PDA

View Full Version : Uitslagen GI-Challenge Amsterdam?



cremo
22-02-2010, 16:50
Met heel dat druk weekend is het niet echt opgevallen dat er geen uitslagen waren van de Gi-challenge! Weet iemand meer?
Greetz

universele
22-02-2010, 18:57
Daar ben ik ook benieuwd naar ja.

cremo
22-02-2010, 23:38
Het is stil aan de overkant?

cholitzu
23-02-2010, 00:13
Zal dinsdag wel op de site staan, en hier ook.

ijsblok
23-02-2010, 14:36
en zijn er ook nog mensen met foto's??

Chriz1985NL
23-02-2010, 15:25
Er waren iig fotograven aanwezig ;)

cremo
24-02-2010, 00:05
Zijn er hier geen forum-members die geweest zijn?
Verslagen over hun eigen resultaten? Foto´s van de fotografen? Er moeten toch mensen zijn die eerste plaatsen behaald hebben of juist niets? :-) Hoe waren de blackbelts?
Ik weet dat Eduardo Nascimento (een black belt van Barbosa) meedeed! Wie heeft hem kunnen verslaan?
Echt iemand?
Greetz

JP
24-02-2010, 01:27
Was cool maar niet even druk als bij de Amsterdam Open. Wel heel wat mooie partijen gezien bij de colored belts.

Zelfs 3de plaats behaald in blauwe -88,3. Jammer genoeg zijn de ligamenten van mijn linker knie nu in zeer slechte staat na een mislukte guardjump poging van mn tegenstander.

Ik denk dat Melvin van Team Agua 3 gouden medailles gepakt heeft (2 in witte en 1 in blauwe geloof ik) Sterke dude.

Eduardo Nascimento aka Dudu was wel de topper van de dag (persoonlijke mening, no offense voor de anderen) Wat een heerser. Heeft wel 4 partijen tegen veeeeeel zwaardere tegenstaanders moeten draaien maar toch allemaal gewonnen. Techniek vs kracht en geloof mij, was het zeker indrukwekkend. Zijn andere partijen waren gelijk aan flowdrills, echt de max.

nicolas the red
24-02-2010, 09:17
yup dudu was heel mooi om bezig te zien. ik kreeg zelf eerst een tegenstander van 15 kg zwaarder en vervolgens jessie gibbs. tja... zo leren we weer eens iets bij.

RickBolten
24-02-2010, 10:26
Aangezien ik nog nergens een heel overzicht kon vinden zal ik maar de uitslagen geven van de vechters van team aqua/ kaishin

Melvin van Suijdam 1e -88,3 kg White Belts,
Melvin van Suijdam 1e Open Weight White Belts,
Melvin van Suijdam 1e -88,3 kg Blue Belts,
Jesmine Latrach 1e Open Women
Mario Witteman 2e -76 kg White Belts,
Rick Bolten 2e -88,3 kg White Belts,
Mohammed Moussafer 3e -94,3 kg White Belts,
Michel Ras 3e -94,3 kg White Belts,

Zoals je kunt zien heeft melvin flink huisgehouden op het toernooi. Verschillende malen hoorde ik mensen in het publiek dingen zeggen als "Moet hij alweer vechten?".

http://94.100.118.173/883300001-883350000/883311401-883311500/883311498_5_jA-s.jpeg
Op de foto van links naar rechts: Mohammed Moussafer, Mario Witteman, Rick Bolten, Sjoerd Homborg, Henk Heneweer, Michel Ras, Melvin van Suijdam en Jesmine Latrach

remco pardoel
24-02-2010, 10:58
Wat doet iemand met een BLAUWE band in de WITTE banden klasse?
Dit is niet echt eerlijk ... vindt je wel

MMARuud
24-02-2010, 11:23
Wat doet iemand met een BLAUWE band in de WITTE banden klasse?

Blauwe band behaald na het deelnemen aan de witte banden klasse.

Bristol
24-02-2010, 11:28
Blijkbaar was hij na de partijen in witte bandklasse toevallig precies goed genoeg voor een overgang naar blauw. :rolleyes: Als hij -70 kg was had het niet gekund, want dat was vóór de witte band open klasse.

FightingDutchman
24-02-2010, 11:42
Blauwe band behaald na het deelnemen aan de witte banden klasse.

