PDA

View Full Version : MMA 101: Flabber.nl vs GameKings!



Justinian
15-02-2010, 17:01
Max de Vries van het populaire weblog Flabber.nl en Dennis de Bruin presentator van het televisieprogramma GameKingsPromo MMA101 | Flabber (http://www.flabber.nl/weblog/video/promo-mma101-4215) treffen elkaar in de Amsterdam ArenA, waar zij na ruim een half jaar voorbereiding hun MMA debuut zullen maken! MMA 101 wordt een tweewekelijkse serie op Flabber.nl. De promo is inmiddels te bekijken via Mixfight.nl en beide heren zullen daarnaast een column gaan bijhouden op Mixfight, waarin we de vorderingen bij kunnen houden. Lees meer op MMA 101 (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/mma_101/)

Sendur
15-02-2010, 17:03
WAR DENNIS!

Harrie Nak
15-02-2010, 17:03
Leuk, maar vind de New Kids soundboard (http://www.flabber.nl/linkdump/audio/new-kids-soundboard-3491) van ze toch leuker. :)

Hendy
15-02-2010, 17:07
Vet hoor!!

Geweldige site ook dat Flabber..

dirk5
15-02-2010, 17:09
Tsja, weer een stap in de goede richting om de sport volwassen te maken :(

Justinian
15-02-2010, 17:11
Tsja, weer een stap in de goede richting om de sport volwassen te maken :(
Ik heb met beide heren gesproken en ze zijn in ieder geval serieus. Max van Flabber gaf al aan dat het hiermee voor hem in ieder geval niet ophoudt. Hij blijft ook na Showtime trainen bij Mike en wellicht wedstrijden vechten. Ik kan deze actie wel waarderen.

dirk5
15-02-2010, 17:18
Serieus of niet, het is voor beide mannen hun eerste wedstrijd toch?

Ik heb die Dennis vorig jaar een keer zien boxen tijdens een item op gamekings en daar is het leuk, misschien zelfs dat het leuk is op een klein gala. Maar ze staan fucking in de Arena...

Iedereen zit altijd te zeiken dat de sport meer aanzien moet krijgen, ik denk juist dat je het tegen over gestelde bereikt met deze poppenkast.

Niet om jullie nieuwe collumnnisten af te zeiken ofzo, ze zullen het vast met volle overgave gaan doen, maar dit hoort hier gewoon toch niet thuis....

my 2 cents

ijsblok
15-02-2010, 17:25
Dennis gaat slopen!!

ijsblok
15-02-2010, 17:27
Serieus of niet, het is voor beide mannen hun eerste wedstrijd toch?

Ik heb die Dennis vorig jaar een keer zien boxen tijdens een item op gamekings en daar is het leuk, misschien zelfs dat het leuk is op een klein gala. Maar ze staan fucking in de Arena...

Iedereen zit altijd te zeiken dat de sport meer aanzien moet krijgen, ik denk juist dat je het tegen over gestelde bereikt met deze poppenkast.

Niet om jullie nieuwe collumnnisten af te zeiken ofzo, ze zullen het vast met volle overgave gaan doen, maar dit hoort hier gewoon toch niet thuis....

my 2 cents

Je moet het gewoon zien als een nieuwelingen partij die in het voorprogramma in de Amsterdam Arena plaats vindt.. Niks mis mee toch? Juist wel prima dat door deze 2 (min of meer) BN'ers de sport wat aandacht krijgt.

Dennuz
15-02-2010, 17:28
Ik denk dat dit een goede actie is.. Als je kijkt naar wat voor enorm publiek bereik Flabber heeft is dit een prima manier om MMA meer onder de aandacht te krijgen van mensen. Als de items serieus aangepakt worden, en ze hier echt voor gaan denk ik dat het wel degelijk kan bijdragen aan een positieve beeldvorming bij veel mensen..

Dat ze het in de Arena tegen elkaar zullen opnemen is natuurlijk gunstig voor beide partijen. Er zullen ongetwijfeld Flabber bezoekers zijn die dit gaan volgen, maar nog nooit op een gala geweest zijn. Wellicht dat ze hierdoor toch geinteresseerd raken en een kaartje kopen.

