PDA

View Full Version : Mixfight interview: Lucien Carbin (1)



Justinian
11-02-2010, 14:18
luciën Carbin, bij leven een legende in de vechtsportwereld. Hij wordt door velen gezien als de maker van kampioenen. En terecht, want hij heeft veel topvechters opgeleid. Denk bijvoorbeeld aan: Tyrone Spong, Rodney Glunder, Tarik El Idrissi, Ilonka Elmont, Gilbert Yvel en Alistair Overeem.

Carbin heeft een eigen stijl als het gaat om lesgeven en dat kan met name bij vechters die het 'hebben gemaakt' op bezwaren stuiten. In deze 4-delige serie gaan we in op verschillende onderwerpen. In het eerste deel vertelt Luciën hoe hij in de vechtsport is gerold, trainen in Thailand en deelt hij zijn visie over het belang van een goede voeding en krachttraining. In het tweede deel gaan we in op de nieuwe sportschool en geeft Luciën zijn visie op de toekomst van het kickboksen. Vervolgens gaan we in het derde deel in op vechters met sterallures en tenslotte vertelt Luciën wat over zijn trainingsmethode en de band die hij heeft met zijn leerlingen in het vierde deel.

Op woensdag 10 februari vertrek ik vanuit Hengelo naar Amsterdam om een training te volgen van Luciën Carbin, Edsel van Leuve en Raymond Joval. Het drietal geeft samen les in een sportschool in Sloten onder de naam FFC Continental. Het is die dag nogal druk op de weg vanwege de sneeuw en dus val ik halverwege de les binnen. Deze les is speciaal georganiseerd voor de pers, ter gelegenheid van de opening van de nieuwe sportschool. Zo zie ik onder andere mr. Pain van Fighttalk, fotograaf Ben Pontier, mensen van AT5, een Engelse cameraploeg en anderen. Ook onze fotograaf Basu is al aanwezig. Omdat de les er al bijna op zit kleed ik me niet meer om, maar schuif ik aan om een Luciën Carbin te interviewen.

Interview met Lucien Carbin (1) (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/interview_met_lucien_carbin__1_/)

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-02-10_Mediaclinic_FFC/Lucien08.jpg

Fyodor
11-02-2010, 14:22
Erg leuk om te lezen, bedankt! :)

Marquis
11-02-2010, 14:30
Leuk interview en leest mooi weg. Laat die andere delen maar snel komen.

Leventdepevent
11-02-2010, 15:14
goed interview......en roy netjes in pak..top hoor...thnx!!

Justinian
11-02-2010, 15:19
goed interview......en roy netjes in pak..top hoor...thnx!!
Kwam net van m'n werk en moest me erg haasten. Het was de bedoeling om zelf mee te doen, dus eigenlijk had je me niet moeten zien in pak ;)

De andere drie delen zijn gereed en worden vrijdag, zaterdag en zondag gepost. Ik vertrek vanavond naar Oostenrijk, dus Mickey zal ze dan online zetten (mag je dus bij hem aankloppen als het er te laat op staat ;)).

Tov
11-02-2010, 15:22
Mooi!! Benieuwd naar deel 2.

Leventdepevent
11-02-2010, 15:39
Kwam net van m'n werk en moest me erg haasten. Het was de bedoeling om zelf mee te doen, dus eigenlijk had je me niet moeten zien in pak ;)

De andere drie delen zijn gereed en worden vrijdag, zaterdag en zondag gepost. Ik vertrek vanavond naar Oostenrijk, dus Mickey zal ze dan online zetten (mag je dus bij hem aankloppen als het er te laat op staat ;)).
ben benieuwd naar die andere delen.ik zeg een goeie reis alvast!!

micha
11-02-2010, 16:02
thanks

Khanom Thom
11-02-2010, 16:28
Kwam net van m'n werk en moest me erg haasten. Het was de bedoeling om zelf mee te doen, dus eigenlijk had je me niet moeten zien in pak ;)

De andere drie delen zijn gereed en worden vrijdag, zaterdag en zondag gepost. Ik vertrek vanavond naar Oostenrijk, dus Mickey zal ze dan online zetten (mag je dus bij hem aankloppen als het er te laat op staat ;)).

Thanx J.!! Leuk om te lezen hoe 'de meester' over bepaalde zaken denkt...
(ik zal Mickey helpen herinneren dat hij de interviews op de portal gooit de aankomende dagen ;))


Fijne vakantie!

Justinian
11-02-2010, 16:56
Thanx J.!! Leuk om te lezen hoe 'de meester' over bepaalde zaken denkt...
(ik zal Mickey helpen herinneren dat hij de interviews op de portal gooit de aankomende dagen ;))


Fijne vakantie!
Thanks ;)

Sendur
11-02-2010, 17:11
Tnx Just!


Goed werk man!

Slome
11-02-2010, 18:09
leuk geschreven, en wat is mixfight toch lekkr bezig...:thup:

Bobson
11-02-2010, 18:38
Helder relaas over een bijzondere trainer die weet wat hij doet.

LeeMurray
11-02-2010, 19:59
Leuk interview en leest mooi weg. Laat die andere delen maar snel komen.
X2!! Hij had alleen iets meer door mogen vragen over dat krachttraining. Ik ben ook benieuwd naar de andere delen.

Ik zag al een itempje bij AT5. Je zag vooral Raymond Joval.

wrestler_nl
11-02-2010, 20:30
Bedankt Justi

Kemal
11-02-2010, 21:09
Thanks! Ziet er idd goed uit! :thup:

Jeru
11-02-2010, 22:12
Haha mooi Justi! Van roti gaat ie slapen.... als ik roti eet ga ik alleen maar stinken :D

Tony Galento
11-02-2010, 22:15
Zeg dan gewoon dat je geen verstand van sportvoeding hebt.

Wat een slap gelul.

Richelieu
12-02-2010, 07:48
Zeg dan gewoon dat je geen verstand van sportvoeding hebt.

Wat een slap gelul.

Je kan ook niet alles weten ;) Ben benieuwd naar de vervolgdelen.

Guillermo
12-02-2010, 08:17
Lucien is gewoon baas! Kan niet wachten op het interview.

Tony
12-02-2010, 11:26
hele mooie serie dit... (ja ja.. heb al een sneak preview gehad van de andere delen)...
Absoluut een goed interview. Vindt Lucien als persoon zijnde sowieso wel een apart geval. (zeker niet negatief bedoeld)

maakt het allemaal erg leuk om te lezen :)

Myny
12-02-2010, 11:55
Toptrainer en levende legende!
Ik zou wat graag een paar weken in Amsterdam zitten op zijn visie op het thaiboksen helemaal door te krijgen.
Ik zou hem echter niet inhuren als voedingscoach ...

Marco
12-02-2010, 12:18
ben benieuwd naar de rest, deel 2 vandaag las ik, waar blijft ie ? schiet es op mickey:cool2:

Illest
12-02-2010, 12:22
van roti krijgt ie slaap en van spitskool gaat ie als een tierelier....

wat zal het effect zijn van bami?




(kon t niet laten...:lol:)

Wiseguy
12-02-2010, 12:24
Zal vast een goede trainer zijn maar het lijkt me een akelige man om mee te werken.