PDA

View Full Version : Souwer vs Chabari 30-1-2010 beast of the east



wardwoerden
31-01-2010, 14:30
deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=UPkBWhZe0AE

deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=ooGYCEpkm-M

Kemal
31-01-2010, 14:33
thanks!

Justinian
31-01-2010, 14:33
Top, bedankt!

Hendy
31-01-2010, 14:35
Thanks!

rafi
31-01-2010, 14:39
souwer domineerde wel.

shin
31-01-2010, 15:00
Kijk hoe faldir de laatste 3 partijen heeft gevochten !!! nu verdient hij gewoon een plek in de K1-max

Highline
31-01-2010, 15:22
thanks. andy souwer is art in motion

blackadder
31-01-2010, 15:42
Andy Souwer. Enigste lichtpuntje in een anders, voor mij, gitzwarte vechtsport nacht.

gieloe
31-01-2010, 16:29
Pure domination!! Top Souwer power!!

marcelt
31-01-2010, 16:45
Dikke reps!

dietrik
31-01-2010, 16:47
Thanx! Souwer is de man!

HAY
31-01-2010, 16:53
Faldir hoorde de gene te zijn die de winst had moeten krijgen, dat dacht andy zelf ook want hij feliciteerde faldir in zijn hoek.. er is een protest ingedient en de uitslag hiervan zal snel komen

The Bulldog
31-01-2010, 17:02
in mijn ogen terechte winnaar andy souwer,

souwer van harte..

ICON
31-01-2010, 18:12
Faldir hoorde de gene te zijn die de winst had moeten krijgen, dat dacht andy zelf ook want hij feliciteerde faldir in zijn hoek.. er is een protest ingedient en de uitslag hiervan zal snel komen

alweer!?:lol:

ReZp
31-01-2010, 18:38
Beide top, verdiende winst andy!

betuwebiker
31-01-2010, 18:45
Andy Souwer. Enigste lichtpuntje in een anders, voor mij, gitzwarte vechtsport nacht.

betuwebiker
31-01-2010, 18:51
Faldir hoorde de gene te zijn die de winst had moeten krijgen, dat dacht andy zelf ook want hij feliciteerde faldir in zijn hoek.. er is een protest ingedient en de uitslag hiervan zal snel komen

Wat een gezeur man, Souwer heeft verdiend gewonnen ondanks dat het close was.
Souwer deed meer en kwam als winnaar uit de bus.
Gaan we nou hetzelfde krijgen als de partij die faldir draaide tegen Nieky?
Die won Nieky ook terrecht.
Natuurlijk gaat Andy naar de hoek van Faldir om zijn respect te tonen, da's wat anders als dat hij hem feliciteerd.

micha
31-01-2010, 18:53
ik vond ook dat de partij naar Andy moest gaan. veel aanvallender meer punten gemaakt

BB
31-01-2010, 19:20
Faldir hoorde de gene te zijn die de winst had moeten krijgen, dat dacht andy zelf ook want hij feliciteerde faldir in zijn hoek.. er is een protest ingedient en de uitslag hiervan zal snel komen

Souwer was gewoon een klasse beter, veel meer punten gemaakt dan Faldir. Faldir is een goede vechter, maar geen topper. Terecht dat ie niet in de K-max uitkomt. Hij is gewoon een maatje te klein voor die competitie. Geeft niks, maar het is jammer dat hij dat zelf, en sommige fans,niet door hebben.
En dat protesteren, das zo zielig. Wees een kerel en accepteer het verlies. Ik heb het idee dat Souwer niet eens alles uit de kast heeft gehaald en gewoon efficient met zijn krachten is omgegaan. Meer scoren en vooral geen blessures oplopen. De echte Souwer zien we tegen de echte toppers. :thup:

kooivechter
31-01-2010, 19:52
alweer!?:lol:

ja dat dacht ik ook. begint nou vervelend te worden.

el bastardo
31-01-2010, 20:35
Chabari neemt meestal het risico om het naar de jury te nemen. Dan bestaat de kans dat je wel es aan het kortste eind trekt. Ik zeg niet dat het nu zo is, maar dat is zijn stijl (die ik graag zie, want ik mag hem als vechter erg graag) nu eenmaal. Dat is nu eenmaal bij punten vechters.

edit: dan moet je ook niet "zeuren" als de jury anders beslist, maar het voortijdig proberen af te maken.