En nu weten we iig zeker dat er tenminste 1 MMA partij op het programma van de Arena staat ;)

Justinian
15-02-2010, 17:31
Je moet het gewoon zien als een nieuwelingen partij die in het voorprogramma in de Amsterdam Arena plaats vindt.. Niks mis mee toch? Juist wel prima dat door deze 2 (min of meer) BN'ers de sport wat aandacht krijgt.
Zo zie ik het ook inderdaad. We kunnen de vorderingen in ieder geval bij houden en vervolgens zelf oordelen in de Amsterdam ArenA.

steftheboxer
15-02-2010, 17:33
de heren nemen het in ieder geval serieus! Het gevaar is natuurlijk dat het weer zo een wanvertoning wordt als toen met dat celebrity boksen. Niemand zit te wachten op Emiel Ratelbank en Dries Roelvink die een beetje staan te maaien en naar drie slagen moe zijn!

Ik ga het gewoon volgen maar ik zet mijn geld nu al op Max

Maxdevries1
15-02-2010, 17:35
Iedereen zit altijd te zeiken dat de sport meer aanzien moet krijgen, ik denk juist dat je het tegen over gestelde bereikt met deze poppenkast.

Niet om jullie nieuwe collumnnisten af te zeiken ofzo, ze zullen het vast met volle overgave gaan doen, maar dit hoort hier gewoon toch niet thuis....

my 2 cents

Hey Dirk,

ik snap je houding en weet dat we ons eerst moeten bewijzen vooraleer je die zult wijzigen. Ik wil echter Justinian's verhaal bevestigen: Dennis en ik trainen beiden 5-6 keer per week en gaan allebei nog op verschillende trainingskampen voordat we de ring in gaan.

Het onderliggende doel van de serie op Flabber en de docu die ervan gemaakt wordt is juist het beeld weghalen van 'twee gasten die elkaar kapot slaan' en meer de diepte in te gaan. We willen de sport een eerlijk en objectief podium bieden en juist de techniek en de toewijding laten zien die wij tegenkomen nu we hieraan zijn begonnen.

Laat ik de term maar 1 keer gebruiken: dit wordt geen sterrenboksen.

Ik zal hier af en toe even checken. Mocht je vragen op opmerkingen hebben: shoot (haha, mma-grapje). Ik zal mijn best doen zo goed mogelijk te antwoorden.

Max.

Justinian
15-02-2010, 17:36
de heren nemen het in ieder geval serieus! Het gevaar is natuurlijk dat het weer zo een wanvertoning wordt als toen met dat celebrity boksen. Niemand zit te wachten op Emiel Ratelbank en Dries Roelvink die een beetje staan te maaien en naar drie slagen moe zijn!

Ik ga het gewoon volgen maar ik zet mijn geld nu al op Max
Mee eens, zoiets moet het natuurlijk niet worden. Ik denk echter dat deze heren het een stuk serieuzer nemen - zoals je zelf ook al aangeeft - dan een Ratelband en Roelvink. Ook denk ik dat het een haalbare kaart is om met succes een nieuwelingenpartij te draaien met deze voorbereiding. Ik heb ook wel jongens in de sportschool gehad die al na een half jaar de eerste partij hebben gedraaid, zonder dat ze daarvoor aan vechtsport hadden gedaan. Max en Dennis trainen vrijwel iedere dag en ook nog eens bij goede scholen. Daarom heb ik er ook vertrouwen in.

Hendy
15-02-2010, 17:36
Welkom Max!!

Briant
15-02-2010, 17:58
Na een half jaar trainen 5 a 6 keer per week moet je toch een redelijke partij kunnen neerzetten. Ben benieuwd!

amilster
15-02-2010, 17:58
Als trouwe gamekings kijker roep ik natuurlijk WARRRR DENNISSSS!! :D

Sendur
15-02-2010, 18:08
Max,

Leuk dat je even reageerd op het forum, het is altijd leuk om te lezen dat jullie er echt serieus mee bezig zijn. Ik vind het juist super dat jullie er een docu over maken en zo ook te laten zien dat het niet alleen maar rammen en bashen is, maar dat er heel wat werk achter zit.

