PDA

View Full Version : K1 Hercules 1996 Rob Kaman vs JC Leuyver



Marco
09-02-2010, 21:50
Ik kwam deze tegen, Kaman in de K1 1996 voorrondes.

http://www.youtube.com/watch?v=igxcn5A1b88

kooivechter
09-02-2010, 22:46
wat gebeurde er nou precies met kaman? ging hij neer op de levertrap of kon hij niet verder door de snee op z'n scheenbeen?

Kemal
09-02-2010, 23:51
Volgens mij door die levertrap en idd dat scheenbeen lag ook goed open...

blackadder
10-02-2010, 00:00
Hij leek meer last van zijn conditie te hebben dan van wat dan ook.
Die Amerikaan had goede mazzel. Dat bovenbeen van hem leek ook niet al te veel meer te kunnen hebben. Nou ja. Gelukkig heeft Aerts Leuyer later nog onder handen genomen. Hoor die pets.:D
http://www.youtube.com/watch?v=D5vr_BPyefk&feature=related

Kemal
10-02-2010, 00:03
hohohoh die schopt bijna zn kop dr af...

Durfal
10-02-2010, 05:11
Als rasechte Kaman fan doet dit toch pijn...................
Al is en blijft Robbie mn held,en zelfs helden kunnen niet alles winnen.............

Hammerkick
10-02-2010, 07:24
Dit was Rob zijn echte laatste partij, voordat hij zijn afscheidspartij vocht tegen Ignashov. Hij had meer dan een jaar niet meer gevochten en er was een gewichtsverschil van meer dan 10 kg. De echte opgave was de scheenbeenblessure, in de 3e ronde had hij deze al, en zijn scheen lag flink open, over een lengte van 10 cm. Door de vermoeidheid en de blessure liet hij zich uittellen in de 5e ronde. Dit was het einde van zijn carrierre en hij zou nog alleen maar terug komen voor zijn afscheidspartij tegen Alexey Ignashov.

Marco
10-02-2010, 10:37
Kaman was ook net klaar met de opnamen van Maximum Risk een JC v Damme film, hiervoor was hij behoorlijk aangekomen en had zijn haar een peroxide behandelingetje gehad.

@Hammerkick, was de partij van Kaman voor JC Leuyver in 1995 de finale in het k2 toernooi ?

Tony Galento
10-02-2010, 12:00
Als rasechte Kaman fan doet dit toch pijn...................
Al is en blijft Robbie mn held,en zelfs helden kunnen niet alles winnen.............

Totaal niet in vorm.

Hammerkick
10-02-2010, 17:43
Kaman was ook net klaar met de opnamen van Maximum Risk een JC v Damme film, hiervoor was hij behoorlijk aangekomen en had zijn haar een peroxide behandelingetje gehad.

@Hammerkick, was de partij van Kaman voor JC Leuyver in 1995 de finale in het k2 toernooi ?

Nee, na de finale van het K-2 tournooi, die Rob in de finale won van Jerome Turcan, vocht hij nog 2 x. De eerste keer was op 24 Juni 1995, de rematch tegen Tosca Petridis. Deze partij eindigde in een no - contest. Zwaar onterecht, want Rob had een flinke scheur in z'n kop van een kopstoot van Petridis, dus eigenlijk had hij winnaar moeten zijn, dmv diskwalificatie van Petridis. De tweede keer was tegen de Thai Bunshima Roong in Milaan, deze partij was op 30 september 1995. Rob won deze partij op k.o door een elleboog, vol op de Thai z’n kop. De partij tegen JC Leuyver was op 8 december 1996, dus 15 maanden later.

Hammerkick
10-02-2010, 17:52
Als rasechte Kaman fan doet dit toch pijn...................
Al is en blijft Robbie mn held,en zelfs helden kunnen niet alles winnen.............

Als fan van Rob, vond ik het toen verschrikkelijk, dat Rob zo moest verliezen. Maar, wat doet 1 partij af, aan zijn glanzende carrierre. Voor mij is en blijft hij de allergrootste.

mokumnised
10-02-2010, 19:02
is en blijft hij de allergrootste. Daar heb je helemaal gelijk in, hij heeft het overigens in stijl afgesloten door heel sportief zijn prijs in die laatste partij aan Ignashov te geven na een onterechte winst die hij toen kreeg van de jury.

Er zijn na Rob Kaman heel veel goede vechters geweest, maar er is imo nooit meer zo'n complete vechter geweest.

Marco
10-02-2010, 20:11
Als fan van Rob, vond ik het toen verschrikkelijk, dat Rob zo moest verliezen. Maar, wat doet 1 partij af, aan zijn glanzende carrierre. Voor mij is en blijft hij de allergrootste.

x2 ! en hammerkick bedankt voor je toelichting !

Durfal
10-02-2010, 20:18
x2 ! en hammerkick bedankt voor je toelichting !

x3 Kaman had een knock out in al zn technieken dat maakte Rob zo speciaal als vechter!!

luc verheije
10-02-2010, 20:23
helemaal mee eens door rob te zien vechten op tv ben ik begonnen met kick boksen zeer compleete vechter ging altijd voor de kill.

kooivechter
10-02-2010, 21:05
helemaal mee eens door rob te zien vechten op tv ben ik begonnen met kick boksen zeer compleete vechter ging altijd voor de kill.

is dat zo? vond altijd juist dat hij een technische vechter was, die niet zomaar voor de kill ging. Maar altijd heel tatisch te werk ging. Een quote van hem is ook dat hij kbén als een schaakspel ziet en hij niet gelooft in gelijk vernietigen.

Durfal
10-02-2010, 21:49
is dat zo? vond altijd juist dat hij een technische vechter was, die niet zomaar voor de kill ging. Maar altijd heel tatisch te werk ging. Een quote van hem is ook dat hij kbén als een schaakspel ziet en hij niet gelooft in gelijk vernietigen.

Ja dat klopt wel Rob was de eerste die in dezelfde partij zowel links als rechts voor ging staan om zn tegestander te verwarren.
Maar alles wat Rob deed elke techniek was zo kiezelhard dat ie daardoor, en mede dankzij zn zeer goede gevoel voor timing, toch als "vanzelf" voor de kill ging....
Luc heeft overigens ooit nog een bere partij tegen Rob staan te knokken en bracht Rob toen best in de problemen
Respect Luc!! ( al was ik wel blij dat mijn held won uiteraard)

Marco
11-02-2010, 10:17
Kaman was idd een "denkende" vechter die zomaar vanuit niets iemand eruit kon slaan, schoppen of knieen. Vaak had hij ook al wat sloopwerk gedaan om dan op het juiste moment toe te slaan. Prachtig om te zien.

Anderson
11-02-2010, 10:27
Er zijn na Rob Kaman heel veel goede vechters geweest, maar er is imo nooit meer zo'n complete vechter geweest.


Jawel Sakmongkol