marcelt
31-01-2010, 22:20
Souwerrrrrrrrrrrrrrrrr

Richelieu
31-01-2010, 22:25
Voor HQ - http://www.sbs6.nl/web/show/id=228873/langid=43

knift
31-01-2010, 22:34
Chabari neemt meestal het risico om het naar de jury te nemen. Dan bestaat de kans dat je wel es aan het kortste eind trekt. Ik zeg niet dat het nu zo is, maar dat is zijn stijl (die ik graag zie, want ik mag hem als vechter erg graag) nu eenmaal. Dat is nu eenmaal bij punten vechters.

edit: dan moet je ook niet "zeuren" als de jury anders beslist, maar het voortijdig proberen af te maken.


Ik denk dat je het heel goed ziet hij (Faldir) is een echte punten vechter waar natuurlijk niets mis mee is maar imo heeft Souwer terecht gewonnen misschien moet Faldir is voor de TKO of KO gaan want als je tegen jongens als Holzken,BPP of Souwer vecht weet je gewoon dat het een close finish word

gieloe
01-02-2010, 01:07
Souwer was gewoon een klasse beter, veel meer punten gemaakt dan Faldir. Faldir is een goede vechter, maar geen topper. Terecht dat ie niet in de K-max uitkomt. Hij is gewoon een maatje te klein voor die competitie. Geeft niks, maar het is jammer dat hij dat zelf, en sommige fans,niet door hebben.
En dat protesteren, das zo zielig. Wees een kerel en accepteer het verlies. Ik heb het idee dat Souwer niet eens alles uit de kast heeft gehaald en gewoon efficient met zijn krachten is omgegaan. Meer scoren en vooral geen blessures oplopen. De echte Souwer zien we tegen de echte toppers. :thup:

Dit dus...

Ik vond het bij verre weg niet close. Wat een crybaby is die Chabari toch! Hij is gewoon zwaar overklast. Of ik moet een andere partij gezien hebben...

blackadder
01-02-2010, 01:21
Voor HQ - http://www.sbs6.nl/web/show/id=228873/langid=43
Damn. Ramon heeft haar. Op zijn gezicht.:lol:

Sendur
01-02-2010, 01:23
Voor HQ - http://www.sbs6.nl/web/show/id=228873/langid=43

tnx rich! :thup:

edit: kan niks vinden.

blackadder
01-02-2010, 01:38
Weet iemand hoe dat lekkere nummer heet waarmee Jozc zijn Russische tegenstander mee opkwam?

Wiseguy
01-02-2010, 02:14
Ik vraag me af of ik wel dezelfde partij heb gezien als jullie. Faldir overklast? Waar gaat dit over.

blackadder
01-02-2010, 02:21
Waar gaat dit over.
Om het nummer waar die Rus mee opkwam.

Marquis
01-02-2010, 08:29
Faldir hoorde de gene te zijn die de winst had moeten krijgen, dat dacht andy zelf ook want hij feliciteerde faldir in zijn hoek.. er is een protest ingedient en de uitslag hiervan zal snel komen



Faldir begint op de Suares van Kickboksland te lijken.
Het begint nu wel op te vallen wanneer hij verliest dat hij
steeds verhaal gaat halen. Ik las iemand hier roepen dat hij
nu rijp is voor de K1. Met dit soort gedrag en vechtstijl ben je
helemaal niet rijp voor de K1 omdat je in japan 9/10 op KO
moet winnen als je steeds op close finish vecht tegen toppers
als Souwer e.d. Om vervolgens constant een protestje in te dienen
wanneer je steeds verliest dan zullen ze je in Japen snel uitspuwen.

Richelieu
01-02-2010, 08:42
tnx rich! :thup:

edit: kan niks vinden.

Dan zal de stream wel afgesloten zijn. Gisteravond draaide BOTE 2010 in ieder geval, dus ik hoop dat ze hem binnenkort wel ergens weer online zetten.

nick
01-02-2010, 13:02
Andy is de terechte winnaar.

Was de beste partij van de avond imo
Vond het opkomst nummer van Andy ook vet. Weet helaas niet hoe dit nummer heet.