Na 8 maanden hard te hebben getrained denk ik echt wel dat jullie een goede partij gaan neer zetten.

Geen lay n pray plz. ;)

Good luck! en ik kan niet wachten tot het zover is.

Maxdevries1
15-02-2010, 18:13
Thanks man!

Enne: tips en trucs zijn altijd welkom hoor. Ik blijf een beginner.

dirk5
15-02-2010, 18:27
Hey Dirk,

ik snap je houding en weet dat we ons eerst moeten bewijzen vooraleer je die zult wijzigen. Ik wil echter Justinian's verhaal bevestigen: Dennis en ik trainen beiden 5-6 keer per week en gaan allebei nog op verschillende trainingskampen voordat we de ring in gaan.

Het onderliggende doel van de serie op Flabber en de docu die ervan gemaakt wordt is juist het beeld weghalen van 'twee gasten die elkaar kapot slaan' en meer de diepte in te gaan. We willen de sport een eerlijk en objectief podium bieden en juist de techniek en de toewijding laten zien die wij tegenkomen nu we hieraan zijn begonnen.

Laat ik de term maar 1 keer gebruiken: dit wordt geen sterrenboksen.

Ik zal hier af en toe even checken. Mocht je vragen op opmerkingen hebben: shoot (haha, mma-grapje). Ik zal mijn best doen zo goed mogelijk te antwoorden.

Max.

Thanks voor je reply.

Ik snap dat jullie het beiden serieus aanpakken (niemand wil zich in elkaar laten slaan) en ik wens jullie beiden veel succes met de training. Maar ik heb nogsteeds de mening dat dit niet in de Arena thuis hoort.

Natuurlijk snap ik dat het ook een enigzins commercieel idee is (kaart verkoop voor de flabber/gamekings fans) en ook vind ik het streven om te laten zien wat de sport inhoud naast de 3x 5 minuten partij geweldig.

Maar jullie blijven natuurlijk wel gewoon beginners. En ik zie jullie als beginners niet echt technische hoogstandjes uit de kast trekken, wat dan dus ook indirect de sport niet zo neer zet als 2 "toppers"

in ieder geval nogmaals veel succes, maar vergeet je oordopjes niet als je gaat vechten (boe geroep van de proleten)

Hendy
15-02-2010, 19:52
Filmpje van Flabber: http://www.flabber.nl/weblog/video/promo-mma101-4215

Mickey
15-02-2010, 20:07
Thanks voor je reply.

Ik snap dat jullie het beiden serieus aanpakken (niemand wil zich in elkaar laten slaan) en ik wens jullie beiden veel succes met de training. Maar ik heb nogsteeds de mening dat dit niet in de Arena thuis hoort.

Natuurlijk snap ik dat het ook een enigzins commercieel idee is (kaart verkoop voor de flabber/gamekings fans) en ook vind ik het streven om te laten zien wat de sport inhoud naast de 3x 5 minuten partij geweldig.

Maar jullie blijven natuurlijk wel gewoon beginners. En ik zie jullie als beginners niet echt technische hoogstandjes uit de kast trekken, wat dan dus ook indirect de sport niet zo neer zet als 2 "toppers"

in ieder geval nogmaals veel succes, maar vergeet je oordopjes niet als je gaat vechten (boe geroep van de proleten)

Ik snap je onderbuik gevoel.. Maar ik denk dat de Upcoming Glory evenementen over het algemeen wel bewijzen dat ook beginners vaak hele goeie potten neer kunnen zetten. Gelet op de drive en inzet die beide heren tonen (5-6x per week trainen) kun je er vanuit gaan dat het niveau er wel naar zal zijn uiteindelijk!

Ik denk dus dat je dit moet zien als een kans voor de sport om eens vanuit een "Achter de schermen" perspectief te worden beschouwd.

Wat me vaak stoort op andere mainstream sites als geenstijl.nl en fok.nl is dat zodra onze sport ter sprake komt men vaak bijzonder ongeinformeerd is over de effort en discipline die komt kijken bij een partij draaien.