Ik blijf dit toch een wazig verhaal vinden.... Uiteraard proficiat aan Melvin, en de andere jongens van Team Agua die blauw hebben gekregen! Het is in mijn ogen volledig terecht dat deze heren nu bij blauw meedoen maar waarom dan nog perse bij wit!?

Als er nou in de toekomst iemand van een ander team bij wit EN blauw inschrijft omdat van te voren bekend is dat hij (of zij natuurlijk) blauw gaat krijgen na de wittebanden klasse wordt dat dan ook door de organisatie geaccepteerd of mag dat dan niet? En als iemand na de wittebanden klasse blauw krijgt maar dat niet wist wordt dan nog de mogelijkheid geboden om alsnog bij blauw mee te doen? Deze actie schept voor de organisatie een onhandig en vooral onnodig precedent!

Ik vind Melvin z'n prestatie van een 1e plaats bij blauw -88,2 echt een super prestatie die zeker het vermeldn waard is, maar daaruit blijkt toch al dat hij bij wit niets meer te zoeken had. Waarom dan nog bij wit meedoen? Schrijf dan gewoon bij blauw in zou ik zeggen.

cholitzu
24-02-2010, 11:54
Wat doet iemand met een BLAUWE band in de WITTE banden klasse?
Dit is niet echt eerlijk ... vindt je wel



Er hebben geen BLAUWE banden in de WITTE banden klasse meegedaan..

JP
24-02-2010, 12:12
Er hebben geen BLAUWE banden in de WITTE banden klasse meegedaan..

ik denk dat je toch kan begrijpen wat Remco bedoelde. Voor sommige mensen klinkt het gewoon raar dat iemand gewoon in beide klassen meedoet terwijl iedereen al op voorhand wist dat hij zijn blauw al of bijna behaald had. Maar soit. Melvin blijft een topper dat hij nu in wit of blauw meedraait.

HBN
24-02-2010, 13:07
Results:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=879654#post879654

De mensen die bij wit en blauw hebben meegedaan, hebben na het vechten van de witte banden klasse hun blauw gehaald. Dit was van te voren bekend en daardoor hebben ze in 2 klasses meegedaan. Eentje is in beide klasses kampioen geworden, sommigen zijn er in de eerste ronde uitgegaan, en anderen hebben het beter bij blauw dan bij wit gedaan.

Uiteraard kan elk team zich zo opgeven, maar moet dit dan wel uitkomen met de planning van het toernooi, dat de gewichtsklasses niet door elkaar lopen en kan het zijn dat je dan in sommige gevallen geen rust hebt.

Vanwege andere toernooien in Belgie, Frankrijk en Heat FC was er een wat lagere opkomst. Hierdoor zijn nog een aantal gaten in de brackets gevuld, waardoor deelnemers die uit landen als Servie, Polen en Roemenie kwamen toch nog een aantal partijen geboden kon worden.

Bij de Dutch Open zijn er ook banden op het podium ontvangen, waarna er in de hogere klasse werd meegedaan, en binnen het BJJ gebeurd het heel vaak dat men naar een toernooi toewerkt om daarna op podium/na je klasse, je band te ontvangen.
Op het vorige EK heeft nog een deelnemer op het podium van wit zijn blauw gehaald, om vervolgens met blauwe band bij de landencompetitie te vechten.

Op naar de White Belts Only (11 april poulesysteem), waar zoals de titel het al aangeeft alleen witte banden mogen meedoen...dus geen verwarring ;)

remco pardoel
24-02-2010, 15:20
Het ziet er idd uit als een nieuwe blauwe band
Het zal allemaal wel

FightingDutchman
24-02-2010, 15:40
Results:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=879654#post879654

De mensen die bij wit en blauw hebben meegedaan, hebben na het vechten van de witte banden klasse hun blauw gehaald. Dit was van te voren bekend en daardoor hebben ze in 2 klasses meegedaan. Eentje is in beide klasses kampioen geworden, sommigen zijn er in de eerste ronde uitgegaan, en anderen hebben het beter bij blauw dan bij wit gedaan.

Uiteraard kan elk team zich zo opgeven, maar moet dit dan wel uitkomen met de planning van het toernooi, dat de gewichtsklasses niet door elkaar lopen en kan het zijn dat je dan in sommige gevallen geen rust hebt.

