PDA

View Full Version : Polikliniek voor gebruikers anabole steroïden



Bumaye
20-01-2010, 22:09
(Novum) - Het VUmc begint een polikliniek voor gebruikers van anabole steroïden. Gebruikers van de prestatieverhogende middelen kunnen hier terecht als zij klachten of vragen hebben naar aanleiding van hun gebruik. Naar schatting twintigduizend amateursporters in Nederland gebruiken volgens het ziekenhuis anabolen. Vooral onder bodybuilders is het middel populair.
Tijdens het bezoek aan de poli kan de patiënt problemen bespreken met een arts en worden onderzoeken gedaan. Zo nodig wordt een vervolgafspraak gemaakt. De poli in Amsterdam gaat per 1 februari van start.
Gebruik van anabolen steroïden kan leiden tot onvruchtbaarheid, borstvorming, acne, leverschade, hoge bloeddruk en allerlei psychische klachten. Gebruikers zoeken zelden hulp van een arts, omdat zij zich zouden schamen en omdat de middelen illegaal zijn.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=151783363

GerritTonijn
20-01-2010, 23:58
goed initiatief.

Marquis
21-01-2010, 07:09
Onvruchtbaar zijn lijkt me wel vervelend ,... je mannelijkheid weg.

Met een niet natuurlijke brede gespierde postuur rond lopen met een waardeloze lul er onder :fp: einstand ben je zelf de LUL.

Slome
21-01-2010, 10:29
Onvruchtbaar zijn lijkt me wel vervelend ,... je mannelijkheid weg.

Met een niet natuurlijke brede gespierde postuur rond lopen met een waardeloze lul er onder :fp: einstand ben je zelf de LUL.

volgens mij zit jij ook aan de anabolen.... als ik je avatar mag geloven, of je bent t niet zelf, kan ook...............

Tony
21-01-2010, 10:39
Er zijn in dit topic al een hoop reacties verwijderd vanwege vervelende sneren richting een bekende mma vechter... We hebben het in andere topics al zo vaak gezegd...

Hier hebben wij geen zin in!!!

Aangezien dit geen inhoudelijk topic is over het gebruik van anabolen gekoppeld aan training zet ik dit topic daarom ook in het offtopic gedeelte en niet in het voeding/training/blessure gedeelte.

Djani
21-01-2010, 10:43
volgens mij zit jij ook aan de anabolen.... als ik je avatar mag geloven, of je bent t niet zelf, kan ook...............

Dat hoeft echt niet. Ik weet nog toen ik 20 jaar geleden een kleuter was en mijn vader me meenam naar de sportschool. Ik deed meer dan eens mijn vingers tussen de gewichten waardoor hij ze niet kon loslaten en voilá.....20 jaar later is papa 52 en heeft hij nog steeds dat postuur met een beetje onderhoud om de zoveel tijd. Daar zijn gaan anabolen voor nodig. Alleen vingers van een kleuter die geplet kunnen worden en een hoop vlees eten:D

Slome
21-01-2010, 10:52
Dat hoeft echt niet. Ik weet nog toen ik 20 jaar geleden een kleuter was en mijn vader me meenam naar de sportschool. Ik deed meer dan eens mijn vingers tussen de gewichten waardoor hij ze niet kon loslaten en voilá.....20 jaar later is papa 52 en heeft hij nog steeds dat postuur met een beetje onderhoud om de zoveel tijd. Daar zijn gaan anabolen voor nodig. Alleen vingers van een kleuter die geplet kunnen worden en een hoop vlees eten:D

wat moet ik me hierbij voorstellen:
http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080212/romeo.425.jpg

Marquis
21-01-2010, 11:11
volgens mij zit jij ook aan de anabolen.... als ik je avatar mag geloven, of je bent t niet zelf, kan ook...............

Tuurlijk jongen hahaha

Slome
21-01-2010, 11:26
Tuurlijk jongen hahaha

:fp:

wie zwijgt, stemt toe.....

Marquis
21-01-2010, 12:01
:fp:

wie zwijgt, stemt toe.....


Je bent niet echt snugger hé?

Als ik aan die zooi zou zitten dan zou ik de laatste zijn die zo een opmerking zou plaatsen hier. :fp:

Tony
21-01-2010, 12:07
Weet niet...
Ik denk dat als ik dat spul zou gebruiken, ik daar echt geen geheim van zou maken.. waarom zou ik?

