PDA

View Full Version : krachtpatsers helpen gepest kind



petjekick
08-02-2010, 19:25
krachtpatsers helpen gepest kind

DRACHTEN - Nick de Jong (11) wordt gepest. En niet zo’n klein beetje ook. „Tragisch dieptepunt was wel dat een groepje van acht man op ’m in stond te schoppen, terwijl hij weerloos op de grond lag”, vertelt moeder Rieke. „Praten met leerkrachten, ouders van leerlingen, een psycholoog, álles hebben we gedaan.”

Op een wanhopige weblog schrijft Rieke haar verdriet van zich af. „En toen kwam ik in contact met twee beren van mannen, die mijn zoontje zijn zelfvertrouwen terug hebben gegeven.”

„Dikzak, walrus, je gaat je moeder achterna, dat roepen ze allemaal tegen me”, vertelt Nick. Rieke: „Het is hartverscheurend als je zijn leeftijdgenootjes buiten ziet spelen, maar je eigen kind zit thuis op de bank. Noodgedwongen.”

Waarom Nick gepest wordt? Moeder en zoon hebben geen flauw idee. Rieke: „Hij is een heel gewone en leuke jongen. Nick is heel sterk en sportief en is gék op snowboarden.”

„Álles, maar dan ook álles hebben mijn man en ik geprobeerd om het pesten te laten stoppen. Totdat deze twee kanjers voorbijkwamen”, wijst Rieke trots in de richting van vechtsporters Cristian van de Sande (34) en Leo Bosma (29). „Zij hebben Nick weerbaarder gemaakt en weer blij.

Met een speciale cursus Kids Streetdefense voelt hij zich een stuk beter. Ik wist echt niet dat dit bestond.”

Vechtsporter Van de Sande was vroeger zelf het mikpunt van spot en hoon. „Ik ben een kleintje, en ja dat krijg je als kind te horen. Gelukkig heb ik me nooit fysiek hoeven te verdedigen. Deze cursus ben ik begonnen omdat dit onderwerp heel erg leeft. Er zijn ontzettend veel kinderen die gepest worden en ook ouders van nu die vroeger zelf het slachtoffer waren. Ik geef een oriënterende cursus. Het zijn vijf sporten inéén: judo, kickboksen, taekwondo, jiujitsu en boksen. En dan nog een gedeelte zelfverdediging.”

De twee krachtpatsers gaan als een soort vechtsportpedagogen door het leven. „Ja, je moet uiteraard goed met kinderen kunnen omgaan. We proberen ze meer weerbaar te maken. Ze leren hier dus niet om er maar op los te slaan. Maar wel dat ze zich binnen de ruimte van hun uitgestrekte arm gewoon veilig moeten voelen.”

Rieke: „Ze doen dit vanuit hun hart. En ik heb mijn blije kind weer terug. Tegen alle ouders van gepeste kinderen zou ik willen zeggen: maak het bespreekbaar. De vrijheid, het geluk en het plezier van een kind staan voorop.”


bron (http://www.detelegraaf.nl/ )http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00694/nick_en_krachtpatse_694844d.jpg:thup:

Tony
08-02-2010, 19:27
leuk stukje...

Kennen we die 2 vechtsporters?

Effective
08-02-2010, 19:35
Ze zijn weleens voorbij gekomen op MF:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=97445&highlight=semi

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=94693&highlight=sandman

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=86732&highlight=sandman

c.kongo
08-02-2010, 19:41
http://www.youtube.com/watch?v=mf4FmhIET_E

goed werk wat deze jongens doen..

smike
08-02-2010, 19:42
Mooi verhaal, blijf altijd met een goed gevoel achter na het lezen van zo'n stukje.

ijsbier
08-02-2010, 19:46
„Dikzak, walrus, je gaat je moeder achterna, dat roepen ze allemaal tegen me”

Waarom Nick gepest wordt? Moeder en zoon hebben geen flauw idee.




