PDA

View Full Version : SMS'en tijdens UFC



Ronald
19-01-2010, 20:00
Tijdens UFC evenementen kun je vaak SMS'en over wie jij denkt dat er gaat winnen. In de uitzending krijg je dan zo'n percentagebalkje te zien hoe de kijkers er over denken. Wat de functie daarvan is (anders dan geld aan de kijker verdienen) ontgaat me eerlijk gezegd eigenlijk altijd een beetje.

Maar volgens mij valt met dat SMS'en best wel iets zinvols te doen: laat kijkers ná een partij hun mening geven over de amesumentswaarde van een partij.

SMS 1 = Er gaat 30% van de gage van de vechters af.
SMS 2 = De vechters ontvangen de gage die is afgesproken.
SMS 3 = De vechters ontvangen 30% extra gage.

Zoiets valt natuurlijk op ontzettend veel manieren nog anders vorm te geven, maar de basis blijft hetzelfde: de kijker bepaalt of het een aantrekkelijk partij was of niet. Misschien dat het vechters motiveert om net een wat betere partij neer te zetten. Blijft er in ieder geval nog een beetje spanning over, ook na afloop van de partij :)

FightingDutchman
19-01-2010, 20:03
Tijdens UFC evenementen kun je vaak SMS'en over wie jij denkt dat er gaat winnen. In de uitzending krijg je dan zo'n percentagebalkje te zien hoe de kijkers er over denken. Wat de functie daarvan is (anders dan geld aan de kijker verdienen) ontgaat me eerlijk gezegd eigenlijk altijd een beetje.

Maar volgens mij valt met dat SMS'en best wel iets zinvols te doen: laat kijkers ná een partij hun mening geven over de amesumentswaarde van een partij.

SMS 1 = Er gaat 30% van de gage van de vechters af.
SMS 2 = De vechters ontvangen de gage die is afgesproken.
SMS 3 = De vechters ontvangen 30% extra gage.

Zoiets valt natuurlijk op ontzettend veel manieren nog anders vorm te geven, maar de basis blijft hetzelfde: de kijker bepaalt of het een aantrekkelijk partij was of niet. Misschien dat het vechters motiveert om net een wat betere partij neer te zetten. Blijft er in ieder geval nog een beetje spanning over, ook na afloop van de partij :)

MIsschien een idee om de bonussen zo uit te delen. Dan zou je dus kunnen SMS'en over de Fight of the Night, Submission of the Night en KO of the Night. Probleem is alleen dat dit vaak ontaard in een populariteitswedstrijd van verschillende vechters.

GerritTonijn
19-01-2010, 20:05
wordt wel erg ingewikkeld dan...

blazin.arr0w::::
19-01-2010, 23:52
SMS1 = 1 gratis bier voor ome b.a::::
SMS2 = 2 gratis bier voor ome b.a::::
SMS3 = well, you get the picture ;)

maar dit is inderdaad niet echt te doen. Het wordt een populariteits geval en de uitslag klopt vaak niet. Bij Ajax hebben ze een tijdje het zelfde gedaan, nou de grootste pannekoeken (dat zijn ze de laatste jaren al gauw bij ons) werden man of the match.

Justinian
20-01-2010, 10:11
SMS1 = 1 gratis bier voor ome b.a::::
SMS2 = 2 gratis bier voor ome b.a::::
SMS3 = well, you get the picture ;)
Hahaha dat is ook een optie idd ;)

mclahey
20-01-2010, 14:25
Tijdens UFC evenementen kun je vaak SMS'en over wie jij denkt dat er gaat winnen. In de uitzending krijg je dan zo'n percentagebalkje te zien hoe de kijkers er over denken. Wat de functie daarvan is (anders dan geld aan de kijker verdienen) ontgaat me eerlijk gezegd eigenlijk altijd een beetje.

Maar volgens mij valt met dat SMS'en best wel iets zinvols te doen: laat kijkers ná een partij hun mening geven over de amesumentswaarde van een partij.

:)

De functie van het sms en is ook gewoon om geld te verdienen dus er ontgaat je niets. Maar daar stopt het gewoon. De enige functie is geld verdienen.

Na een partij korten op gage kan je natuurlijk niet maken. Dat snap je zelf ook wel. Uiteindelijk bepaalt het publiek wel degelijk wie er het meeste geld verdient. Het is alleen wat omslachtiger en ondoorzichtiger dan via een sms.
Maar uiteindelijk doen de organisatoren hetgeen wat het beste bij ONS aanslaat. Wij bepalen nu al wie er goede of slechte partijen neerzet en wij bepalen nu ook al wat daar de gevolgen van zijn voor iemands carriere.

Mack
20-01-2010, 14:40
Volgens mij kun je ook gewoon stemmen via de site ufc.com. Ik denk dat de meeste mensen dit doen. Zo niet, dan zijn ze gewoon dom.