Vanwege andere toernooien in Belgie, Frankrijk en Heat FC was er een wat lagere opkomst. Hierdoor zijn nog een aantal gaten in de brackets gevuld, waardoor deelnemers die uit landen als Servie, Polen en Roemenie kwamen toch nog een aantal partijen geboden kon worden.

Bij de Dutch Open zijn er ook banden op het podium ontvangen, waarna er in de hogere klasse werd meegedaan, en binnen het BJJ gebeurd het heel vaak dat men naar een toernooi toewerkt om daarna op podium/na je klasse, je band te ontvangen.
Op het vorige EK heeft nog een deelnemer op het podium van wit zijn blauw gehaald, om vervolgens met blauwe band bij de landencompetitie te vechten.

Op naar de White Belts Only (11 april poulesysteem), waar zoals de titel het al aangeeft alleen witte banden mogen meedoen...dus geen verwarring ;)

Duidelijk! Alle lof voor de mannen die blauw hebben gekregen en die het ook nog eens goed deden in de blue belt klasse. Mijn enige vraagteken was of dit voor andere teams ook mogelijk was of dat dit een eenmalig iets is waardoor wat verwarring zou ontstaan. Dus goed om te horen dat ook andere teams dit kunnen doen.

Op naar het volgende HBN toernooi!

YoMarK
24-02-2010, 15:59
Melvin van Suijdam ben ik bij de Amsterdam Open ook in de eerste ronde tegengekomen, was snel afgelopen.
Hij heeft toen zowel in de -88 als de open klasse iedereen van de mat geveegd trouwens. Zelfde verhaal op de dutch open(zowel Open als -88) tijdje later. Het lijkt me dat dan al wel duidelijk is dat je te goed bent voor wit.

Wat mij betreft is die promotie dus wel ietwat te laat...op deze manier verpest je het een beetje voor de mensen die wel netjes op hun niveau in hun eigen klasse aan het knokken zijn.

Zanshin
24-02-2010, 16:48
Hey jongens,

Hoe zit het dan met de elite klasse, ik vecht als paarsebander ook tegen bruine en zwarte banden. Mij hoor je ook niet klagen en vindt het alleen maar een uitdaging om daar tegen te vechten. Het gaat niet alleen om de medailles (tuurlijk altijd wel goed voor het ego), maar ook om de ervaring om tegen betere tegenstanders te vechten zodat je je eigen spel steeds beter leert ontwikkelen.

Grtz.

FightingDutchman
24-02-2010, 18:05
Hey jongens,

Hoe zit het dan met de elite klasse, ik vecht als paarsebander ook tegen bruine en zwarte banden. Mij hoor je ook niet klagen en vindt het alleen maar een uitdaging om daar tegen te vechten. Het gaat niet alleen om de medailles (tuurlijk altijd wel goed voor het ego), maar ook om de ervaring om tegen betere tegenstanders te vechten zodat je je eigen spel steeds beter leert ontwikkelen.

Grtz.

Mee eens dat het om ervaring gaat maar de banden zijn er natuurlijk niet voor niets. De vergelijking met de Elite gaat mijns inziens niet helmeaal op want bij de elite is het gewoon bittere noodzaak dat ze samen vechten omdat er niet genoeg paarse en hogere banders zijn om apparte klasses te vormen.

Je moet natuurlijk gewoon knokken als witte bander en je hebt altijd de kans dat je tegen iemand moet die al bijna blauw is. En uiteindelijk hebben er geen gekleurde banders bij wit meegedaan.

remco pardoel
24-02-2010, 20:14
En vorig jaar was een jongen vooraf al ingeschreven bij blauw
Hoe verklaar je dat dan?

Het staat gewoon heel raar
In de witte banden klasse winnen en dan in de blauwe banden klasse ook gewoon op het podium terecht komen.
Houdt m dan uit een van de twee klassen

je kan dan beter blauwe banden mee laten doen in de paarse en hoger
Iemand die het niveau van een blauwe band heeft heeft niks in een te lage klasse te zoeken tenzij je de team prijs wilt hebben

remco pardoel
24-02-2010, 20:15
Voor de rest is het een mooi toernooi waar anderen een voorbeeld qua strakke organisatie kunnen en mogen nemen.

BJJrajawali
24-02-2010, 20:21
En vorig jaar was een jongen vooraf al ingeschreven bij blauw
Hoe verklaar je dat dan?

