PDA

View Full Version : Upset: Yodsaenklai loses



marcelt
16-02-2010, 19:35
Yodsaenklai Loses in Huge Muay Thai Upset


In a massive upset, Yodsaenklai Fairtex, one of the top Muay Thai fighters in the world and the #6 ranked fighter in the HKL rankings was defeated on Saturday by the unranked Vuyisile Colossa. The fight took place in Guinea as part of Boxe-Thai Guinea.
Long considered the best 70 kg fighter not in MAX, Yodsaenklai came into the fight a heavy favorite. Riding a near two year win streak which including winning the first season of The Contender Asia, Yod has catapulted to international fame in recent years. His opponent, Colossa, is a South African fighter who has faced many top names in the sport, but has not seen sustained success, going 4-4 in 2009. This was actually the 3rd meeting between the two fighters - Yodsaenklai had twice before defeated Colossa in 2008 and 2009.
On Saturday, reports indicate that Yodsaenklai fought with a slower pace, which some have criticized him for in recent fights. When the two men went the full five rounds, many viewers felt Yod had done enough to earn the decision, however it was Colossa who walked away the winner. No footage is yet available of this fight, though we will be sure to post it when we do have it.
It's hard to understate the significance of this upset. Many felt that Yod's success made it just a matter of time before he made his way to MAX - now you have to question if K-1 will go out of their way to get him on board. In addition, this is a severe blow to the perceived Thai dominance in what they consider their native combat sport. Recent years have seen a number of huge international Thai stars fall on tough times. Now, with Yodsaenklai losing and Pajonsuk being KO'd in the same weekend, combined with questions of Buakaw's longevity in MAX and ability to once again reach the top, Thailand may find itself on the outside looking in at the top level of the international Muay Thai scene. It will be very interesting to see what Yod's next move is from here, and if he can return to dominance.
http://cdn1.sbnation.com/profile_images/193298/headkick-lg_tiny.jpg by Fraser Coffeen; HeadKickLegend.com; February 15, 2010

Kemal
16-02-2010, 19:39
Nou das wel zuur voor Yod..ben wel nieuwsgierig nu naar het filmpje wat zal komen..

blackadder
16-02-2010, 19:40
Inderdaad een upset aangezien Colossa al twee keer van Yod heeft verloren.
En volgens zijn record zijn Yod en Naruepol zo een beetje de enigste toppers waar die tegen heeft gestaan. Voor de rest voornamelijk wat Chinezen, Koreanen en een boel Zuid-Afrikanen.

Kaminoko
16-02-2010, 19:42
Die artikel slaat ook nergens op.Degene die het schreef is een zware dom oor maja.

Ben benieuwd naar de beelden.

Anderson
16-02-2010, 21:19
Hij had dus eigenlijk gewonnen alleen wisten ze niet in Guinea hoe de puntentelling was. Dus de Yod is gewoon genaaid door de jury. De Yod ook weer wat geleerd voortaan gewoon vechten in Europa, Australie, Japan en Thailand.

mario the count
16-02-2010, 23:11
Ik denk dat yod nonchalant heeft gevochten en dat hij op KO moest winnen om daar de winst te krijgen van de jury, verder klopt het verslag niet want panjonsuk heeft niet verloren op KO, hij heeft gewonnen op dikwalificatie dus geen verlies voor de thai.

blackadder
16-02-2010, 23:38
Ik denk dat yod nonchalant heeft gevochten en dat hij op KO moest winnen om daar de winst te krijgen van de jury
Wat me niet zo vreemd zou lijken met twee winsten tegen deze gast op zak.

oliebol
17-02-2010, 01:44
Ik denk dat yod nonchalant heeft gevochten en dat hij op KO moest winnen om daar de winst te krijgen van de jury, verder klopt het verslag niet want panjonsuk heeft niet verloren op KO, hij heeft gewonnen op dikwalificatie dus geen verlies voor de thai.

Er staat ook niet dat pajonsuk verloren heeft op ko, er staat dat hij ko is gegaan en dat klopt wel gewoon.

Richelieu
17-02-2010, 08:46
Je kan zeggen wat je wilt over dieVuyisile Colossa, maar het is toch een erg taaie vechter. Vorig jaar waren Chris en ik aanwezig in Parijs op het Les Stars du Ring evenement en daar won Yodsaenklai van Collosa op punten. Het was toen wel redelijk overtuigend, maar Yodsaenklai ging toen al niet echt voor de KO. Hij zette in de beginfase steeds wat meer druk om de ronde op zijn naam te zetten, maar verder gebeurde er weinig. Misschien dat deze tactiek hem dit keer parten heeft gespeeld. Ben benieuwd naar de beelden.

ZanZaiZuk
17-02-2010, 17:08
volgens mij is het dezelfde colossa die ook deelnam aan enfusion, misschien heeft hij dan ook al van pajonsuk gewonnen, zou wat zijn.

payap
17-02-2010, 20:30
De reactie's die ik op K-1fans lees zijn dat het er raar aan toe gegaan is. Yodsaenklai schijnt zelfs een of twee keer (kan ik niet precies begrijpen) zijn tegenstander 8-tellen te hebben gegeven.

In Parijs heb ik de 2e ontmoeting gezien en Yodsaenklai had toen weinig moeite met hem.