PDA

View Full Version : voetbal of kickboksen?



theo
08-02-2010, 10:13
Oorspronkelijk geplaatst door Joop Ubeda

nu ik niet meer elk weekend in de ring sta, kijk ik weer meer voetbal.
dan maak ik eigenlijk ongewild de vergelijking met onze geliefde sport.
wij slaan elkaar verrot en hangen na de laatste bel elkaar als broers of zusters om de nek.
deze vet over betaalde jankers (voetballers), proberen elkaar echt lam te schoppen wat in deze tak van sport dus niet mag.
ook als zij niet geraakt worden schreeuwen en kermen zij het uit alsof zij het leven moeten laten.
om vervolgens met 2 man of nog erger met de DRAAGBAAR van het veld gedragen te worden, ff coldspray er op en zij lopen het veld weer in als of er tientallen kannibalen achter hen aan zitten.

wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is, dat ZIJ VAN ONZE CENTEN (publieken omroep),gesponserd worden.
zondags rond 23u ,5 man om de tafel zogenaamdevoetbal experts, voor de somma van €7000.00 per persoon, waar vaak iedereen door elkaar heen brabbelt, zo dat je de helft niet verstaat.
wat ik wil is dat wij via alle kickbox sites iedereen vrienden en bekende buren maakt niet uit wie, een nog te ontwerpen petitie laten onder tekenen.
om ook ons een deel van hun door ons betaalde zendtijd te geven.(NEE TE MOETEN GEVEN) dus JIM bij deze vraag ik jou om een petitie op te stellen.
GRT JOOP UBEDA

Barang
08-02-2010, 10:17
:thup::thup::thup: goed idee Joop

Ingmar
08-02-2010, 10:21
Oorspronkelijk geplaatst door Joop Ubeda

nu ik niet meer elk weekend in de ring sta, kijk ik weer meer voetbal.
dan maak ik eigenlijk ongewild de vergelijking met onze geliefde sport.
wij slaan elkaar verrot en hangen na de laatste bel elkaar als broers of zusters om de nek.
deze vet over betaalde jankers (voetballers), proberen elkaar echt lam te schoppen wat in deze tak van sport dus niet mag.
ook als zij niet geraakt worden schreeuwen en kermen zij het uit alsof zij het leven moeten laten.
om vervolgens met 2 man of nog erger met de DRAAGBAAR van het veld gedragen te worden, ff coldspray er op en zij lopen het veld weer in als of er tientallen kannibalen achter hen aan zitten.

wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is, dat ZIJ VAN ONZE CENTEN (publieken omroep),gesponserd worden.
zondags rond 23u ,5 man om de tafel zogenaamdevoetbal experts, voor de somma van €7000.00 per persoon, waar vaak iedereen door elkaar heen brabbelt, zo dat je de helft niet verstaat.
wat ik wil is dat wij via alle kickbox sites iedereen vrienden en bekende buren maakt niet uit wie, een nog te ontwerpen petitie laten onder tekenen.
om ook ons een deel van hun door ons betaalde zendtijd te geven.(NEE TE MOETEN GEVEN) dus JIM bij deze vraag ik jou om een petitie op te stellen.
GRT JOOP UBEDA
Wij zijn een leuk vechtsportland.
Maar voetbal is toch nog even ietsie(1000x)groter.
Dit is dus zinloos.

Djani
08-02-2010, 10:22
En ik heb zojuist mijn nieuwjaarsspeach van 2011 gevonden. Way to go Joop:D

Djani
08-02-2010, 10:25
Wij zijn een leuk vechtsportland.
Maar voetbal is toch nog even ietsie(1000x)groter.
Dit is dus zinloos.

Dat is zeker waar, maar de zendtijd staat niet in verhouding tot het aantal Thai-/kickbox in Nederland. Eigenlijk zou tussen het hockey en voetbal in ook een verslag van prominente a-klassers op het sportjournaal moeten komen die in het betreffende weekend hebben gevochten.

mclahey
08-02-2010, 13:33
Wij zijn een leuk vechtsportland.
Maar voetbal is toch nog even ietsie(1000x)groter.
Dit is dus zinloos.

