PDA

View Full Version : KO gaan en toch winnen



Fasada
17-02-2010, 15:44
Ik kreeg deze via de mail binnen en volgens mij is deze partij recent.
Wist niet dat een spinning backfist illegaal was.
Panjonsuk ging behoorlijk KO, wel jammer want ben echt fan van hem en zijn stijl is altijd vet om te zien.

Knock-out en toch winnen in de K1 - VK Magazine (http://www.vkmag.com/magazine/knock_out_en_toch_winnen_in_de_k1/)

Is dit altijd verboden geweest en was ik nooit op de hoogte van deze regel of is het in de K-1 altijd verboden geweest?

BTW Je ziet de Koreaan nog steeds verbaasd kijken bij de uitslag hahaha

marokkaan
17-02-2010, 15:49
in k1 is spinning backfist legaal. in showtimerules is dit verboden.

je hoort Joop nog zeggen "No spinningbackfist" net voor het startsein

Leventdepevent
17-02-2010, 16:08
hij ging toch godsgruwelijk hard k.o zeg

iconian
17-02-2010, 16:23
k1 mogen ze wel, it's showtime niet. het artikel haalt de organisaties door elkaar

Wiseguy
17-02-2010, 16:38
Ik irriteer me mateloos aan de media die elke kickbockswedstrijd k-1 noemt. Zo heeft Brian van de gouden kooi een k-1 wedstrijd gevochten...

goro
17-02-2010, 16:39
http://rlv.zcache.com/repost_euro_plate_tshirt-p23530550492270013033v9_400.jpg

micha
17-02-2010, 16:50
ik vind de spinning backfist echt een mooie techniek

Fasada
17-02-2010, 16:55
Als het een repost is dan mag ie van mij op slot, had hem nog niet eerder gezien.

Voordat ie op slot gaat vroeg ik mij af waarom de spinning backfist verboden is???

Ben gewoon nieuwsgierig want het verbieden van ellebogen zit nog een logica in ivm cuts aan het gezicht. Dat men het clinchen in de K-1 eruit heeft gehaald begrijp ik ook (hoewel ik het jammer vind).
Alleen kan het verbieden van de spinning backfist niet plaatsen...
Is dat omdat de kans dat je met je pols iemand zijn gezicht raakt te groot of een andere reden...

micha
17-02-2010, 16:57
dat is wel wat er hier gebeurde maar er ziijn zat vechters zoals stefan leko die hem regelmatig gebruiken.

Peter0711
17-02-2010, 17:00
Repost gezeik!! Ik kon m niet! Dus thanks

Sendur
17-02-2010, 17:03
BOEM! headshot.

Daarvoor kreeg hij nog een best harde head kick.

Tommy v Wijngaarden
17-02-2010, 17:05
Hij is verboden omdat de techniek vaak verkeerd wordt uitgevoerd door een te korte afstand op de tegenstander, hierdoor wordt iemand vaak met de elleboog of onderarm geraakt waaruit veel onnodige K.O.'s zouden vallen.
ik zou wel liever zien dat het overal wel zou mogen puur omdat het een mooie techniek is.
Degene die hem fout uitvoeren mogen van mij bestraft worden.

Ik kan me nog herinneren dat Bob Schreijber heel vroeger in een thaibokspartij iemand K.O. sloeg met deze techniek maar het was alleen de elleboog die hem raakte. Ik weet alleen niet meer tegen wie dat was.

Kemal
17-02-2010, 19:03
maar hij zat er echt goed op..

payap
17-02-2010, 20:20
Vindt het zelf een mooie techniek die ik graag mag zien. Geloof ook dat Superpiele hem vaak gebruikt.

Wat ik begrijp is hij sommige bonden en organisatie's verboden omdat ze bang zijn dat bij fout gebruik de elleboog of onderarm blessure's veroorzaak. Maar dan kun je eigenlijk ook knieeen verbieden omdat deze nog wel eens in het kruis komen. Of bv inside lowkicks.

payap
17-02-2010, 20:27
Overigens wat mij meer opviel bij die ko is de dekking van Pajonsuk. Zijn handen hangen op heup hoogte.

The_Rock
17-02-2010, 20:35
De echte winnaar blijft staan. Dusjaaaaaa..........

betuwebiker
17-02-2010, 21:20
Joop Ubeda zegt het ook voor de wedstrijd, dus het japannertje had niet zo goed geluisterd.

No clinching, No Elbows, No spinning backfists.

Tsja niet zo vreemd dat de winst dan naar Panjonsuk gaat toch?

Marquis
17-02-2010, 21:25
Misschien had Joop de regels in het Japans moet uitleggen ?:D


Word wel een beetje moe van al die verschillende regels bij al die verschillende bonden.

1 sport en 1 mundiale reglement.

Tony Galento
17-02-2010, 21:33
Vindt het zelf een mooie techniek die ik graag mag zien. Geloof ook dat Superpiele hem vaak gebruikt.

Wat ik begrijp is hij sommige bonden en organisatie's verboden omdat ze bang zijn dat bij fout gebruik de elleboog of onderarm blessure's veroorzaak. Maar dan kun je eigenlijk ook knieeen verbieden omdat deze nog wel eens in het kruis komen. Of bv inside lowkicks.

Je ziet vaak dat zo'n spinning backfist uit wanhoop wordt geplaatst en er dan ook nog op zit. Daardoor krijg je vaak kromme uitslagen.

M'n oude trainer kon er wel eens schijtziek van worden. :D

marcelt
18-02-2010, 01:07
Joop Ubeda zegt het ook voor de wedstrijd, dus het japannertje had niet zo goed geluisterd.

No clinching, No Elbows, No spinning backfists.

Tsja niet zo vreemd dat de winst dan naar Panjonsuk gaat toch?

Het was een Koreaan met de bijnaam "The KoreaN zOMBIE" en zoals het allergrootste deel van de Koreanen zal hij wel geen Engles spreken. Misschien had ie het begrepen als Joop zei No Backfistuh of iets dergelijks.

Naj85
18-02-2010, 03:05
Ik irriteer me mateloos aan de media die elke kickbockswedstrijd k-1 noemt. Zo heeft Brian van de gouden kooi een k-1 wedstrijd gevochten...
x2

easy01
18-02-2010, 10:53
Misschien had Joop de regels in het Japans moet uitleggen ?:D


Word wel een beetje moe van al die verschillende regels bij al die verschillende bonden.

1 sport en 1 mundiale reglement.

Haha, had waarschijnlijk ook niet geholpen. het is een Koreaan!

betuwebiker
18-02-2010, 11:32
Het was een Koreaan met de bijnaam "The KoreaN zOMBIE" en zoals het allergrootste deel van de Koreanen zal hij wel geen Engles spreken. Misschien had ie het begrepen als Joop zei No Backfistuh of iets dergelijks.


Wist ik wel, wou effe zien of jullie wakker waren....:whistling:haha

Lol @ no backfistuh!:D

Wiseguy
07-05-2010, 15:09
KOREAN ZOMBIE!