PDA

View Full Version : Joop Kasteel interview, laatste deel!



Justinian
18-01-2010, 20:29
In dit laatste deel van het vierdelige interview met Joop Kasteel, vertelt Joop tenslotte over een van zijn passies; reizen. Hij vertelt over de reizen naar ondermeer Brazilië en Thailand en over het bezitten van een huis in Thailand. Tenslotte gaat Joop in op een internetfenomeen ‘het bashen van bekende vechters’. Iets waar Joop zich al een tijd aan stoort…

Het interview is hier te vinden: Interview Joop Kasteel (4): reizen! (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/interview_joop_kasteel__4___reizen_/)

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-01-13_JoopKasteel/kasteelxtra05.jpg

Jeru
18-01-2010, 21:17
Zijn leuke landen om aan verslaafd te zijn Thailand en Brazilië :)
Bedankt voor de interviews Roy! Verdomd goed gedaan.

Tony
18-01-2010, 21:38
Echt een super interview... alle delen waren interessant.
Ook blij om te horen dat Joop het onderwerp "alistair" aanhaalt... Want zeg nou zelf... die kritiekgolf van de laatste tijd ging gewoon nergens over.... punt uit.

trainer Bv S'burg
18-01-2010, 21:48
meer dan geslaagd interview, leuk om te lezen!

Iggy
18-01-2010, 21:52
Leest heerlijk weg. Hopen dat er veel meer van dit soort verslagen volgen.

Tony
18-01-2010, 21:58
@ Justi... Misschien leuk idee om over een tijdje alle 4 de delen bij elkaar te zetten in 1 centraal topic.

Justinian
18-01-2010, 22:12
Thanks mensen. Ben persoonlijk erg blij met de fantastische foto's van Basu. Hij noemde het zelf 'maar gewone' foto's, maar ik vind ze echt top! Thanks daarvoor Bas.

Er zullen meer interviews volgen, moet er alleen even tijd voor vrij zien te maken ;)

payap
19-01-2010, 08:05
Thanx voor het hele interview Roy en Bas.

Met veel plezier en belangstelling gelezen. En Joop heeft er verstand van moet ik zeggen. Zeker qua reizen!!! :thup:

MB667
19-01-2010, 09:28
Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op het fenomeen doping en vechtsport...... iets wat door Joop zelf werd aangekaart, maar voor de rest een erg leuk interview met een icoon! thnx!

Gokhan
19-01-2010, 09:38
thnx!

Marquis
19-01-2010, 10:12
Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op het fenomeen doping en vechtsport...... iets wat door Joop zelf werd aangekaart, maar voor de rest een erg leuk interview met een icoon! thnx!


x2


En het stukje over het "bashen" van vechters heeft natuurlijk 2 kanten.
Discussies over vechters zal je altijd hebben hier en ik ga er van uit dat je een omgeving als deze daar voor mag gebruiken.

En tuurlijk is men (waaronder ik) er heel ver in door gegaan maar dat is ook gevoed door andere partijen en door de vechter zelf. Dus ongegrond een vechter bashen is nooit het geval geweest.

Nu proef ik hier uit dat de forumbroeders uit het niks zonder reden een vechter aan het Bashen zijn... Ik vraag mij af of men zich ook zo druk zou maken als de vechter uit Timboektoe zou komen en niets met Nederland te maken had.


En betreft Sem ondanks zijn saaie vechtstijl of postuur .. doet hij het wel steeds weer ... dus volop lof voor de beste man.

Remco
19-01-2010, 12:23
Ik vind die klachten over 'bashen' altijd een beetje ingewikkeld. Het zijn altijd de vechters zelf die daar mee komen, maar het hoort een beetje bij de professionalisering van de sport dat het kennelijk de moeite waard is om de vechters te bespreken.

Daarnaast is er in de hele maatschappij een ontwikkeling waarin men - met name op het internet, toch Bea - voortdurend en liefst anoniem kritiek heeft op alles en iedereen. Dat stemt mij ook wel eens cynisch, maar is niet voorbehouden aan vechtsport. In de voetballerij is dat bashen vele malen erger.

Volgens mij overwint op dit forum uiteindelijk toch altijd de gefundeerde kritiek. Excessen krijgen een ban, worden ronduit belachelijk gemaakt of gewoon genegeerd. Hoewel het heel goed is voor te stellen dat je gefrustreerd raakt wanneer je professioneel met je sport bezig bent en je na een tegenvallende prestatie wordt afgeserveerd, vind ik dat de fans dat recht hebben. Ook als deze fans - zoals nog wel eens wordt aangevoerd - het zelf niet beter gedaan zouden hebben.