Zinloos zou inderdaad zijn om te gaan ageren tegen het vele voetbal op tv. Voetbal is nou eenmaal populair en die programma's bestaan alleen maar omdat er voldoende mensen naar kijken. Dat verander je niet zomaar en je moet het ook niet over die boeg gooien denk ik.
Ik wil tussendoor nog wel even zeggen dat ik precies weet wat meneer Ubeda bedoelt want ik ervaar het zelf ook zo. Als je eenmaal vechtsport beleefd en begrijpt en respecteert kan je nooit meer 'terug' naar voetbal. Ik was echt een hardcore voetbalfan vroeger. Ik leefde er voor. Nu redt ik nog net de samenvattig van Ajax op zondagavond en daarna val ik in slaap.

Anyway. Waar ik me dus zo aan stoor is alle andere onbenullige sporten die WEL op tv komen. Korfbal, hockey, biljarten??? (echt, dat is er soms!!) badminton. Je kan het zo gek niet bedenken.

Ik teken die petitie uiteraard met volle overtuiging en vind het ook een goed plan. Ik zou bij het opstellen van de petitie wel oppassen dat je er niet een 'voetbal is kut' petitie van maakt want dat is niet handig. Beter gooi je het over de boeg van kansloze sporten die wel uitgezonden worden terwijl daar geen hond naar kijkt.

mclahey
08-02-2010, 13:40
En een paar feiten zou ook wel handig zijn teneinde dit te laten slagen. Anders heeft het geen toegevoegde waarde ten opzichte van iemand die een 'WK kantklossen op HD tv' petitie aanbied.

Maak een overzicht van alle mensen die op badminton zitten (laatst wat ik gehoord heb zijn dat er in totaal een stuk of 17) en al die andere kansloze sporten. Hoeveel mensen ken jij bijvoorbeeld die op zwemmen zitten? Of dat kansloze schaatsen. Ik geen een. Dan kom je dus met een lijstje wat er zo uit ziet (ik zeg maar wat):

Voetbal :1.000.000 beoefenaars
Hockey :250.000 beoefenaars
Vechtsport : 75.000
Schaatsen : 360
Badminton : 17

En dan kan je dus gewoon feitelijk onderbouwd vragen waarom er wel aandacht besteedt aan badminton en tafeltennis en niet aan vechtsport.

Vervolgens kan je een feitelijk verhaal beginnen over de populariteit van Nederlandse vechters in Japan en de rest van de wereld. En dat de UFC in Amerika rete populair is en gewoon allemaal prime time te zien is. Ofzo.

Succes in ieder geval. Mijn zegen hebben jullie. En mijn handtekening ook.

Djani
08-02-2010, 13:54
En een paar feiten zou ook wel handig zijn teneinde dit te laten slagen. Anders heeft het geen toegevoegde waarde ten opzichte van iemand die een 'WK kantklossen op HD tv' petitie aanbied.

Maak een overzicht van alle mensen die op badminton zitten (laatst wat ik gehoord heb zijn dat er in totaal een stuk of 17) en al die andere kansloze sporten. Hoeveel mensen ken jij bijvoorbeeld die op zwemmen zitten? Of dat kansloze schaatsen. Ik geen een. Dan kom je dus met een lijstje wat er zo uit ziet (ik zeg maar wat):

Voetbal :1.000.000 beoefenaars
Hockey :250.000 beoefenaars
Vechtsport : 75.000
Schaatsen : 360
Badminton : 17

En dan kan je dus gewoon feitelijk onderbouwd vragen waarom er wel aandacht besteedt aan badminton en tafeltennis en niet aan vechtsport.

Vervolgens kan je een feitelijk verhaal beginnen over de populariteit van Nederlandse vechters in Japan en de rest van de wereld. En dat de UFC in Amerika rete populair is en gewoon allemaal prime time te zien is. Ofzo.

Succes in ieder geval. Mijn zegen hebben jullie. En mijn handtekening ook.

Zo moet het inderdaad. Je kan ook goed verwijzen naar de kijkcijfers van k-1, zelfs The Ultimate Fighter scoort behoorlijk. Al die statistieken zijn op kijkonderzoek.nl terug te vinden.

Kemal
08-02-2010, 14:10
Mijn handtekening heb je!

Leventdepevent
08-02-2010, 14:20
badminton 17...k vind nog veel :S

Khanom Thom
08-02-2010, 14:43
Zeker niet kansloos...
Een paar geleden was het nog onmogelijk om vechtsport (lees: ringsport) op televisie te zien. Eurosport heeft een goede stap in de richting gemaakt en nu zend zelfs SBS6 en RTL kickboksen uit. Sterker nog, wie had ooit verwacht dat UFC (TUF) werd uitgezonden op RTL!! Zelfs Holland Sport heeft Sem Schilt en Andy Souwer op bezoek gehad.

