PDA

View Full Version : DATUM OPEN NEDERLANDSE JEUGD KAMPIOENSCHAPPEN KICKBOXEN



Hans Vos
20-01-2010, 21:22
zo , de kogel is door de kerk en we zijn er uit met de gemeente .
de datum voor de open nederlandse jeugdkampioenschappen kickboxen word
8 en 9 MEI 2010 .

IN DE SPORTHAL VAN UITHUIZEN-GRONINGEN

ook kunnen we er via een grote sponsor een naam aan geven en die naam is ;
DE JOYA OPEN NEDERLANDSE JEUGD KAMPIOENSCHAPPEN 2010

we gaan de eerste dag werken met twee ringen zodat we op die dag alle voorronden kunnen gaan afwerken zodat we de tweede dag de zaal om kunnen bouwen naar 1 ring en echt mooi aankleden met licht geluid en een catwalk zodat we dan een programma hebben van 28 finales .

er is voor elke deelnemer een medaille ,dan is er voor de verliezer van de finale een medaille en een prachtige trofee en voor de winnaar van elke finale een medaille een prachtige trofee en een echte leren titelgordel .

ook zijn we al zover dat we een paar vooraanstaande vechters uit de K1 bereid hebben gevonden om de gordels en prijzen uit te rijken zodat" het moment "op de foto kan worden vastgelegd met misschien wel jou favourite vechter en idool .

alle gevechten worden gehouden onder auspiscien van de WFCA .

alle vooronden gaan over 3 ronden van 1 minuut met bij onbeslist 1 exstra ronde ,
alle finales gaan over 3 ronden van 1 minuut met bij onbeslist maximaal 2 exstra ronden .

LET OP :: ELKE VECHTER IS VERPLICHT EEN OFFICIEEL ID OF PASPOORT BIJ ZICH TE HEBBEN OM LEEFTIJD FRAUDE TE VOORKOMEN . HIEROP ZAL STRENG WORDEN GECONTROLEERD .


voor inschrijvingen stuur even een mail met je naam -sportschool - heer/dame -leeftijd -gewicht en aantal partijen naar :
[email protected] groet hans vos

Sjaak
21-01-2010, 00:08
Goede zaak dit Hans en ook heel goed dat het een OPEN NK is, veel succes

Osu Sjaak

Hans Vos
21-01-2010, 21:54
Goede zaak dit Hans en ook heel goed dat het een OPEN NK is, veel succes

Osu Sjaak
we gaan ons best doen om er een top evenement van te maken . groet hans

brittje-x
21-01-2010, 22:03
Hoe worden de poules nu juist bepaald?? aangezien er ook een paspoort nodig is

Groetjes

Hans Vos
22-01-2010, 09:05
Hoe worden de poules nu juist bepaald?? aangezien er ook een paspoort nodig is

Groetjesde paspoorten zijn alleen om zeker te zijn dat de deelnemers aan de leeftijd voldoen .

dan gaan we zodra er genoeg inschrijvingen binnen zijn alle vechters per gewicht in een pot stoppen en loten we de deelnemers zodat we per gewicht een 8 mans/vrouw toernooi krijgen plus voor dat gewicht een reserve partij .
zo krijgen we in 14 gewichtsklasses bij zowel de heren als de dames dus een poul bij elkaar .
het is dus het zelfde als het K1 systeem incl reserve partij.

volgend jaar gaan we het anders opstarten , dan doen we eerst 2 voor gala,s zodat de vechters zich moeten plaatsen voor de laatste acht .

we krijgen dus de tweede dag zondag 9 mei 28 finales . groet hans

brittje-x
22-01-2010, 09:18
Als ik het goed begrijp en er worden bv 25 jongens van 40 kilo ingeschreven worden er hier 8 uitgeloot?
Wel erg jammer systeem. De kans dat hier een absolute mooie kampioen uit komt word al een stuk kleiner. jammer want is een erg mooi initiatief.
In belgie word het BK ook op 1 dag gehouden zelfs het is dus niet dat het niet mogelijk is niemand word hiervoor uitgesloten.

Een voorselectie systeem zou wel leuk zijn in de toekomst maar voor dit jaar is het systeem niet echt een aanrader want je gaat er zowiezo comentaar op krijgen als een jongen of meid kampioen word terwijl een toppertje niet kon mee doen wegens niet uit de pot getrokken...

Maar erg veel succes en hoop voor jullie op een mooi weekend

jan sensei kyokushin
22-01-2010, 09:42
Osu succes Team Hans Vos Sensei met het voor bereiden van het Gala

Respect !!

Osu

Hans Vos
22-01-2010, 11:09
Als ik het goed begrijp en er worden bv 25 jongens van 40 kilo ingeschreven worden er hier 8 uitgeloot?
Wel erg jammer systeem. De kans dat hier een absolute mooie kampioen uit komt word al een stuk kleiner. jammer want is een erg mooi initiatief.
In belgie word het BK ook op 1 dag gehouden zelfs het is dus niet dat het niet mogelijk is niemand word hiervoor uitgesloten.