*zucht* niet dat ik dat pesten ok vind ofzo, maar ouders moeten zorgen dat hun kinderen gezond eten. Op een verantwoorde manier afvallen kan met n beetje discipline in 'n half jaar a jaar, daar heeft ie voor de rest van z'n leven profijt van.

Wiseguy
08-02-2010, 19:47
Dit doet me denken aan een film die ik heb gezien

Drillbit taylor

Plot:

Three kids hire a low-budget bodyguard to protect them from the playground bully.

Kemal
08-02-2010, 19:50
Ziet er goed uit en als dat kind meer zelfvertrouwen krijgt OK.

blackadder
08-02-2010, 19:55
Goeie zaak!!!:thup:

BB
08-02-2010, 19:57
„Dikzak, walrus, je gaat je moeder achterna, dat roepen ze allemaal tegen me”

Waarom Nick gepest wordt? Moeder en zoon hebben geen flauw idee.

*zucht* niet dat ik dat pesten ok vind ofzo, maar ouders moeten zorgen dat hun kinderen gezond eten. Op een verantwoorde manier afvallen kan met n beetje discipline in 'n half jaar a jaar, daar heeft ie voor de rest van z'n leven profijt van.

ben ik het zeker mee eens. Maar er zijn ook magere kinderen die worden gepest. Het is een lastig verhaal. Waarom wordt de een wel gepest en de ander niet? Heeft denk ik veel met zelfvertrouwen en daardoor uitstraling te maken, maar zeker ook met communicatieve/sociale vaardigheden. Zelfvertrouwen kun je op veel manieren verhogen, waaronder door sport. Maar de andere aspecten moeten ook getraind worden en daar kunnen de ouders ook iets aan doen. Ik hoop voor Nick dat deze weg voor hem gaat helpen. Want gepest worden is het ergste wat er is.

mama
08-02-2010, 20:13
Idd helaas worden magere kids ook gepest.
En waarom? Als iemand mij een antwoord kan geven op die vraag?
Het heeft zeker met sociale vaardigheden temaken. Maar helaas gaat het sporten voor niet alle kids op.
Hoop idd dat het bij Nick werkt. Alleen zou het probleem ook op school opgelost moeten worden. En de pestkoppen daar op hun flikker geven. Maar de juffen op de basisscholen zijn zulke watjes. Die beschermen eerder het kind wat pest dan het kind wat gepest wordt. Lijkt wel of sommige juffen daar bang voor zijn.

Kemal
08-02-2010, 20:17
Idd helaas worden magere kids ook gepest.
En waarom? Als iemand mij een antwoord kan geven op die vraag?
Het heeft zeker met sociale vaardigheden temaken. Maar helaas gaat het sporten voor niet alle kids op.
Hoop idd dat het bij Nick werkt. Alleen zou het probleem ook op school opgelost moeten worden. En de pestkoppen daar op hun flikker geven. Maar de juffen op de basisscholen zijn zulke watjes. Die beschermen eerder het kind wat pest dan het kind wat gepest wordt. Lijkt wel of sommige juffen daar bang voor zijn.

ja idd , vaak kiezen hun de weg van de minste weerstand...

jopke
08-02-2010, 20:56
leuk stukje...

Kennen we die 2 vechtsporters?


ja ik ken die cristian.
bij ons op de sportschool word er ook iets met deze cursus gedaan, en zo kwam cristian het een en ander uitleggen.
een vechter is deze cristian niet en hij is ook geen super goede vechtsporten (dit geeft hij zelf ook gewoon toe). toch heeft hij wel zo zijn eigen kwaliteit. cristian is zo als ik hem ken (2 keer ontmoet) een heel betrokken persoon. die ook echt om de kinderen geeft en echt iets wil doen voor een ander. hij geeft volgens mij niet veel om geld en doet dit meer uit een soort van idealistme. betrokken gozer die er het beste van wil maken. (al vallen zijn ideeen hier op mixfight niet altijd even goed, en dat snap ik heel goed). nou leuk om dit stukje te lezen!

dimitri
08-02-2010, 21:02
't lijkt me toch geen match voor straatkickboxen ...

