparringpartners te hebben“ .

Zijn drang om met de besten te trainen heeft hem geleid naar kampioenencoach Greg Jackson in Amerika. “Een maand trainen met de allerbeste vechters. Toen ik daar was waren onder anderen Joe Stevenson en Rashad Evans van de UFC ook aanwezig”. Prachtig vond hij dat en is dan ook van plan om weer een keer terug te gaan. Dat moet zeker kunnen aangezien hij fulltime prof is. Diego is pas 24 en ziet voor zichzelf dan ook een goede kans om hogerop te komen. “Mijn manager bracht me in contact met de M-1 en dat is voor mij een mooie mogelijkheid om me te laten zien”. Het liefst zou hij vechten in Amerika vanwege het tempo, maar is er eigenlijk niet zo mee bezig. Op de vraag of hij dan ook liever in de kooi vecht zegt hij: “Met mijn stijl maakt het eigenlijk niet uit of het in de kooi of in een ring is. Ik wil gewoon vechten en het maakt me niet uit voor welke organisatie”.

Van zijn tegenstander weet hij niet veel: “Ik heb een aantal filmpjes op internet gezien en zag dat het een ‘brawler’ is. Gewoon afstand houden dus en dan snel naar de grond brengen”, zegt hij met een grote zelfverzekerde glimlach.

Dan is het tijd voor het echte lijden en gaat hij voor een uurtje de sauna in met pak en al. Ik beweeg me richting de gezellige bar om een biertje te pakken. Ondertussen zie ik zijn vriendin, die door Bert is getrakteerd, met een lekker broodje kebab. Laat Diego het maar niet zien denk ik bij mezelf…

Northernmost
18-01-2010, 08:24
" Normaal loop ik rond tussen de 89 en 92 kilo"
Wow, I would've never thought he'd weight so much. I thought he walked around something like 80 and could possibly cut down to 70(155). I guess not :)

Northernmost
19-01-2010, 09:32
Grabowski vs Handzhiyski (http://www.youtube.com/watch?v=9X4gZ9Wa418)

Parry Hotter
19-01-2010, 12:37
Siyar Bahadurzada deserves to be on the list. he has the World title Shooto.
Hans Stringer LHW, great talent.
Dion Staring, has the European Title Shooto and will fight Damian Grabowski 30 januari, who's in vol. 1

Northernmost
19-01-2010, 17:57
Afghan Killa is great for sure, but he's already fought high profile fights like against Jorge Santiago at Sengoku, so I left him out of the list. I think he's more like a established fighter than a prospect.

Tulch
19-01-2010, 18:21
Pascal Krauss, Ivan Buchinger, Paul Sass, Yan Cabral, Alexander Sarnavskij, Mick Sinclair, Artemij Sitenkov

good article btw!

Jetli
19-01-2010, 19:51
Ben Boekee 7-0-0 last week added to the eu top ten :Federgewicht . GroundandPound (http://www.groundandpound.de/mma/rankings/european-top-ten/federgewicht/)

iconian
19-01-2010, 20:19
" Normaal loop ik rond tussen de 89 en 92 kilo"
Wow, I would've never thought he'd weight so much. I thought he walked around something like 80 and could possibly cut down to 70(155). I guess not :)

yeah that's amazing, he said he cuts 15 lb in the two days leading up to the fight, that's brutal.

iconian
19-01-2010, 20:23
Pascal Krauss, Ivan Buchinger, Paul Sass, Yan Cabral, Alexander Sarnavskij, Mick Sinclair, Artemij Sitenkov

good article btw!

paul sass is a great submission fighter, I trained with him a couple of times

bazooka
19-01-2010, 20:49
Ben Boekee 7-0-0 last week added to the eu top ten :Federgewicht . GroundandPound (http://www.groundandpound.de/mma/rankings/european-top-ten/federgewicht/)

Op Sherdog staat dat Ben Boeke een record heeft van 5-1 met een verliespartij tegen Jordy Peute op Heat FC in 2006.

