PDA

View Full Version : Interview Lucien Carbin (4); Trainingsmethode en de relatie met leerlingen



Justinian
11-02-2010, 15:15
In dit laatste deel aandacht voor de unieke trainingsmethoden die Luciën hanteert en de relatie die hij heeft met zijn leerlingen. Hiermee komen we aan het einde van een vierdelig interview met een unieke verschijning in de vechtsportwereld. We bedanken Luciën en de mensen achter de nieuwe sportschool voor de gastvrijheid en het interview.

Je gaf in de RingSports al eens aan ‘ik ben de commandant, zij zijn de soldaten’. Als ik je goed begrijp sta je hier nog steeds volledig achter.
"Het werkt in Japan en het werkt in Thailand. Zodra ze bijdehand gaan doen, een grote mond geven naar degene die je lesgeeft – dat heb je met vechters die sterallures vertonen – dan is het afgelopen. Overleg is goed. Als je nou meer inzicht had dan ik dan zeg ik ja, maar vaak hebben ze geen inzicht. Ik geef ze genoeg wapens en vervolgens nog het gebruik en de volgorde van die wapens. Zoals zij vechten lossen ze het moeilijk op, terwijl het veel makkelijker kan. Als iemand hetzelfde niveau zou hebben als ik qua lesgeven, dan zou ik het erg vinden wanneer hij weg zou gaan."

Lees hier het laatste deel van dit interview (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/_interview_lucien_carbin__4___/)

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-02-10_Mediaclinic_FFC/Lucien15.jpg



Tekst: Justinian
Foto's: Basu

Mickey
14-02-2010, 21:09
Het laatste deel van het interview met Lucien Carbin. Enjoy.

Kemal
14-02-2010, 21:18
Geweldig interview guys!!! TOP

Slome
14-02-2010, 21:21
MIXFIGHT IS DE F*CKIN' BAAS

Jeru
14-02-2010, 21:28
Thanks Justi! Mooi lang interview zo alles bij elkaar.

LeeMurray
14-02-2010, 21:40
Top interview weer!

Ik vind het jammer dat Luciën zich zo negatief uitlaat over z'n ex-pupil. Hij zal wel gelijk hebben, maar sommige dingen kun je liever voor je houden. Nu komt ie toch weer zuur over.

Hammerkick
14-02-2010, 21:58
De geschiedenis herhaalt zich !! Lucien Carbin heeft, het zelf ook meegemaakt, dat zijn oud trainer in de hoek stond van de tegenstander. Toen hij voor de 2e keer tegen de Fransman Richard Sylla vocht, stond Jan Plas, in de hoek van Sylla.

bryan
14-02-2010, 22:11
een ware legende... diep respect voor die man vooral zoals hij gewoon door blijft gaan.. thanks justi.. leuk deze verslagen !

pavani
14-02-2010, 22:20
Thx voor het intervieuw.

PS: ik kan me nu wel iets voorstellen bij het vertrek van Tyrone en Imro bij FFC.

wrestler_nl
14-02-2010, 23:05
Thanks again Justi

Irishrover
14-02-2010, 23:22
Heb net even op me gemak alle 4 de delen gelezen ...

Thanks voor de interviews Justinian ! Lucien .. 1 van de beste trainers hier in NL..

ReZp
15-02-2010, 00:16
Ja leuk om te lezen , Deze trainer heeft zo te lezen autoriteit en respect hoog in het vaandel en een duidelijke visie.Ik denk dat het een soort Louis van Gaal van het kb is.
Niks mis mee, maar kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn als pupil.

Thanks Mixfight

Justinian
15-02-2010, 18:59
een ware legende... diep respect voor die man vooral zoals hij gewoon door blijft gaan.. thanks justi.. leuk deze verslagen !
Zo zie ik het ook.

Richelieu
15-02-2010, 19:10
De geschiedenis herhaalt zich !! Lucien Carbin heeft, het zelf ook meegemaakt, dat zijn oud trainer in de hoek stond van de tegenstander. Toen hij voor de 2e keer tegen de Fransman Richard Sylla vocht, stond Jan Plas, in de hoek van Sylla.

Thanks Dirk, wel een saillant detail!

Mickey
15-02-2010, 19:10
De geschiedenis herhaalt zich !! Lucien Carbin heeft, het zelf ook meegemaakt, dat zijn oud trainer in de hoek stond van de tegenstander. Toen hij voor de 2e keer tegen de Fransman Richard Sylla vocht, stond Jan Plas, in de hoek van Sylla.

Hahaha! Er is er ook maar 1 die deze trivia paraat heeft he? ;)

Mickey
15-02-2010, 19:11
Thanks Dirk, wel een saillant detail!

Nou ja.. dat dus.. :P

Hendy
15-02-2010, 20:21
De geschiedenis herhaalt zich !! Lucien Carbin heeft, het zelf ook meegemaakt, dat zijn oud trainer in de hoek stond van de tegenstander. Toen hij voor de 2e keer tegen de Fransman Richard Sylla vocht, stond Jan Plas, in de hoek van Sylla. En.. Wie won de partij ? :)

Hammerkick
16-02-2010, 06:30
En.. Wie won de partij ? :)
Richard Sylla

Sjaak
16-02-2010, 19:20
Mooi interview en heb Lucien meegemaakt als een onvoorslaanbare kyokushin karateka in zijn klasse en als trainer heeft die een ijzeren mentaliteit en aanpak en zo hoort het ook

Osu !!

Bobson
16-02-2010, 22:36
Het worden moeilijke tijden voor Carbin. De nieuwe generatie vechters verwacht eerst een buiging van de trainer, voordat hij hen een kopje thee aanbiedt en vraagt wat ze vandaag graag zouden willen doen in de les.

kooivechter
16-02-2010, 23:15
vind het wel goed dat Carbin niet mee gaat met de vechter. Als een vechter die mentaliteit gaat krijgen, van ik bepaal hoe het gaat dan lijkt het me lastig om zo iemand nog te sturen. Kijk maar naar Crocop, die bepaalde hoe de trainingen verliepen. Alleen een vechter op top niveau brengt wel geld in het laatje, vaak zijn trainers dan minder hard om zo'n jongen niet kwijt te raken. Welke afweging maak je dan, het geld of de regie. Carbin is daar volgens mij wel straight in.

Leventdepevent
17-02-2010, 14:26
top interview weer heren!!