Strange Cutbean
08-02-2010, 21:10
Idd helaas worden magere kids ook gepest.
En waarom? Als iemand mij een antwoord kan geven op die vraag?
Het heeft zeker met sociale vaardigheden temaken. Maar helaas gaat het sporten voor niet alle kids op.
Hoop idd dat het bij Nick werkt. Alleen zou het probleem ook op school opgelost moeten worden. En de pestkoppen daar op hun flikker geven. Maar de juffen op de basisscholen zijn zulke watjes. Die beschermen eerder het kind wat pest dan het kind wat gepest wordt. Lijkt wel of sommige juffen daar bang voor zijn.

Dochter van een vriend van mij wilde ineens niet meer naar school, durfde niet meer. Na veel vijven en zessen kwam het eruit. Ze werd gepest/geslagen door twee klasgenotjes. Hij de volgende dag naar die school (beetje vloeken en tieren in de klas) juf overstuur, kinderen overstuur, alle ouders een brief meegekregen over een 'naar incident' en of hij maar even op het politie bureau wilde komen praten. Ik wil het niet helemaal goed praten, want hem kennende weet ik wel zo ongeveer wat hij gezegd heeft en met wat voor volume maar, raad eens, zij is nooit meer gepest. Dus het hielp wel.

Effective
08-02-2010, 21:11
Wel mooi voor die kids als het ze helpt.

GerritTonijn
08-02-2010, 21:19
Idd helaas worden magere kids ook gepest.
En waarom? Als iemand mij een antwoord kan geven op die vraag?
Het heeft zeker met sociale vaardigheden temaken. Maar helaas gaat het sporten voor niet alle kids op.
Hoop idd dat het bij Nick werkt. Alleen zou het probleem ook op school opgelost moeten worden. En de pestkoppen daar op hun flikker geven. Maar de juffen op de basisscholen zijn zulke watjes. Die beschermen eerder het kind wat pest dan het kind wat gepest wordt. Lijkt wel of sommige juffen daar bang voor zijn.

heeft niet zo zeer met het kind dat gepest wordt te maken maar met de pester, als je geen pester in een groep hebt, heb je ook geen 'zwak' kind.

Pas als de pester er bij komt, is het een simpele kwestie van wie is de zwakste.

Lionheart
08-02-2010, 22:48
„Dikzak, walrus, je gaat je moeder achterna, dat roepen ze allemaal tegen me”

Waarom Nick gepest wordt? Moeder en zoon hebben geen flauw idee.




*zucht* niet dat ik dat pesten ok vind ofzo, maar ouders moeten zorgen dat hun kinderen gezond eten. Op een verantwoorde manier afvallen kan met n beetje discipline in 'n half jaar a jaar, daar heeft ie voor de rest van z'n leven profijt van.

Helemaal mee eens!

Leventdepevent
09-02-2010, 07:14
gevalletje van "Bully beatdown" dit

Sendur
09-02-2010, 10:59
Er zielig voor dat kind.

Ik haat mensen die pesten vooral met zijn achten, het lijken wel marrokanen.

Leventdepevent
09-02-2010, 11:06
daarom is t mooi dat dat joch een beetje van zich af leert slaan...

CannieY
09-02-2010, 11:29
Er zielig voor dat kind.

Ik haat mensen die pesten vooral met zijn achten, het lijken wel marrokanen.

jij generaliseert toch niet... kneus

het is trouwens marokkanen... intelligentie van een fruitvlieg

Fyodor
09-02-2010, 13:26
Er zielig voor dat kind.

Ik haat mensen die pesten vooral met zijn achten, het lijken wel marrokanen.

Marokkanen zijn juist heel sociaal, die komen met acht man om je heen staan en vragen of je een probleem hebt ;)

OT: goed initiatief!