Ik stem voor, en mijn handtekening heb je! Het is een kwestie van tijd denk ik. Over een tijdje kunnen ze niet om 'ons' heen en moeten ze 'ons' wel zendtijd geven... ;)


punt

Leventdepevent
08-02-2010, 14:47
eurosport was idd een aantal jaren geleden de voorloper door snachts Pride F.C partijen te laten zien...

A-team
08-02-2010, 14:56
Wat een onzinnig stuk!

mclahey
08-02-2010, 14:59
Wat een onzinnig stuk!

Wat een geweldig onderbouwde reactie!

A-team
08-02-2010, 15:14
Wat een geweldig onderbouwde reactie!

Ik snap wel waar hij naar toe wil! Als je de cijfers bekijkt kun je er niet omheen, dat ze meer vechtsport moeten uitzenden. Maar ga niet het hele voetbal zo afliggen zeiken. Wat bereik je daar mee. Voetbal is gewoon de grootste sport! punt! Ik vind de vergelijking met badminton wel super! Als die cijfers kloppen dan is het om te huilen!
Trouwens mijn stem heb je hoor!

Wiseguy
08-02-2010, 15:19
Dana white dan met zijn gelul. Dat MMA binnen 10 jaar de grootste sport is. De hele UFC is niet eens zoveel waard als 1 voetbalclub ( MAN UTD). Laat ons lekker underground van de sport genieten van mij hoeft die commercie niet.

blackadder
08-02-2010, 15:21
Dana white dan met zijn gelul. Dat MMA binnen 10 jaar de grootste sport is. De hele UFC is niet eens zoveel waard als 1 voetbalclub ( MAN UTD). Laat ons lekker underground van de sport genieten van mij hoeft die commercie niet.
Geef je gelijk. Maar voetballen moet toch dood. Gewoon omdat het een kutsport is.

dirk5
08-02-2010, 15:33
Voetbal is sport nummer 1, niet alleen in Nederland maar over de gehele wereld... Je bent jezelf flinke illusies aan het maken wanneer je denk dat dit ooit zal veranderen.

Verder kan ik alle gala's live zien, alles wat ik niet live zie, kan ik de dag erna zien.
Het lijkt nu al tegenwoordig af en toe MMA boulevard, met kansloze nieuwsberichten op de verschilende mma sites, Wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer de sport landelijk bekend word en er nog meer proleten bij komen?

Het is ook niet zo dat de lonen dusdanig karig zijn, dat vechters niet rond kunnen komen.

oftewel, ik vind het allemaal best zo, en voor mij hoeft er niks te veranderen.

T15Boxing
08-02-2010, 15:35
Geef je gelijk. Maar voetballen moet toch dood. Gewoon omdat het een kutsport is.

:DAls er geen "diving" was zou ik het nog kijken. Zoals iemand al eerder zei, je kunt als vechtsport liefhebber echt niet kijken naar volwassen mannen die zich als een stelletje flikkers gedragen.

Maar de reden is natuurlijk omdat vechtsporten 'barbaars' zijn anders kwam het veel vaker op tv dan korfbal of hotdog eating.

Wiseguy
08-02-2010, 15:40
Ik zie het al voor me. Marts Smeets in Vegas die het afgelopen event bespreekt met Brock Lesnar.

/Smeetsstyle
Denk ik dat jij Fedor kan verslaan? Ja dat denk ik

dirk5
08-02-2010, 15:44
en hoe zouden we dan een beslissing in de partij Shogun-Machida moeten verantwoorden?

Een handsbal over het hoofd zien tijdens een partij van 90 minuten kan nog in mijn ogen, maar je ogen structureel in je zak houden 25 minuten lang tijdens een mma partij natuurlijk niet. Hoe kan de sport dan ooit nog geloofwaardig over komen op een leek?

blackadder
08-02-2010, 15:44
:DAls er geen "diving" was zou ik het nog kijken. Zoals iemand al eerder zei, je kunt als vechtsport liefhebber echt niet kijken naar volwassen mannen die zich als een stelletje flikkers gedragen.

Ik zou, heel misschien, nog kijken als ze cheerleaders hadden. Die overbetaalde fags boeien mij zo of zo niet.

