PDA

View Full Version : BJJ Banden



g-unit
29-01-2010, 21:24
Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?

Slome
29-01-2010, 21:31
volgens mij kan je zo een band halen hoor...;)

zoek en zij zulf vinden....

BJJrajawali
29-01-2010, 21:36
Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?

Gewoon omdat het BJJ is :wacko:

PinPoint
29-01-2010, 22:38
omdat je er voor moet trainen!

Simpel toch?

marcelt
29-01-2010, 23:56
Waarom duurt het zo lang om een Bjj band te halen vergelijken met andere vechtsporten?

De banden zijn er meer waard. Een zwarte band is in bjj echt iets heel groots .

sebastiaan
30-01-2010, 13:01
Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.

PinPoint
31-01-2010, 12:15
Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.

Volgens mij vergis je je daar. Paars en zo'n beetje alle technieken kennen? Dat denk ik niet hoor. Er gaan werelden nog voor je open na paars.....

Tuplad
31-01-2010, 16:08
Omdat zwarte band nog maar het begin is...

g-unit
31-01-2010, 23:13
Volgens mij vergis je je daar. Paars en zo'n beetje alle technieken kennen? Dat denk ik niet hoor. Er gaan werelden nog voor je open na paars.....


Ok het kan dat werelden voor je open gaan maar moet het dan zo lang duren voor dat je je zwarte band hebt. 10 a 12 jaar lijk me wel erg lang.

g-unit
31-01-2010, 23:19
Het duurt een jaar of 10/12 voor je een zwarte band hebt, dat heeft het meest te maken denk ik met dat je bij bjj vooral op ervaring en toepassings kunde word beoordeeld.
Als je paars hebt ken je het gross van de technieken wel, maar heb je gewoon nog niet genoeg ervaring voor de volgende band.
Het is niet zoals met TKD waar je binnen 5 jaar je BB haalt en bij een examen een serie technieken moet kennen.


10 a 12 jaar voor een zwarte band als je door traint zkr :). jij zegt ervaring op welke gebied moet je ervaring hebben? uitvoeren van technieken of wedstrijd ervaring, 12 jaar is wel erg lang ik hoor jongens die 5 a 6 jaar judo trainen al zwarte band hebben met meeste andere sporten gaat het ook allemaal veel sneller dat zegt niet dat ze niet goed de sport uitoefenen maar bij bjj gaat het echt langzaam.:pimp:

Groundwork
01-02-2010, 00:33
En da mag zo blijve ook, soms ziede echt mensen me zwarte bande rondlopen die niet verdiend zijn. BJJ moet niks aanpassen aan het bandensysteem vind ik persoonlijk.

Nopain85
01-02-2010, 03:40
Ik vind als je waardige zwarte banders klopt dan verdien je een zwarte band .

K-man
01-02-2010, 11:16
Quote Renzo Gracie

"A black belt is a white belt who never quits"

Het motto van onze school!

Kemail

Renzo Gracie Holland