GerritTonijn
09-02-2010, 13:38
Marokkanen zijn juist heel sociaal, die komen met acht man om je heen staan en vragen of je een probleem hebt ;)

OT: goed initiatief!

lol, its funny cause its true

blackadder
09-02-2010, 13:39
Marokkanen zijn juist heel sociaal, die komen met acht man om je heen staan en vragen of je een probleem hebt ;)
En desnoods bellen ze er nog meer.

Sendur
09-02-2010, 13:42
jij generaliseert toch niet... kneus

het is trouwens marokkanen... intelligentie van een fruitvlieg

Kneus? sorry ben jij misschien een marokkaan?

Oh kut sorry dat ik het verkeerd heb gespeld, en nee heb niet de intelligentie van een fruitvlieg.

Maarja het is wel zo dus je kan er tegen in gaan maar dat is het probleem hier in Nederland en ik heb er last van.

CannieY
09-02-2010, 19:55
nee, geen marokkaan.

Wiseguy
09-02-2010, 20:03
Elke gelegenheid om die bevolkingsgroep te bashen word hier aangegrepen. Je hebt er last van en gaat dus maar uithuilen op dit forum? Arme jonge.

Peter0711
09-02-2010, 20:16
Elke gelegenheid om die bevolkingsgroep te bashen word hier aangegrepen. Je hebt er last van en gaat dus maar uithuilen op dit forum? Arme jonge.

Ik hou er ook niet van om andere bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht te zetten,zoals de meeste niet,maar dat houdt niet in dat over een bepaald onderwerp niet de waarheid gezegd kan worden,ik vindt het zelf ook vervelend,maar er wordt wel een beetje de waarheid gesproken qua marokkanen.Het is natuurlijk een circel die niet onderbroken wordt waardoor iedereen elkaar weer aansteekt,en je zulke bevolkingsgroepen juist naar elkaar toe stuurt,maar dat wil nogsteeds niet zeggen dat dat de fout is van in dit geval de nederlands bevolking! het is een samenloop van omstandigheden die hier tot leid,en daarbij komt gewoon heel eerlijk kijken dat de meeste Marokkaanse jongeren niet echt sociaal zijn naar de Nederlands samenleving,waardoor je zelf ook weer die stempel op je kop zet,dus zelfs als wij als Nederlandse bevolking die circel willen doorbreken,missen we nog de motivatie van de meeste Marokkaanse jongeren!! Dus wat dat betreft,betreur ik de situatie ook..

Maar goed,weer eve On-Topic

Ik vindt de initiatief erg goed van deze mannen.Absoluut!! Ik hoop ook dat dit doorzet,en de organisatie iets wordt waar een sportschool zich (landelijk) voor kan aanmelden en het initiatief met eigen trainers kunnen doorzetten,zodat dit groter wordt,want helaas is 1 sportschool niet genoeg,en bloed dit bij 1 maal of 2 maal geen animo weer dood..

En dat zou zonde zijn!!

Verder,als je zoon gepest wordt omdat ie dik is,en verder geen schildklier probleem heeft,zou ik mezelf als ouder ook naar 2 van die brede kerels toe sturen,maar niet om te trianen,maar voor een pak slaag!!!!!!

Guillermo
09-02-2010, 20:20
Niks trainen, als je kids gepest worden gewoon tijdens de les de school als een razende binnenstormen en die broekies die jouw kind pesten gewoon verrot schelden voor hun vriendjes EN de juf. Je zult zien dat ze je kind nooooit meer lastig vallen. Beste oplossing :pimp:

c.kongo
09-02-2010, 20:25
check: Welkom bij kidsstreetdefense.nl (http://www.kidsstreetdefense.nl/)

Peter0711
09-02-2010, 20:29
Niks trainen, als je kids gepest worden gewoon tijdens de les de school als een razende binnenstormen en die broekies die jouw kind pesten gewoon verrot schelden voor hun vriendjes EN de juf. Je zult zien dat ze je kind nooooit meer lastig vallen. Beste oplossing :pimp:

Heb jij kinderen??

Guillermo
09-02-2010, 20:33
Heb jij kinderen??

Ja, hoeveel precies weet ik niet, een paar heb ik achteraf kunnen erkennen en sommige heb ik gewoon niet erkend omdat de alimentatie dan te hoog zou worden :whistling:

Wiseguy
09-02-2010, 20:46
Ik hou er ook niet van om andere bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht te zetten,zoals de meeste niet,maar dat houdt niet in dat over een bepaald onderwerp niet de waarheid gezegd kan worden,ik vindt het zelf ook vervelend,maar er wordt wel een beetje de waarheid gesproken qua marokkanen.Het is natuurlijk een circel die niet onderbroken wordt waardoor iedereen elkaar weer aansteekt,en je zulke bevolkingsgroepen juist naar elkaar toe stuurt,maar dat wil nogsteeds niet zeggen dat dat de fout is van in dit geval de nederlands bevolking! het is een samenloop van omstandigheden die hier tot leid,en daarbij komt gewoon heel eerlijk kijken dat de meeste Marokkaanse jongeren niet echt sociaal zijn naar de Nederlands samenleving,waardoor je zelf ook weer die stempel op je kop zet,dus zelfs als wij als Nederlandse bevolking die circel willen doorbreken,missen we nog de motivatie van de meeste Marokkaanse jongeren!! Dus wat dat betreft,betreur ik de situatie ook..


Peter ik snap je frustratie maar het is helemaal niet relevant in deze discussie. Vandaar mijn commentaar op dat mensen dat er altijd maar bij moeten halen en hun onderbuikgevoelens laten spreken in een topic wat er niets mee te maken heeft.

Je laat je leven toch niet verpesten door een paar marokkaanse snotneuzen.

Hetzelfde geld voor die kinderen. Ik was vroeger een pestkop.. waarom? Omdat ik een hekel had aan zwakkelingen. Kinderen moeten zelf leren van zich af te bijten anders gaan ze het in de maatschappij ook niet redden. In het zakenleven is het namelijk niet veel anders.

ICON
09-02-2010, 21:05
Hetzelfde geld voor die kinderen. Ik was vroeger een pestkop.. waarom? Omdat ik een hekel had aan zwakkelingen. Kinderen moeten zelf leren van zich af te bijten anders gaan ze het in de maatschappij ook niet redden. In het zakenleven is het namelijk niet veel anders.


ja man

http://www.youtube.com/watch?v=3QPVWsKOFLU

GerritTonijn
09-02-2010, 21:13
Je laat je leven toch niet verpesten door een paar marokkaanse snotneuzen.
.

oplossing? je huis met een 30K restschuld door de down market gedwongen moeten verkopen omdat je ruiten steeds ingegooid worden?

Marchant
09-02-2010, 21:31
Beetje achterlijk dit!
Stukje gaat over een jonge die gepest wordt,
Volgens mij gewoon een zielig verhaalje om een website te promoten.
En er wordt gelijk de mogelijkheid gepakt om Marokkanen af te schieten.
Kunnen nederlanderse kinderen niet iemand pesten?:confused:

Beetje triest


En voor de duidelijkheid ik ben geen Marokaan

mama
09-02-2010, 21:37
Zullen we weer even terug gaan naar waar deze topic begonnen is?

GerritTonijn
09-02-2010, 21:38
En voor de duidelijkheid ik ben geen Marokaan
zou ik ook zeggen...




:D

Marchant
09-02-2010, 21:45
zou ik ook zeggen...




:D

:D haha

Maar over het stukje......leuk als het helpt!!!
Maar wat nu dan?
Schopt hij nu die 8 gasten in elkaar omdat hij een curcus volgt,
of schoppen die gasten voortaan harder omdat ze weten dat hij wat kan hebben?

Wiseguy
09-02-2010, 22:04
Gerrit Tonijn ik heb een filmpje van je gevonden. Held dat je bent

http://www.youtube.com/watch?v=yvZ_iVx6FEM&feature=player_embedded#at=262