GilbertYvelFan24
08-02-2010, 15:57
Ik zie het al voor me. Marts Smeets in Vegas die het afgelopen event bespreekt met Brock Lesnar.

/Smeetsstyle
Denk ik dat jij Fedor kan verslaan? Ja dat denk ik


LOL

Wiseguy
08-02-2010, 15:59
Ik zou, heel misschien, nog kijken als ze cheerleaders hadden. Die overbetaalde fags boeien mij zo of zo niet.

Hoezo overbetaald? Er is een marktwerking ze verdienen wat het publiek / zakenleven wil bieden.

Voetbal is een mooie teamsport en brengt zelfs saamhorigheid in de maatschappij. Als het WK er is zal iedereen beste vrienden zijn als Nederland speelt.

Leventdepevent
08-02-2010, 16:11
Ik zie het al voor me. Marts Smeets in Vegas die het afgelopen event bespreekt met Brock Lesnar.

/Smeetsstyle
Denk ik dat jij Fedor kan verslaan? Ja dat denk ik
Meneer lesnar mag ik dat zo zeggen...ja dat mag ik zeggen CHAPEAU...BON

blackadder
08-02-2010, 16:20
Hoezo overbetaald? Er is een marktwerking ze verdienen wat het publiek / zakenleven wil bieden.
En toch 'verdienen' ze het niet. Een beetje tegen een bal aantrappen. Eew. Dan zijn er meer waardige sporten die zoveel zouden moeten verdienen. Ping Pong of zo.


Voetbal is een mooie teamsport en brengt zelfs saamhorigheid in de maatschappij. Als het WK er is zal iedereen beste vrienden zijn als Nederland speelt.
Voetballen is een gevaar voor de volksgezondheid met al die drugs en alcohol die tijdens een gemiddelde wedstrijd worden geconsumeerd en al die vechtpartijen na en soms tijdens de wedstrijd.
En t'is boring as Balkenende.

Wiseguy
08-02-2010, 16:28
En toch 'verdienen' ze het niet. Een beetje tegen een bal aantrappen. Eew. Dan zijn er meer waardige sporten die zoveel zouden moeten verdienen. Ping Pong of zo.

Voetballen is een gevaar voor de volksgezondheid met al die drugs en alcohol die tijdens een gemiddelde wedstrijd worden geconsumeerd en al die vechtpartijen na en soms tijdens de wedstrijd.
En t'is boring as Balkenende.


Op een vechtsportgala word geen drank / drugs geconsumeerd en lopen alleen maar brave koorknaapjes.

Omdat JIJ het boring vinden mogen andere er niet van genieten?

blackadder
08-02-2010, 17:02
Op een vechtsportgala word geen drank / drugs geconsumeerd en lopen alleen maar brave koorknaapjes.
Jep.


Omdat JIJ het boring vinden mogen andere er niet van genieten?
Inderdaad. We moeten hen tegen henzelf in bescherming nemen.

trainer Bv S'burg
08-02-2010, 18:30
badminton 17...k vind nog veel :S

zijn er toch nog 19 (nederlandse selectie) ;), en ze houden ook dopingscontrole :thup: waarschijnlijk smach je anders veeeel te hard :D

Marquis
08-02-2010, 18:47
zijn er toch nog 19 (nederlandse selectie) ;), en ze houden ook dopingscontrole :thup: waarschijnlijk smach je anders veeeel te hard :D


Goede zaak die controles.


Als onze sport ook door overheid gespekt wilt worden dan zou transperantie op alle vlakken een begin zijn voor dat men met een petitie aan komt zetten. Maar goed het is maar een sugestie en ik wil niemand hier tegen de schenen aan schoppen.

mclahey
08-02-2010, 18:51
Voetbal is sport nummer 1, niet alleen in Nederland maar over de gehele wereld... Je bent jezelf flinke illusies aan het maken wanneer je denk dat dit ooit zal veranderen.

Verder kan ik alle gala's live zien, alles wat ik niet live zie, kan ik de dag erna zien.
Het lijkt nu al tegenwoordig af en toe MMA boulevard, met kansloze nieuwsberichten op de verschilende mma sites, Wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer de sport landelijk bekend word en er nog meer proleten bij komen?

