PDA

View Full Version : RingSports Top 25 2009



GilbertYvelFan24
27-01-2010, 15:22
http://www.ringsports.nl/index.php?page=top-25-2009

1. Badr Hari
2. Peter Aerts
3. Alistair Overeem

4. Semmy Schilt
5. Remy Bonjasky
6. Andy Souwer

7. Gegard Mousasi
8. Stefan Struve
9. Tyrone Spong

10. Errol Zimmerman
11. Melvin Manhoef
12. Nieky Holzken

13. Gökhan Saki
14. Hesdy Gerges
15. Chahid Oulad El Hadj

16. Gilbert Yvel
17. Gago Drago
18. Ali Gunyar

19. Faldir Chahbari
20. Albert Kraus
21. Marloes Coenen

22. Khalid Bourdif
23. Daniël Ghita
24. Antoni Hardonk

25. Jorina Baars

GilbertYvelFan24
27-01-2010, 15:27
Persoonlijk vind ik dat Mousasi (minimaal top 3) te laag staat.
Ook had ik Mourad Bouzidi toch zeker in de lijst verwacht. (Zwaar onderschat)

Verdwenen uit de lijst:
Siyar Bahadurzada, Warren Stevelmans, Joeri Mes, Germaine de Randamie, Alviar Lima & Chris Ngimbi.

Nieuw in de lijst:
Stefan Struve, Hesdy Gerges, Chahid Oulad El Hadj, Marloes Coenen, Khalid Bourdif & Daniël Ghita.

Badr is wat mij betreft de populairste en voor mijn gevoel ook de terechte winnaar!!!

dirk5
27-01-2010, 15:34
hoe is dit tot stand gekomen? konden mensen stemmen?

als het prestaties in 2009 betreft dan hoort imo Gegard boven aan te staan.

Fr3ddy
27-01-2010, 15:45
Beetje vreemde lijst die meer gebasseerd is op persoonlijke favorieten dan op daadwerkelijk presteren. M.a.w. wie heeft de meeste fans...

In mijn ogen hoort Mousasi zeker in de top 3 (wellicht nr.1) thuis. De man is op dit moment Nederlands beste MMA vechter en versloeg in 2009 vier grote namen. De 4e plek doet Schilt, gezien zijn prestaties, ook geen eer aan.

Top dat jojo er weer in staat :thup:

Sjaak
27-01-2010, 15:46
Denk niet dat de lijst een werkelijke afspiegeling is van de prestatie's van de vechters maar goed kan het mis hebben. Denk dat het meer een soort populariteitspoule is.

Wellicht is het handig om te vermelden wie hebben mogen stemmen of wie zijn aangeschreven en hoeveel mensen ook daadwerkelijk hebben gestemd.

BTW op elke lijst welke dan ook in dit soort vorm krijg je kritiek want bepaalde fans vinden hun idool altijd te laag staan.

Osu

GilbertYvelFan24
27-01-2010, 15:48
Ja iedereen kon op de site van Ringsports hun top 10 invullen.
Je kan het dus idd zien als een soort van populairiteitsprijs.

marcelt
27-01-2010, 15:56
Het gaat idd. om populariteit. Badr is populairder dan ooit.
I rest my case your honour.

Fasada
27-01-2010, 16:01
Denk dat het een combinatie is waarbij sommige fans vanuit populariteit kijken en sommige naar sportieve prestaties en als resultaat krijg je zo'n uitkomst...

8701.
27-01-2010, 16:13
geen verassing..

de mensen zien Badr gewoon het liefst vechten..

payap
27-01-2010, 17:35
Denk ik idd een lijst die een soort meting is van vechters met veel fans, die ook tot de categorie behoort die zo'n poll invult.

Puur op prestatie's zouden imo Mousasi 1 en Schilt 2 moeten zijn.

Wiseguy
27-01-2010, 17:37
Het gaat om combinatie van skills en populariteit. Kickboks is Nederland nou eenmaal veel populairder dan MMA. Badr vecht spectaculair en wint veel dus naar mijn mening een terechte winnaar.

EDIT

Wel raar dat Ghita erin staat. Hij is een roemeen.

Sjaak
27-01-2010, 20:50
Puur op prestatie's zouden imo Mousasi 1 en Schilt 2 moeten zijn.

Helemaal mee eens

osu

Briant
27-01-2010, 21:08
In een MMA lijstje zou Mousasi zeker bovenaan staan. Maar blijkbaar heeft ringsport veel lezers die van kickboxen houden.

bananenplukster
27-01-2010, 21:33
Terecht dat badr hari de GG killer op 1 staat:thup:. Van mij mocht gegard mousasi ook wel wat hoger..

univers1l
27-01-2010, 21:47
badr hari op 1 is imo terecht, alleen is mousasi erg onderschat deze man had op 2 moeten staan of zelfs op 1.

badr heeft gewoon een spectaculaire vechtstijl, dat is de reden van zoveel fans, maar gebasseerd op prestatie is mousasi nr 1 die man heeft alles gewonnen.

univers1l
27-01-2010, 21:48
Het gaat om combinatie van skills en populariteit. Kickboks is Nederland nou eenmaal veel populairder dan MMA. Badr vecht spectaculair en wint veel dus naar mijn mening een terechte winnaar.

EDIT

Wel raar dat Ghita erin staat. Hij is een roemeen.


ghita doet mee omdat het gaat om vechters die of nederlands zijn of in nederland trainen. volgens mij

RINGS INFO
27-01-2010, 23:00
ghita doet mee omdat het gaat om vechters die of nederlands zijn of in nederland trainen. volgens mij

Dat is juist. En het gaat om de populariteit van een vechter. Niet om zijn prestaties, al gaat het het een en ander vaak samen, maar om het respect dat de vechter heeft bij het publiek. Prestaties tussen verschillende disciplines, gewichtklassen zijn onvergelijkbaar. Daar gaat het in deze lijst dus helemaal niet om. Als de fans van een vechter niet de moeite nemen om het formulier in te vullen worden deze stemmen niet gehoord.

Irishrover
27-01-2010, 23:38
Verdiende number 1 plek voor 'the Rematch Kid' Badr.

Mensen hebben naar zijn skills, sportiviteit, en winst gekeken.
Besides, ook al verliest Badr, het is altijd een sensationele partij voor het publiek/fans/neutrale kijker.

'Allround' was hij dit jaar de beste..

bananenplukster
28-01-2010, 00:15
Verdiende number 1 plek voor 'the Rematch Kid' Badr.

Mensen hebben naar zijn skills, sportiviteit, en winst gekeken.
Besides, ook al verliest Badr, het is altijd een sensationele partij voor het publiek/fans/neutrale kijker.

'Allround' was hij dit jaar de beste..

Hij zorgt altijd voor sensatie, of hij slaat iemand tegen de canvas of hij wordt tegen de canvas geslagen:blush:. Maar al is het een puntenpartij het is een genot om naar te kijken.

Badr"the GG killer" hari rules:thup:

Chane
28-01-2010, 08:47
Badr terecht op 1 :)

Snap echt niet waarom Spong zo hoog staat.
En Aerts op 2? Heeft nou niet echt een indrukwekkend jaar achter de rug.

Nou ja... zal wel puur op populariteit samengesteld zijn.

Kameleon
28-01-2010, 13:00
Nou ja... zal wel puur op populariteit samengesteld zijn.

Precies. Dat is nou juist waar het om gaat.

dirk5
28-01-2010, 13:09
Precies. Dat is nou juist waar het om gaat.

haha, vraag aan Badr wat hij liever had gewonnen, de k-1 finale of het ringsports top 25 klassement :) ?

ik denk dat je bedrogen uitkomt

8701.
28-01-2010, 13:48
haha, vraag aan Badr wat hij liever had gewonnen, de k-1 finale of het ringsports top 25 klassement :) ?

ik denk dat je bedrogen uitkomt

Dirk5 je verdraait de woorden van Kameleon..

Kameleon zegt dat die top 25 draait om wie de populairste vechter is en niet dat het in het algemeen draait om wie het populairst is.

dirk5
28-01-2010, 14:00
Dirk5 je verdraait de woorden van Kameleon..

Kameleon zegt dat die top 25 draait om wie de populairste vechter is en niet dat het in het algemeen draait om wie het populairst is.

Ik verdraai niks, je kunt het op 2 manieren lezen... :)

Tussen zeggen en bedoelen kan een hoop mis gaan :)

wrestler_nl
28-01-2010, 14:08
Mousasi hoort zeker in de top 3 , Tyrone Spong is te hoog geranked en Aerts ook...

8701.
28-01-2010, 14:10
Ik verdraai niks, je kunt het op 2 manieren lezen... :)

Tussen zeggen en bedoelen kan een hoop mis gaan :)

toch zal Badr blij zijn met dat je stiekem op hem hebt gestemd..

had ie namelijk echt nodig ;)

dirk5
28-01-2010, 14:19
Ik heb niet gestemd, ik vind dat prijzen uitgereikt dienen te worden naar aanleiding van prestaties, niet het aantal nuthuggers dat ze hebben :)

8701.
28-01-2010, 14:27
ik denk dat vechters zulke dingen altijd waarderen..

Badr zegt ook altijd dat ie vecht voor het publiek zodat ze waar krijgen voor hun centen..

andere prijzen zijn kwestie van tijd voor Badr

Kameleon
28-01-2010, 14:28
Ik heb niet gestemd, ik vind dat prijzen uitgereikt dienen te worden naar aanleiding van prestaties, niet het aantal nuthuggers dat ze hebben :)

Jij hebt het helaas niet begrepen. Het is onmogelijk om een klassement te maken naar aanleiding van prestaties. Daarom hebben ze gekozen voor een soort populariteitsmeter. dat is wel meetbaar. Tja, en dan is dit de uitslag. Misschien had je toch moeten stemmen...

dirk5
28-01-2010, 14:31
Jij hebt het helaas niet begrepen. Het is onmogelijk om een klassement te maken naar aanleiding van prestaties. Daarom hebben ze gekozen voor een soort populariteitsmeter. dat is wel meetbaar. Tja, en dan is dit de uitslag. Misschien had je toch moeten stemmen...

O, vandaar de reden dat inside mma - sherdog enz. enz. dit wel allemaal doen?

Wiseguy
28-01-2010, 14:42
O, vandaar de reden dat inside mma - sherdog enz. enz. dit wel allemaal doen?

Ja die delen alles op in gewichtsklasses en het gaat allemaal om MMA en dan nog verschillen de rankings van elkaar omdat elk systeem anders in elkaar zit. De ringsports top25 gaat over alle vechters ongeacht de sport of gewichtsklasse. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Pernik
28-01-2010, 14:43
Dus Badr is de populairste vechter in Nederland, of hebben voornamelijk Badr fans gestemd, ik denk het laatste

dirk5
28-01-2010, 14:47
nee, heb ook nergens aangegeven het niet begrijpen.

de conversatie lezen daarintegen schijnt voor jou wel enige problemen op te leveren.

8701.
28-01-2010, 14:47
Dus Badr is de populairste vechter in Nederland, of hebben voornamelijk Badr fans gestemd, ik denk het laatste

als 90% fan van Badr is dan hebben er inderdaad voornamelijk Badr fans gestemd ;)

Wiseguy
28-01-2010, 14:48
Dus Badr is de populairste vechter in Nederland, of hebben voornamelijk Badr fans gestemd, ik denk het laatste

Wat is dat nou voor onzin? Alsof alleen Badr fans internet hebben. Badr heeft gewoon de meeste fans niet alleen in nederland maar ook wereldwijd. Hij is in Japan ook verreweg de meest populaire k-1 vechte ( zie de polls op k-1 site). Zelfs populairder dan Aerts. Niet zo raar hea als je iedereen in de 1e ronde KO slaat.

Pernik
28-01-2010, 14:52
Niet dat mijn omgeving representatief is, maar daar is Badr dus echt niet de populairste vechter, misschien de meest sensationele, maar niet de populairste.

Wiseguy
28-01-2010, 14:54
nee, heb ook nergens aangegeven het niet begrijpen.

de conversatie lezen daarintegen schijnt voor jou wel enige problemen op te leveren.

Ik heb inderdaad moeite om me aan te passen aan jou niveau. Jij zegt dat je op basis van prestaties wel degelijk een ranglijst en dan kom jij met de vergelijking van de sherdog ranglijst. Als je logisch nadenkt is die ranglijst mogelijk omdat het om sporters gaat die dezelfde sport beoefenen en worden gerankschikt op gewicht.

Hoe kun je nou zeggen dat Mousasi een beter jaar heeft gedraaid dan Badr? Badr heeft tegen de wereldtop gestaan en daarvan maar 1 partij gewonnen terwijl mousasi dit jaar maar tegen 1 top 20 vechter ( babalu) heeft gestaan.

Vergelijking
Stel je voor dat Mousasi in 1 jaar tegen Machida, Shogun, Anderson Silva en Rampage heeft gevochten en alles heeft gewonnen maar daarna de rematch tegen Machida heeft verloren. Dat zou toch een wereldprestatie zijn?

Die vergelijking gaat alleen niet helemaal op omdat het andere disciplines zijn en daarom word de populariteit gemeten. Populariteit staat in verhouding met prestaties. Kijk maar naar Struve hij staat in de lijst omdat hij goed heeft gespresteerd en daardoor vanzelfsprekend meer fans krijgt.

Begrijp je het nu of ga je alsnog de zwakzinnige uithangen?

Wiseguy
28-01-2010, 14:56
Niet dat mijn omgeving representatief is, maar daar is Badr dus echt niet de populairste vechter, misschien de meest sensationele, maar niet de populairste.

De wereld bestaat niet alleen uit jou omgeving. Zoals ik al eerder aangaf hij wint alle polls waar hij in staat, maar die zullen wel gemanipuleerd worden.

dirk5
28-01-2010, 15:06
Ik heb inderdaad moeite om me aan te passen aan jou niveau. Jij zegt dat je op basis van prestaties wel degelijk een ranglijst en dan kom jij met de vergelijking van de sherdog ranglijst. Als je logisch nadenkt is die ranglijst mogelijk omdat het om sporters gaat die dezelfde sport beoefenen en worden gerankschikt op gewicht.

p4p vergeten?


Hoe kun je nou zeggen dat Mousasi een beter jaar heeft gedraaid dan Badr? Badr heeft tegen de wereldtop gestaan en daarvan maar 1 partij gewonnen terwijl mousasi dit jaar maar tegen 1 top 20 vechter ( babalu) heeft gestaan.

Mousasi is kampioen geworden in een organisatie en een land waar vrijwel niemand hem kende.
Badr heeft de finale verloren van een toernooi waar hij favoriet voor was. lijkt me een behoorlijke tegenvaller :)

jij vind dat je die vergelijking niet kunt maken, ik wel....


Begrijp je het nu of ga je alsnog de zwakzinnige uithangen?

stoer hoor :)

Wiseguy
28-01-2010, 15:09
p4p vergeten?