Tykill
01-02-2010, 13:28
Souwer was gewoon een klasse beter, veel meer punten gemaakt dan Faldir. Faldir is een goede vechter, maar geen topper. Terecht dat ie niet in de K-max uitkomt. Hij is gewoon een maatje te klein voor die competitie. Geeft niks, maar het is jammer dat hij dat zelf, en sommige fans,niet door hebben.
En dat protesteren, das zo zielig. Wees een kerel en accepteer het verlies. Ik heb het idee dat Souwer niet eens alles uit de kast heeft gehaald en gewoon efficient met zijn krachten is omgegaan. Meer scoren en vooral geen blessures oplopen. De echte Souwer zien we tegen de echte toppers. :thup:

Wat een bull shit. Faldir is echt wel een topper en behoort daar ook.
Hij heeft alleen een stijl die anderen niet hebben. En vaak vecht Faldir achteruit en dan zie je souwer snel tikken uit delen waarvan 99% op Faldirs dekking beland en het publiek begint te schreeuwen alsof Faldir bijna naar de grond gaat.

Faldir's zijn verdediging is gewoon pot dicht! De man heeft nog nooit 8 tellen gehad laat staan KO gegaan. En zelfs jongens als Souwer, Buakaw, Petrosyan, Nieky lukt het niet om hem 8 tellen te geven.

Als je alleen naar de punten kijkt was het erg close en had ik eerlijk ook verwacht dat Faldir de meeste rondes had gewonnen.

Maar persoonlijk denk ik dat de juri ook kijkt naar hoe Faldir in een hoekje gedreven wordt en klappen op zijn dekking krijgt. Dit ziet er natuurlijk niet overwinnend uit maar Faldir pakt gewoon die punten uit counters.

Jammer dat veel mensen dit niet zien... erg jammer

BB
01-02-2010, 13:47
Jammer dat veel mensen dit niet zien... erg jammer

Als niemand het ziet en ook in andere partijen niet zagen, moet je bij jezelf te rade gaan of je het zelf wel goed hebt gezien. "Mensen die gek zijn, zeggen nooit dat ze gek zijn, maar dat de wereld om hen heen gek is" Dat kan, maar is niet waarschijnlijk.
Als hij van deze discussies af wil, dan moet ie de volgende keer zijn tegenstander KO slaan. Ik ben de eerste die hem dan feliciteert. :lol:

kentaro
01-02-2010, 14:24
Souwer terecht gewonnen naar mijn mening!!

Tykill
01-02-2010, 15:35
Als niemand het ziet en ook in andere partijen niet zagen, moet je bij jezelf te rade gaan of je het zelf wel goed hebt gezien. "Mensen die gek zijn, zeggen nooit dat ze gek zijn, maar dat de wereld om hen heen gek is" Dat kan, maar is niet waarschijnlijk.
Als hij van deze discussies af wil, dan moet ie de volgende keer zijn tegenstander KO slaan. Ik ben de eerste die hem dan feliciteert. :lol:

Faldir kan best mensen KO slaan dat is ook eerder gezien maar het is niet zijn eerste doel. Zijn lichaam en training is gebaseerd op een punten overwinning en zo min mogelijk punten tegen.

Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt en ik vond het gevecht ook erg close. Maar het was alles behalve een overduidelijke overwinning voor Souwer en Faldir bewijst dat hij bij de top van de top behoort.

Als je het nog niet met mij eens bent moet je het gevecht nog maar eens goed bekijken en zie hoeveel Faldir blokt en punten hij maakt.

Wiseguy
01-02-2010, 15:47
Faldir kan best mensen KO slaan dat is ook eerder gezien maar het is niet zijn eerste doel. Zijn lichaam en training is gebaseerd op een punten overwinning en zo min mogelijk punten tegen.

Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt en ik vond het gevecht ook erg close. Maar het was alles behalve een overduidelijke overwinning voor Souwer en Faldir bewijst dat hij bij de top van de top behoort.

Als je het nog niet met mij eens bent moet je het gevecht nog maar eens goed bekijken en zie hoeveel Faldir blokt en punten hij maakt.

Ben het hier 100% mee eens. Jammer dat we niet zoiets als fightmetrics hebben 90% van wat Souwer deed was op het block terwijl Faldir hem gek maakte met jabs.

easy01
01-02-2010, 18:27
Ben het hier 100% mee eens. Jammer dat we niet zoiets als fightmetrics hebben 90% van wat Souwer deed was op het block terwijl Faldir hem gek maakte met jabs.

Wiseguy, je bent niet echt objectief, maar dat geeft ook niet.

Je ziet duidelijk dat Souwer die Jabs shift en de Jabs die aankomen neemt Souwer op zijn voorhoofd, omdat ze geen enkel effect hebben. Als de Jabs Souwer gek hadden gemaakt, zou hij toch niet meer in staat zijn geweest om Chahbari steeds maar weer vast te zetten en op te jagen?
Chahbari sloot zichzelf steeds op door in zijn dekking te gaan staan en dat is jammer want daardoor beperkt hij zichzelf. Natuurlijk kun je dan zeggen; "ja maar alles wat Souwer deed was op de dekking". Maar dat is altijd als je tegen Chahbari vecht. Chahbari heeft in mijn ogen namelijk de beste dekking van Nederland.
Als je objectief kijkt heeft Chahbari hooguit 1 ronde gewonnen en heeft hij op 1 minuut in de derde ronde na, de wedstrijd geen moment gemaakt.
Van beide kanten is geen schade aangebracht bij de ander, maar als je op de drie belangrijkste elementen in de WFCA jurering telt: Zuivere treffers, wie maakt de beste indruk en wie heeft de meeste impact,(ook als de knie of trap op de dekking komt) denk ik toch dat Souwer heeft gewonnen. Maar ja ieder zijn mening.

El Bambino
01-02-2010, 18:54
Kijk hoe faldir de laatste 3 partijen heeft gevochten !!! nu verdient hij gewoon een plek in de K1-max

Met alle respect hoor, maar ik val bijna in slaap als Schabari vecht. Vecht alleen maar achteruit en alle partijen zijn hetzelfde, zit nooit iets verrassend in. Souwer is duidelijk op zijn retour wat begrijpelijk is !

Tykill
01-02-2010, 19:05
Chahbari sloot zichzelf steeds op door in zijn dekking te gaan staan en dat is jammer want daardoor beperkt hij zichzelf.

Dat is geen beperking. Hij laat Souwer even los gaan waardoor Souwer energie verspilt en ondertussen loert Faldir op een moment om te counteren.

Ik denk wel dat dit het punt is waar het fout gaat waardoor mensen vinden dat Souwer domineerde omdat het lijkt dat hij Faldir een pak rammel geeft maar ondertussen niet of nauwelijks scoort.

Tykill
01-02-2010, 19:28
Met alle respect hoor, maar ik val bijna in slaap als Schabari vecht. Vecht alleen maar achteruit en alle partijen zijn hetzelfde, zit nooit iets verrassend in. Souwer is duidelijk op zijn retour wat begrijpelijk is !

Als je een highlight bekijkt zie je dat het alles behalve een saaie vechter is.
zijn manier van ontwijken is geniaal.

http://www.youtube.com/watch?v=mp6swD7D45o

easy01
01-02-2010, 20:26
Dat is geen beperking. Hij laat Souwer even los gaan waardoor Souwer energie verspilt en ondertussen loert Faldir op een moment om te counteren.

Ik denk wel dat dit het punt is waar het fout gaat waardoor mensen vinden dat Souwer domineerde omdat het lijkt dat hij Faldir een pak rammel geeft maar ondertussen niet of nauwelijks scoort.

Ik heb geen Souwer gezien die niet meer kon omdat hij energie verspilde, volgens mij bleef hij tot aan het einde van de partij vooruit gaan en had hij constant het beste van het gevecht.
Natuurlijk heb jij een punt als jij zegt dat de dekking van Faldir erg gesloten was, waardoor Souwer weinig scoort, maar Faldir scoorde minder, waardoor Souwer de terechte winnaar was.

Wiseguy
01-02-2010, 20:27
Een dat met maar 1 oog!

gek
01-02-2010, 20:30
Faldir is zeker een mooie en goede vechter.
ik hoop dat hij wat meer op kracht gaat trainen want techniek en snelheid heeft hij in overvloed!

Het lijkt wel of vechters tegen Faldir alles uit de kast durven te halen en lekker los gaan. want als je op een stoot loopt hoef je niet echt bang te zijn dat je gaat zitten..... Als de stoten wat harder zouden zijn zijn ze wellicht wat voorzichtiger en kan Faldir wat meer innitiatief nemen.

easy01
01-02-2010, 20:34
Met alle respect hoor, maar ik val bijna in slaap als Schabari vecht. Vecht alleen maar achteruit en alle partijen zijn hetzelfde, zit nooit iets verrassend in. Souwer is duidelijk op zijn retour wat begrijpelijk is !


Souwer op zijn retour? Hoezo dan?

Als je bedoelt dat hij in 2009 verloren heeft van Petrosyan (2x) en Masato begrijp ik dat.
Vergeet dan alleen niet dat hij in datzelfde jaar wel wint van Kaestner, Chahid, Kyshenko, Buakaw. Dat hij in 2009 weer de finale van de K-1 max haalde, net als 2005, 2006, 2007 en de halve finale in 2008 en dat hij in 2008 ook voor de derde keer de S-cup won.

Souwer is sinds november, 27 jaar en moet nog in de krachtigste jaren (die volgens de wetenschap tussen de 28 en de 30 liggen) van zijn carriere komen.
Ik denk dat jij je vergist.

easy01
01-02-2010, 20:38
Een dat met maar 1 oog!

Faldir is fenomenaal, maar deze heeft hij toch echt terecht verloren.
Respect voor beide vechters.

Spinelbow
01-02-2010, 20:42
Vond Souwer beter want hij maakte de partij. Er kwam idd een hoop op de dekking maar die lever zat er zo nu en dan ook wel is op.Het publiek wil actie zien de jury ook.

borat
01-02-2010, 20:46
Ondanks het feit dat Chabari weer geweldig heeft late zien hoe men moet verdedigen in deze sport. Heeft hij deze partij toch echt duidelijk verloren.

Marquis
01-02-2010, 21:09
Ondanks het feit dat Chabari weer geweldig heeft late zien hoe men moet verdedigen in deze sport. Heeft hij deze partij toch echt duidelijk verloren.



Volgens mij is hoofdzaak in deze sport om punten te maken of op KO te winnen. Het is leuk dat Faldir goed kan verdedigen maar dan moet hij wel duidelijk zijn punten pakken want zo gaat de beste man constant nipt verliezen of overtuigend verliezen tegen toppers als Souwer.

t jammere van deze wereld zie bijvoorbeeld op een forum als deze dat men niet meer objectief kan nadenken als het om een kennis/vriend/idool/collega gaat die vecht. Terwijl we hier toch over professionele sport praten.

Men verdedigt de vechter met haar en tand met zwakke argumenten als bv ja hij heeft goed verdedigt. :rolleyes:

Wiseguy
01-02-2010, 21:14
Volgens mij is hoofdzaak in deze sport om punten te maken of op KO te winnen. Het is leuk dat Faldir goed kan verdedigen maar dan moet hij wel duidelijk zijn punten pakken want zo gaat de beste man constant nipt verliezen of overtuigend verliezen tegen toppers als Souwer.

t jammere van deze wereld zie bijvoorbeeld op een forum als deze dat men niet meer objectief kan nadenken als het om een kennis/vriend/idool/collega gaat die vecht. Terwijl we hier toch over professionele sport praten.

Men verdedigt de vechter met haar en tand met zwakke argumenten als bv ja hij heeft goed verdedigt. :rolleyes:

Ik kijk ook objectief. Ik ben geen kennis geen vriend geen idool en geen collega. Ben een liefhebber van de sport. Mij maakte het namelijk niet uit wie won. Ik geef alleen aan dat Chabari meer clean hits heeft gemaakt. Dan kun je wel zeggen van ze deden geen pijn maar dat maakt niet uit een punt is een punt.

Marquis
01-02-2010, 21:18
Ik kijk ook objectief. Ik ben geen kennis geen vriend geen idool en geen collega. Ben een liefhebber van de sport. Mij maakte het namelijk niet uit wie won. Ik geef alleen aan dat Chabari meer clean hits heeft gemaakt. Dan kun je wel zeggen van ze deden geen pijn maar dat maakt niet uit een punt is een punt.


Dan hebben jij en ik en vele anderen toch naar een andere partij gekeken.

A-team
01-02-2010, 23:23
Ik kijk ook objectief. Ik ben geen kennis geen vriend geen idool en geen collega. Ben een liefhebber van de sport. Mij maakte het namelijk niet uit wie won. Ik geef alleen aan dat Chabari meer clean hits heeft gemaakt. Dan kun je wel zeggen van ze deden geen pijn maar dat maakt niet uit een punt is een punt.

Nee, dat maakt wel uit, bij de WFCA kijkt men ook naar de impact van de stoot of trap! Dus dan is het niet altijd een punt!

Justinian
01-02-2010, 23:32
Kijkje achter de schermen op KickboxTV.nl: KickboxTV is de nieuwe internetzender voor iedereen die helemaal idolaat is van kickboxing en alles wat met deze sport te maken heeft. Home (http://www.kickboxtv.tv) met onze eigen Titiana!

Wiseguy
01-02-2010, 23:36
Nee, dat maakt wel uit, bij de WFCA kijkt men ook naar de impact van de stoot of trap! Dus dan is het niet altijd een punt!

Zelfs in dat geval is het nog maar de vraag of de stoten van Andy impact hadden op Faldir. Maarja ik zie het gewoon anders dan de meeste hier. Vind wel vaker dat er in het kickboksen raar word gejureerd. Zie Buakaw vs Kraus.

easy01
02-02-2010, 08:34
[quote = Wiseguy; 870536] Zelfs in GEVAL DAT is het nog maar de vraag van de Stöten van Andy effect hadden op Faldir. Maarja ik zie het gewoon anders dan de Meeste hier. Vind wel vaker DAT er in het Kickboksen raar woord gejureerd. Zie Buakaw vs Kraus. [/ Quote]

Buakaw vs Kraus was een iets ander GEVAL dan deze wedstrijd. Deze wedstrijd was dicht en had reden om discussie te geven. Bij de wedstrijd Kraus vs Buakaw, Zelfs een blinde kon zien wie er had gewonnen. Alleen hadden ze Zich blijkbaar vergist in de kleur van de handschoenen Vechters :D

Marquis
02-02-2010, 09:18
Zelfs in dat geval is het nog maar de vraag of de stoten van Andy impact hadden op Faldir. Maarja ik zie het gewoon anders dan de meeste hier. Vind wel vaker dat er in het kickboksen raar word gejureerd. Zie Buakaw vs Kraus.



Komop Wiseguy je weet zelf dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Weet je zeker dat je objectief je mening aan het geven bent of denk je echt dat je Faldir vs Souwer kan vergelijken met Buakaw vs Kraus als het om de jury gaat ?

Justinian
02-02-2010, 09:42
Komop Wiseguy je weet zelf dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Weet je zeker dat je objectief je mening aan het geven bent of denk je echt dat je Faldir vs Souwer kan vergelijken met Buakaw vs Kraus als het om de jury gaat ?
Een mening is per definitie subjectief.

Marquis
02-02-2010, 09:50
Een mening is per definitie subjectief.


Hij beweerde in een eerdere post dat hij beide vechters de winst gunde.
Dus ga er dan van uit dat hij zo objectief mogelijk de beslissing van de jury weerlegt hier als het om zijn mening gaat.

bazooka
02-02-2010, 10:19
Ik vond het heel close, maar had ook de partij aan Faldir gegevev (en ben ook geen fan van hem) Souwer maakte heel veel mooie harde combinaties op de dekking en de combinaties die Faldir maakte waren wel vaak raak. Alleen met trappen heeft Souwer punten verdient. Ik vond de eerste 2 rondes voor Souwer en de laatste 3 rondes voor Faldir.

Tykill
02-02-2010, 10:27
Ik gun het beide vechters ook maar ik had de winst ook aan faldir gegeven en anders wel draw/extra ronde omdat het zo close was.

Ik ben zeker nog objectief maar ik vind het heel fout van de mensen die zeggen dat faldir niet op dit niveau behoort en dat hij altijd zeurt bij de jury.

mikeymcd
02-02-2010, 11:23
Een wedstrijd op hoog niveau met als terechte winnaar Souwer.

el bastardo
02-02-2010, 11:28
Ik gun het beide vechters ook maar ik had de winst ook aan faldir gegeven en anders wel draw/extra ronde omdat het zo close was.

Ik ben zeker nog objectief maar ik vind het heel fout van de mensen die zeggen dat faldir niet op dit niveau behoort en dat hij altijd zeurt bij de jury.
Wat betreft het thuishoren. Naar mijn mening hoort hij in Nederland zeker op dit niveau. Echter, bij de K1 (max in dit geval) willen ze spectaculaire vechters. Japan deed er vorig jaar alles aan om Sem te weren bij de K1 finale. Faldir is een punten vechter en zal daarom, denk ik, nooit in de K1 max te zien zijn. Los van het feit of het terecht is.

Wat betreft het "zeuren" bij de jury. Nogmaals, Faldir is een punten vechter. Niks mis mee, zijn dekking is de meest solide uit van het hele veld! Maar als je op punten vecht, zal het via een jury beslist worden. Het komt dan ook voor dat je het niet eens bent met de beslissing. Hoort bij de stijl van vechten. Daarom zal je bijvoorbeeld Souwer, die niet perse een punten vechter is, ook minder vaak over de jury uitslag horen klagen. Hij hoeft het niet op een beslissing aan te laten komen.

Faldir is een super knokker, zeker met 1 oog, maar ik denk dat hij door zijn stijl van vechten niet in de K1 max zal vechten.

Wiseguy
02-02-2010, 13:34
Komop Wiseguy je weet zelf dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Weet je zeker dat je objectief je mening aan het geven bent of denk je echt dat je Faldir vs Souwer kan vergelijken met Buakaw vs Kraus als het om de jury gaat ?

Ik heb meer met Souwer dan met Chabari. Zoals ik al aangaf naar mijn mening heeft Chabari clean hits gehad. Als daarop gejureerd zou worden dan had hij moeten winnen. Als je kijkt naar wie het spel maakte en vooruitvocht dan heeft Souwer terecht gewonnen.

payap
02-02-2010, 13:37
Ik heb de partij live en op video gekeken en heb toch beide keren andy souwer als winnaar.

Zo wie zo al ronde 1, 4 en 5 op zijn naam.

Tykill
02-02-2010, 14:50
Wat betreft het thuishoren. Naar mijn mening hoort hij in Nederland zeker op dit niveau. Echter, bij de K1 (max in dit geval) willen ze spectaculaire vechters. Japan deed er vorig jaar alles aan om Sem te weren bij de K1 finale. Faldir is een punten vechter en zal daarom, denk ik, nooit in de K1 max te zien zijn. Los van het feit of het terecht is.

Wat betreft het "zeuren" bij de jury. Nogmaals, Faldir is een punten vechter. Niks mis mee, zijn dekking is de meest solide uit van het hele veld! Maar als je op punten vecht, zal het via een jury beslist worden. Het komt dan ook voor dat je het niet eens bent met de beslissing. Hoort bij de stijl van vechten. Daarom zal je bijvoorbeeld Souwer, die niet perse een punten vechter is, ook minder vaak over de jury uitslag horen klagen. Hij hoeft het niet op een beslissing aan te laten komen.

Faldir is een super knokker, zeker met 1 oog, maar ik denk dat hij door zijn stijl van vechten niet in de K1 max zal vechten.

Mja opzich zijn puntenvechters niet zo spannend om naar te kijken nee maar het is geweldig om te zien hoe faldir ontwijkt en dat is voor mij althans wel spectaculair.

The Johnster
02-02-2010, 15:04
ben een chahbari fan, ken hem persoonlijk en vind het een normale jongen maar ook ik moet toegeven dat de overwinning toch echt terecht voor andy was.
had gisteren nog naar graafschap tv gekeken en daar ging ook een programma over beast of the east en heb de wedstrijd nogmaald bekijken maar andy heeft terecht gewonnen.
Andy gaf ook nog een intervieuw waar hij vertelde dat hij ziek was geweest en nog niet helemaal fit was, dat was ook te zien in zn gevecht vond ik aangezien hij normaal veel meer geeft dan hij gedaan had, dat gaf hij ook toe in het intervieuw.
dus mensen we kunnen discussieren tot we een ons wegen maar aangezien die jury daar met de neus bovenop zit zullen hun het toch echt wel beter weten dan wij,
jammer faldir, volgende keer beter en mischien een idee om die dekking te combineren met betere counters die scherper moeten zijn want alleen maar in de dekking gaan vechten win je geen partijen meer mee.
dat is mijn mening,maar ja wie ben ik hahaha.

Marquis
02-02-2010, 15:17
Mja opzich zijn puntenvechters niet zo spannend om naar te kijken nee maar het is geweldig om te zien hoe faldir ontwijkt en dat is voor mij althans wel spectaculair.


Misschien moet hij eens met Bonjasky gaan praten.

Remy heeft ook een solide dekking maar hij weet wel hoe zijn punten moet pakken of iemand KO te slaan of trappen.

A-team
02-02-2010, 15:32
jammer faldir, volgende keer beter en mischien een idee om die dekking te combineren met betere counters die scherper moeten zijn want alleen maar in de dekking gaan vechten win je geen partijen meer mee.
dat is mijn mening,maar ja wie ben ik hahaha.

x2

Anderson
02-02-2010, 16:05
Remy heeft ook een solide dekking maar hij weet wel hoe zijn punten moet pakken of iemand KO te slaan of trappen.


Wat je al zegt Remy kan iemand ko slaan hij slaat gewoon hard.

Chabari geeft tikjes niet spottend bedoelt maar je ziet op een gegeven moment in 3e ronde Chabari Souwer een stoot geven op z'n hoofd. Souwer knipperd even met z'n ogen en gaat gewoon verder waar die mee gebleven was.

Chabari moet gewoon meer kracht training doen en leren harder te stoten.

Marco
02-02-2010, 18:35
souwer wint volgens mijn bescheiden, toetsenbordswarrior mening die volgens sommigen geen mening mogen ventileren en zelf maar de ring in moeten etc etc etc. op initiatief en duidelijker maken van punten. Was sowieso een toppartij met een moordend tempo van 2 super atleten, respect.

Mr 1 Leg
02-02-2010, 18:42
Thanx! Souwer is de man!x2 zeker weten :thup:

Mattie73
02-02-2010, 18:46
Was sowieso een toppartij met een moordend tempo van 2 super atleten, respect.

X2

marcelt
02-02-2010, 18:53
Duidelijk voor Souwer. Ik ben ook Faldir fan, maar hij moet nu even gaan leren zijn verlies te accepteren, want het wordt een beetje vervelend.

Slome
02-02-2010, 19:20
Duidelijk voor Souwer. Ik ben ook Faldir fan, maar hij moet nu even gaan leren zijn verlies te accepteren, want het wordt een beetje vervelend.

Heel mooi gevecht.. heerlijk om naar te kijken

Faldir moet gewoon harder ervoor knokken.. echt voor de winst gaan.. niet op punten willen winnen.. gewoon SLOPEN!! niet kinderachtig doen als je verlies. bent toch volwassen kerel...

Mattie73
02-02-2010, 23:54
Dit was nou echt wat je noemt: hogeschool kickboksen. Van beide kanten. (Faldir en Andy zijn naar mening zo ie zo de besten in de -70 kg klasse in Nederland.)

Ik kon niet echt een winnaar aanwijzen, (het was erg close) daarom vertrouw ik maar op de jury. Zij hebben er tenslotte voor gestudeerd ;).

Justinian
03-02-2010, 15:45
Dit was nou echt wat je noemt: hogeschool kickboksen. Van beide kanten. (Faldir en Andy zijn naar mening zo ie zo de besten in de -70 kg klasse in Nederland.)

Ik kon niet echt een winnaar aanwijzen, (het was erg close) daarom vertrouw ik maar op de jury. Zij hebben er tenslotte voor gestudeerd ;).
Zo is het!

fjezzefur
03-02-2010, 17:02
Andy was duidelijk de aanvallende vechter.

Maaaaaarr...

Volgensmij was er afgesproken om op muay thai regels te vechten. En als je puur daar naar kijkt vind ik dat Faldir had moeten winnen.

easy01
05-02-2010, 04:47
Andy was duidelijk de aanvallende vechter.

Maaaaaarr...

Volgensmij was er afgesproken om op muay thai regels te vechten. En als je puur daar naar kijkt vind ik dat Faldir had moeten winnen.


Op welke manier dan?
Vond je dat Faldir beter was in de clinch? of maakte hij een betere indruk?
Of zette Faldir, Souwer vast met lichaamstrappen?
Ik snap je opmerking niet zo goed.

Anderson
05-02-2010, 12:27
Muay thai regels? Faldir die op Muay regels vecht ik kan me nog goed herineren Orono- Faldir toen Faldir liep te huilen dat die op de grond werd gegooid en Joop Ubeda Faldir liep te beschermen.

Nee hoor waren gewoon k1 regels alleen waren dit 5 rondes en ik weet niet waarom maar in Nederland hoord er dan Muay thai muziek erbij bij 5 rondes.

easy01
05-02-2010, 14:34
Het waren wel degelijk Muay Thai regels, maar zelfs op muay thai regels (WFCA) heb ik de partij niet aan Faldir kunnen geven. Hoe graag ik het ook wil.