Het is ook niet zo dat de lonen dusdanig karig zijn, dat vechters niet rond kunnen komen.

oftewel, ik vind het allemaal best zo, en voor mij hoeft er niks te veranderen.

Ja. Ik ben het in grote lijnen met je eens. Ik kan via internet genoeg zien en de kwaliteit verbeterd ook steeds weer dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen. Toch nog twee opmerkingen:

1. Het gaat niet over voetbal vs. vechtsport. Daar moet je je dus ook niet op focussen als je iets wil veranderen want dat gaat dus inderdaad nooit gebeuren. Je moet het meer zien als een plaatsje naast (of zo je wilt ver onder) voetbal. Maar in ieder geval aandacht. Ten koste van badminton, schoonspringen en curling.

2. Het is volgens mij juist wel zo dat de lonen dusdanig karig zijn dat je er niet van rond kan komen. Ik denk dat er een mannetje of 10 in Nederland rondloopt die ECHT rond kan komen van vechtsport en op zich niet zoveel te klagen hebben. Maar daarna volgt er een heeeeeeeeel groot en diep gat naar de rest. Ik verdien echt niet bijzonder veel geld maar ik weet vrij zeker dat ik per jaar meer verdien dan de nummers 11 t/m 80.000 van de kickboksers in Nederland.
En als je dat vergelijkt met voetbal dan is het op zich niet eerlijk. Er gaat veel te weinig geld naar de mensen die het echt verdienen: de vechters.

Grt

Durfal
08-02-2010, 18:57
Tennis is na voetbal de tweede sport in NL qua beoefenaars.... daar zie je bij Studio Sport toch ook niet veel van
Als je in NL niet voetballen wielrennen of schaatsen doet kun je aan het gas!!
Sorry voor de uitdrukking maar het is wel de praktijk!!

Barbaar
08-02-2010, 19:22
Myn stem heb je!!! all die kansloze kutsporten( schaatsen, wielrennen, paardryden, zwemmen, enz) op tv, gatverdamme...WEG ERMEE!!!!!!!

trainer Bv S'burg
08-02-2010, 23:36
Goede zaak die controles.


Als onze sport ook door overheid gespekt wilt worden dan zou transperantie op alle vlakken een begin zijn voor dat men met een petitie aan komt zetten. Maar goed het is maar een sugestie en ik wil niemand hier tegen de schenen aan schoppen.

jij schrijft het, ik denk het ;)

Marquis
09-02-2010, 09:35
Voetbal heerst jaar en dag in NL en de rest van de wereld (behalve Noord-Amerika). Het is sowieso een vergelijking van zuig me lul.
Daarnaast speelt de publieke opinie (wat ziet men graag op TV) een grote rol. En hoe transperant is de sport en wat voor figuren komen er op de sport af.

Willen gerenomeerde bedrijven/instanties of publieke zenders zich indentificeren met gala's waar er bijvoorbeeld onfrisse figuren rond lopen (zie viptafels) ?

Onze wereld heeft nog zoveel grijze gebieden dat wat jullie nu willen en verwachten de komende decennia onmogelijk is. Ik geef jullie geen schijn van kans.

Als er hier op het forum gevoelige onderwerpen worden aangekaart of kritische vragen worden gesteld dan is het forum al te klein en wilt men liever alles in de doofpot stoppen of kop in het zand steken. In uiterste geval word men zelfs gebanned. (Dit wereldje is nog te onvolwassen en niet klaar voor vrijheid van meningsuitting)

Wat als een politicus vragen zou stellen over bepaalde onderwerpen zoals controles op steroids bijvoorbeeld en de vechters,scholen,trainers of managers geven niet thuis ?

Negen van de tien mensen hier zouden de politicus met de grond gelijk maken zonder af te vragen of de politicus legitieme vragen stelt.

Zijn bijvoorbeeld deze vechters die gebruiken een goed voorbeeld voor de jeugd ? De jeugd kijkt natuurlijk mee wanneer onze sport op studio sport uitgezonden zou worden.

En tuurlijk gebruikt men in andere sporten ook (voor dat men met dooddoeners komt) verboden middelen maar men probeert het wel te bestrijden en te veroordelen.

Hier op MF en andere forums lees ik vaak reacties dat men het niet veroordeeld. Terwijl er wel sprake is van "competitievervalsing".

Dus vraag jullie jezelf maar eerst af hoe clean dit wereldje is voordat jullie onze virus willen overbrengen naar anderen.

Marquis
09-02-2010, 09:47
En als men de sport in NL op een hoger plan wilt brengen dan moet men beginnen door samen te werken zie organisatoren,promotors, managers en sportscholen.

Sites als deze bijvoorbeeld zou met fighttalk, kickbox, en Chief108 etc etc moeten samen werken (misschien 1 site van maken ? ). Al die kinderachtige gedoe er om heen slaat nergens op en laat zien dat wij nergens klaar voor zijn.

marrilia
09-02-2010, 09:58
hulde voor de reactie van marquis...:thup:

Leventdepevent
09-02-2010, 10:00
En als men de sport in NL op een hoger plan wilt brengen dan moet men beginnen door samen te werken zie organisatoren,promotors, managers en sportscholen.

Sites als deze bijvoorbeeld zou met fighttalk, kickbox, en Chief108 etc etc moeten samen werken (misschien 1 site van maken ? ). Al die kinderachtige gedoe er om heen slaat nergens op en laat zien dat wij nergens klaar voor zijn.
reps man

dirk5
09-02-2010, 10:04
2. Het is volgens mij juist wel zo dat de lonen dusdanig karig zijn dat je er niet van rond kan komen. Ik denk dat er een mannetje of 10 in Nederland rondloopt die ECHT rond kan komen van vechtsport en op zich niet zoveel te klagen hebben. Maar daarna volgt er een heeeeeeeeel groot en diep gat naar de rest. Ik verdien echt niet bijzonder veel geld maar ik weet vrij zeker dat ik per jaar meer verdien dan de nummers 11 t/m 80.000 van de kickboksers in Nederland.
En als je dat vergelijkt met voetbal dan is het op zich niet eerlijk. Er gaat veel te weinig geld naar de mensen die het echt verdienen: de vechters.

Grt

Er zit idd een groot gat in, maar dit is toch bij elke sport? Een voetballer van het eerste van schubbekutteveen verdiend ook minder dan 1 van ajax, psv. Net zoals Federer meer verdiend dan bijvoorbeeld een Robin Haase.

Ik ben het met iedereen eens dat voetballers gewoon teveel betaald krijgen en dat hier iets aan gedaan moet worden, maar hier zijn de clubs ook al achter. Feyenoord heeft een salaris plafond ingeroepen voor volgend jaar van 5 ton per jaar per speler, en de helft van de eerste divisie clubs staan op het punt om failliet te gaan.

Verder weet ik ook niet of tv inherent staat aan meer geld? Tafeltennisers en badmintonners komen wel op tv maar die verdienen toch geen ene flikker of wel?

mclahey
09-02-2010, 11:02
hulde voor de reactie van marquis...:thup:


x2

cafejolanda.nl
09-02-2010, 12:21
Oorspronkelijk geplaatst door Joop Ubeda


om vervolgens met 2 man of nog erger met de DRAAGBAAR van het veld gedragen te worden, ff coldspray er op en zij lopen het veld weer in als of er tientallen kannibalen achter hen aan zitten.

Je bedoelt " wonderspray " ... Die spray moeten wij ook hebben..!! We zouden nooit meer ergens last van hebben. Die spray is gewoon F**ing magical!!!

Of het is een wonderspray of die gasten hebben last van de aanstelleritus.. hmmm... :twak: WONDERSPRAY en :thup:!

TOON
09-02-2010, 12:56
vorig jaar nog in azie geweest....daar worden badmintontoernooien live uitgezonden en speelt iedereen dat spelletje, razend populair.....

kortom: de tv zend uit wat de gemiddelde mens wil zien, behoor je niet tot de gemiddelde mens dan heb je pech en ben je veroordeeld tot dvd'tjes of snachts internet...

dat is nu eenmaal zo, live with it!

moet er persoonlijk niet aan denken dat de vechtsport net zo groot wordt als het voetbal, dat wordt pas kansloos....buiten het feit dat marquis groot gelijk heeft dat de vechtsport daar helemaal niet klaar voor is...

waarom denk je dat de meeste hoofdklassers helemaal niet willen promoveren naar de eerste divisie, omdat ze dan aan allerlei regels van de overheid moeten voldoen, m.a.w. geen zwart geld meer voor hun topspelers, aanpassingen aan stadion/tribunes enz enz enz...

kansloze actie

pavani
09-02-2010, 23:20
Voetballen is een gevaar voor de volksgezondheid met al die drugs en alcohol die tijdens een gemiddelde wedstrijd worden geconsumeerd en al die vechtpartijen na en soms tijdens de wedstrijd.
En t'is boring as Balkenende.