Te vaak nog worden we geconfronteerd met het stigma dat het MMA nog altijd het oude "Freefaighten sondur reghuls" is. Door 2 boegbeelden op deze manier hun publiek bekend te laten worden met het echte werk kunnen we juist een goeie slag slaan in de acceptatie van de sport.

Het valt in dat opzicht ook niet helemaal te vergelijken met sterrenboksen.
(Want ik kan me voorstellen dat die paralel wordt getrokken)
Emiel Ratelband heeft zich destijds o.a. bij Tatusjin voorbereid op dat hele verhaal dus ik heb dat van dichtbij kunnen meemaken en hoewel er daar ook zeker gezweet is, was het niet een structurele voorbereiding van bijna 8 maanden.

Justinian
15-02-2010, 20:11
In dit geval zullen ook de toppers uit onze sport worden gevolgd zodat er een goed beeld kan worden neergezet. Aan de goede intenties van Flabber en Gamekings - meer specifiek Max en Dennis - zal het denk ik niet ontbreken.

knift
15-02-2010, 20:38
Thanks voor je reply.

Ik snap dat jullie het beiden serieus aanpakken (niemand wil zich in elkaar laten slaan) en ik wens jullie beiden veel succes met de training. Maar ik heb nogsteeds de mening dat dit niet in de Arena thuis hoort.

Natuurlijk snap ik dat het ook een enigzins commercieel idee is (kaart verkoop voor de flabber/gamekings fans) en ook vind ik het streven om te laten zien wat de sport inhoud naast de 3x 5 minuten partij geweldig.

Maar jullie blijven natuurlijk wel gewoon beginners. En ik zie jullie als beginners niet echt technische hoogstandjes uit de kast trekken, wat dan dus ook indirect de sport niet zo neer zet als 2 "toppers"

in ieder geval nogmaals veel succes, maar vergeet je oordopjes niet als je gaat vechten (boe geroep van de proleten)



Helemaal mee eens met alle respect voor de jongens hoor maar we krijgen de laatste jaren geen mma patij meer te zien in de arena mede omdat het overgrote deel van de toeschouwers te weinig verstand heeft van vechtsport.
Ik zie liever een een Stinger,Staring,Latoel,Depret een mma partij knokken die jongens verdienen het gewoon meer om in de arena te staan maar nogmaals niets te nadelen van Max en Dennis.

Kemal
15-02-2010, 20:43
Helemaal mee eens met alle respect voor de jongens hoor maar we krijgen de laatste jaren geen mma patij meer te zien in de arena mede omdat het overgrote deel van de toeschouwers te weinig verstand heeft van vechtsport.
Ik zie liever een een Stinger,Staring,Latoel,Depret een mma partij knokken


die wil ik daar ook weleens zien ja..:thup:

Richelieu
15-02-2010, 21:02
Het valt in dat opzicht ook niet helemaal te vergelijken met sterrenboksen.
(Want ik kan me voorstellen dat die paralel wordt getrokken)
Emiel Ratelband heeft zich destijds o.a. bij Tatusjin voorbereid op dat hele verhaal dus ik heb dat van dichtbij kunnen meemaken en hoewel er daar ook zeker gezweet is, was het niet een structurele voorbereiding van bijna 8 maanden.

Toch vond ik Paul Elstak een klein jaar later op Fighting with the Star een aardig potje kunnen beuken. "Knuffel" Ruud kan dat wel beamen :rolleyes:

Mickey
15-02-2010, 21:04
Toch vond ik Paul Elstak een klein jaar later op Fighting with the Star een aardig potje kunnen beuken. "Knuffel" Ruud kan dat wel beamen :rolleyes:

Die gabbers hebben wel aanleg voor dat hakken ja..
*badum-tishhhh*

knift
15-02-2010, 21:28
Die gabbers hebben wel aanleg voor dat hakken ja..
*badum-tishhhh*


hahahahahahahaha:thup:

Justinian
16-02-2010, 10:30
A.s. zondag is de eerste aflevering van MMA101 te zien op Flabber.nl

Wheelie
16-02-2010, 11:09
Respect voor Max en Dennis, je moet het maar durven om in een volle arena je eerste MMA partij te draaien.
Top dat je hier ook mee post Max , waar doen jullie je MMA training ?