Mousasi is kampioen geworden in een organisatie en een land waar vrijwel niemand hem kende.
Badr heeft de finale verloren van een toernooi waar hij favoriet van was.

jij vind dat je die vergelijking niet kunt maken, ik wel....



stoer hoor :)

Ja mousasi is kampioen geworden geweldig. Hoeveel belts van hoeveel organisaties heeft Hari wel niet. Ik denk niet dat je dat op 1 hand kunt tellen. Badr vecht tegen de beste van de wereld en Mousasi (nog) niet.
P4P gaat niet op als het om vechters gaat uit verschillende sporten.

dirk5
28-01-2010, 15:13
Ja mousasi is kampioen geworden geweldig. Hoeveel belts van hoeveel organisaties heeft Hari wel niet. Ik denk niet dat je dat op 1 hand kunt tellen. .

waren die in 2009 dan? :)

Wiseguy
28-01-2010, 15:20
waren die in 2009 dan? :)

Badr vecht tegen een ander kaliber vechters.

Speciaal voor jou

Stel je voor dat Mousasi in 1 jaar tegen Machida, Shogun, Anderson Silva en Rampage heeft gevochten en alles heeft gewonnen maar daarna de rematch tegen Machida heeft verloren. Dat zou toch een wereldprestatie zijn?

Je moet dingen in perspectief zien. Ik snap dat dat lastig voor je is. Minowa heeft de HW belt van Dream gewonnen en JDS heeft geen titel gewonnen. JDS heeft Werdum, Struve, Crocop, en Yvel ko geslagen terwijl Minowa van Sapp, Choi en Sokoudjou heeft gewonnen maar wel de titel heeft gewonnen. Wie heeft in jou ogen de betere prestatie geleverd. Minowa of JDS?

Het gaat namelijk ook om het niveau van de tegenstanders waar je tegen hebt gevochten.

dirk5
28-01-2010, 15:28
Badr vecht tegen een ander kaliber vechters.

Speciaal voor jou

Stel je voor dat Mousasi in 1 jaar tegen Machida, Shogun, Anderson Silva en Rampage heeft gevochten en alles heeft gewonnen maar daarna de rematch tegen Machida heeft verloren. Dat zou toch een wereldprestatie zijn?

Je moet dingen in perspectief zien. Ik snap dat dat lastig voor je is. Minowa heeft de HW belt van Dream gewonnen en JDS heeft geen titel gewonnen. Minowa heeft dus beter gespresteerd. Nogal krom hea?

Het gaat namelijk ook om het niveau van de tegenstanders waar je tegen hebt gevochten.

hehe, wat blijft het toch geweldig, discusieren met Badr Fans, lange tenen feest :)

Volgens jullie is Badr de beste, dus dan gaan we hem niet vergelijken met Mousasi maar met Fedor.

Fedor wint van Brock, Barnett, Mir, Cigano en verliest daarna van Brock. is dit goed? nee, de beste hoort niet te verliezen, die moet alles winnen.

Minowaman heeft de dream Hulk grand prix gewonnen, niet de HW belt.
Cigano zou kampioen zijn geworden, wanneer de UFC geen USA nuthuggers waren, en hij gewoon de titleshot had gekregen die hij verdiende.

ik heb ze in mijn ranking gelijk staan :)

dirk5
28-01-2010, 15:35
vind het trouwens wel geweldig dat jij met feiten aan wilt tonen dat hetgeen wat ik zeg niet klopt.....

Het is mijn mening... :)

Wiseguy
28-01-2010, 15:38
hehe, wat blijft het toch geweldig, discusieren met Badr Fans, lange tenen feest :)

Volgens jullie is Badr de beste, dus dan gaan we hem niet vergelijken met Mousasi maar met Fedor.

Fedor wint van Brock, Barnett, Mir, Cigano en verliest daarna van Brock. is dit goed? nee, de beste hoort niet te verliezen, die moet alles winnen.

Minowaman heeft de dream Hulk grand prix gewonnen, niet de HW belt.
Cigano zou kampioen zijn geworden, wanneer de UFC geen USA nuthuggers waren, en hij gewoon de titleshot had gekregen die hij verdiende.

ik heb ze in mijn ranking gelijk staan :)

Zucht.. Als Fedor elk jaar een GP zou doen zou de kans veel groter zijn dat hij verliest.