Een voorselectie systeem zou wel leuk zijn in de toekomst maar voor dit jaar is het systeem niet echt een aanrader want je gaat er zowiezo comentaar op krijgen als een jongen of meid kampioen word terwijl een toppertje niet kon mee doen wegens niet uit de pot getrokken...

Maar erg veel succes en hoop voor jullie op een mooi weekendhet is deze keer een simpel rekensommetje , we hebben de sporthal 1 weekend en we hebben 14 gewichtsklasses x 8 vechters voor zowel dames als heren . dan hebben we de eerste dag twee ringen en op de eerste dag per ring 84 partijen x 3 minuten (reken 10 minuten ).dan hebben we de tweede dag 28 finales met alle toeters en bellen die daar bij horen . ik zou niet weten hoe we deze keer zonder twee selectie gala,s meer vechters kunnen plaatsen . commentaar zou er ook komen als het een week zou duren want je doet het toch nooit goed .dan is er ook nog het kostenplaatje , ik weet niet of je wel eens een gala hebt neergezet maar een sporthal , beveiliging -vergunning-ringen -de bond -gordels medailles en trofeeen -de zaal aankleden enz enz enz kost bakken met geld wij vinden in elk geval dat het een kans is voor jeugd om ook een keer op een groot podium te knokken en volgend jaar breiden we het dus uit met selectie wedstrijden . we moeten ergens beginnen . groet hans

Hans Vos
22-01-2010, 11:11
Osu succes Team Hans Vos Sensei met het voor bereiden van het Gala

Respect !!

Osubedankt jan en we houden een stoel voor je vrij . groet hans

trainer Bv S'burg
22-01-2010, 13:10
het is deze keer een simpel rekensommetje , we hebben de sporthal 1 weekend en we hebben 14 gewichtsklasses x 8 vechters voor zowel dames als heren . dan hebben we de eerste dag twee ringen en op de eerste dag per ring 84 partijen x 3 minuten (reken 10 minuten ).dan hebben we de tweede dag 28 finales met alle toeters en bellen die daar bij horen . ik zou niet weten hoe we deze keer zonder twee selectie gala,s meer vechters kunnen plaatsen . commentaar zou er ook komen als het een week zou duren want je doet het toch nooit goed .dan is er ook nog het kostenplaatje , ik weet niet of je wel eens een gala hebt neergezet maar een sporthal , beveiliging -vergunning-ringen -de bond -gordels medailles en trofeeen -de zaal aankleden enz enz enz kost bakken met geld wij vinden in elk geval dat het een kans is voor jeugd om ook een keer op een groot podium te knokken en volgend jaar breiden we het dus uit met selectie wedstrijden . we moeten ergens beginnen . groet hans

Zeker Hans, meer dan een mooi begin! Ik weet van de kosten, vind het al super dat je dit neerzet voor de jeugd. Succes met de organisatie! :thup:

brittje-x
23-01-2010, 10:39
hoi
vind het ook heel erg leuk dat je het neerzet!!! geen commentaar daarop he
Maar ik geef even aan dat het systeem nog niet helemaal goed zit.
De bkbmo organiseerd elk jaar het BK op 1 dag geen vechters worden geweigerd.... zijn het lange dagen ja... maar als je vechter uitgeschakeld is kan je naar huis als je wil.
Er word daar in categorieen gewerkt waarbij men een optelsom maakt van leeftijd, gewicht en lengte.
Wij hebben bijvoorbeeld een meisje dat 42 kilo weegt zou dus in de categorie -43 zitten. maar ze is al ver 14 jaar en bijna 1.68 groot. door ook rekening te houden met oa leeftijd word zij toch in een poule hoger gezet wat voor haar nadelig is misschien maar toch ergens eerlijker.
In beide systemen kan je soms pech en geluk hebben.

Ik wil enkel wat stof om nadenken geven misschien kan je eens navraag doen bij bkbmo hoe zei dit organiseren.
Ik weet dat ze het eerste jaar met 2 ringen hebben gewerkt en de daarop volgende jaren met 3.

En inderdaad kosten heel wat maar ik stel dan ook geen week voor maar 1 dag en zeker als je mogelijkheid hebt voor 2dagen is het normaal mogelijk.


Vriendelijke groeten

Sjaak
23-01-2010, 13:07
Leuk dat hier over wordt nagedacht en ik loop ook altijd tegen zulke problemen aan met het NK Kyokushin Jeugd.

We doen al meer dan 15 jaar niet meer indelen op gewicht maar meer op een mix van gewicht, leeftijd, graad en ervaring en geloof me dat is verrrot moeilijk.

Een voor beeld waarom is : er doen nu kinderen mee van 9 jaar die 62 kg wegen (tja iets te zwaar) en er doen "kinderen mee van 17 jaar die slechts 59 kg wegen.

Iedereen zal inzien dat je een kind van 9 niet tegen een kind van 17 kan laten vechten terwijl de gewichten zeggen van wel. Indeling puur alleen op gewicht is dus niet eerlijk en soms zelfs heel gevaarlijk.

Maar ook ik juich zulke innitiatieven toe die Hans nu ontplooit en de plannen voor volgend jaar zijn top

Succes Hans

Osu Sjaak