PDA

View Full Version : Interview Lucien Carbin (2); Kickboksen nieuwe stijl



Justinian
11-02-2010, 14:51
Kickboksen nieuwe stijl; de nieuwe sportsschool en een visie op de toekomst van het kickboksen. Zoals al bleek uit het eerste deel is Luciën druk bezig met de nieuwe sportschool. A.s. zaterdag zal deze school officieel worden geopend door de wethouder en afgelopen woensdag was er dus de clinic speciaal voor de pers.

Lucien, we zijn hier in Sloten. Het is wat anders dan de sportschool in Diemen.
"Diemen is meer ‘ghetto-achtig’. We hadden wel ideeën om het zo uit te breiden. Ik wilde het Thaiboksen op de begane grond en er ook wedstrijden voor de jeugd organiseren. Boven dan de krachttraining, maar niet van die 'hardcore body building spullen'. Dat idee is helaas nooit aangeslagen bij mijn partner. We hebben hoe dan ook een ring nodig."

Interview met Lucien Carbin - Deel 2 (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/interview_lucien_carbin__2_/)

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-02-10_Mediaclinic_FFC/FFC32.jpg



Tekst: Justinian
Foto's: Basu

Mickey
12-02-2010, 14:36
Deel twee van het interview staat nu op het portaal! Enjoy mensen! Morgen deel 3!

Mattie73
12-02-2010, 14:42
Lucien heeft gelijk. Met alle respect, maar als je vechters ziet als bijvoorbeeld Albert Kraus en Lima, die zijn alleen maar aan het boksen.
Op die manier wordt het thai/kickboksen verneukt.

Tony Galento
12-02-2010, 14:52
Lucien heeft gelijk. Met alle respect, maar als je vechters ziet als bijvoorbeeld Albert Kraus en Lima, die zijn alleen maar aan het boksen.
Op die manier wordt het thai/kickboksen verneukt.

Niet alleen dat, er wordt ook steeds minder gecombineerd.

Anderson
12-02-2010, 15:09
Hesdy trapt veel en Braddock ook en die zullen snel in de k1 komen nog even wachten.

Marco
12-02-2010, 15:10
bonjasky trapt ook te weinig

Myny
12-02-2010, 16:06
Hij heeft in mijn ogen wel een goed punt ivm jeugd & techniek!
Is bij ons op de club ook al vaak besproken geweest!

wrestler_nl
12-02-2010, 16:16
leuke interview

Bobson
12-02-2010, 16:40
Carbin heeft absoluut gelijk. Maar hij is dan ook één van de weinigen die niet domweg meeloopt met de massa, of de behoefte voelt om ten koste van alles vriendjes te zijn met bijv. bepaalde bonden. Ik vind het erg goed dat hij bepaalde ontwikkelingen aan de kaak stelt, hij is immers toch iemand van naam! En dat hij ook het functioneren van scheidsrechters benoemt. Ze hebben idd geen idee wat het juiste moment is van een break wanneer er geclinched wordt. Of doen dat juist te vroeg omdat ze er zelf een hekel aan (lees: geen verstand van) hebben.Voor wat betreft het boksen is Lima idd een mooi voorbeeld. Het is zeker een goede bokser, maar trappen is hem nooit bijgeleerd, en daar zat dan ook de beperking op verdere ontwikkeling. Als zo'n vechter bij Carbin terecht was gekomen was hij nu een stuk completer geweest.
En over zijn visie op jeugdpartijen: Dat is de beste weg naar de toekomst. Ik hoop dat zijn principe aanslaat.

Hendy
12-02-2010, 17:31
Thanks voor het interview! Topper die Carbin.

Sendur
12-02-2010, 18:01
Top!

Erg leuk om weer te lezen, en ja Lucien heeft zeker een punt.

lopez86
12-02-2010, 18:18
topper carbin.
ik hoop alleen dat ze dat pand nog lang kunnen behouden..

Slome
12-02-2010, 18:21
dank u

LeeMurray
12-02-2010, 19:17
Top interview weer en ik deel z'n mening. Zoals Mattie73 al zei heb je bepaalde vechters die alleen maar boksen. Kan nooit goed voor de sport zijn.

Dalton
12-02-2010, 20:06
"nu wordt er alleen maar gebokst… en nog slecht ook!" :thup:

Ik denk dat de voorkeur voor boksen ook komt door het zoveel mogelijk willen voorkomen van blessures. Stoten is blessure-ongevoelig, trappen blessuregevoelig.

Vooral als je een tournooi draait, of (financieel interessant) veel wedstrijden dicht op elkaar wilt doen lijkt veel stoten en weinig trappen de handigste weg.

Ik denk overigens niet dat trappen gevaarlijker zijn dan goed uitgevoerde stoten (oude bokswijsheid: "speed kills, not power"). De combinaties maken wel het gevaar en de aantrekkelijkheid van de sport.

STERKE JERKE
13-02-2010, 11:50
Helmaal eens met Lucien. Vind persoonlijk ook da

STERKE JERKE
13-02-2010, 11:51
Helemaal eens met Lucien. Vind persoonlijk ook dat er te weinig getrapt wordt!

blackadder
13-02-2010, 12:46
Maar dan noemt ie ook wel meteen een extreem geval. Lima, en ook Kraus, trappen sowieso weinig of helemaal niet.
En hoe wil ie nou weten dat die behanger uit Groningen niet veel beter is dan die zogenaamde topbehanger die naast hem woont?:boos:
:p

marcelt
13-02-2010, 12:50
Ik vind het ook saai van deze superpro vechters dat ze bijna allleen maar boksen . Lima gebruikt nog wel regelmatig een knie trouwens. Kraus zag ik een tijdje terug tegen een iets minder goede tegenstander wel meer trappen en het zag er gelijk veel toffer uit. Voor de attractiviteit van de sport is trappen erg belangrijk vind ik.

blackadder
13-02-2010, 12:51
Ik vind het ook saai van deze superpro vechters dat ze bijna allleen maar boksen . Lima gebruikt nog wel regelmatig een knie trouwens. Kraus zag ik een tijdje terug tegen een iets minder goede tegenstander wel meer trappen en het zag er gelijk veel toffer uit. Voor de attractiviteit van de sport is trappen erg belangrijk vind ik.
Je bedoelt die pot tegen Warren Stevelmans bij BOTE?

marcelt
13-02-2010, 13:01
Nee, ik vind Warren wel een goede opponent.

blackadder
13-02-2010, 13:14
Nee, ik vind Warren wel een goede opponent.
Ah ok. Dacht al. Maar goed. Tegen Stevelmans trapte ie ook veel. Als ie dat nou ook eens in de K1 MAX deed zou ie waarschijnlijk heel wat meer winnen dan die nu doet.
http://www.youtube.com/watch?v=jgBiILA8YCk