Het staat gewoon heel raar
In de witte banden klasse winnen en dan in de blauwe banden klasse ook gewoon op het podium terecht komen.
Houdt m dan uit een van de twee klassen

je kan dan beter blauwe banden mee laten doen in de paarse en hoger
Iemand die het niveau van een blauwe band heeft heeft niks in een te lage klasse te zoeken tenzij je de team prijs wilt hebben


Oesh

cholitzu
24-02-2010, 23:00
Iemand die het niveau van een blauwe band heeft heeft niks in een te lage klasse te zoeken tenzij je de team prijs wilt hebben


Qua nivo ligt het natuurlijk een beetje moeilijk, de ene school heeft strengere eisen dan de andere.

Vb. Een top worstelaar of judoka, die voor het eerst een bjj les volgt, zal waarschijnlijk van elke witte en blauwe band winnen.

Moet hij dan gelijk blauw of paars krijgen?

Iemand kan wel winnen op een tournooi of meerdere, maar dat wil niet zeggen dat hij meteen aan de eisen voldoet om een andere kleur band te krijgen. Alle BJJ scholen hebben toch eisen waaraan voldaan moet worden om een andere kleur band te behalen?

Bij het ene team zullen die ook hoger liggen dan bij het andere team.


Team agua heeft gewonnen met een punten verschil van 100. Als we daar de 12 punten afhalen, die de blauwe banden hebben behaald komen we op een puntenverschil van 88. Die team prijs had team agua zowiezo wel gehad dus.

Zanshin
25-02-2010, 14:43
Bij de Abu Dhabi trails worden de witte en blauwe banden in de open klasse ook bij elkaar gevoegd en ik weet mij te herinneren dat dit ook gebeurde bij een short circuit toernooi.
Ik snap dat het niet altijd leuk is voor een beginnende vechter, je betaald een bepaald bedrag om mee te doen en ligt er dan misschien heel snel uit het toernooi. Daarbij komt ook nog dat je misschien van ver moet komen. Misschien een idee om een poule-systeem te hanteren op de kleinere toernooien of met een herkasingsronde.
Maar nogmaals in de elite klasse worden vaak ook alle banden (paars en hoger,noodzaak of niet)bij elkaar gevoegd, ik betaal ook dat inschrijfgeld. Ik stond afgelopen zondag ook meteen tegen een zwarte banden, ik vond het alleen maar top, hoe betere de tegenstander hoe meer je ervan leert, ongeacht winst of verlies.

Briant
25-02-2010, 15:41
Komen er trouwens nog fotos? Ben benieuwd.

Budokan
04-03-2010, 23:14
Gewoon het toernooi starten met de blauwe banden en daarna pas starten met de witte banden. Dan kun je nooit in meerdere categorieen deelnemen. Of je bent blauwof je bent wit maar niet toevallig net tussen 2 categorieen promoveren. Als al bekend is dat je blauw gaat krijgen op de dag van het toernooi, doe dan niet aan competitievervalsing. Of is het enkel een truc van Team Agua om als club de meeste prijzen te pakken? Zeker, andere teams kunnen dit ook vast doen maar doen dit blijkbaar bewust niet

cholitzu
05-03-2010, 00:37
Gewoon het toernooi starten met de blauwe banden en daarna pas starten met de witte banden. Dan kun je nooit in meerdere categorieen deelnemen. Of je bent blauwof je bent wit maar niet toevallig net tussen 2 categorieen promoveren. Als al bekend is dat je blauw gaat krijgen op de dag van het toernooi, doe dan niet aan competitievervalsing. Of is het enkel een truc van Team Agua om als club de meeste prijzen te pakken? Zeker, andere teams kunnen dit ook vast doen maar doen dit blijkbaar bewust niet


Goeie 7e post Budokan. :fp:

heb je de voorgaande post en uitleg niet gelezen of wil je het niet begrijpen?


Team agua heeft gewonnen met een punten verschil van 100. Als we daar de 12 punten afhalen, die deze blauwe banden hebben behaald komen we op een puntenverschil van 88. Die team prijs had team agua zowiezo wel gehad dus.

Conclusie; die competitie vervalsing waar je het over hebt raakt wal nog schip, hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor "de truc".