War een enorme onzin, ik lees in dit topic sowieso onrealisistische opmerkingen maar deze slaat alles.

Ben je weleens op een gala geweest?

pavani
09-02-2010, 23:28
En op dit moment zijn er zoveel verschillende bonden en titels, de vechtsport zal eerst zelf proffesioneel moeten worden, een overkoepelende bond, per gewicht slechts 3 titels: Ned. kampien, Europees kampioen en wereld kampioen. Wees reeel onze geliefde vechtsport mag niet in de voetbalschoenen staan van de Fifa.

Soms zijn er b-klasse vechters die zo'n 20 partijen in de B blijven zitten, mag Faldir Chabari niet meedoen aan de K1 Max, terwijl hij zich kan meten met de beste ter wereld en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen die duidelijk maken dat de vechtsport een onsamenhangend geheel is.

pavani
09-02-2010, 23:32
Ja. Ik ben het in grote lijnen met je eens. Ik kan via internet genoeg zien en de kwaliteit verbeterd ook steeds weer dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen. Toch nog twee opmerkingen:

1. Het gaat niet over voetbal vs. vechtsport. Daar moet je je dus ook niet op focussen als je iets wil veranderen want dat gaat dus inderdaad nooit gebeuren. Je moet het meer zien als een plaatsje naast (of zo je wilt ver onder) voetbal. Maar in ieder geval aandacht. Ten koste van badminton, schoonspringen en curling.

2. Het is volgens mij juist wel zo dat de lonen dusdanig karig zijn dat je er niet van rond kan komen. Ik denk dat er een mannetje of 10 in Nederland rondloopt die ECHT rond kan komen van vechtsport en op zich niet zoveel te klagen hebben. Maar daarna volgt er een heeeeeeeeel groot en diep gat naar de rest. Ik verdien echt niet bijzonder veel geld maar ik weet vrij zeker dat ik per jaar meer verdien dan de nummers 11 t/m 80.000 van de kickboksers in Nederland.
En als je dat vergelijkt met voetbal dan is het op zich niet eerlijk. Er gaat veel te weinig geld naar de mensen die het echt verdienen: de vechters.

Grt

Vraagje:

Je baas komt morgen naar je toe en zegt het volgende:

Wij willen je contract aanpassen en je gaat 5x zoveel verdienen, sta je hier open voor:

Wat zou je zeggen?

Kemal
10-02-2010, 00:47
Contract aanpassen ; als ik ook 5x zoveel moet werken dan kent tie mooi in de stront zakken hahah ! ;-)

pavani
10-02-2010, 10:27
nee de uren blijven hetzelfde, er staat alleen meer salaris tegenover

Leventdepevent
10-02-2010, 10:30
nee de uren blijven hetzelfde, er staat alleen meer salaris tegenover
in dat geval zou ik het gelijk doen....wie niet toch

pavani
10-02-2010, 10:46
in dat geval zou ik het gelijk doen....wie niet toch

Daarom vind ik het zo vreemd dat sommige mensen de voetballers verwijten dat ze teveel verdienen, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Leventdepevent
10-02-2010, 11:05
Daarom vind ik het zo vreemd dat sommige mensen de voetballers verwijten dat ze teveel verdienen, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
helemaal mee eens...t draait uiteindelijk toch om 1 ding geld verdienen....met "plezier hebben in..." komt er geen brood op de plank

mclahey
10-02-2010, 11:21
Vraagje:

Je baas komt morgen naar je toe en zegt het volgende:

Wij willen je contract aanpassen en je gaat 5x zoveel verdienen, sta je hier open voor:

Wat zou je zeggen?

Ik zit al de hele tijd te denken jonge. Waarom reageert die gast met deze opmerking juist op mijn post?? Ik snapte er niets van. Toen heb ik mijn eigen verhaal nog eens doorgelezen. Waarschijnlijk komt het door mijn zin: 'er gaat veel te weinig geld naar de mensen die het echt verdienen en dat is niet eerlijk'.
Waarschijnlijk concludeer jij en anderen daar uit dat ik bedoel vechters t.o.v. profvoetballers. Kan ik me ook wel voorstellen dat je dat denkt want ik heb het niet duidelijk omschreven.

Maar ik bedoel dus iets heel anders. Ik vind JUIST dat we de hele vergelijking voetbal-kickboksen niet moeten houden omdat dit nergens op slaat. Ik bedoel dat ik het niet eerlijk vind dat er managers/promotors/organisaties etc. etc. en andere figuren uit de vechtsportwereld veel geld verdienen en dat de vechters zogenaamd blij mogen zijn dat ze de ring in mogen en afgescheept worden met ronduit belachelijke bedragen. Vechten in de UFC voor 1600 dollar? Tegen iemand die er 184.000 voor krijgt. Dat soort dingen.

Ik bedoel op geen enkele manier te zeggen dat voetballers te veel verdienen. Althans niet in deze discussie. Ik heb het nu puur en alleen over de vechtsport en vind dat de vechters waar het allemaal om draait zwaar onderbetaald worden.

Kemal
10-02-2010, 11:47
nee de uren blijven hetzelfde, er staat alleen meer salaris tegenover


Dan zeg ik OK:thup:

pavani
10-02-2010, 18:19
Ik zit al de hele tijd te denken jonge. Waarom reageert die gast met deze opmerking juist op mijn post?? Ik snapte er niets van. Toen heb ik mijn eigen verhaal nog eens doorgelezen. Waarschijnlijk komt het door mijn zin: 'er gaat veel te weinig geld naar de mensen die het echt verdienen en dat is niet eerlijk'.
Waarschijnlijk concludeer jij en anderen daar uit dat ik bedoel vechters t.o.v. profvoetballers. Kan ik me ook wel voorstellen dat je dat denkt want ik heb het niet duidelijk omschreven.

Maar ik bedoel dus iets heel anders. Ik vind JUIST dat we de hele vergelijking voetbal-kickboksen niet moeten houden omdat dit nergens op slaat. Ik bedoel dat ik het niet eerlijk vind dat er managers/promotors/organisaties etc. etc. en andere figuren uit de vechtsportwereld veel geld verdienen en dat de vechters zogenaamd blij mogen zijn dat ze de ring in mogen en afgescheept worden met ronduit belachelijke bedragen. Vechten in de UFC voor 1600 dollar? Tegen iemand die er 184.000 voor krijgt. Dat soort dingen.

Ik bedoel op geen enkele manier te zeggen dat voetballers te veel verdienen. Althans niet in deze discussie. Ik heb het nu puur en alleen over de vechtsport en vind dat de vechters waar het allemaal om draait zwaar onderbetaald worden.

Dan zitten begrijpen we elkaar, door het onprofessionele karakter van de vechtsport zijn er tal van zaken die niet eerlijk zijn.

JeMalleMoer
10-02-2010, 19:54
Waar ik me stoor als het gaat om de publieke omroep is dat zij doen alsof de hele sport kickboksen niet bestaat. De publieke omroep moet zogenaamd een reflectie zijn van de samenleving en dat iedere cultuur/sport etc aan bod komt. Zoals Perry al aangeeft betalen wij er allemaal aan mee. Ik als Nederlander zou het fijn vinden als aan de sport kickboksen ook aandacht wordt gegeven door Studio Sport. Er wordt verslag gedaan van een onbenullige ping pong partij met 3 mensen op een bankje ergens achteraf in een schuur, maar als Sem Schilt de K-1 voor de zoveelste keer wint dan rept er bij Studio Sport niemand wat over. Dat terwijl de sport kickboksen enorm veel beoefend wordt in Nederland. En we er enorm veel succes mee hebben. Dat die linkse eikels daar kickboksen hoogstwaarschijnlijk een tokkiesport vinden (wat toegegeven soms ook een tokkiegehalte heeft maargoed :P ) betekent nog niet dat ze er geen aandacht aan hoeven te geven. De sport is organisatorisch misschien niet in orde maar als zij er aandacht aan besteden zal dat alleen maar bijdragen bij het professionaliseren ervan. Er is natuurlijk ook weinig respect in de Nederlandse cultuur voor vechtsporten zoals kickboksen of boksen. Vergelijk het eens met hoe er naar boksen wordt gekeken in de UK of Duitsland.

Ik heb die gasten bij Studio Sport er weleens een mail over gestuurd maar die hebben er zelfs geen energie voor om een kutsmoes terug te mailen.

Maar ik teken trouwens wel :lol: