PDA

View Full Version : Nieuwelingen partijen vraag.



Hendy
01-02-2010, 20:25
Wie kan mij vertellen hoeveel nieuwelingen partijen je moet/mag knokken voordat je naar de C-klasse gaat ?(kickboksen)

Is dit afhankelijk van een aantal winst partijen.. of bepaald je trainer dat?
En hoeveel partijen mag je maximaal vechten in de N-klasse.. zag net ergens een uitslag waarbij ik opmerkte dat het misschien wel z'n 20e N partij was:eek: moet ik wel bij zeggen dat ie bijna altijd verliest..:D

Omar.
01-02-2010, 20:30
Als je 3 nieuwelingenpartij hebt gewonnen, zou je naar de C mogen.

Hendy
01-02-2010, 20:40
Ok.. dacht zelf 5. Dus je mag gewoon 20 N partijen draaien als je constant verliest?

Omar.
01-02-2010, 21:01
je zou wel moeten dacht ik zo, als je graag de C in wilt, en in de C moet je er 5 winnen dacht ik om naar de B te gaan...

Hendy
01-02-2010, 21:15
Kan ook me voorstellen dat er een maximum aantal partijen is verbonden aan de N-klasse..

Misschien kan Marco of Pranq hier antwoord op geven..;)

Dalton
01-02-2010, 21:17
Hendy,

Bij boksen (volwassenen) is het :
N-klasse 0 t/m 2 gewonnen wedstrijden
C-klasse 3 t/m 7 gewonnen wedstrijden
B-klasse 8 t/m 12 gewonnen wedstrijden
A-klasse 13 of meer gewonnen wedstrijden
Hier wordt zer strak aan gehouden. Het maakt niet uit hoeveel partijen je gebokst hebt, alleen het aantal winst telt. (Zit ook een logica in, een minder succesvolle bokser kan door zijn ringervaring een goede partij neerzetten tegen een bokser met weinig verliespartijen)

Bij kickboksen is door het aantal bonden de registratie van het aantal gewonnen wedstrijden problematischer. Er zijn wel regels maar voor mijn gevoel bepaalt regelmatig de trainer in welke klasse zijn pupil bokst. Je ziet ook regelmatig kickboksers terug gaan van een hogere klase naar een lagere.

BB
01-02-2010, 21:30
Je ziet ook regelmatig kickboksers terug gaan van een hogere klase naar een lagere.

Dat is dus ook een argument om naar 1 bond of 1 wedstrijdboekje te gaan. Want het is gewoon een oneerlijk gegeven, als je er vanuit gaat dat voor de overgang naar een hogere klasse de opgelegde winstpartijen zijn gehaald. De boksbond is gewoon veel professioneler in dat opzicht.

jopke
01-02-2010, 22:30
volgens mij zit het als volgt:

n naar c: 3parijen winnen, of 5 partijen vechten ongeacht winst of verlies
c naar b: 6 partijen winnen of negen in het totaal
b naar a: 9 partijen wennen, of als de vechter er klaar voor is.

als je wilt mag je altijd opstromen wanneer je maar wilt, je mag dan alleen niet weer afstromen. als je bijv. een b partij hebt gedaan mag je geen n partij weer doen

Omar.
02-02-2010, 04:18
Ik ken een vechter die heeft meer dan 30 partijen gewonnen in de C en B bij elkaar voordat hij A in ging.

Die wou blijkbaar met genoeg ervaring tegen de A toppers vechten..

Dalton
02-02-2010, 17:50
Niet zo erg dat hij met veel gewonnen partijen een beginnende A-vechter is.
Wel erg dat hij met meer dan 30 gewonnen partijen nog B-vechter is en tegen jongens kan staan die maar een partij of 6 gevochten hebben.

Eén bond maakt het wel makkelijker maar is niet noodzakelijk. Gewoon voor alle partijen het wedstrijdboekje inleveren bij de organiserende bond. Deze houdt hem bij en geeft hem aan het einde van het gala weer terug. Simpel toch.

Sloper
02-02-2010, 19:06
Kijk naar Wilson Tavares die onder Patszjerik vecht.. Hij kwam na 9 partijen al in de A-klasse terecht.. Wel een uitzonderlijk talent!

blackadder
02-02-2010, 19:23
volgens mij zit het als volgt:

n naar c: 3parijen winnen, of 5 partijen vechten ongeacht winst of verlies
c naar b: 6 partijen winnen of negen in het totaal
b naar a: 9 partijen wennen, of als de vechter er klaar voor is.

als je wilt mag je altijd opstromen wanneer je maar wilt, je mag dan alleen niet weer afstromen. als je bijv. een b partij hebt gedaan mag je geen n partij weer doen
B naar A was volgens mij 7 gewonnen partijen.