Is dat een fout??

Ik vind Ben Boeke trouwens een topvechter, zeker na het zien van zijn laatste partij in Cagewars waar hij de ene submission attempt na de andere uit zijn hoge hoed tovert!!

FightingDutchman
19-01-2010, 21:06
Op Sherdog staat dat Ben Boeke een record heeft van 5-1 met een verliespartij tegen Jordy Peute op Heat FC in 2006.

Is dat een fout??

Ik vind Ben Boeke trouwens een topvechter, zeker na het zien van zijn laatste partij in Cagewars waar hij de ene submission attempt na de andere uit zijn hoge hoed tovert!!

Nee dat is geen fout. Sterker nog Ben heeft niet 1 maar zelfs 2 partijen verloren op Submission van Jordy. Waarbij de eerste zelfs inclusief rope escapes was en Jordy Ben 3 maal heeft gesubmit in de eerste ronde.

Deze partijen waren volgens mij beide op amateur regels maar op Sherdog staat de tweede partij op prof regels vermeld maar de uitslag(en) kloppen dus wel degelijk.

bazooka
19-01-2010, 21:33
Nee dat is geen fout. Sterker nog Ben heeft niet 1 maar zelfs 2 partijen verloren op Submission van Jordy. Waarbij de eerste zelfs inclusief rope escapes was en Jordy Ben 3 maal heeft gesubmit in de eerste ronde.

Deze partijen waren volgens mij beide op amateur regels maar op Sherdog staat de tweede partij op prof regels vermeld maar de uitslag(en) kloppen dus wel degelijk.

Dankjewel, dat maakt het duidelijker.

Welke band heeft Ben eigenlijk met bjj?

Northernmost
19-01-2010, 21:53
Pascal Krauss, Ivan Buchinger, Paul Sass, Yan Cabral, Alexander Sarnavskij, Mick Sinclair, Artemij Sitenkov
good article btw!
Thanks. I've been keeping an eye on Cabral for a while now. Dude is an awesome grappler. One of his students, David Aranda (3-0), is going to fight here in Finland against Mathias Klockars (5-0) who was on my vol. 1 list.
I'm planning to do these prospects reviews maybe once a month or once every second month, so thanks for hints.

Jetli
19-01-2010, 22:00
Ben is een Judo leraar en verder traint hij zijn staande en grondwerk bij Hoyer's Gym.

FightingDutchman
20-01-2010, 10:24
Dankjewel, dat maakt het duidelijker.

Welke band heeft Ben eigenlijk met bjj?

Zoals Jetli al aangaf geen officiele band met BJJ dus maar daardoor neit minder gevaarlijk op de grond (zie zijn laatste partij in Ierland waar hij de ene Sub poging na de andere er uit gooide en zijn partij daarvoor die hij vrij snel op Sub wist te winnen).

Briant
20-01-2010, 16:00
Ben is een Judo leraar en verder traint hij zijn staande en grondwerk bij Hoyer's Gym.


Ben Boekee hoort zeker in het lijstje. Ik vond zijn submissions simpel maar effectief, zo zie ik ze graag :)

Jeru
20-01-2010, 21:06
yeah that's amazing, he said he cuts 15 lb in the two days leading up to the fight, that's brutal.

Jup, but to tell you the truth he didn't make it... He failed to lose the last couple of pounds. So the world team was already down one point. He did win his match after decision.

Northernmost
23-01-2010, 15:42
Gotta keep my eye on this Boeke dude. Looks to be an exciting fighter.

Jetli
24-01-2010, 10:21
Ben heeft gister gewonnen op armbar round 1 :record 8-0-0

Northernmost
20-02-2010, 13:07
Congrats to Boeke. I'll be sure to include him to my next prospect review.

arne046
20-02-2010, 14:31
Hello Northernmost,


That is very nice! But the spelling of his last name is wrong! It's Ben Boekee; (double e). He's recently added to the europeon top 10 (groundandpound.de)


Thank you.

Kemal
20-02-2010, 23:15
thanks!