PDA

View Full Version : Martijn de Jong: K-1 Strikers 'would kick the shit out of Fedor'



wrestler_nl
01-02-2010, 21:14
Demolition camp: K-1 strikers 'would kick the shit out of' Fedor Emelianenko (http://www.mmamania.com/2010/2/1/1287273/demolition-camp-k-1-strikers-would)


http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/368721/fedor_emelianenko_getting_rocked_by_kazuyuki_fujit a_at_pride.26__medium.jpg
Quoteworthy:

"I feel very good about Alistair's chances. Fedor's striking isn't even close to Alistair's. Technically, Alistair's striking is way ahead of [his]. If Fedor ever fought in K-1, they'd kick the shit out of him. People don't realize how good Alistair's ground game is. He's really looking forward to fighting Fedor."
Martijn de Jong, mixed martial arts coach for current Strikeforce Heavyweight Champion Alistair Overeem, has a hard time finding any area that famed Russian heavyweight Fedor Emelianenko is better at than his prized pupil. "The Last Emperor" proved that it only takes one punch when he crumpled Brett Rogers last November. Can a bulked up Overeem avoid the same fate? Of course such a match up is predicated on "Demolition Man" returning to the States to defend his title -- something he hasn't done in well over two years.

J_roen
01-02-2010, 21:19
Nou NEE, dat fedor in een kickboks wedstrijd zou verliezen geloof ik nog wel.

maar de *mma*striking Alistair beter dan Fedor?

en ik denk ook dat Fedor toch wel een paar klasses beter op de grond is dan bulked up Alistair

Nopain85
01-02-2010, 21:25
vind alistair zijn standup niet zo boeiend , zijn knieen zijn goed en sinds die zo groot is geworden vind ik het er stier achtig eruit zien.

Fedor all the way.

Tony
01-02-2010, 21:25
Kan echt niet wachten tot deze partij er aan komt...

mijn mening... Ik denk dat Alistair wellicht de enige HW is op dit moment die Fedor kan hebben... Dat geloof ik echt....

Maar ik weet ook dat Fedor een baasje is.... En dat hij echt iedereen kan hebben.

Wordt een zware partij denk ik... met het publiek als winnaar.

En voor wat betreft Fedor's striking skills.... Ik moet dan altijd denken aan zijn partij tegen Crocop..

Crocop zat destijds echt in zijn prime en was schier onoverwinnelijk. Fedor pakte hem op zijn eigen spelletje...

En groundgame? Hij ging met Nogueira op de grond en kwam geen seconde in gevaar.

Fedor is legend

Kemal
01-02-2010, 21:27
Nou ik ben benieuwd laat die pot maar beginnen dan...

Slome
01-02-2010, 21:29
eerst brock...

Pernik
01-02-2010, 21:33
If Fedor ever fought in K-1, they'd kick the shit out of him.

Ik vind dit een totaal irrelevante respectloze opmerking, maar zal wel te maken hebben met het hypen van het gevecht.

Fyodor
01-02-2010, 21:37
In zekere zin heeft Martijn gelijk, Alistair is technisch zeker de betere striker van de twee. Maar Fedor zal toch nooit in K-1 deelnemen, dus m.i. is dit appels met peren vergelijken.

Fedor heeft z'n striking game gewoon zo aangepast dat het voor MMA zeer goed werkt. Met als hoogtepunten zijn gevechten tegen CroCop, Sylvia, Arlovski en Rogers. Waarbij hij ze in zekere zin in hun eigen spelletje verslaat.

Fedor vs Alistair gaat ongetwijfeld een draak van een partij worden!

Ronald
01-02-2010, 21:45
Ik vind dit een totaal irrelevante respectloze opmerking, maar zal wel te maken hebben met het hypen van het gevecht.
Hoezo respectloos? Als hij dat vindt dan kan hij dat toch gewoon zeggen? En waarom irrelevant? Ik ga er van uit dat hij aangeeft dat Alistair met de groten der aarde in de ring staat als het om kickboksen gaat, en dan nog vaak wint ook. Dat ziet hij Fedor nog niet doen. In dat opzicht heb je dus een vergelijk als het gaat om het staande gedeelte van beide vechters. Daar kun je het al dan niet mee eens zijn maar respectloos of irrelevant is dat niet.

