PDA

View Full Version : Dana White won't rule out a revival of Pride FC



Wheelie
24-01-2010, 16:00
http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/361082/300px-pride_fc_logo_medium.jpg (http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/361082/300px-pride_fc_logo.jpg)
Dana White is pleased with the response that the "Best of Pride FC" series has garnered. So pleased, in fact, that he even mentioned the possibility - however minute it may be at this point - of the revival of Pride Fighting Championship in the future.

Speaking with Sun Media's Scrapyard (http://blog.canoe.ca/scrapyard/2010/01/22/dana_white_set_to_revive_pride), White said, "You never know, anything is possible," when asked about hosting events in the ring under the Pride brand.

He explained that the first episode of the series, which started airing on January 15, recorded a solid rating in spite of its time slot on Friday night. If a growing number of fans continue to tune in to the series that revisit some of the most memorable fights hosted by the epoch-making Japanese MMA organization, Zuffa may give the revival of Pride brand a serious consideration.

Pride FC reigned as the premier MMA organization in the world throughout the early part of the millenium. Boasting a stable of top talent - Fedor Emelianenko, Wanderlei Silva, Antonio Rodrigo Nogueira, Dan Henderson, and Quinton "Rampage" Jackson, to name a few - Pride was the number one competitor to UFC for many years. In 2007, in the wake of the allegation of ties to organized crime that ultimately led to its dissolution, Pride was purchased by Zuffa.

Tony
24-01-2010, 16:19
de hele pride revival zal afhangen van de setting (japan vs usa) en de regels (unified rules vs full pride rules)

Wheelie
24-01-2010, 16:45
Ik zie het helaas niet gebeuren

dietrik
24-01-2010, 17:39
Tja ik denk dat footstomps en soccerkicks nooit meer zullen terug keren helaas.

Sendur
24-01-2010, 17:59
Ik zie het helaas niet gebeuren

x2 hier

ZakKa!
24-01-2010, 18:54
Pride was meer dan footstomps en soccerkicks.

Mack
24-01-2010, 19:58
Als Pride FC weer tot leven wordt geroepen en bestuurd wordt door Zuffa, is het niets meer dan een verlengstuk van de UFC. Het hele competitiegevoel is er dan toch niet. Pride is dood en laat het maar zo. It was good while it lasted.

T15Boxing
24-01-2010, 22:08
Pride was meer dan footstomps en soccerkicks.

Mee eens. Het ging erom dat bijna alle beste vechters er waren. Die kunnen ze nooit meer terug krijgen.

dirk5
25-01-2010, 08:42
Zolang Zuffa het doet zal het nooit als pride voelen...

voor mij hoeft het dus ook niet.

Garcia
25-01-2010, 08:47
Ik zou 't wel top vinden als Pride terug zou komen. Maar of het oude gevoel terugkomt weet ik niet..

Lionheart
25-01-2010, 09:03
Pride zal nooit meer terugkomen als de Pride die wij kenden.

Laat het lekker rusten, en laat de mooie herinneringen voort leven.

superfreak
25-01-2010, 11:11
Als ze het doen is het een truc want dat zouden ze dan onbeschaamd kunnen co promoten met M1 Global zonder ze een deel te geven van UFC om het zo maar te zeggen. Kunnen ze Fedor daar krijgen en dan mogelijk UFC vechters onder bepaalde voorwaarden in Pride te laten uitkomen. Krijg je natuurlijk Mir, Carwin, Dos Santos die daar dan gaan proberen Fedor te verslaan eer ze met Lesner komen.

Sendur
25-01-2010, 11:35
Why even bother?

Pride will never be the same!

Garcia
25-01-2010, 12:09
Why even bother?

Pride will never be the same!

Why not, UFC heeft bepaalde regels, Pride heeft andere regels. Leuk om die mix dan te zien.

Ik ben wel een voorstander hiervan. Precies hetzelfde zal het nooit worden, er zijn een hoop nieuwe vechters bijgekomen en oude sterren verdwenen. Gewoon proberen, hoe meer events en/of organisaties hoe beter. MMA wordt gewoon steeds groter en een goede samenwerking tussen USA en Japan en Rusland zou super zijn.

Sendur
25-01-2010, 12:19
Why not, UFC heeft bepaalde regels, Pride heeft andere regels. Leuk om die mix dan te zien.

Ik ben wel een voorstander hiervan. Precies hetzelfde zal het nooit worden, er zijn een hoop nieuwe vechters bijgekomen en oude sterren verdwenen. Gewoon proberen, hoe meer events en/of organisaties hoe beter. MMA wordt gewoon steeds groter en een goede samenwerking tussen USA en Japan en Rusland zou super zijn.

Ja maar zoiets gaat niet gebeuren.

Wie moeten er dan in pride vechten?

UFC houdt alle vechters in hun stable.

Pepe the Ice-Murderer
25-01-2010, 14:08
Sja, Pride was de allerbeste organisatie aller tijden niet alleen vanwege het spektakel, maar omdat op 1 kaart simpelweg de beste vechters ter wereld tegen elkaar stonden.

Om een vergelijk te maken: ufc heeft hooguit 2, soms 3 echte toppartijen, bij pride waren ze dat allemaal.

Behalve dan de Giant Silva fights en soortgenoten :)