Overigens niets ten nadele van Joop. Hij heeft voor fenomenale spanning en sensatie gezorgd en zich bewezen als een op en top sportman. Daarnaast wekt hij bij mij altijd de indruk gewoon een goede vent te zijn, zonder al te veel poeha.

Justinian
19-01-2010, 12:29
Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op het fenomeen doping en vechtsport...... iets wat door Joop zelf werd aangekaart, maar voor de rest een erg leuk interview met een icoon! thnx!
Wellicht kunnen we het daar een andere keer over hebben. Ik heb er na het interview nog wel over gesproken met Joop en ook daarover was hij erg openhartig.

mokumnised
19-01-2010, 16:15
die kritiekgolf van de laatste tijd ging gewoon nergens over.... punt uit.

Ik vind het vrij begrijpelijk dat er kritiek komt wanneer een titelverdediging steeds weer uitblijft, maar er wél voor verschillende andere organisaties wordt gevochten.
De organisatie waar dan niet voor gevochten wordt is Strikeforce, waar Alistair notabene titelhouder van is, een Amerikaanse organisatie. In Amerika zijn de controles het strengst, Alistair is flink gegroeid en dus heb je dan al snel de schijn tegen.

De overige kritiek komt volgens mij voort uit een opmerking van Alistair waar hij aangaf dat de K-1 vechters bang voor hem waren en dat hij de GP finale ''wel even'' zou gaan winnen en nog meer bla bla wat hij op de laatste persconferentie wel wat afzwakte maar de toon was gezet.
Die houding van Alistair heeft er volgens mij voor gezorgd dat veel kickboks liefhebbers echt op zijn verlies zaten te wachten, ik betrapte mezelf er ook op dat ik stond te juichen toen Alistair het toernooi uitging tegen Badr.
Voor de duidelijkheid, ik vind het echt knap wat Alistair heeft laten zien in de K-1, maar een iets minder grote mond had wel gemogen, ik vond het allemaal vrij respectloos naar alle K-1 vechters toe.

Joop heeft het ook nog over de kritiek op Sem Schilt. Ik vind die kritiek op Sem ook te begrijpen. Sem heeft dit jaar voor het eerst de GP op een attractieve manier gewonnen, maar over het algemeen ziet het er nogal lomp uit wat Sem doet en daar gaat het commentaar wat hij vaak krijgt ook over, niet over zijn prestaties.
Op die prestaties valt natuurlijk niets af te dingen en de vorige 3 GP overwinningen waren ook knap, het gaat volgens mij meer om de stijl die nu eenmaal vaak niet om aan te gluren is.

Joop Kasteel
19-01-2010, 16:55
Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op het fenomeen doping en vechtsport...... iets wat door Joop zelf werd aangekaart, maar voor de rest een erg leuk interview met een icoon! thnx!Doen we wat mij betreft snel.

Tony
19-01-2010, 17:01
Ik vind het vrij begrijpelijk dat er kritiek komt wanneer een titelverdediging steeds weer uitblijft, maar er wél voor verschillende andere organisaties wordt gevochten.
De organisatie waar dan niet voor gevochten wordt is Strikeforce, waar Alistair notabene titelhouder van is, een Amerikaanse organisatie. In Amerika zijn de controles het strengst, Alistair is flink gegroeid en dus heb je dan al snel de schijn tegen.

De overige kritiek komt volgens mij voort uit een opmerking van Alistair waar hij aangaf dat de K-1 vechters bang voor hem waren en dat hij de GP finale ''wel even'' zou gaan winnen en nog meer bla bla wat hij op de laatste persconferentie wel wat afzwakte maar de toon was gezet.
Die houding van Alistair heeft er volgens mij voor gezorgd dat veel kickboks liefhebbers echt op zijn verlies zaten te wachten, ik betrapte mezelf er ook op dat ik stond te juichen toen Alistair het toernooi uitging tegen Badr.
Voor de duidelijkheid, ik vind het echt knap wat Alistair heeft laten zien in de K-1, maar een iets minder grote mond had wel gemogen, ik vond het allemaal vrij respectloos naar alle K-1 vechters toe.



Begrijp me niet verkeerd. Die kritiek waar jij het over hebt daar is niks mis mee. Alistair is een vechtsporter op professioneel niveau. Logisch dat mensen daar kritiek op kunnen (en mogen) hebben. Heb je helemaal gelijk in.

Waar ik persoonlijk op doelde was dat als er ook maar een post over Alistair neergezet werd, er direct een x-aantal mensen klaar stonden om hem de grond in te boren vanwege vermeende anabolen gebruik, het niet durven knokken etc.

Deze personen willen niet gewoon eerlijk kritiek geven... ze willen gewoon per definitie zeiken over Overeem... en dat is een groot verschil.

Joop Kasteel
19-01-2010, 17:16
x2


En het stukje over het "bashen" van vechters heeft natuurlijk 2 kanten.
Discussies over vechters zal je altijd hebben hier en ik ga er van uit dat je een omgeving als deze daar voor mag gebruiken.

En tuurlijk is men (waaronder ik) er heel ver in door gegaan maar dat is ook gevoed door andere partijen en door de vechter zelf. Dus ongegrond een vechter bashen is nooit het geval geweest.

Nu proef ik hier uit dat de forumbroeders uit het niks zonder reden een vechter aan het Bashen zijn... Ik vraag mij af of men zich ook zo druk zou maken als de vechter uit Timboektoe zou komen en niets met Nederland te maken had.


En betreft Sem ondanks zijn saaie vechtstijl of postuur .. doet hij het wel steeds weer ... dus volop lof voor de beste man.Marquis,

Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten. Ik geef direct toe dat ik me drukker om een vechter uit dit land, voor welke vlag ze ook uitkomen, dan een vechter uit Timboektoe. Ik zou bijna zeggen dat dat logisch is. Ik vind dat we met z'n allen wel wat chauvinistischer mogen zijn in dit land want we spannen echt de kroon in dit land. Als Saki, Badr, Errol, Melvin en Aerts, dat zijn wel alle kleuren denk ik, vechten dan heb ik 't zweet in mijn handen en hoop vurig dat ze winnen. Wat dat betreft zijn Turkse en bijv. Marokkaanse fans veel trouwer en ik vind dat top.

Natuurlijk hoort kritiek op een forum, zeker op dit forum. Ik vond, ik heb daar met Roy uitvoerig over gesproken, dat MF vergiftigd werd door ALLEEN maar negatieve geluiden rondom Alistair en dat werden veel mensen beu. Naar mijn mening kan dat niet. Op een gegeven moment werd bijna iedere discussie omgebogen naar AO, in iets negatiefs welteverstaan. De man traint zo vreselijk hard, doet zo zijn best, zo'n atleet verdiend meer.

Net als Sem, daar wordt niet zo negatief over gesproken maar ik vind dat sommigen eens beter moeten kijken.Hij is, geloof ik, de enige vechter die in UFC, Pride, Rings, K1 en Pancrase op 't hoogste niveau gevochten heeft. Dat heeft weinig of niets met lengte te maken...en dat vond Fedor ook!

Amen

Joop Kasteel
19-01-2010, 17:17
Begrijp me niet verkeerd. Die kritiek waar jij het over hebt daar is niks mis mee. Alistair is een vechtsporter op professioneel niveau. Logisch dat mensen daar kritiek op kunnen (en mogen) hebben. Heb je helemaal gelijk in.

Waar ik persoonlijk op doelde was dat als er ook maar een post over Alistair neergezet werd, er direct een x-aantal mensen klaar stonden om hem de grond in te boren vanwege vermeende anabolen gebruik, het niet durven knokken etc.

Deze personen willen niet gewoon eerlijk kritiek geven... ze willen gewoon per definitie zeiken over Overeem... en dat is een groot verschil.100% mee eens.

Marquis
19-01-2010, 17:21
Begrijp me niet verkeerd. Die kritiek waar jij het over hebt daar is niks mis mee. Alistair is een vechtsporter op professioneel niveau. Logisch dat mensen daar kritiek op kunnen (en mogen) hebben. Heb je helemaal gelijk in.

Waar ik persoonlijk op doelde was dat als er ook maar een post over Alistair neergezet werd, er direct een x-aantal mensen klaar stonden om hem de grond in te boren vanwege vermeende anabolen gebruik, het niet durven knokken etc.

Deze personen willen niet gewoon eerlijk kritiek geven... ze willen gewoon per definitie zeiken over Overeem... en dat is een groot verschil.


Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht en tuurlijk is de discussie uit de hand gelopen ik zal dat absoluut niet ontkennen en dat heb ik ook toegegeven aan Justinian.

Alleen de mensen die Alistair door dik en dun steunen hier moeten niet hun ogen dicht doen en denken dat de vragen die gesteld zijn uit de lucht zijn gevallen. Dat heeft natuurlijk een oorzaak. Maar goed ik zal er niet dieper op in gaan anders beginnen we weer van vooraf aan.

Justinian
19-01-2010, 17:30
Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht en tuurlijk is de discussie uit de hand gelopen ik zal dat absoluut niet ontkennen en dat heb ik ook toegegeven aan Justinian.

Alleen de mensen die Alistair door dik en dun stenen hier moeten niet hun ogen dicht doen en denken dat de vragen die gesteld zijn uit de lucht zijn gevallen. Dat heeft natuurlijk een oorzaak. Maar goed ik zal er niet dieper op in gaan anders beginnen we weer van vooraf aan.
Waarvoor dank ;)

Marquis
19-01-2010, 17:31
Marquis,

Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten. Ik geef direct toe dat ik me drukker om een vechter uit dit land, voor welke vlag ze ook uitkomen, dan een vechter uit Timboektoe. Ik zou bijna zeggen dat dat logisch is. Ik vind dat we met z'n allen wel wat chauvinistischer mogen zijn in dit land want we spannen echt de kroon in dit land. Als Saki, Badr, Errol, Melvin en Aerts, dat zijn wel alle kleuren denk ik, vechten dan heb ik 't zweet in mijn handen en hoop vurig dat ze winnen. Wat dat betreft zijn Turkse en bijv. Marokkaanse fans veel trouwer en ik vind dat top.

Natuurlijk hoort kritiek op een forum, zeker op dit forum. Ik vond, ik heb daar met Roy uitvoerig over gesproken, dat MF vergiftigd werd door ALLEEN maar negatieve geluiden rondom Alistair en dat werden veel mensen beu. Naar mijn mening kan dat niet. Op een gegeven moment werd bijna iedere discussie omgebogen naar AO, in iets negatiefs welteverstaan. De man traint zo vreselijk hard, doet zo zijn best, zo'n atleet verdiend meer.

Net als Sem, daar wordt niet zo negatief over gesproken maar ik vind dat sommigen eens beter moeten kijken.Hij is, geloof ik, de enige vechter die in UFC, Pride, Rings, K1 en Pancrase op 't hoogste niveau gevochten heeft. Dat heeft weinig of niets met lengte te maken...en dat vond Fedor ook!

Amen


Tuurlijk Joop daar heb je zeker een paar goeie punten opgenoemd en daar ga ik voledig in met je mee. Maar wat ik al zei het werd hier ook gevoed door andere partijen (waaronder het management van GG) waardoor het uit de hand liep.

Persoonlijk denk ik zelf dat het management de vechter moet beschermen en zich niet moet profileren in deze omgeving ten minste op bepaalde vlakken en dat is het verhaal. Men ging in discussie ten koste van de vechter. En dat is idd fout geweest door iedereen waaronder ik die daar aan deel nam.

Tony
19-01-2010, 17:34
Duidelijk....

en nu back2topic....

MB667
20-01-2010, 13:09
Doen we wat mij betreft snel.

Thnx!

Succes met de Fight en Power Academy!!

Sjaak
21-01-2010, 00:03
Leuk informatief interview en in 2 dingen heeft Joop helemaal gelijk, in Brazilie kan je feesten (na het trainen) en Semmy wordt vaak veels te negatief afgeschilderd en dat is heel jammer want Sem is een op en top sportman en daarnaast ook nog eens een fijne gozer

Osu !!

Sjaak

Pernik
18-02-2010, 17:48
Door dit interview heb ik een bestelling gedaan op joopkasteelsports.nl, op 21 januari, tot op heden niets ontvangen, mail op site bestaat niet, contact op site werkt ook niet, raar, of foutje, dan maar op deze manier, Joop Kasteel heeft hier tenslotte wel zijn naam aan verbonden !!

Joop Kasteel
18-02-2010, 20:30
Ben er direct mee aan de slag gegaan.

Leventdepevent
19-02-2010, 07:27
mooi intervieuw....joop heeft een hele mooie gym als ik dat zo eens zie!! top

Kemal
19-02-2010, 10:31
idd mooi interview!

Pernik
25-02-2010, 09:58
Ben er direct mee aan de slag gegaan.

Maar helaas nog steeds niets, contact werkt niet, e-mail bestaat niet ???

Pernik
27-02-2010, 02:06
Ok Joop, weet ik in ieder geval waar ik NIET mijn spulletjes moet bestellen.

Joop Kasteel
27-02-2010, 08:46
Ok Joop, weet ik in ieder geval waar ik NIET mijn spulletjes moet bestellen.Pernik,

Sorry voor de overlast, ben met een stel prutsers in zee gegaan.

Je kan op onze andere site bestellen; Be Fitshop, uw adres voor stackers en andere voedingssupplementen - Be Fitshop Online (http://www.be-fitshop.nl) Als dat ook niet lukt kom ik je spullen persoonlijk brengen en krijg je ze voor niets.

Doe de rest per pm svp. Heb niets te verbergen maar 't heeft allemaal vrij weinig met 't interview te maken.

JK.