Jeru
01-02-2010, 21:52
Beetje een dooddoener eerlijk gezegd. Als Fedor meedoet met een sterkste man competitie is ie ook kansloos. Daarom doet ie dat soort dingen niet. Hij doet wat ie kan en dat doet ie goed. Sterker nog dat doet ie het best :D

TOON
01-02-2010, 21:56
het is een nutteloze opmerking in mijn ogen....fedor doet aan MMA niet aan K1....waarschijnlijk zou Joa Yi ook geen spaan heel laten van Fedor op een badmintonveld.... al is een vergelijking met K1 natuurlijk niet zo zwart wit, maar fedor doet aan MMA en een K1 match gaat er gewoon nooit komen...

straks krijgen we na de winst van Fedor op AO nog de opmerking dat ie wel gewonnen had als het op K1 regels zouden vechten....zo ken ik er nog wel een paar...

maar goed, Overeem heeft zeker kans tegen Fedor, absoluut, meer dan gemiddeld ook nog eens denk ik....maar toch....de afgelopen jaren heeft Overeem vaak z'n gevechten gewonnen, maar de 'echte' wars verloor ie....met Overeem gaat het goed als het vanaf het begin goed gaat, op het moment dat ie in de problemen komt, komt het ook niet meer goed.....liddel, arona, rua....dus misschien dat het een tijdje goed gaat tegen Fedor, maar op het moment dat een stoot goed doorkomt en fedor ff gaat gassen is het snel over.....

maar we kunnen er wel weer over lullen, eerst zien dan geloven ;)

Pernik
01-02-2010, 22:02
Hoezo respectloos? En waarom irrelevant?

Respectloos: de manier waarop hij praat over een megakampioen "kick the shit out of Fedor"
Irrelevant: Fedor doet niet aan K1.


Wel apart, mochten ze ooit tegen elkaar vechten zal ik voor het eerst voor de niet Nederlander zijn, ik vraag me af waarom dat is.....

TOON
01-02-2010, 22:05
Respectloos: de manier waarop hij praat over een megakampioen "kick the shit out of Fedor"
Irrelevant: Fedor doet niet aan K1.


Wel apart, mochten ze ooit tegen elkaar vechten zal ik voor het eerst voor de niet Nederlander zijn, ik vraag me af waarom dat is.....

omdat het Fedor is?
tenminste dat is bij mij zo.....maar mocht er dan iemand van hem winnen, dan maar AO....

maar heb zo'n gevoel dat jij dat niet hebt?? ;)

joost
01-02-2010, 22:09
hopen dat die partij snel gaat komen... :D MAKE IT HAPPEN GVD!

kooivechter
01-02-2010, 22:10
kijk ook uit naar deze partij. geef overeem echt een reele kans en ik hoop dat hij hem gaat verslaan hij verdient het wel. Steeds is het net niet bij Overeem, nu is het de tijd om het wel voor elkaar te krijgen, alleen ik denk niet dat hij fedor gaat verslaan. het moeilijke bij fedor is waar ga je hem pakken. Op de grond is sowieso erg lastig alswel staand. Fedor is z'n laatste partijen staand alleen maar beter geworden

Pernik
01-02-2010, 22:12
omdat het Fedor is?
tenminste dat is bij mij zo.....maar mocht er dan iemand van hem winnen, dan maar AO....


Ben ik met je eens, AO gun ik het best wel, echter zijn entourage wat minder.

Ronald
01-02-2010, 22:21
Respectloos: de manier waarop hij praat over een megakampioen "kick the shit out of Fedor"
Irrelevant: Fedor doet niet aan K1.
De relevantie zie je vanzelf als je de alinea leest waarin staat: "I feel very good about Alistair's chances. Fedor's striking isn't even close to Alistair's"
Wat betreft het respectloze: ook megakampioenen kunnen een pak op hun sodemieter krijgen... met alle respect.


Wel apart, mochten ze ooit tegen elkaar vechten zal ik voor het eerst voor de niet Nederlander zijn, ik vraag me af waarom dat is.....
Zo'n gevoel had ik al toen je het voorgaande schreef ;) . Zelf ben ik gewoon voor Alistair. Maar ik moet wel zeggen dat áls Alistair moet verliezen, dan het liefst van Fedor.

Nickshooto
01-02-2010, 22:24
Alistair maakt een zeer goede kans tegen fedor.

Alistair wint op K.O. met een knie of moker stoot.

62jeroen
01-02-2010, 22:56
Mooi niet. Het grote verschil met fedor: de juiste dingen kunnen doen als het er echt op aankomt met een top tegenstander. Hij heeft de skills om van badr te winnen, waarom doet hij dat dan niet gewoon als hij in de halve finale staat? Als hij de partij niet eenvoudig kan controleren zoals hij dat wil, en dat lukt dus niet tegen fedor, dan verliest hij gewoon.

TheCarnage
01-02-2010, 23:00
echt een bullshit statement vind ik dit zeg, overeem is gewoon fuckin sterk hij is groot en heeft kracht, maar technisch beter als Fedor? Dat mannetje die lichter en kleiner is dan al die heavyweights en ze allemaal neer krijgt, komop man niet grappig praten...

wrestler_nl
01-02-2010, 23:00
Alistair Overeem maakt weinig kans...Fedor wint staand of op de grond, het maakt niet uit.

Lionheart
02-02-2010, 02:32
Ik vind het allemaal mooi en wel deze quotes, maar laat die partij nou maar eerst komen, dan kan er verder gesproken worden, over wat ze wel niet met elkaar kunnen en zullen doen!

Naj85
02-02-2010, 04:08
hopen dat die partij snel komt, zou heel spannend kunnen worden
ben benieuwd of de knieen van Alistair Fedor ook kunnen pakken..

T15Boxing
02-02-2010, 05:21
Tja, het is onmogelijk om te weten hoe goed Alistair is aangezien hij alleen cans heeft gevochten sinds zijn groei. Maar Fedor heeft natuurlijk niets te bewijzen, ik zal hem nooit als underdog zien in een partij en dus ook niet tegen Overeem.

micha
02-02-2010, 06:36
in Mei/Juni gaan we het zien

Leventdepevent
02-02-2010, 07:37
nou al de partij van t jaar

El Bambino
02-02-2010, 08:04
Fedor is de allerbeste in MMA, ALi is niet de beste in MMA en helemaal niet in K1, dus wat dat betreft kan je beter op een ding concentreren.
Fedor is op zijn retour, de man wordt ouder en Ali is in bloedvorm dus Ali zou Fedor nu op deze leeftijd best kunnen pakken, al denk ik dat Fedor veel slimmer is dan al die spieren van Alie :thup:

B3 lik3 M3
02-02-2010, 08:10
Ik ben altijd zo blij als ik 's morgens MF bekijk.. Heerlijk al dat gezeik..

On topic: Ik hoop echt dat de partij er komt. Beide heren zie ik graag vechten.. Ik denk dat Alistair een hele goede kans maakt!

dirk5
02-02-2010, 08:14
Net zoals Crocop natuurlijk...

o wacht effe...

Harrie Nak
02-02-2010, 08:15
in Mei/Juni gaan we het zienGeloof je dit werkelijk zelf, kijkende naar het feit dat Fedor in april al tegen Werdum vecht?

Marquis
02-02-2010, 08:41
Fedor doet niet aan K1 en dat weet heel vechtsportland, jammer dat Martijn de Jong daar niet van op de hoogte was. Of is deze comment van de heer de Jong irrelevant dus niet aan de orde ?

Wat kunnen we morgen lezen van de heer de Jong dat Wang Hao (tafeltennis kampioen) Roger Federer ff een lesje zal leren op de tafeltennis ?

Een paar nobele gasten hier hebben het over hypen ... maar waarom zou je iets hypen wat er niet is of is er volgens onze nobele gasten al en contract getekend ? Als jullie meer weten schroom niet om ook ons liefhebbers in te lichten op MF.

Fedor zal in April tegen Werdum vechten en zal dus een maand later niet tegen AO vechten zoals een ene Micha hier beweert.

We mogen op MF niet meer negatief over AO praten anders volgen er sancties.
Maar jongens de mensen om AO heen zorgen hier toch zelf voor en voeden omstanders om het toch te doen terwijl het niet eens persoonlijk gericht is naar AO.

Misschien een advies aan de staf van GG en groupies om de kat niet op het spek te binden ?

Justinian
02-02-2010, 08:51
Fedor doet niet aan K1 en dat weet heel vechtsportland, jammer dat Martijn de Jong daar niet van op de hoogte was. Of is deze comment van de heer de Jong irrelevant dus niet aan de orde ?

Wat kunnen we morgen lezen van de heer de Jong dat Wang Hao (tafeltennis kampioen) Roger Federer ff een lesje zal leren op de tafeltennis ?
Dat is natuurlijk onzin. Wellicht is er tijdens een interview gewoon de vraag gesteld hoe Martijn denkt over de striking skills van Fedor t.o.v. de K-1 vechters. Geen gekke vraag, maar dat lees je niet als je alleen een quote leest ;) Bovendien vind ik dat iemand zijn K-1 prestaties wel wat kunnen zeggen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele tafeltennisser een MMA partij gezien, maar wel K-1 vechters in het MMA en andersom.

Marquis
02-02-2010, 08:54
Dat is natuurlijk onzin. Wellicht is er tijdens een interview gewoon de vraag gesteld hoe Martijn denkt over de striking skills van Fedor t.o.v. de K-1 vechters. Geen gekke vraag, maar dat lees je niet als je alleen een quote leest ;) Bovendien vind ik dat iemand zijn K-1 prestaties wel wat kunnen zeggen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele tafeltennisser een MMA partij gezien, maar wel K-1 vechters in het MMA en andersom.


Je bedoelt je hebt nog geen enkele tafeltenisser een grand slam zien tenissen tegen een Roger bijvoorbeeld ?

dirk5
02-02-2010, 08:58
edit: was spoiler

bazooka
02-02-2010, 09:12
Als Fedor aan het wk schaken zou meedoen zou hij ingemaakt worden... :fp:

bazooka
02-02-2010, 09:14
Maar als deze partij er komt gaat die neit zo lang duren. Ik heb nog geen mma vechter gezien die staand beter was (in MMA) of die op de grond beter was. Alleen worstelend heeft Fedor het wel eens verloren, maar daar redde die zich ook weer uit.

8701.
02-02-2010, 09:20
in Mei/Juni gaan we het zien

begint ie weer hoor..

GG weet dat die partij er dan niet komt..

en dan straks in mei/juni zeggen ze ja wij wilde wel maar Fedor.. :twak:

Fr3ddy
02-02-2010, 09:30
In training voor de 200m vlinderslag. Vd Hoogeband schudde in z'n tuig destijds.
http://img59.imageshack.us/img59/371/029wg5.jpg

Ivo C.
02-02-2010, 09:35
get a life Martijn...
"The most unneccessary comment of the year" award has a new winner!!!

panther management
02-02-2010, 09:58
Schilt kon Fedor ook niet verslaan maar wint vervolgens wel 4x de K-1 :D

thrillseekah
02-02-2010, 10:05
Schilt kon Fedor ook niet verslaan maar wint vervolgens wel 4x de K-1 :D

in de tussentijd is er wel veel veranderd eh

panther management
02-02-2010, 10:08
in de tussentijd is er wel veel veranderd eh

Klopt nu zie je Fedor nog wel eens lachen. :)

Perfectteamcindy
02-02-2010, 10:13
Volgens mij maakt Alistair geen schijn van kans tegen Fedor. Ik vind Alistair een klassebak maar ik zie momenteel niemand die aan Fedor kan tippen!

Il Loco
02-02-2010, 10:24
De heer de Jong;

http://www.scienceblogs.de/astrodicticum-simplex/2010/01/15/how-about-a-nice-cup-of-shut-the-fuck-up.jpg

Ivo C.
02-02-2010, 10:34
De heer de Jong;

http://www.scienceblogs.de/astrodicticum-simplex/2010/01/15/how-about-a-nice-cup-of-shut-the-fuck-up.jpg
:lol: :thup:

kentaro
02-02-2010, 11:08
beetje domme uitspraak van martijn de jong..Fedor is geen K-1 vechter maar een MMA champ en bij leven al een legende, hopelijk komt het gevecht tussen Alistair en Fedor snel!!

bananenplukster
02-02-2010, 11:44
Ik hoop als(kans is klein in mei/juni) die partij er komt alistair overeem deze wint:thup:

GnP
02-02-2010, 12:08
:sleep1:http://6.media.tumblr.com/hfTWHF2xmq1be5twLTJ13lPpo1_500.jpg

:sleep1:

The Bulldog
02-02-2010, 12:49
DAyt martijn over de striking van AO begint in een intervieuw is toch niet gek...ik denk ook dat het puur striking gezien een voordeel kan zijn voor AO.....

Al denk ik toch echt dat er meer bij komt kijken...

Martijn de Jong heeft vertrouwen in zijn vechter...

wat moet hij dan zeggen...."tja we kunnen niet winnen maar het is een hele eer om tegen meneer E. te mogen uitkomen" ..???

kom op zeg...

8701.
02-02-2010, 12:53
DAyt martijn over de striking van AO begint in een intervieuw is toch niet gek...ik denk ook dat het puur striking gezien een voordeel kan zijn voor AO.....

Al denk ik toch echt dat er meer bij komt kijken...

Martijn de Jong heeft vertrouwen in zijn vechter...

wat moet hij dan zeggen...."tja we kunnen niet winnen maar het is een hele eer om tegen meneer E. te mogen uitkomen" ..???

kom op zeg...

mischien iets meer respect naar fedor toe..

je kunt ook zeggen striking van fedor is goed maar van overeem beter.

niet dat dat geloofwaardig overkomt overeem maar k-1 strikers would kick the shit out of fedor??

The Bulldog
02-02-2010, 13:00
in een k-1 match hoe onrelevant ook.... tja

Slome
02-02-2010, 13:16
DAyt martijn over de striking van AO begint in een intervieuw is toch niet gek...ik denk ook dat het puur striking gezien een voordeel kan zijn voor AO.....

Al denk ik toch echt dat er meer bij komt kijken...

Martijn de Jong heeft vertrouwen in zijn vechter...

wat moet hij dan zeggen...."tja we kunnen niet winnen maar het is een hele eer om tegen meneer E. te mogen uitkomen" ..???

kom op zeg...
lijkt me heel logisch.....

Leventdepevent
02-02-2010, 13:25
lijkt me heel logisch.....
haha LOL

carlsson
02-02-2010, 14:51
FEDOR maakt gehakt van AO en dan nog wel dubbel gemalen !!!!!!!!:whistling:

bazooka
02-02-2010, 15:02
Als we dan toch appels met peren aan het vergelijken zijn:

De kans dat Fedor van Overeem wint in een k-1 match is veel groeter dan de kans dat Overeem van Fedor wint in een mma-match

mario the count
02-02-2010, 15:09
Overheem maakt zeker kans,




























Als fedor zijn handen aan zijn voeten vastgeketend worden:whistling:

wrestler_nl
02-02-2010, 19:01
Martijn de Jong mag wel meer respect tonen naar Fedor. Natuurlijk mag hij zeggen dat Overeem een betere striker is dan Fedor, maar 'kick the shit out of fedor' is niet echt respectvol. Vele mensen dachten ook dat Arlovski, CroCop, Sylvia, Rogers en Schilt betere staand vechters waren dan Fedor maar we weten wat er gebeurt is:whistling:.
Maar ik dacht dat Martijn de Jong ook een Mixfight member is , misschien kan hij zelf een comment geven (als hij wilt natuurlijk)

T15Boxing
02-02-2010, 19:21
Maar jongens, je kan Martijn de Jong afkraken om zijn uitspraken maar het zijn juist altijd mma'ers die kickboxers etc, 'uitdagen' voor een mma partij of claimen dat ohhh als je nou mma deed jonge...
Een beetje hypocrisie in mijn mening.

Spinelbow
02-02-2010, 19:30
leuke vraag voor het interview voor fedor. hoe kijkt hij tegen deze kwestie aan!!

ICON
02-02-2010, 19:41
als jullie nou eens gewoon lief vragen aan martijn in welke context hij dit gezegd heeft dan beantwoord hij jullie vraag wellicht....

RamonaS
02-02-2010, 19:50
Martijn de Jong mag wel meer respect tonen naar Fedor. Natuurlijk mag hij zeggen dat Overeem een betere striker is dan Fedor, maar 'kick the shit out of fedor' is niet echt respectvol. Vele mensen dachten ook dat Arlovski, CroCop, Sylvia, Rogers en Schilt betere staand vechters waren dan Fedor maar we weten wat er gebeurt is:whistling:.
Maar ik dacht dat Martijn de Jong ook een Mixfight member is , misschien kan hij zelf een comment geven (als hij wilt natuurlijk)

Reageer op deze post, maar dat geldt voor alle andere bovenstaande posten die het maar over het niet respectvol zijn van Martijn hebben...
Iedereen die Martijn beter kent weet dat hij altijd respectvol is naar iedereen, dus dat zal in dit geval echt niet anders zijn!
Die opmerking van "kick the shit out" wordt hier dan ook totaal uit zijn verband gerukt. Is deze opmerking dan zo erg? Hij beledigt niemand, en geeft Fedor geen rare naampjes of iets dergelijks. Dus wat is er nou zo respectloos. Zie het probleem eerlijk gezegd niet!
Dit is gewoon een storm in een glas water, en is uiteraard koren op de molen van alle haters en klepzeikers die bij het zien van weer een bericht over GG en/of AO, weer snel achter hun toetsenbord kruipen om hun gal te spuien.

dirk5
02-02-2010, 19:58
Martijn mag idd gewoon zeggen wat hij wil en vind...
Maar dat mogen wij dan toch ook?