Wel jammer dat je steeds de prestaties van Hari bagitaliseert. We weten ondertussen allemaal wel waarom. Als je niet kan toegeven dat hij een geweldige knokker is en hij thuis hoort in de top van het rijtje dan heb je stront in je ogen.

Wiseguy
28-01-2010, 15:39
vind het trouwens wel geweldig dat jij met feiten aan wilt tonen dat hetgeen wat ik zeg niet klopt.....

Het is mijn mening... :)

Ja raar hea dat ik met feiten kom om mijn mening te beargumenteren... zou je ook eens moeten doen.

dirk5
28-01-2010, 15:43
Zucht.. Als Fedor elk jaar een GP zou doen zou de kans veel groter zijn dat hij verliest.

Wel jammer dat je steeds de prestaties van Hari bagitaliseert. We weten ondertussen allemaal wel waarom. Als je niet kan toegeven dat hij een geweldige knokker is en hij thuis hoort in de top van het rijtje dan heb je stront in je ogen.

komen we weer op het lezen, eerste post van mij in de topic:

hoe is dit tot stand gekomen? konden mensen stemmen?

als het prestaties in 2009 betreft dan hoort imo Gegard boven aan te staan.




zie jij ergens staan dat ik zeg dat Badr 6 plaatsen naar beneden moet?

nu sta je gewoon met je mond vol tanden en ga je poep praten.

Wiseguy
28-01-2010, 15:46
komen we weer op het lezen, eerste post van mij in de topic:

hoe is dit tot stand gekomen? konden mensen stemmen?

als het prestaties in 2009 betreft dan hoort imo Gegard boven aan te staan.




zie jij ergens staan dat ik zeg dat Badr 6 plaatsen naar beneden moet?

nu sta je gewoon met je mond vol tanden en ga je poep praten.

Je bent altijd negatief over Badr en praat zijn prestaties altijd naar beneden. Beetje jammer.
Deze uitslag is voortgekomen uit een stemming op het internet waar iedereen aan kon deelnemen. Het gaat dus om een populariteitsstemming. Populariteit staat vaak parralel met de prestaties.

dirk5
28-01-2010, 16:06
Je bent altijd negatief over Badr en praat zijn prestaties altijd naar beneden. Beetje jammer.

Ik ben idd geen Badr fan, maar dat is niks nieuws. Er lopen hier genoeg anti Overeem mensen rond die toch vaker wel iets negatiever zijn over hem dan ik over Badr.


Deze uitslag is voortgekomen uit een stemming op het internet waar iedereen aan kon deelnemen. Het gaat dus om een populariteitsstemming.
Klopt 100%, maar dat wisten we de vorige pagina ook al.


Populariteit staat vaak parralel met de prestaties.
niet voor mij

8701.
28-01-2010, 16:39
p4p vergeten?

Badr heeft de finale verloren van een toernooi waar hij favoriet voor was. lijkt me een behoorlijke tegenvaller :)



Ten eerst was Badr geen favoriet maar Schilt..kijk maar naar de odds..

ten 2e tuurlijk baalde Badr en zijn fans dat die de finale verloor van Schilt..

maar voor mij en vele andere overheersde dat gevoel niet..

ik en vele andere hebben genoten van Badr en dat zie je terug in de populariteitspoll van Ringssports en van de officiele K1 site.

dirk5
28-01-2010, 17:22
Tot deze discussie ga ik me niet verlagen, dit alles is al een keer besproken in een topic. Discussie ging vrij netjes maar die opmerking van jou slaat natuurlijk nergens op.

Ik heb je neg reps gegeven en je post aan gegeven, nu wachten we gewoon wat de mods ervan vinden.

8701.
28-01-2010, 17:28
ja welles nietes verhaal maar gelukkig weten we beide en vele andere hoe jij bent..

on-topic: blijft mooi dat Badr's vechtstijl wereldwijd gewaardeerd word :D

Richelieu
28-01-2010, 17:31
Heren, ontopic graag! Het MMA forum is niet voor politieke zaken