PDA

View Full Version : Uitslagen Ultimate Glory 6



Jeru
23-01-2010, 22:29
Uitgebreid fotoverslag door Basu volgt zo snel mogelijk, maar hier alvast de uitslagen:

1.TB J -35kg Jouadi Louali (Omar Gym, NL) vs Hannes Michielsen (Team Akdeniz, NL) - punten

2.SH C+ -76kg Sacco van Slobbe (Tatsujin Dojo Nijmegen) vs Oscan Kekik (Tatsujin Dojo Goor, NL) - punten

SH C+ -68kg Farid el Said (Tatsujin Dojo Amsterdam) vs Emil Nilsson (Team Per Eklund, SE) - omoplata 2e ronde (als ik het goed zag)

TB N -76kg Martijn Metselaar (Muay Boran, NL) vs Sabri Karabudak (Angelo Gym, NL) - punten

SH C+ -76kg Nima Kayvanfar (Angelo Gym, NL) vs Robbie Enneking (Tatsujin Dojo Arnhem, NL) - punten

SH C+ -65kg Ruben van Kooten (B.A. Physical, NL) vs Gideon Kemper (Tatsujin Dojo Deventer, NL) - armklem 2e ronde
SH C+ -76kg Danny van Kooten (B.A. Physical, NL) vs Roberto Pierroti (Tatsujin Dojo Amsterdam, NL) - punten

TB N -67kg Illias Ben Atmach (Omar Gym, NL) vs Gustavo Barriento (Team Twins, NL) - punten

SH C+ -91kg Sammy (Team Relex, NL) vs Egbert (Tatsujin Dojo Amsterdam, NL) - KO 1e ronde

TB N -70kg Umit (Team Relex, NL) vs David Koopman (Angelo Gym, NL) - punten

SH C+ -70kg Tom Essers (Tatsujin Dojo Nijmegen, NL) vs Henry Shi (Team Per Eklund, SE) - punten

SH C+ -83kg Emiel Wismans (Tatsujin Dojo Arnhem, NL) vs Marcus Carnefjord (Team Per Eklund, SE) - armklem 2e ronde

TB C -68kg Dion van Giessel (Angelo Gym, NL) vs Ershad Azizi (Team Relex, NL) - 2e ronde (T)KO

SH C+ -83kg Jeroen Uleman (Team Relex, NL) vs Mattias Björn (Team Per Eklund, SE) - punten

Striking -83kg Tonie Michielsen (Tatsujin Dojo Deventer, NL) vs Fatih Altenay (Tatsujin Dojo Goor, NL) - 2x 8 tellen (T)KO 1e ronde

SH C+ -100kg Henry "Brett" Henriquez (Tatsujin Dojo Arnhem) vs Johan Blomberg (Team Per Eklund) - punten

Striking -74kg Vincent Latoel (Golden Glory, NL) vs Normen Juaquin (Team Twins, NL) - Interventie door de dokter 3e ronde

Justinian
23-01-2010, 22:43
Thanks Jeru, leuk dat je erbij was!

Jeru
23-01-2010, 22:53
Was ook leuk om weer zo'n gala bij te wonen :)

Iggy
23-01-2010, 22:58
Bedankt voor de uitslagen. Wel verassend dat latoel heeft verloren.

steven_v_geel
23-01-2010, 23:01
Bedankt voor de uitslagen. Wel verassend dat latoel heeft verloren.

hij maakte wel 624 duizend takedowns ofzo :x

Iggy
23-01-2010, 23:05
Ik las het net in het andere topic. En jongens van angelo gym die gewonnen hebben gefeliciteerd met de overwinning.

cafejolanda.nl
23-01-2010, 23:15
Bedankt voor de uitslagen. Wel verassend dat latoel heeft verloren.


Latoel was eigelijk kansloos. Ik snapte al die 28 takedowns ook niet. Ik denk dat ie z'n neus gebroken heeft hij had helemaal onder het bloed..