Daarnaast is Team Agua niet alleen op dit tournooi beste team geworden, DUTCH Open 2009 was Team agua ook beste team. Misschien kan je mij uitleggen wat voor truc ze daar hebben toegepast, naast de keiharde training en toewijding van deze deelnemers.


Er wordt in een andere post uitgelegd door de organisatie dat het niets nieuws is in de bjj wereld, en dat het in brazilie gebeurd, en ook nog op de laatste 2009 European Brazilian Jiu-jitsu Championships en Dutch Open. Ik zal je de moeite besparen om te scrollen:

De mensen die bij wit en blauw hebben meegedaan, hebben na het vechten van de witte banden klasse hun blauw gehaald. Dit was van te voren bekend en daardoor hebben ze in 2 klasses meegedaan. Eentje is in beide klasses kampioen geworden, sommigen zijn er in de eerste ronde uitgegaan, en anderen hebben het beter bij blauw dan bij wit gedaan.

Uiteraard kan elk team zich zo opgeven, maar moet dit dan wel uitkomen met de planning van het toernooi, dat de gewichtsklasses niet door elkaar lopen en kan het zijn dat je dan in sommige gevallen geen rust hebt.

Vanwege andere toernooien in Belgie, Frankrijk en Heat FC was er een wat lagere opkomst. Hierdoor zijn nog een aantal gaten in de brackets gevuld, waardoor deelnemers die uit landen als Servie, Polen en Roemenie kwamen toch nog een aantal partijen geboden kon worden.

Bij de Dutch Open zijn er ook banden op het podium ontvangen, waarna er in de hogere klasse werd meegedaan, en binnen het BJJ gebeurd het heel vaak dat men naar een toernooi toewerkt om daarna op podium/na je klasse, je band te ontvangen.
Op het vorige EK heeft nog een deelnemer op het podium van wit zijn blauw gehaald, om vervolgens met blauwe band bij de landencompetitie te vechten.

Op naar de White Belts Only (11 april poulesysteem), waar zoals de titel het al aangeeft alleen witte banden mogen meedoen...dus geen verwarring ;)


Vermoed dat je frustratie voorkomt uit het feit dat je recent nog meegedaan hebt aan een tournooi, en daar verloren hebt van een Team Agua member, correct me if I am wrong.:whistling:

Misschien dat je eerst eens moet gaan leren hoe je deze mooie sport schrijft en dan eens gaan kijken of je er wel op je plek bent want jij bent toch die judoka die BBJ is gaan doen?:blush:

Now go train Jiu Jitsu.....

FightingDutchman
05-03-2010, 08:50
Goeie 7e post Budokan. :fp:

heb je de voorgaande post en uitleg niet gelezen of wil je het niet begrijpen?

Conclusie; die competitie vervalsing waar je het over hebt raakt wal nog schip, hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor "de truc".


Daarnaast is Team Agua niet alleen op dit tournooi beste team geworden, DUTCH Open 2009 was Team agua ook beste team. Misschien kan je mij uitleggen wat voor truc ze daar hebben toegepast, naast de keiharde training en toewijding van deze deelnemers.


Er wordt in een andere post uitgelegd door de organisatie dat het niets nieuws is in de bjj wereld, en dat het in brazilie gebeurd, en ook nog op de laatste 2009 European Brazilian Jiu-jitsu Championships en Dutch Open. Ik zal je de moeite besparen om te scrollen:


Vermoed dat je frustratie voorkomt uit het feit dat je recent nog meegedaan hebt aan een tournooi, en daar verloren hebt van een Team Agua member, correct me if I am wrong.:whistling:

Misschien dat je eerst eens moet gaan leren hoe je deze mooie sport schrijft en dan eens gaan kijken of je er wel op je plek bent want jij bent toch die judoka die BBJ is gaan doen?:blush:

Now go train Jiu Jitsu.....

Even ter correctie, Budokan rept niet over de team prijs. Hij geeft aan dat het gaat om de MEESTE prijzen en niet om de teamprijs ;). De meeste prijzen wordt dus inderdaad beinvloed door het meedoen in blauw en wit dus in dit geval raakt jou argument (het aftrekken van de twaalf punten) kant noch wal (de correcte uitspraak voor wal noch schip ;)).

