PDA

View Full Version : Rickson Gracie Budo Challenge Highlight (2005)



Jeru
20-02-2010, 09:53
Trof dit filmpje net aan van de Rickson Gracie Budo Challenge. Volgens mij ergens in 2005 gehouden ofzo? Helaas maar eenmalig, maar wel aardig wat bekende namen. Einde van de zwaargewicht finale is wel grappig :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=FjQYcOAJ65Y

Justinian
20-02-2010, 10:00
1:34 Guard Pull -1
:D

Verder erg vette partijen met mooie submission (pogingen). Grappig einde inderdaad 'he's biting me, he's biting my finger right now' :D

Jeru
20-02-2010, 10:02
1:34 Guard Pull -1
:D

Ja das wel een mooie regel haha.

Wel een erg commercieel opgezet toernooi met al die sponsoring en rondjes van 3 minuten. Elke attempt is punten volgens mij :D

Ben benieuwd waarom het bij 1 keer is gebleven tot nog toe.

Justinian
20-02-2010, 10:11
Wel een erg commercieel opgezet toernooi met al die sponsoring en rondjes van 3 minuten. Elke attempt is punten volgens mij :D
Dat laatste vindt ik op zich wel goed, daarmee zorg je ervoor dat partijen de aanval zoeken en echt voor submissions gaan.

Vision
20-02-2010, 14:29
De 2de partij is 1 van de Goffart broertjes van Exit.
Het is ook Goffart die een -1 krijgt voor die guardpull.

Justinian
20-02-2010, 14:33
De 2de partij is 1 van de Goffart broertjes van Exit.
Het is ook Goffart die een -1 krijgt voor die guardpull.
Wel vet dat hij in dit toernooi stond. Kan het me ook wel herinneren dat er destijds iets over is gepost op het forum.

Vision
20-02-2010, 14:41
Ja, lijkt me wel leuk om eens aan zoiets mee te doen.
Jammer dat hij toen niet verder geraakt is, maar toch een hele belevenis.

Kemal
20-02-2010, 22:19
thanks!

Briant
20-02-2010, 22:47
Volgens mij waren beide goffarts aanwezig (michel en maurice) Vraag me af hoe ze daar zo geraakt waren tussen al die grootheden. Niets negatiefs over de heren Goffart natuurlijk maar naast namen als Leonardo Viera, Gracie, Bibiano dat is natuurlijk wel een hele stap.

Tuplad
21-02-2010, 19:59
Volgens mij waren beide goffarts aanwezig (michel en maurice) Vraag me af hoe ze daar zo geraakt waren tussen al die grootheden. Niets negatiefs over de heren Goffart natuurlijk maar naast namen als Leonardo Viera, Gracie, Bibiano dat is natuurlijk wel een hele stap.
Omdat ze het kunnen :thup:

Samko
21-02-2010, 23:46
Ja das wel een mooie regel haha.

Wel een erg commercieel opgezet toernooi met al die sponsoring en rondjes van 3 minuten. Elke attempt is punten volgens mij :D

Ben benieuwd waarom het bij 1 keer is gebleven tot nog toe.

ik zou elke keer héél snel achter staan als ze deze regel zoude invoeren in BE/NL tornooien haha

Justinian
22-02-2010, 14:57
ik zou elke keer héél snel achter staan als ze deze regel zoude invoeren in BE/NL tornooien haha
Hahaha zelfkennis is een mooi iets ;)

nicolas the red
22-02-2010, 14:59
Volgens mij waren beide goffarts aanwezig (michel en maurice) Vraag me af hoe ze daar zo geraakt waren tussen al die grootheden. Niets negatiefs over de heren Goffart natuurlijk maar naast namen als Leonardo Viera, Gracie, Bibiano dat is natuurlijk wel een hele stap.

is via kazeka muniz gegaan denk ik, was hun eerste leraar en die was close met gracie barra

check ook michel die op z'n tegenstander z'n gezicht slaagt omdat die de choke niet wou loslaten na meerdere keren getapt te hebben :)

haha en die extra ondertitel bij aoki z'n vertaling: "also i'm really lame" :lol:

Justinian
22-02-2010, 15:11
is via kazeka muniz gegaan denk ik, was hun eerste leraar en die was close met gracie barra

check ook michel die op z'n tegenstander z'n gezicht slaagt omdat die de choke niet wou loslaten na meerdere keren getapt te hebben :)
Logisch dat de tegenstander niet loslaat; het is de scheidsrechter die moet ingrijpen. Aan de andere kant ook logisch dat Michel hem dan maar in het gezicht slaat; het alternatief is zichzelf weg laten choken. Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan ;)

Briant
22-02-2010, 16:05
Logisch dat de tegenstander niet loslaat; het is de scheidsrechter die moet ingrijpen. Aan de andere kant ook logisch dat Michel hem dan maar in het gezicht slaat; het alternatief is zichzelf weg laten choken. Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan ;)

Dat was overigens Koji Komuro grond instructeur in de Kodokan.