PDA

View Full Version : Interview Lucien Carbin (3); vechters met sterallures!



Justinian
11-02-2010, 15:05
In dit derde deel een heikel onderwerp; vechters met sterallures! Het lijkt een fenomeen in de vechtsportwereld waar we steeds vaker trainers over horen spreken. Ook Luciën heeft er last van, al wil hij er niet al teveel woorden aan vuil maken. Wel gaat Luciën uitgebreid in op een belangrijke kwaliteit van een specifieke vechter, het luisteren naar de coach. Henry 'Superpiele' Akdeniz is volgens Carbin een vechter die dit erg goed doet en hier ook de vruchten van plukt.

Lees hier deel drie van het interview met Lucien Carbin (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/interview_lucien_carbin__3_/)

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-02-10_Mediaclinic_FFC/FFC20.jpg


Tekst: Justinian
Foto's: Basu

Mickey
13-02-2010, 11:49
En hierbij deel drie van het openhartige interview met Lucien Carbin. Enjoy!

blazin.arr0w::::
13-02-2010, 11:50
waar de file al niet goed voor kan zijn :D

PD_EC
13-02-2010, 12:31
bedankt voor het interview

Kemal
13-02-2010, 13:02
Goed interview en goede fotos!!

KO TKO
13-02-2010, 13:05
Hij heeft wel gelijk as hij zegt dat Tyrone Spong nu veel langzamer is geworden en Gilbert Yvel minder explosief is geworden door hun extra gewicht.

Hendy
13-02-2010, 13:07
Wederom.. Thanks!

El Bambino
13-02-2010, 14:42
Over Tyrone heeft ie volkomen gelijk. De man (Tyrone) heeft helemaal niks gepresteerd op zwaargewicht maar loopt erbij alsof ie de K1 ff gaat winnen. Dan heb ik liever een Badr die zijn grote mond wel waarmaakt :thup:

Slome
13-02-2010, 14:54
mooi interview, erg open..

LeeMurray
13-02-2010, 20:40
Top interview weer! Je kunt weinig anders doen dan z'n mening respecteren.

Door de regels heen lees je dat die break up met Tyrone hem nog steeds niet lekker zit. In Panorama liet ie zich een half jaar geleden ook al negatief uit over Tyrone. Tyrone heb ik, in het openbaar, nog niets negatiefs over Lucien horen zeggen.

king
13-02-2010, 20:59
Leuk om te lezen. Thanks!:thup:

blackadder
13-02-2010, 21:14
Top interview weer! Je kunt weinig anders doen dan z'n mening respecteren.

Door de regels heen lees je dat die break up met Tyrone hem nog steeds niet lekker zit. In Panorama liet ie zich een half jaar geleden ook al negatief uit over Tyrone. Tyrone heb ik, in het openbaar, nog niets negatiefs over Lucien horen zeggen.
Nou. Door de regels heen? Hij was er naar mijn mening best duidelijk over.

pavani
13-02-2010, 21:23
Leuk intervieuw, maar de manier waarop hij over zijn voormalige pupil Spong spreekt is weinig respectvol, wie heeft er nu steralluresvraag ik mezelf dan af.

eidos
13-02-2010, 21:48
goed interview!!

Marchant
14-02-2010, 00:15
thanks ! leuk om te lezen

Illest
14-02-2010, 00:18
hij komt een beetje gefrustreerd over....vooral dat over Tyrone...

maar wat hij zegt was toen wel te merken aan hem (dat ie trager werd)

GilbertYvelFan24
14-02-2010, 01:36
Over Tyrone heeft ie volkomen gelijk. De man (Tyrone) heeft helemaal niks gepresteerd op zwaargewicht maar loopt erbij alsof ie de K1 ff gaat winnen. Dan heb ik liever een Badr die zijn grote mond wel waarmaakt :thup:


x2

ROUND1
14-02-2010, 11:03
Prachtige intervieuw van Carbin ik deel zijn mening helemaal Spong was altijd mijn favoriet sterallures heeft die man nu loopt erbij alsof hij de k1 heeft gewonnen hij doet nu mee met de grote jongen je begint gewoon weer helemaal onderaan aan de ladder hij moet misschien voor een maand opgesloten worden en weer tot zichzelf komen en keihard gaan trainen anders gaat hij het niet redden en vind dat dood en dood zonde!! kzie hem op dit moment niemand pakken uit de K1

Effective
14-02-2010, 13:50
Spong was/is gewoon een enorm zelfverzekerde vechter, denk dat de waarheid van het conflict tussen die twee in het midden ligt. Als Carbin zegt twee kilo in twee jaar groeien is genoeg, kan ik me voorstellen dat Spong daar andere ideeen over heeft. Logisch want het kan ook wel anders, en als hij dan mensen ontmoet die meer van voeding en sportspecifiek trainen weten stuit dat bij Carbin wellicht op weerstand. Er zijn simpelweg meerdere wegen te bewandelen. Persoonlijk vind ik zijn explosiviteit/ snelheid in stoten en trappen niet eens erg minder geworden, wel lijkt hij eerder moe te zijn en minder te combineren dan voorheen. Maar goed zwaarder worden en je cardio optimaal houden gaat in weinig gevallen samen.

Zal me niks verbazen als hij over twee jaar weer terug is bij Carbin..

LeeMurray
14-02-2010, 15:23
Nou. Door de regels heen? Hij was er naar mijn mening best duidelijk over.
Klopt. Ik wilde alleen zeggen dat het op mij als buitenstaander overkomt als of hij persoonlijk gekwetst is.

Wat ik opmerkelijk vind, is dat ie elk interview aangrijpt om z'n gal te spuwen over Tyrone. Het zit 'm klaarblijkelijk echt hoog. Zo hoog dat ie zich een half jaar na de break up nog steeds negatief over Tyrone uit laat in interviews, terwijl ik Tyrone niet zo over hem hoor in interviews.

Guillermo
14-02-2010, 16:11
Nou je kan hem ook niet kwalijk nemen, hij is ook maar een mens. Hij heeft ook aardig wat breakups moeten verwerken met vorige goldenboys van hem, denkt ie: eindelijk eentje die het snapt, en dan krijgt ie weer een breakup .

R.D.N
14-02-2010, 17:14
Over Tyrone heeft ie volkomen gelijk. De man (Tyrone) heeft helemaal niks gepresteerd op zwaargewicht maar loopt erbij alsof ie de K1 ff gaat winnen. Dan heb ik liever een Badr die zijn grote mond wel waarmaakt :thup:

ja............helemaal gelijk

Marquis
14-02-2010, 17:28
Tyrone gaat natuurlijk helemaal niets winnen voorlopig in de K1.
Daar is hij op dit moment gewoon simpelweg niet goed genoeg voor.

Daarnaast heb ik hem nog niet zien vechten tegen echte zwaargewichten zoals Sem Shilt,Zimmerman,Hari,Aerts. Hij word in principe steeds gematst door tegen tegenstanders onder de +/- 100 kilo te vechten.

Ik zou een partij tegen Sem Shilt bijvoorbeeld niet kunnen aanzien en van te voren al medelijden voor de beste man hebben.

Het zou betreft sensei Lucien wat meer klasse tonen als hij niet zo over oudvechters als Tyrone zou praten.

Maar goed dit is natuurlijk een ijzersterke vraag van de reporter wij als lezers lezen natuurlijk graag wat er achter de schermen gebeurt. :lol:

marcelt
14-02-2010, 17:50
Ik vind Tyrone een topvechter en ik denk dat het wel gaat komen. Carbin heeft denk ik wel gelijk met de dingen die hij zegt over aankomen en snelheid.
Ik denk dat hij behoorlijk gekwetst is dat zijn golden boy is weggelopen is vergelijkbaar met Badr indertijd bij Harinck. Moet hij er wel of niet iets over zeggen. Tja... Hij is ook maar een mens. Het is makkelijker voor degene die is weggegaan.

Dan John de Ling die is Souwer en Kraus kwijtgeraakt.

