PDA

View Full Version : Leraaropleidingen Kickboksen en MMA 2010



erikhein
14-02-2010, 18:01
De Stichting Kickboksen en Mixed Martial Arts Opleidingen (SKMO) start in maart 2010 wederom een aantal opleidingen:
1. Assistent Leraar Kickboksen (vereist voor deelname aan leraaropleiding kickboksen)
2. Assistent Leraar Mixed Martial Arts (vereist voor deelname aan leraaropleiding
MMA)
3. Leraaropleiding Kickboksen/MMA (Assistent leraar opleiding of CIOS/ALO vereist)

De leraaropleidingen van de SKMO zijn gebaseerd op de Kwalificatie Structuur Sport (KSS) van het NOC*NSF. De Assistent leraar opleidingen leiden op tot een trainer die werkt in de breedtesport onder supervisie van een hoofdtrainer (Niveau 3). De leraaropleiding is een KSS3 opleiding die opleidt tot zelfstandig kickboks en/of MMA leraar.

Voor wie?
Iedereen die op verantwoorde en effectieve wijze les wil geven en zijn kennis en kunde wil vergroten.

Duur van de opleiding
De opleidingen bestaan uit 6 cursusdagen (zondagen) van 10.00 tot 16.00. Daarnaast zijn er 2 examendagen en wordt er stage gelopen. Daarnaast is er een gemiddelde studiebelasting van een dagdeel per week.


Instroomeisen
Beheersing Nederlandse taal en kunnen werken met email/Word.
Goede eigen vaardigheid

Kosten
De kosten voor de opleiding bedragen 395 euro, exclusief cursusmaterialen en examengeld.

Inhoud en organisatie
De inhoud van de opleidingen bestaan uit: Les-en Leiding geven (didactiek en methodiek), Bewegingsanalyse, Trainingskunde, Theorie en achtergronden van Vechtsport, EHBSO en Projectmanagement, Medische, Juridische, Maatschappelijke en Pedagogische aspecten van Vechtsportonderwijs.

Kerndocenten: Perry Ubeda, Bob Schreiber, Richard van Asdonck, Danny de Vries, Edgar Kruyning en Erik Hein.

Begeleiding: Ed Schaper en Melvin Tombokan

Locatie: Weerbaarheids academie The Colloseum Utrecht

Justinian
16-02-2010, 10:04
TTT

Leventdepevent
16-02-2010, 11:52
kijk eens aan ze maken dr werk van daaro

Kemal
16-02-2010, 13:07
Wel weer een goed initiatief!! betekent toch dat er wel vraag naar is!!

marcelt
16-02-2010, 18:41
Bij de komst van de SKMO was er erg veel kritiek. Dit komt meestal voort uit het misverstand dat je daar in X lessen moet leren kickboksen, mma-en of grapplen. Dat is natuurlijk niet zo. Je eigen vaardigheid moet al op peil zijn. Ik heb me ook in diverse discussies gemengd omdat ik de KB-leraar opleiding volgde in 2006. Nu kan je toch wel vaststellen dat steeds meer mensen het belang van opgeleide leraren inzien en dat de SKMO zijn plek heeft ingenomen in NL vechtsportland .

Sadix
16-02-2010, 18:56
ik zou de cursus graag willen doen, alleen heb geen 400 euro beschikbaar :(

remco pardoel
16-02-2010, 20:21
succes met de cursus

g-unit
16-02-2010, 23:26
Het is leuk en aardig maar ik vraag me af wat je in 6 dagen kan leren...

Bobson
16-02-2010, 23:31
Je leert ervan dat je voortaan beter moet nadenken voordat je zomaar je geld ergens aan uitgeeft. En zo'n wijze les kan geen kwaad.

Justinian
16-02-2010, 23:31
Het is leuk en aardig maar ik vraag me af wat je in 6 dagen kan leren...
Met de juiste voorbereiding genoeg zou ik menen.

Briant
16-02-2010, 23:34
Het is leuk en aardig maar ik vraag me af wat je in 6 dagen kan leren...

6 dagen van 6 uur (36 uur) + een stage + zelfstudie voor de examens.

trainer Bv S'burg
17-02-2010, 07:19
6 dagen van 6 uur (36 uur) + een stage + zelfstudie voor de examens.

Nederland wordt steeds slimmer Leidse Onderwijs Instellingen? :D