Leuk zo allemaal what if.. what if..

zorg dat de partij er komt en we zullen het weten.

Marquis
02-02-2010, 20:05
Maar jongens, je kan Martijn de Jong afkraken om zijn uitspraken maar het zijn juist altijd mma'ers die kickboxers etc, 'uitdagen' voor een mma partij of claimen dat ohhh als je nou mma deed jonge...
Een beetje hypocrisie in mijn mening.


Is kul natuurlijk wat je hier loopt te verkondigen een typisch gevalletje van wat krom is recht lullen.

Interview is gericht naar Fedor en niet naar andere mma vechters of kickboxers of schakers of me buurvrouw etc etc.

Fedor is koning in wat hij doet in zijn tak van sport en ik heb nog nooit ergens gelezen of een interview van hem gezien dat hij andere vechters van een andere tak zie K1 bijvoorbeeld naar beneden zien halen.

Zo ja beste T15boxing kom dan graag met bewijzen dat dit wel het geval is ipv mensen hypocriet uit te maken.

Mr 1 Leg
02-02-2010, 20:16
hopen dat die partij snel gaat komen... :D MAKE IT HAPPEN GVD!x2:D

ReZp
02-02-2010, 20:36
Ik denk dat Fedor echt gehakt maakt van Alistair , als ze een wedstrijd konijntjes tekenen organiseren.

T15Boxing
02-02-2010, 20:55
Is kul natuurlijk wat je hier loopt te verkondigen een typisch gevalletje van wat krom is recht lullen.

Interview is gericht naar Fedor en niet naar andere mma vechters of kickboxers of schakers of me buurvrouw etc etc.

Fedor is koning in wat hij doet in zijn tak van sport en ik heb nog nooit ergens gelezen of een interview van hem gezien dat hij andere vechters van een andere tak zie K1 bijvoorbeeld naar beneden zien halen.

Zo ja beste T15boxing kom dan graag met bewijzen dat dit wel het geval is ipv mensen hypocriet uit te maken.

Het gaat meer om MMA fans en sommige vechters(Niet Fedor trouwens, heb ik ook niet gezegd). En ja, we weten allemaal wat Alistair bijvoorbeeld allemaal zei.
Het gaat mij meer om dat mensen wel vaak zulke uitspraken maken dat mma dit of dat zou klaren maar dan heb je 1 iemand die het voor strikers opneemt is iedereen pissig.

Marquis
02-02-2010, 21:04
Het gaat meer om MMA fans en sommige vechters(Niet Fedor trouwens, heb ik ook niet gezegd). En ja, we weten allemaal wat Alistair bijvoorbeeld allemaal zei.
Het gaat mij meer om dat mensen wel vaak zulke uitspraken maken dat mma dit of dat zou klaren maar dan heb je 1 iemand die het voor strikers opneemt is iedereen pissig.


Je kan het ook voor iemand opnemen zonder een ander die er niets mee te maken heeft af te vallen, zie Fedor.




het zijn juist altijd mma'ers die kickboxers etc, 'uitdagen' voor een mma partij of claimen dat ohhh als je nou mma deed jonge...


Volgens mij ging dat stukje in die interview van Martijn over Fedor en valt Fedor onder de categorie MMA'ers.

Dus wat bedoel je nou precies en op wat reageer je dan eigenlijk ?

Shooto Holland
02-02-2010, 21:52
Kom net terug in NL en zag dat er al weer wilde verhalen op het internet stonden. Dit is het echte verhaal:

In de lobby van het hotel kwam iemand naar me toe en vroeg wanneer Alistair weer in de US kwam vechten. Ik gaf toen aan dat het in juni zou worden. Hij vroeg toen of dat tegen Fedor zou zijn en hoe ik Alistair's kansen inschatte. Ik vertelde toen dat Alistair zowel staande als op de grond momenteel zeer goed draait en ik de kans groot acht dat hij Fedor kan verslaan.

Hij vroeg me toen over Alistair's K1 avontuur en hoe Alistair het staande tegen Fedor zou doen. Ik vertelde toen dat Alistair staande technisch een paar stapjes hoger dan Fedor staat. En als vergelijking dat als Fedor net als Alistair in de K1 zou mee doen dat hij dan geen kans zou maken. Niets meer, niets minder.

Amerikaanse journalisten trekken dit weer helemaal uit zijn verband door stukjes uit mijn verhaal te citeren.

Mensen die mij kennen weten dat ik nooit disrespectfull tegenover andere vechters ben en al helemaal niet tegenover Fedor. Ik ken hem persoonlijk en ben ook al jarenlang fan van hem. Dat wil niet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat Alistair hem momenteel kan verslaan!

Dit is het "objectieve" verslag over mijn uitlatingen, mijn woorden zijn om het interview wat interessanter te maken lichtelijk verdraaid. De zogenaamde "quote" is hier uit gehaald..

Osu,

Martijn

SUNRISE, Fla. -- Martijn de Jong (http://www.mmafighting.com/tag/Martijn+de+Jong/) doesn't come across as an arrogant or boastful man. But de Jong, the MMA coach for Strikeforce heavyweight champion Alistair Overeem (http://www.mmafighting.com/tag/Alistair+Overeem/), sure is confident when he talks about Overeem's chances against the generally recognized heavyweight champion of MMA, Fedor Emelianenko (http://www.mmafighting.com/tag/Fedor+Emelianenko/).

"I feel very good about Alistair's chances," de Jong said at the BankAtlantic Center here in South Florida, where another of de Jong's fighters, Marloes Coenen (http://www.mmafighting.com/tag/Marloes+Coenen/), was appearing at Strikeforce Miami (http://www.mmafighting.com/tag/Strikeforce+Miami/). "Fedor's striking isn't even close to Alistair's."

De Jong noted that Overeem has had success as a K-1 kickboxer, and he said Emelianenko's fundamentally flawed punching technique would never work against a K-1 striker.

"Technically, Alistair's striking is way ahead of Fedor's," de Jong said. "If Fedor ever fought in K-1, they'd kick the s**t out of him."

And while that would suggest Overeem would prefer to keep a fight with Emelianenko standing up, de Jong also said Overeem would feel very confident on the ground against Fedor.

"People don't realize how good Alistair's ground game is," de Jong said, noting that Overeem has actually won more fights by submission (19) than by knockout or TKO (12).

Overeem spent 2009 concentrating mostly on kickboxing, and his only MMA fights were against overmatched, easy opponents. The last time Overeem fought a truly dangerous opponent, he lost by first-round TKO against Badr Hari in the K-1 World Grand Prix 2009 in December. But de Jong said Overeem wasn't hurt at all in that loss.

"His muscles didn't even ache after that," de Jong said. "I don't want to say it was a fast stoppage, but at the same time Alistair really just got knocked off balance on the second knockdown."

And while 2009 was a year in which Overeem focused mostly on kickboxing, de Jong says Overeem is completely focused on MMA, and that he only fought in K-1 because the promoters wanted him to.

"He didn't even like K-1 that much, but he really wanted to fight on the New Year's Eve card in 2008, and the promoters said the only fight they had for him was a K-1 rules fight against Badr Hari," de Jong said. "He took that even though he hadn't been training for K-1 just because he wanted a fight, and then when he knocked out Badr Hari they really wanted him to keep fighting in K-1 and give Badr Hari a chance at a rematch. But he considers himself an MMA fighter, not a kickboxer."

De Jong said Overeem would most likely fight one more time in Japan in March, a fight that could be contested under either MMA or K-1 rules. After that he'll finally be ready to return to the United States and focus completely on MMA. De Jong said he expects Strikeforce to give Overeem a fight in June and then, if he wins that fight, a fight against Emelianenko in the fall.

That fight, de Jong says, is the one Overeem is focused on: "He's really looking forward to fighting Fedor."

micha
02-02-2010, 21:55
Thanks martijn!

Wheelie
02-02-2010, 21:58
Duidelijk verhaal Martijn maar ik had zoiets ook wel verwacht ;)
De mensen die jou persoonlijk kennen weten dat je nooit respectloos bent naar anderen.

Pernik
02-02-2010, 21:59
Zo zie je maar weer hoe een vertaling en dan ook nog eens een citaat je op het verkeerde been kan zetten.

Pernik
02-02-2010, 22:06
Ik vertelde toen dat Alistair staande technisch een paar stapjes hoger dan Fedor staat.

Alhoewel deze quote natuurlijk arbitraal is, want staande MMA, of staande K1 maakt toch wel een verschil, dus je kan ook zeggen dat Fedor staande MMA technisch wat beter is dan Alistair maar staande K1 wat minder.

Pernik
02-02-2010, 22:13
Zou K1 met MMA handschoenen eigenlijk de zaak flink veranderen ??

lopez86
02-02-2010, 22:26
Het is weer verbazingwekkend hoe klakkeloos mixfight leden werkelijk waar alles geloven wat er op het net verschijnt.
Is echt niet de eerste keer :(
Amerikaanse media geloven :fp:

wrestler_nl
02-02-2010, 22:54
Thanks voor je uitleg Martijn de Jong.

marcelt
02-02-2010, 22:55
Fedor doet niet aan "gewoon" boksen maar hij heeft zijn eigen manier van 'striking" en volgens mij moet iedereen, ook K1 helden, bij hem op zijn tellen passen. Hij is er zeldzaam effectief mee!

jesselaar
03-02-2010, 10:20
in Mei/Juni gaan we het zien


ali vs rogers?

bigboz
03-02-2010, 11:11
helemaal geen kans is ook weer wat overdreven :P

Tony Galento
03-02-2010, 11:50
'and he said Emelianenko's fundamentally flawed punching technique would never work against a K-1 striker'

Op mma-regels kan je niet achter je handschoenen duiken. Volgens mij is Fedor z'n boksstijl op die regels juist veel effectiever dan die van Overeem.

superfreak
03-02-2010, 13:59
Hier wordt nu de discussie gevoerd wie de betere striker is. Inderdaad Overeem is de betere boks striker, echter doet Fedor daar niet aan. Je moet je dus gaan afvragen wie kan er beter met tegenslagen omgaan. De klappen die Fedor kreeg van een Brett Rogers op de grond zouden de Ali denk ik al de das om hebben gedaan. Echter vecht hij hier doorheen en we weten nu de uitkomst. Alistair krijgt met grote handschoenen wat stoten en trappen van Badr en is de weg kwijt. In het verleden hebben we ook partijen van Ali gezien waar hij de klappen niet zo goed kon verwerken. Ik denk dan dus ook dat dit zijn zwakte punt is.
Echter geloof ik ook dat iedereen wel een kans maakt. Hij zou Fedor goed kunnen raken, hij zou met z'n volle gewicht op hem kunnen gaan liggen en er ergens een submission uit slepen het zou allemaal kunnen. wie weet zien we het ooit nog wel.

Fr3ddy
03-02-2010, 14:30
The American media quoted the shit out of you!

Nopain85
03-02-2010, 14:36
'and he said Emelianenko's fundamentally flawed punching technique would never work against a K-1 striker'

Op mma-regels kan je niet achter je handschoenen duiken. Volgens mij is Fedor z'n boksstijl op die regels juist veel effectiever dan die van Overeem.

Waarom zou je niet achter je handschoenen kunnen duiken?

kijk eens manhoef vs lawler ;) .

Tony Galento
03-02-2010, 18:33
Waarom zou je niet achter je handschoenen kunnen duiken?

kijk eens manhoef vs lawler ;) .


Dat lukt echt niet als Fedor z'n loopings erin begint te rossen. Kleinere handschoenen maken het een heel ander spelletje.

Rene Rooze is technisch ook een betere bokser dan
Aleksander E. We hebben allemaal het resultaat gezien.

Ivo C.
04-02-2010, 08:21
Ok that sounds much better...

Mickey
04-02-2010, 08:49
<wijst naar alle azijnpissers>
<steekt middelvinger op>

Pernik
12-02-2010, 11:03
Gisteren toevallig op Eurosport weer de K1 finale gekeken, in de wedstrijd Badr-Overeem viel het me op dat Overeem eigenlijk helemaal niet zo snel is, tegen Fedor wil ik nog wel eens zien (gebeurd niet, weet ik) hoe een K1 match zou gaan.

mikeymcd
12-02-2010, 11:14
Gisteren toevallig op Eurosport weer de K1 finale gekeken, in de wedstrijd Badr-Overeem viel het me op dat Overeem eigenlijk helemaal niet zo snel is, tegen Fedor wil ik nog wel eens zien (gebeurd niet, weet ik) hoe een K1 match zou gaan.

Als je zo gespierd bent, verlies je snelheid. Lijkt me logisch. Ik denk dat het slimmer zal zijn iets spieren te verliezen om weer wat flexibiliteit terug te winnen. Vroeger (toen ze nog kuiluh hadden) was hij sneller.

Over Fedor:
Er is elke keer wel weer iemand anders die de shit out of Fedor zal slaan.
Eerst zien, dan geloven. Feit tot nu toe: Niemand slaat de shit out of Fedor!!!