Echter ik ben het verder helemaal met Cholitzu eens. Het komt inderadaad vaker voor (bijvoorbeeld op het EK zoals al werd aangegeven) en wat dat betreft moet er naar mijn mening ook niet zo'n probleem van worden gemaakt. Team Agua / de organisatie van het toernooi heeft al aagengeven dat het vanaf heden ook voor andere teams mogelijk is om zich op deze manier in te schrijven dus van competitie vervalsing is absoluut geen sprake. Immers, alle deelnemers hebben de mogelijkheid hetzeflde te doen. Of in de woorden van Budokan dezelfde 'truc' uit te halen.

En het belangrijkste blijft inderdaad gewoon lekker BJJ trainen!

Budokan
05-03-2010, 09:19
is het niet raar dat het 'vanaf heden ook voor andere teams mogelijk is om zich op deze manier in te schrijven'? Eerder dus niet behalve voor Agua? Ik denk dat iemand zoals Remco Pardoel echt wel weet wat de gebruiken zijn op de diverse toernooien voor wat betreft banden uitdelen. Blijkbaar is dit ook voor hem nogal vreemd en stelt hij er ook vragen over. Er was geen enkele andere school die banden uitdeelt toch? Het is dan toch niet zo vreemd dat hier vragen over worden gesteld?

FightingDutchman
05-03-2010, 09:33
is het niet raar dat het 'vanaf heden ook voor andere teams mogelijk is om zich op deze manier in te schrijven'? Eerder dus niet behalve voor Agua? Ik denk dat iemand zoals Remco Pardoel echt wel weet wat de gebruiken zijn op de diverse toernooien voor wat betreft banden uitdelen. Blijkbaar is dit ook voor hem nogal vreemd en stelt hij er ook vragen over. Er was geen enkele andere school die banden uitdeelt toch? Het is dan toch niet zo vreemd dat hier vragen over worden gesteld?

Dat er tot op heden geen school is geweest die dit gedaan heeft wil niet zeggen dat het per definitie niet mocht of dat alleen Team Agua het mocht doen. Het kan ook zijn dat er geen school is geweest die dit gevraagd heeft. Nu weet dus iedereen dat het toegestaan is en kan iedere school hier naar gelieve gebruik van maken.

Zoals al eerder aangegeven is het wel redelijk gebruikelijk dat er banden worden uitgedeeld. Als je Remco z'n post leest zie je dat hij letterlijk schrijft dat het raar staat dat iemand bij wit meedoet en dan vervolgens bij blauw prijzen pakt. Wat dit betreft heeft hij mijns inziens wel een punt. Als iemand meteen prijzen pakt bij blauw kan het zijn dat hij dus al eerder klaar was voor de overstap naar blauw. Dat heeft verder echter niets te maken met het feit dat de graduatie niet op een toernooi tussen twee klasses in plaats zou kunnen vinden, alleen met het feit dat het eerder plaats had kunnen vinden.

ijsblok
05-03-2010, 12:22
ik begrijp uberhaupt niet wat iedereen ligt te piepen. Bij andere sporten zoals judo en worstelen wordt er uberhaupt niet gekeken naar niveau, maar alleen ingedeeld op gewicht. Ik zou het zelf gaaf vinden als iemand een NK BJJ organiseert, waarbij er enkel wordt ingedeeld op gewicht. Dan maakt iemands achtergrond uit andere sporten meteen ook niet meer uit en zien we wie nou echt de beste bjj-ers van NL zijn.

HBN
05-03-2010, 13:04
De foto's staan ook op Facebook bij Holland BJJ.

Je kunt jezelf en je vrienden taggen bij de foto's op het profiel van Holland BJJ.

FightingDutchman
05-03-2010, 13:42
ik begrijp uberhaupt niet wat iedereen ligt te piepen. Bij andere sporten zoals judo en worstelen wordt er uberhaupt niet gekeken naar niveau, maar alleen ingedeeld op gewicht. Ik zou het zelf gaaf vinden als iemand een NK BJJ organiseert, waarbij er enkel wordt ingedeeld op gewicht. Dan maakt iemands achtergrond uit andere sporten meteen ook niet meer uit en zien we wie nou echt de beste bjj-ers van NL zijn.

Lijkt me ook wel leuk! Maar de band kleur is er natuurlijk niet voor niets dus ik ga er van uit dat de hogere banders in dit concept zullen bewijzen de beste te zijn...