Verder props aan Egbert, wat een K.O zeg.. Ik train sinds kort met Egbert en de boys van Tatsujin Amsterdam, en die kerel heeft talent, trust me.. Hij traint volgens mij ook niet eens zolang.. Ook props aan Farid en Roberto die hebben laten zien dat ze hart hebben. Farid was staand veel beter als die kleine zweed maar je zag dat die zweed een ervaren grond vechter was waardoor Farid zich niet meeslepen en ongelukkig terecht kwam in die omoplata . En die partij van Roberto vond ik eerlijk gezegd wel erg close hoor, maar dat die Danny van Kooten een full-mount had heeft Roberto net verloren. Maar hetzelfde als Farid vond ik Roberto staand een stuk beter. Maar het blijft shooto he..

Anyways een leuk gala was het!! Super genoten!

Joe

Jeru
24-01-2010, 01:01
Verder props aan Egbert, wat een K.O zeg.. Ik train sinds kort met Egbert en de boys van Tatsujin Amsterdam, en die kerel heeft talent, trust me.. Hij traint volgens mij ook niet eens zolang..

Egbert zag er scherp uit!! Erg goed gevochten.

micha
24-01-2010, 01:11
Thanks

jammer van Latoel

Ronald
24-01-2010, 02:24
Thanks Jeru.

knift
24-01-2010, 11:11
Ja idd erg jammer dat Latoel verloren heeft ik hoop dat dat striking wat word want dat zie ik wel zitten!

Khanom Thom
24-01-2010, 12:18
We waren er bij en het was weer gezellig socializen... we konden alleen niet te lang blijven ivm andere verplichtingen. Onze jongen had de 4e partij en daarna vertrokken we meteen... Helaas konden we het nieuwe striking systeem niet bewonderen, maar zoals ik al aan Martijn aangaf, volgende keer doen we mee aan dit systeem.

Volgende zijn we zeker weer van de partij! Complimenten aan de organisatie, het was een strak georganiseerde gala!

Briant
24-01-2010, 21:07
Gefeliciteerd Danny, pech Ruben!

Wheelie
24-01-2010, 21:19
Niet verwacht dat Latoel zou verliezen, jammer.
Ben echt benieuwd naar dit nieuwe systeem, volgende keer ben ik er bij.

Richelieu
24-01-2010, 21:30
Thanks voor de uitslagen Jeroen!

761217186
25-01-2010, 00:59
Gefeliciteerd Danny, pech Ruben!

ook namens mij..

De dikke nudist
25-01-2010, 01:48
Egbert zag er scherp uit!! Erg goed gevochten.

Jij komt ook bij Tatsujin Amsterdam over de vloer toch?

Jeru
25-01-2010, 08:14
Yup.

Leventdepevent
25-01-2010, 12:46
was een gaaf galatje....op naar de volgende upcoming!

superfreak
25-01-2010, 12:51
Heeft er iemand beelden van die partij van Latoel. Zou wel willen zien hoe dat gegaan is.

niels
25-01-2010, 13:13
Heeft er iemand beelden van die partij van Latoel. Zou wel willen zien hoe dat gegaan is.

alstu, met uiteraard dank aan de uploader "esmeraldaa"

deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=-7mDrT6MqD0

deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=PcVRmFo8MSw

Esmeralda_Team-Twins
25-01-2010, 14:45
Wanneer komen de foto's hiervan erop te staan ?

Groetjes

cafejolanda.nl
25-01-2010, 15:44
Heeft iemand niet toevallig het filmpje van Egbert vs Sammy ??? Die K.O????

basu
25-01-2010, 15:49
nu :)


Wanneer komen de foto's hiervan erop te staan ?

Groetjes

De dikke nudist
25-01-2010, 16:29
Yup.

Kennen wij elkaar dan niet? Ik ben Dave.