Maxdevries1
16-02-2010, 18:22
waar doen jullie je MMA training ?

Ik train dus bij Mike's Gym, vanaf volgende maand in Oostzaan. Ik doe MMA vooral met Danny van Bergen, die er zijn persoonlijke tijd voor opoffert. Daarnaast train ik regelmatig onder leiding van Oscar Roque.

Trouwens: we hebben even naar wat praktische aspecten gekeken, en we gaan hoogstwaarschijnlijk op de maandag uitzenden op Flabber! Dat werkt voor ons veel makkelijker en geeft meer mogelijkheden tot trouble-shooten. Geeft het door.

Leventdepevent
17-02-2010, 10:27
dat die dennis maar rake tatten mag krijgen

Robkitetop03
18-02-2010, 19:43
Dennis is keihard vooruit gegaan afgelopen maanden en hij gaat Max slopen in de Arena, let maar op ;)

biggz
19-02-2010, 01:05
Wij denken dat het hier om amateurs gaat en straks zien we flying armbars, slamms a la rampage en de winnaar maakt het af met een spinning backkick

steftheboxer
19-02-2010, 09:43
Thanks man!

Enne: tips en trucs zijn altijd welkom hoor. Ik blijf een beginner.

Zoals je collega's op Flabber zeggen:

gewoon een volle recht op zijn neus, Bots....

Leventdepevent
19-02-2010, 10:15
Zoals je collega's op Flabber zeggen:

gewoon een volle recht op zijn neus, Bots....
zo ja...en daarna nog een op de slaap om hem naar de grond te krijgen...en dan GnP om t mooi af te maken haha

Khanom Thom
19-02-2010, 10:28
Ik vind het een goede vooruitgang... denk dat je na 8 maanden intensief trainen zeker wel wat kunt.
Vindt juist de Arena een goede plek om 'onze' sport goed te promoten aan "WTFisMMA-Nederland".

Tip voor Max en Dennis: kin naar beneden en HARD slaan ;)

Paganstars
19-02-2010, 11:19
Ik vind het een top initiatief. Met het bereik dat flabber en GK hebben, denk ik dat dit geen beroerde pot wordt! Het zal iig geen aanfluiting worden zoals sterrenboksen destijds! God wat heb ik toen gebaald daar in de Ahoy!

ijsblok
19-02-2010, 15:23
Ik vind het een goede vooruitgang... denk dat je na 8 maanden intensief trainen zeker wel wat kunt.
Vindt juist de Arena een goede plek om 'onze' sport goed te promoten aan "WTFisMMA-Nederland".

Tip voor Max en Dennis: kin naar beneden en HARD slaan ;)

een mooie tip, maar jij kent duidelijk Dennis niet. Hij ontwikkelt zich tot een enorm grappling talent!

Nopain85
19-02-2010, 15:29
Thanks man!

Enne: tips en trucs zijn altijd welkom hoor. Ik blijf een beginner.

kin hoog armen laag :)



nee maar nog iets , je had het over trainings kampen waar gaat dat zich afspelen ?

LeeMurray
19-02-2010, 23:26
Ben geen gamer oid, maar vind het wel een vet initiatief eigenlijk. MMA bereikt op deze wijze toch een groter publiek, nl. gamers die allicht geen affiniteit met de sport hadden. Dit neemt toch die vooroordelen weg.
Aan de andere kant begrijp ik dirk ook. Toch blijf ik het een leuk initiatef vinden.

Ik wens beide heren succes in ieder geval!

Hendy
22-02-2010, 21:17
Hier de 1e aflevering met Marloes Coenen:
http://www.flabber.nl/weblog/video/nieuw-mma-101-4295

Kemal
22-02-2010, 23:44
haha leuk om te zien!!
"vandaag gaan we meisjes in elkaar slaan"..... ;-)

Leventdepevent
23-02-2010, 09:26
ow marloes is er bij dan vind ik het al meteen leuk

ondiep
23-02-2010, 10:44
ow marloes is er bij dan vind ik het al meteen leuk


hehe x2 :thup: