PDA

View Full Version : Don Frye back in the UFC?



dirk5
19-01-2010, 11:31
You don't come to quote movies or thank your sponsors," Don Frye recently barked on SportingNews.com’s The Rumble . "You don't come to have your fingernails or your toenails painted. Goddamn, you come to fight, not to be a fairy. Fight, that's what these two old boys are going to do.”

Those “two old boys” in question are, of course, Randy Couture and Mark Coleman. The legendary former UFC champions are set to do battle at UFC 109 next month.

Frye, a former UFC tournament winner and true icon of the old PRIDE FC, went on to explain that this particular event is the first UFC PPV he’s ordering in the last 10 years.

Most fans are complaining about the main event. So why is Frye, a non-UFC fighter, going so far out of his way to create hype for this show?

Well, we got our answer early this morning.

“I’m not saying Don Frye’s coming back to fight in the UFC,” Dana White told the wildly popular Juiceboxing 101 author Justin Orel. “What I’m saying is, Don Frye’s coming back to dominate the UFC.”

At first glance, it seems like Frye’s vintage value, especially in light of the new Best of PRIDE series beginning, is the only reason he got the contract. That, or so many fighters are injured or sick right now that Frye is a last-ditch effort. Dana assures us this isn’t the case.

The always-controversial UFC President then further illustrated the details behind Frye’s signing, but not before firing some shots at future critics.

“Don Frye is only 44-years-old. That’s not a big deal anymore. Randy’s 46. Coleman’s 45. And they’re sniffing at the Light-Heavyweight title right now. If you wanna point fingers at old fighters, look at Hershel Walker. He’s older than all of them, and he’s not even a real f***in’ fighter. Don Frye is a legit badass.”

Also chiming in almost immediately on Frye’s signing was UFC commentator Joe Rogan.

“I’ve seen a LOT of guys come and go throughout the years,” Joe told me. “And I’ve called thousands of fights. So when people ask me about the most memorable fight I’ve seen, I always tell them about the Don Frye-Yoshihiro Takayama fight from PRIDE 21. How often do you see an Olympic wrestler bang like that?”

Well, Joe, I personally am not thrilled with seeing Don Frye "bang" anything. However, I'd be lying if I said I wasn't super excited for his UFC re-debut in 2010.

Frye’s contract is supposedly only for one fight, so I’m assuming it’s going to be a big one. Don’t be surprised to see Frye stroll into the Octagon following the Couture-Coleman fight and engage in an epic stare-down with his next opponent.

Or his next victim.

Ik weet niet of ik dit moet geloven maar ik dacht: ik deel het effe met jullie.

rematch met Yvel?

dirk5
19-01-2010, 11:38
Het is natuurlijk een warrior pur sang, maar het zou hem sieren wanneer hij er gewoon de brui aan geeft.

ik kan me niet voorstellen hoe hij hier op een andere manier dan finacieel, beter van word.

Sendur
19-01-2010, 11:40
Don Frye is meester!

Tony
19-01-2010, 11:41
Ach... Don Frye back in the UFC... gewoon voor een keertje.. soort van special event... (voor mijn part tegen Coleman of een andere "veteraan")... dat zou wel leuk zijn.

Maar verder hoef ik hem niet te zien... Frye was een redelijke knokker... maar kan never nooit meer mee met de hedendaagse toppers.

trainer Bv S'burg
19-01-2010, 11:42
Toch wel met snor? wel een stunt, een comeback op je 44ste!

Marquis
19-01-2010, 11:43
Hoelang is de beste man uit de roulatie ?

dirk5
19-01-2010, 11:46
Hoelang is de beste man uit de roulatie ?

hij is nooit gestopt geweest...

laatste gevecht was: 20-8-1(1) 12 September 2009 Loss Dave Herman TKO (Punches) Shark Fights 6: Stars & Stripes Round 1, 1:00 Amarillo, Texas, USA

Hij heeft zowel in 2008 als 2009 twee keer gevochten.

Marquis
19-01-2010, 11:51
hij is nooit gestopt geweest...

laatste gevecht was: 20-8-1(1) 12 September 2009 Loss Dave Herman TKO (Punches) Shark Fights 6: Stars & Stripes Round 1, 1:00 Amarillo, Texas, USA

Hij heeft zowel in 2008 als 2009 twee keer gevochten.

Ok thanks

XanaduNL
19-01-2010, 11:58
Rematch met Yvel zit ik eigenlijk wel op te wachten. :)

Fyodor
19-01-2010, 12:41
Ach... Don Frye back in the UFC... gewoon voor een keertje.. soort van special event... (voor mijn part tegen Coleman of een andere "veteraan")... dat zou wel leuk zijn.

Maar verder hoef ik hem niet te zien... Frye was een redelijke knokker... maar kan never nooit meer mee met de hedendaagse toppers.

Hier is alles mee gezegd. Fyre is een warrior, maar kan niet meer mee met de top van nu. Rematch tegen Yvel of tegen de winnaar van Couture/Coleman (wat Couture wel MOET zijn) en daarna wegwezen.

Hij heeft trouwens wel veel charisma! :)

Justinian
19-01-2010, 13:03
Rematch met Gilbert Yvel ;)

bryan
19-01-2010, 13:13
Don Frye is super.. in die docu over pride heeft hij wel leuke teksten !

Remco
19-01-2010, 13:15
Zou hij niet gewoon als 'colour commentator' worden gestrikt? Dat zou ik zeker wel zien zitten. De man heeft een ongekend gevoel voor humor.

Overigens vond ik UFC 8 verreweg de beste van die tijd. Ook de partij van Frye tegen Amaury Bitetti was ongekend hard. In die dagen heeft The Predator Don Frye zijn naam voor eeuwig gevestigd.

dirk5
19-01-2010, 13:16
Don Frye is super.. in die docu over pride heeft hij wel leuke teksten !

dat vehaal wat hij heeft in pride a decade over Wanderlei is idd goud waard, vooral de manier hoe hij het verteld.

dirk5
19-01-2010, 13:26
dat vehaal wat hij heeft in pride a decade over Wanderlei is idd goud waard, vooral de manier hoe hij het verteld.

Voor degene die het niet kennen:

Don Frye talks about Wanderlei Silva Video (http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80701196/)

Mule-Kick
19-01-2010, 13:34
Don Frye is een held, bovendien er is een chronisch tekort aan snorren in de UFC de laatste tijd. Hij heeft recent aangekondigd te willen retiren en zich te richten op acteer carriere dus ik denk dat ze nog 1 superfight met hem doen waarna hij in de UFC hall of fame komt.

Pernik
19-01-2010, 13:37
Deze dan ook maar weer ff posten, haha

http://www.youtube.com/watch?v=j8CTobooiwA

Mule-Kick
19-01-2010, 14:00
Deze dan ook maar weer ff posten, haha

http://www.youtube.com/watch?v=j8CTobooiwA

hahah blijft een classic :D

biggz
19-01-2010, 14:02
Hahahaha die filmpjes zijn echt vet

knift
19-01-2010, 15:03
`ff wat anders kan het zijn dat ik Frye pas in een film heb gezien (public enemy) of heb ik me vergist

ontopic
zou wel cool zijn als ie tegen yvel een 1 malige comeback maakt maar ik geef 'm weinig kans.

knift
19-01-2010, 15:04
Deze dan ook maar weer ff posten, haha

http://www.youtube.com/watch?v=j8CTobooiwA



:D hahahahaha ja die zit

dirk5
19-01-2010, 15:05
`ff wat anders kan het zijn dat ik Frye pas in een film heb gezien (public enemy) of heb ik me vergist


Dat klopt, hij heeft al in meerdere films gespeeld.

Lionheart
19-01-2010, 15:51
Don Frye a true warrior en ALTIJD vermakelijk om naar te kijken!

Ik zou hem wel tegen de winnaar van Couture vs Coleman willen zien!
Dat zijn echt de hardcore mannen van de old skool!

Tegen Yvel zou het een slugfest worden, met als winnaar Yvel.

superfreak
19-01-2010, 16:14
Ik kijk net op z'n wiki en ik zie dat hij 99 kg weegt of zo. Betekend dat hij HW vecht. aangezien mensen hem ook tegen Yvel willen zien. Nou zie ik ook de mogelijkheid Couture of Coleman die zijn allebei LHW. Vecht hij ook wel eens op LH dan?

zou wel mooi zijn om hem nog 1 keer in actie te zien.

Lionheart
19-01-2010, 17:10
Frye vecht op HW en ok op LHW als het moet.
Check zn stats maar op Sherdog

Ken je zijn partijen in het verleden niet tegen Yvel etc in Pride???

Sendur
19-01-2010, 19:16
Haha is don is reps waard!

Vooral bij Inside mma met babalu en king mo! leuke episode

MMA Fan
19-01-2010, 21:29
tegen Kimbo ???

GilbertYvelFan24
20-01-2010, 00:06
Whaha heb toevallig zaterdag de film Big Stan gekocht.
3 MMA vechters:
Don Frye (Speelt een Nazi-homo gevangene)
Randy Couture (Ook een gevangene maar niet echt een betekenis in de film)
Bob Sapp (Gevangene die iedereen wil verkrachten in de gevangenis, ook homo)

Super slechte film maar heb me wel kapot gelachen op sommige momenten.

superfreak
20-01-2010, 10:18
Frye vecht op HW en ok op LHW als het moet.
Check zn stats maar op Sherdog

Ken je zijn partijen in het verleden niet tegen Yvel etc in Pride???

Ken ze wel maar kon effe niet achterhalen op welk gewicht dat toen allemaal was.

Thanks voor de info in elk geval.

dirk5
20-01-2010, 10:26
tegen Kimbo ???

Nee kimbo moet hoogstwaarschijnlijk tegen Matt "meathead" Mittrione op UFC 113.

lets derail the hype train of Kimbo.

nick
20-01-2010, 13:36
Haha is don is reps waard!

Vooral bij Inside mma met babalu en king mo! leuke episode

Link ???