Jeru
25-01-2010, 21:13
Zou bijna wel moeten he? :D
Ben er meestal op dinsdag grappling en probeer weer wat regelmatiger ook zaterdag te komen.
Jeroen... OSU!

De dikke nudist
25-01-2010, 21:41
Als je ooit een dikke negert met een fucked-up afro tegenkomt... dat ben ik.;)

Jeru
25-01-2010, 21:55
LOL dan had ik toch de juiste nudist in gedachten :D

De dikke nudist
25-01-2010, 22:11
Tsja, wat kan ik zeggen?:D


Dit? :pimp:

Ritchie Vink
26-01-2010, 14:32
En die partij van Roberto vond ik eerlijk gezegd wel erg close hoor, maar dat die Danny van Kooten een full-mount had heeft Roberto net verloren. Maar hetzelfde als Farid vond ik Roberto staand een stuk beter. Maar het blijft shooto he..


Joe

Dat vond ik zeker niet. Staand heb ik ze beiden niet echt stoten zien landen, knieen in de clinch dat wel.
Maar van Kooten had 2 take downs, een mount en 2 goede submission attempts. Roberto had volgens mij alleen een sweep van mount naar guard. lijken de punten me duidelijk, niet?

cafejolanda.nl
26-01-2010, 15:31
Dat vond ik zeker niet. Staand heb ik ze beiden niet echt stoten zien landen, knieen in de clinch dat wel.
Maar van Kooten had 2 take downs, een mount en 2 goede submission attempts. Roberto had volgens mij alleen een sweep van mount naar guard. lijken de punten me duidelijk, niet?

De punten zijn inderdaad duidelijk, heb je gelijk in. Maar toen Roberto die sweep maakte vroeg in de tweede ronde had hij wel bijna de gehele ronde top position. Eerlijk gezegd vind ik 2X 3 min. te kort om te bepalen wie uit eindelijk de betere vechter is. Op de "momenten" dat ze stonden vond ik Roberto er een stuk beter uit zien. Van Kooten had duidelijk een voordeel op de grond.. Over het gehele gevecht gezien vond ik het aardig aan elkaar gewaagt.

Briant
26-01-2010, 16:36
De punten zijn inderdaad duidelijk, heb je gelijk in. Maar toen Roberto die sweep maakte vroeg in de tweede ronde had hij wel bijna de gehele ronde top position. Eerlijk gezegd vind ik 2X 3 min. te kort om te bepalen wie uit eindelijk de betere vechter is. Op de "momenten" dat ze stonden vond ik Roberto er een stuk beter uit zien. Van Kooten had duidelijk een voordeel op de grond.. Over het gehele gevecht gezien vond ik het aardig aan elkaar gewaagt.

Bij shooto krijg je nou eenmaal punten voor de posities "half mount, sidemount, mount en backmount". Als je in de guard zit van je tegenstander krijg je geen punten. Staand zijn geen punten te halen, dit wordt alleen in rekening genomen bij een gelijke stand (of er moet een KO gemaakt worden natuurlijk).

Ritchie Vink
26-01-2010, 17:17
De punten zijn inderdaad duidelijk, heb je gelijk in. Maar toen Roberto die sweep maakte vroeg in de tweede ronde had hij wel bijna de gehele ronde top position. Eerlijk gezegd vind ik 2X 3 min. te kort om te bepalen wie uit eindelijk de betere vechter is. Op de "momenten" dat ze stonden vond ik Roberto er een stuk beter uit zien. Van Kooten had duidelijk een voordeel op de grond.. Over het gehele gevecht gezien vond ik het aardig aan elkaar gewaagt.

Ja, Top in de guard.
Zijn alleen geen punten en op amateur-regels valt er ook niet echt voordeel uit te halen zo zonder de stoten.
Maar aan elkaar gewaagt wel. Gelukkig, heb het niet zo op een mismatch ;)

cafejolanda.nl
26-01-2010, 17:19
Beste Briant,

Ik schrijf in mijn vorige reply "Punten zijn inderdaad duidelijk".