Anderson
14-02-2010, 17:56
en Manhaart is Bonjasky kwijt geraakt.

Slome
14-02-2010, 18:04
en jan plas , aerts.

Anderson
14-02-2010, 18:13
Nee Peter Aerts zat eerst bij Harinck daarna ging die naar Jan plas.

Maar aerts is altijd gaan switchen van sportsholen net als Le Banner

Tony Galento
14-02-2010, 18:13
en jan plas , aerts.

Aerts komt oorspronkelijk niet bij Plas vandaan.

Slome
14-02-2010, 18:19
oke;)

Tony Galento
14-02-2010, 18:30
Je kan je natuurlijk afvragen waarom vechters telkens bij je weglopen als ze een bepaald niveau hebben bereikt. Je vechters vasthouden lijkt me ook een kwaliteit.

kooivechter
14-02-2010, 19:32
iedereen vindt carbin zo negatief , ik vind dat nog wel meeevallen. ik denk dat hij wel een aantal goede punten op noemt. Een aantal punten misschien ook niet, maar het zet je wel tot nadenken. denk wel dat Spong als zwaargewicht beter af is bij Hoost. heeft iemand trouwens ook deel 1 en 2 van het interview

Silent Operator
14-02-2010, 20:14
Als Lucien nou gewoon de pads ophoudt en verder alle denkwerk zoals voeding, extra training, mentale begeleiding en management gewoon overlaat aan mensen die daar verstand van hebben zou het een wereld trainer zijn en nog al zijn vechters rondom hem heen hebben. Je kan niet alles weten, probeer dat ook niet uit te stralen je maakt je alleen maar belachlijk daardoor. Een ieder zijn specialiteit. Dat doet elke toptrainer/coach zoals voorheen Johan Cruijf in het voetbal, en Gerard Kemkers in het schaatsen nu. Alles weten en baas over je sporters willen zijn is verleden tijd, de topsporter van de huidige tijd slikt niet klakkeloos alles (zij denken ook na), dat moeten de oudere/klassiekere trainers gaan beseffen. Ga respectvol met je de topsporters om en je zult veel meer bereiken in de dialoog. Al dat bazige gedoe alsof het kleine kinderen zijn doet elke trainer de das om. De autoriteit willen uithangen en geen tegenspraak dulden is meestal een gebrek aan zelfvertrouwen en een tekort aan communicatieve kwaliteiten. ( er bestaan communicatie cursussen daarvoor).

blackadder
14-02-2010, 20:23
iedereen vindt carbin zo negatief , ik vind dat nog wel meeevallen. ik denk dat hij wel een aantal goede punten op noemt. Een aantal punten misschien ook niet, maar het zet je wel tot nadenken. denk wel dat Spong als zwaargewicht beter af is bij Hoost. heeft iemand trouwens ook deel 1 en 2 van het interview
Die staan op het portal.
Mixfight.nl (http://portal.mixfight.nl/nederlands/portal/)

kooivechter
14-02-2010, 20:28
bedankt

Myny
14-02-2010, 20:32
deel 4?

LeeMurray
14-02-2010, 21:09
Tyrone gaat natuurlijk helemaal niets winnen voorlopig in de K1.
Daar is hij op dit moment gewoon simpelweg niet goed genoeg voor.

Daarnaast heb ik hem nog niet zien vechten tegen echte zwaargewichten zoals Sem Shilt,Zimmerman,Hari,Aerts. Hij word in principe steeds gematst door tegen tegenstanders onder de +/- 100 kilo te vechten.

Ik zou een partij tegen Sem Shilt bijvoorbeeld niet kunnen aanzien en van te voren al medelijden voor de beste man hebben.

Het zou betreft sensei Lucien wat meer klasse tonen als hij niet zo over oudvechters als Tyrone zou praten.

Maar goed dit is natuurlijk een ijzersterke vraag van de reporter wij als lezers lezen natuurlijk graag wat er achter de schermen gebeurt. :lol:
Dat vind ik dus ook. Natuurlijk is het zuur als je golden boy waar je zoveel tijd in hebt geìnvesteerd je stal verlaat, maar na verloop van tijd moet je je over het verlies heen kunnen zetten. Hij is niet de eerste trainer die dit is overkomen. Thom Harinck zal ook wel gebaald hebben toen Badr weg ging, maar ik heb hem niet (on record) met modder zien gooien in interviews.

Tyrone heeft kapsones gekregen, Tyrone is te snel aangekomen, Tyrone luistert niet meer etc. Nu weten we het wel :rolleyes:...

Mickey
14-02-2010, 21:10
Deel 4 staat online. (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=101131)

LeeMurray
14-02-2010, 21:10
Je kan je natuurlijk afvragen waarom vechters telkens bij je weglopen als ze een bepaald niveau hebben bereikt. Je vechters vasthouden lijkt me ook een kwaliteit.
Dat vechters hun heil elders zoeken heeft meestal met geld en contacten te maken...

Tony Galento
14-02-2010, 21:17
Dat vechters hun heil elders zoeken heeft meestal met geld en contacten te maken...

Dat is ook een kwaliteit als trainer zijnde.

numbre_one
14-02-2010, 21:29
Als Lucien nou gewoon de pads ophoudt en verder alle denkwerk zoals voeding, extra training, mentale begeleiding en management gewoon overlaat aan mensen die daar verstand van hebben zou het een wereld trainer zijn en nog al zijn vechters rondom hem heen hebben. Je kan niet alles weten, probeer dat ook niet uit te stralen je maakt je alleen maar belachlijk daardoor. Een ieder zijn specialiteit. Dat doet elke toptrainer/coach zoals voorheen Johan Cruijf in het voetbal, en Gerard Kemkers in het schaatsen nu. Alles weten en baas over je sporters willen zijn is verleden tijd, de topsporter van de huidige tijd slikt niet klakkeloos alles (zij denken ook na), dat moeten de oudere/klassiekere trainers gaan beseffen. Ga respectvol met je de topsporters om en je zult veel meer bereiken in de dialoog. Al dat bazige gedoe alsof het kleine kinderen zijn doet elke trainer de das om. De autoriteit willen uithangen en geen tegenspraak dulden is meestal een gebrek aan zelfvertrouwen en een tekort aan communicatieve kwaliteiten. ( er bestaan communicatie cursussen daarvoor).

Ik denk dat dit perfect verwoord wat ik denk dat het probleem met lucien en zijn leerlingen is. Tyrone is slechts een van vele die weggegaan zijn bij Lucien. Dat terwijl vrijwel iedereen hem prijst als een absolute toptrainer... geeft toch te denken!

LeeMurray
14-02-2010, 21:47
Dat is ook een kwaliteit als trainer zijnde.
Hoort het netwerken bij de competenties die een trainer moet bezitten, of moet een trainer toch vooral "de pads vasthouden en zich bezighouden met waar hij verstand van heeft" zoals een lid in deze topic opmerkte.

LeeMurray
14-02-2010, 21:49
Ik denk dat dit perfect verwoord wat ik denk dat het probleem met lucien en zijn leerlingen is. Tyrone is slechts een van vele die weggegaan zijn bij Lucien. Dat terwijl vrijwel iedereen hem prijst als een absolute toptrainer... geeft toch te denken!
Kan inderdaad geen toeval zijn als íedereen weg gaat. Het kan niet zo zijn dat iedereen 'kapsones' heeft en niet wil luisteren. Een verhaal heeft altijd twee kanten en nu horen wij steeds één kant.

Tony Galento
14-02-2010, 21:51
Hoort het netwerken bij de competenties die een trainer moet bezitten, of moet een trainer toch vooral "de pads vasthouden en zich bezighouden met waar hij verstand van heeft" zoals een lid in deze topic opmerkte.

Het lijkt me juist de kracht van mensen als Plas, Harinck, Vos en Hemmers dat zij die contacten wel hebben/hadden. Buiten hun kwaliteiten als trainer.

numbre_one
14-02-2010, 21:54
Hoort het netwerken bij de competenties die een trainer moet bezitten, of moet een trainer toch vooral "de pads vasthouden en zich bezighouden met waar hij verstand van heeft" zoals een lid in deze topic opmerkte.

Ik ben van mening dat een trainer idd in de eerste plaats zich vooral bezig moet houden met de dingen in de sportzaal/dojo. Het is toch de eerste taak om de vechters zo goed mogelijk voor te bereiden op het gevecht. Alle andere dingen zijn mooi meegenomen.

kentaro
15-02-2010, 01:57
Leuk intervieuw, maar de manier waarop hij over zijn voormalige pupil Spong spreekt is weinig respectvol, wie heeft er nu steralluresvraag ik mezelf dan af.

X2..

delightone
15-02-2010, 03:36
Ik heb ze nu alle 4 gelezen en moet zeggen alhoewel het een toptrainer is.
Vindt ik het niet gek dat ze halve toko leegloopt wat is die kerel vol van zichzelf.
Niet normaal arrogant, en de manier waarop hij over oudpupillen praat.

zum kotzen

madmax
15-02-2010, 04:58
De oordelen die ik hier lees vallen me een beetje tegen.
Lucien heeft Tyrone gebracht en dat heeft hem bloed zweet en tranen gekost.
Ik heb zowel zelf wedstrijden gevochten en als coach in de hoek gestaan, en geloof me, in de hoek staan is minstens zo zwaar.
Een jongen waar je elke dag mee traint en mee praat, dat wordt een deel van jezelf.
Daar wil je alleen maar het beste voor.
Als zo iemand dan bij je weg gaat dan voelt dat als of je hart gestolen wordt.
Wat Lucien nu zegt valt me nog reuze mee,mijn oordeel was heel wat harder geweest.
En laten we eerlijk zijn, Lucien zijn gelijk kan hij nu niet bewijzen (beter 2 kilo per jaar).
Maar het systeem welke nu gebruikt wordt, werkt zeker niet voor Tyrone.
Geld maakt veel kapot en dat zie je nu ook weer.
Ik vindt het prachtig dat je zo open en eerlijk je interview geeft.

Osu

Justinian
15-02-2010, 14:43
De oordelen die ik hier lees vallen me een beetje tegen.
Lucien heeft Tyrone gebracht en dat heeft hem bloed zweet en tranen gekost.
Ik heb zowel zelf wedstrijden gevochten en als coach in de hoek gestaan, en geloof me, in de hoek staan is minstens zo zwaar.
Een jongen waar je elke dag mee traint en mee praat, dat wordt een deel van jezelf.
Daar wil je alleen maar het beste voor.
Als zo iemand dan bij je weg gaat dan voelt dat als of je hart gestolen wordt.
Wat Lucien nu zegt valt me nog reuze mee,mijn oordeel was heel wat harder geweest.
En laten we eerlijk zijn, Lucien zijn gelijk kan hij nu niet bewijzen (beter 2 kilo per jaar).
Maar het systeem welke nu gebruikt wordt, werkt zeker niet voor Tyrone.
Geld maakt veel kapot en dat zie je nu ook weer.
Ik vindt het prachtig dat je zo open en eerlijk je interview geeft.

Osu
Ik kan Luciën ook goed begrijpen. Het is ook niet zo dat Luciën uit eigen beweging het gesprek deze kant op stuurde; ik heb heb een aantal gerichte vragen gesteld waarop hij een eerlijk antwoord heeft gegeven. Dat kan ik zeker waarderen en hij komt op mij ook niet over als gefrustreerd. Luciën is mijns inziens een geweldige trainer met een eigen aanpak. Die aanpak heeft veel jongens naar de top gebracht.

Justinian
15-02-2010, 14:47
Ik heb ze nu alle 4 gelezen en moet zeggen alhoewel het een toptrainer is.
Vindt ik het niet gek dat ze halve toko leegloopt wat is die kerel vol van zichzelf.
Niet normaal arrogant, en de manier waarop hij over oudpupillen praat.

zum kotzen
Zo komt hij op mij in ieder geval niet over. Hij is zich inderdaad bewust van zijn kwaliteiten maar ik denk dat dat ook wel mag als je zoveel toppers hebt 'geproduceerd'. Hij komt op mij over als een trainer met hart voor zijn leerlingen en die weliswaar teleurgesteld is door het vertrek van voormalige leerlingen, maar niet gefrustreerd is. Mijn respect heeft hij in ieder geval.

Leventdepevent
15-02-2010, 14:50
net als de vorige delen!! goed interview thanks

Illest
15-02-2010, 14:52
bedankt voor de toelichting Justi..

Justinian
15-02-2010, 15:09
bedankt voor de toelichting Justi..
Graag gedaan.

Richelieu
15-02-2010, 15:18
Ik kan Luciën ook goed begrijpen. Het is ook niet zo dat Luciën uit eigen beweging het gesprek deze kant op stuurde; ik heb heb een aantal gerichte vragen gesteld waarop hij een eerlijk antwoord heeft gegeven. Dat kan ik zeker waarderen en hij komt op mij ook niet over als gefrustreerd. Luciën is mijns inziens een geweldige trainer met een eigen aanpak. Die aanpak heeft veel jongens naar de top gebracht.

Vond deze, maar ook de overige delen erg open en ik denk dat de vraag "Waarom is o.a. Spong weg bij Carbin?" bij veel fans circuleerde. Carbin laat zich er wel over uit, maar toch (kan ik tenminste) niet echt specifiek aangeven waarom het verkeerd uitpakte tussen hem als trainer en een groot aantal A-klasse vechters, waaronder Spong en Main? Bij mijn weten werkt Carbin al jaren zo, er werd zelfs in het interview nog een oud Ringsports citaat naar voren gehaald wat dit nogmaals onderstreepte. Carbin laat zich inderdaad meerdere halen uit over de breuk tussen hem en de vechters, terwijl het aan de andere kant erg stil blijft. Misschien is het een idee om dit jaar één van dit vechters eens te onderwerpen aan een diepte interview.

Bobson
15-02-2010, 15:20
Als je sommige reacties leest lijkt het wel alsof de trainer zijn dankbaarheid moet uiten over het feit dat hij aan een bepaalde vechter les mag geven. De praktijk is dat vechters snel schijnen te vergeten wie hen groot gemaakt heeft, en dan praatjes gaan krijgen resp. eisen gaan stellen. Dan komen ook andere mensen (met geld) in beeld. Die waren er in de beginjaren van zo'n vechter, toen hij commercieel nog niet interessant was, niet. Maar hebben wel belangstelling voor het kant-en-klare produkt, en worden niet gehinderd door enige vakkennis.
Er zijn trainers die hun pupil vanaf een bepaald niveau niet verder kunnen begeleiden. Dan is een overstap logisch, wenselijk en noodzakelijk. Maar Carbin kan natuurlijk ook een topper begeleiden. Een vechter die weggaat en vervolgens niet verder ontwikkelt of zelfs achteruit gaat, oogst gewoon het resultaat van zijn eigen handelen. Gegokt en verloren, zullen we maar zeggen.
Carbin zal ook zijn eigenaardigheden wel hebben, maar hoeft zich niet meer te bewijzen. Hij weet waar hij over praat en is zeker van zijn zaak. Dat is iets anders dan arrogantie.

Khanom Thom
15-02-2010, 15:30
Als Lucien nou gewoon de pads ophoudt en verder alle denkwerk zoals voeding, extra training, mentale begeleiding en management gewoon overlaat aan mensen die daar verstand van hebben zou het een wereld trainer zijn en nog al zijn vechters rondom hem heen hebben. Je kan niet alles weten, probeer dat ook niet uit te stralen je maakt je alleen maar belachlijk daardoor. Een ieder zijn specialiteit. Dat doet elke toptrainer/coach zoals voorheen Johan Cruijf in het voetbal, en Gerard Kemkers in het schaatsen nu. Alles weten en baas over je sporters willen zijn is verleden tijd, de topsporter van de huidige tijd slikt niet klakkeloos alles (zij denken ook na), dat moeten de oudere/klassiekere trainers gaan beseffen. Ga respectvol met je de topsporters om en je zult veel meer bereiken in de dialoog. Al dat bazige gedoe alsof het kleine kinderen zijn doet elke trainer de das om. De autoriteit willen uithangen en geen tegenspraak dulden is meestal een gebrek aan zelfvertrouwen en een tekort aan communicatieve kwaliteiten. ( er bestaan communicatie cursussen daarvoor).

Er zijn nog maar weinig (A-klasse) kickboksers die nog bij de traner zijn die heeft groot gebracht. De meesten zijn allemaal vertrokken, om welke reden dan ook.
En geloof me, dat doet pijn als trainer... ik snap de frustratie van Carbin. Vaak ben je niet alleen trainer maar ook een soort vaderfiguur, maatschappelijk werker, beste vriend of iets dergelijks. Als er dan een jongen van je (of hij nou A,B of C-klasser is) vertrekt om te trainen bij een andere school, dan raakt dat je zeker. Zeker als je weet dat je altijd het beste voor je jongen over hebt gehad.
En dan zeggen dat hij (de trainer) er alleen voor is om de pads op te vasthouden, vind ik dat zwaar kleinerend. Trainer zijn zijn is niet alleen lesgeven, het is meer dan dat, veel meer... en dat vergeten velen.

Ik ben afgelopen zaterdag naar een (shin)kyokushingala in Zutphen geweest en als je kijkt wat voor respect men daar heeft voor hun leraar (en andersom), daar kunnen wij kickboksers nog veel van leren.

Commercie is mooi, maar heeft ook een boel stuk gemaakt.

Mattie73
15-02-2010, 15:36
Misschien is het een idee om dit jaar één van dit vechters eens te onderwerpen aan een diepte interview.

Ik las laatst een interview met Tarik el Idrissie. Daar werd hem ook de vraag gesteld waarom hij wegging bij Carbin. In het antwoord sprak hij zeer respectvol over Carbin. Verder gaf hij aan dat hij 13 jaar achterelkaar bij Carbin getraind had en dat hij gewoon het gevoel had ergens anders te gaan kijken. 13 Jaar is zo'n lange periode dat je misschien in een soort van sleur terecht komt. Soms kan het goed zijn voor een vechter om in een nieuwe omgeving terecht te komen en nieuwe indrukken op te doen, nieuwe sparringpartners etc. Ik denk dat Tarik daar gelijk in heeft.

numbre_one
15-02-2010, 17:48
lucien Carbin is een toptrainer. Ik kan ook begrijpen dat trainer zijn meer is als lesgeven. Maar ik denk dat als je bij een trainer komt als je 13 of 14 bent en je word opgeleid, de methode luisteren, niet praten! wel kan werken. Op het moment dat je 22 bent, ben je volwassen je hebt een eigen mening en je laat je niet zomaar meer de mond snoeren. Ik denk dat het daar vooral fout gaat bij de relatie die Lucien heeft met die jongens. Hij zegt in het interview dat deze methode werkt in Japan en thailand... Zal hij best gelijk in hebben, maar we zitten in Nederland waar mensen zowiezo mondiger zijn als in bovengenoemde landen. In japan is een sensei bijna heilig en haalt niemand het in zijn hoofd die tegen te spreken. Denk dat Lucien graag had dat het hier ook zo was.. Wat ik wel grappig vind is dat Lucien ooit in een interview verteld heeft dat hij uit het leger is ontslagen, en de reden die hijvoor opgaf is dat hij slecht tegen autoriteit kan :-).. maar dat verwacht hij wel van zijn leerlingen. Louis van Gaal is ook iemand die prima werkt met jonge voetballers die net komen kijken, maar ervaren mannen met vrouw en kinderen accepteren niet om als een kleine jongen in de hoek gezet te worden. Is bij meerdere clubs gebleken.