Is toch gewoon een keuze van mijzelf in dat geval...

Maar goed... ik gebruik zelf niks.. (ik sport momenteel helemaal niet zelfs)... Maar in de tijden dat ik deed fitnessen of beetje aan BJJ deed heb ik vaak zat gedacht om mezelf eens een beetje te boosten met anabolen ofzo.. (lichte kuur)

maar ik durfde niet en had er het geld niet voor over.

Slome
21-01-2010, 12:19
Je bent niet echt snugger hé?

Als ik aan die zooi zou zitten dan zou ik de laatste zijn die zo een opmerking zou plaatsen hier. :fp:

nope snugger niet, wel slome....

net als Tony, waarom er moeilijk over doen, tis geen geheim...
het was maar een suggestie Marquis... geen aanval...

ik ben helemaal niet van sport, lkkr bieren is veel leuker;
maybe omdat k zo'n NONO ben dacht ik aan je avatar te zien dat je goed gespierd bent...snap ie..

Marquis
21-01-2010, 12:29
nope snugger niet, wel slome....

net als Tony, waarom er moeilijk over doen, tis geen geheim...
het was maar een suggestie Marquis... geen aanval...

ik ben helemaal niet van sport, lkkr bieren is veel leuker;
maybe omdat k zo'n NONO ben dacht ik aan je avatar te zien dat je goed gespierd bent...snap ie..



Als ik zou gebruiken dan zou ik nooit zo een opmerking plaatsen.




Onvruchtbaar zijn lijkt me wel vervelend ,... je mannelijkheid weg.

Met een niet natuurlijke brede gespierde postuur rond lopen met een waardeloze lul er onder :fp: einstand ben je zelf de LUL.

GerritTonijn
21-01-2010, 13:03
Weet niet...
Ik denk dat als ik dat spul zou gebruiken, ik daar echt geen geheim van zou maken.. waarom zou ik?


ik zou het wel weten, de meeste mensen zijn heeeeel close-minded over roids, en zullen meteen heel denigrerend gaan doen. Je hebt van die faggots die je 'cheater' noemen (meest kansloze opmerking die je kan krijgen zolang je geen wedstrijden doet). En van die faggots het constant weer moeten 'opmerken' als het over jou gaat...EN van die faggots die net doen alsof alles wat je doet opeens niks meer te creditten valt omdat het met roids allemaal zo easy is. (maarja...dat denken ze tegenwoordig ook al bij het gebruik van 'eiwit')

Ja ik heb wel eens mongole gehoord in mn gym, die het over een andere (Beter uitziende) gast hadden in de gym, en waarop 1 van de 2 zei "ja jo, maar als ik eiwitten zou gebruiken zou ik er ook zo uit zien, maar ik blijf liever puur natuur'

Tony
21-01-2010, 13:27
ik zou het wel weten, de meeste mensen zijn heeeeel close-minded over roids, en zullen meteen heel denigrerend gaan doen. Je hebt van die faggots die je 'cheater' noemen (meest kansloze opmerking die je kan krijgen zolang je geen wedstrijden doet). En van die faggots het constant weer moeten 'opmerken' als het over jou gaat...EN van die faggots die net doen alsof alles wat je doet opeens niks meer te creditten valt omdat het met roids allemaal zo easy is. (maarja...dat denken ze tegenwoordig ook al bij het gebruik van 'eiwit')

Ja ik heb wel eens mongole gehoord in mn gym, die het over een andere (Beter uitziende) gast hadden in de gym, en waarop 1 van de 2 zei "ja jo, maar als ik eiwitten zou gebruiken zou ik er ook zo uit zien, maar ik blijf liever puur natuur'

haha ja dat zul je hebben.... maar goed.. de enige reden die ik zou hebben om anabolen te gebruiken zou zijn: tijdgebrek.

Als je anabolen echt goed wilt gebruiken dan train je al heel lang, is je voeding perfect en kan je op natuurlijke wijze nog maar heel moeilijk meer bereiken. Op dat moment neem je anabolen en kan je zo helpen dat plateau te overwinnen.

Als ik het zou doen dan is het puur om meer te bereiken binnen minder tijd... thats it.

maar zoals ik al zei... ik gebruik niks... ik sport zelfs niet op het moment.

GerritTonijn
21-01-2010, 13:35
same here hoor, is niet echt een performance ding dan, maar meer omdat ik nu eerst 3 jaar wil bulken en cutten voor 10kg vvm.