Dus wat jij wilt zeggen is dat als iemand in de eerste 10 sec een Half mount heeft, die niet weet vast te houden en vervolgens de rest van de partij staand op je flikker krijgt zonder K.O te gaan dat je dan alsnog wint vanwege die position op punten? (dit is een voorbeeld en niet wat er tussen van Kooten en Pierotti is gebeurd)

Ik probeer niet bijdehand te zijn hoor, ik ben redelijk nieuw in "shooto".. Al ben ik wel een jaren lange doorgewinterde UFC fan. Maar goed.. als dit zo is dan is het wel heel krom... Ik vind het logisch dat je punten voor een position of een takedown, maar dat je geen credit krijgt voor een goede stand up lijkt mij een beetje vreemd.

Ritchie Vink
26-01-2010, 17:22
Dat zijn volgens mij wel de regels ja.
En takedowns krijg je ook punten voor als ik me niet vergis.

Briant
26-01-2010, 18:17
Beste Briant,

Ik schrijf in mijn vorige reply "Punten zijn inderdaad duidelijk".

Dus wat jij wilt zeggen is dat als iemand in de eerste 10 sec een Half mount heeft, die niet weet vast te houden en vervolgens de rest van de partij staand op je flikker krijgt zonder K.O te gaan dat je dan alsnog wint vanwege die position op punten? (dit is een voorbeeld en niet wat er tussen van Kooten en Pierotti is gebeurd)

Ik probeer niet bijdehand te zijn hoor, ik ben redelijk nieuw in "shooto".. Al ben ik wel een jaren lange doorgewinterde UFC fan. Maar goed.. als dit zo is dan is het wel heel krom... Ik vind het logisch dat je punten voor een position of een takedown, maar dat je geen credit krijgt voor een goede stand up lijkt mij een beetje vreemd.

Als de positie gegeven is zijn de punten behaald, dus heb je in principe een voorsprong. Deze voorsprong moet je vervolgens wel twee keer drie minuten houden, dit is erg lastig als je echt niets doet. Daarom is je voorbeeld niet echt realistisch. Het komt veel vaker voor dat er geen punten behaald worden omdat beide vechters erg aan elkaar gewaagd zijn. Een guard houden is natuurlijk niet veel eenvoudiger dan een guard passen.

Dit zijn de regels zo als ze zijn, ik geloof wel dat er ruimte is voor interpetatie door de jury, maar ik ben geen jury dus hierover kan ik niet veel vertellen.

Shooto is inderdaad een systeem dat de grondvechter iets bevoordeeld, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld WFCA en RINGS regels die de staande vechter weer meer bevoordelen. Als staand vechter in shooto is het zaak goede takedown defense te hebben en dan overtuigend te zijn.

Brian

Marco (scheids)
26-01-2010, 19:20
Staand wordt het gevecht volgens het 10-9 punten systeem gejureerd, als je de rond staand echt domineerd (zonder knockdowns) wordt dit 10-8 en met een knockdown dus 10-7.

Op de grond kan men alleen punten omhoog scroren dwz takedown (met controle) punten score, half guard punt erbij, side punt erbij, mount punt erbij, back mount (ingehaakt) punt erbij.

Je krijgt geen punten als je in een bovengenoemde positie terug gaat, en je kan alleen opnieuw punten krijgen startend vanuit de guard of vanuit een staande positie.

Aan het einde wordt het staande gevecht bij de punten voor het grondgevecht opgeteld.

Iets duidelijker? ....lol ...

Briant
26-01-2010, 20:08
Marco is de expert :)

Maar laten we maar niet te veel napraten beide heren hebben hard geknokt.

cafejolanda.nl
27-01-2010, 11:53
ok, duidelijk... de Ref heeft altijd gelijk.. ;) Ik ga maar meer op m'n ground game focussen dan.. :ehhh::fp: