PDA

View Full Version : - TRAINER TALKS NICK DIAZ'S MARIJUANA USE



cholitzu
23-02-2010, 20:46
- TRAINER TALKS NICK DIAZ'S MARIJUANA USE
Friday, February 19, 2010 - by Jeff Cain - MMAWeekly.com

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/10789-NickDiazFrankShamrockSF0409_7861_crop.jpg
Nick Diaz’s trainer, Cesar Gracie, recently spoke candidly to MMAWeekly.com content partner TapouT Radio about his student’s use of marijuana and Diaz’s win over Takanori Gomi being taken away after a positive test.

“People who don’t like Nick Diaz, that doesn’t make sense to me because here’s a guy who has never put a syringe in his (expletive) in his life. He’s a clean fighter. That’s the way it is,” said Gracie.

“He wants to smoke a little weed every once in a while. Who am I to say what a grown man can do? That’s my take on it.”

Gracie was careful to point out that he’s not endorsing marijuana use for anyone.

“I’m not advocating anyone (use marijuana). That’s a personal choice, like I wouldn’t advocate if you wanted to drink a beer or not,” he said. “I think it’s the exact same thing.”

There’s been a lot made of Diaz’s marijuana use because the athlete doesn’t hide it and has officially failed one drug test following a win over Takanori Gomi. That win was later overturned and ruled a no contest by the Nevada State Athletic Commission, making history as the first MMA win to be overturned due to a fighter failing a drug test in that state.

“He’s got a legal license in California for it, a doctor’s prescription for his ADHD, so it’s not illegal for where he’s at here,” Gracie explained.

It is, however, a violation of state regulations regarding licensing of mixed martial artists in Nevada and California, which is a separate issue from Diaz's legal rights regarding his prescription for the treatment of ADHD.

“Obviously it’s not a performance enhancing drug, so therefore trying to take the guy’s win away – all of these guys testing positive for steroids, and we’ll focus on Nick’s weed thing forever. Let’s talk about that forever. Oh, we did steroids, that’s fine. Let’s not talk about that. You did some cocaine or something,” continued the trainer. “People have this fetish for the weed thing or something.”

Gracie spoke at length about Diaz’s win over Gomi being overturned, and thinks there’s more to the situation than meets the eye.

“It doesn’t give you an advantage. I was there for the Gomi fight and Nick was not stoned for the Gomi fight. That would have made him too slow. You can’t be completely stoned and wanting to hang out on the couch or something,” stated Gracie.

“Obviously he wasn’t stoned for Gomi, but Nevada State with that idiot over there. I can’t remember his name. The little moron guy that was only an athletic commissioner guy because his daddy owned the hotel. He was pathetic and he wanted to make an example of Nick because, who knows?

“There are theories. Nick wasn’t in the UFC. The day Nick’s not in the UFC he’s testing positive. That was kind of a weird thing because he always smoked the night before (UFC fights). Then all of a sudden he’s in Pride and he’s testing positive. Oh we’re going to take your win away,” alleged Gracie.

“Pride actually paid him a win bonus after he tested positive. They said, ‘nah, this is just a bunch of Nevada (expletive), and he won that fight.’ He got the win bonus and he went on from there.”

After testing positive two years ago, Diaz has vowed to not fail another drug screening and hasn’t, but continues to actively participate in the use of medical marijuana.

“These days he takes ten days off and does herbal cleansers or whatever. He said, ‘hey, I’m not going to test positive again,’ and he hasn’t since. He quits smoking before his fights now. He got tested in Florida and it came up clean.”

Kemal
23-02-2010, 21:51
Maar als trainer weet je toch dat er testen plaats vinden..dan moet z'on jongen gewoon niet gebruiken..
He quits smoking before his fights now. He got tested in Florida and it came up clean.”
en zo moet het ook..

The boy
24-02-2010, 09:29
Maar als trainer weet je toch dat er testen plaats vinden..dan moet z'on jongen gewoon niet gebruiken..
He quits smoking before his fights now. He got tested in Florida and it came up clean.”
en zo moet het ook..

Waarom?
Net of softdrugs invloed hebben op iemands prestaties.
Het is juist andersom!
Sommige mensen, waaronder nick diaz, hebben het nodig voor medische redenen.
Beetje onlogisch om hem daarvoor de overwinning te ondernemen.

Mensen die nog nooit een joint gerookt hebben, moeten niet oordelen dat het een doping middel is, want dat is het dus echt niet..

Omar.
24-02-2010, 09:43
Je zou inderdaad denken dat zijn prestaties erop achteruit zouden gaan.
Jammer dat het word geasocieerd met doping en dat ze een win terugdraaien in een no contest.

micha
24-02-2010, 10:08
zonde. wat een gezeik zeg

remco pardoel
24-02-2010, 10:59
Only in America hahahahahha

sportfan
24-02-2010, 11:38
Ik vind het kortzichtig te stellen dat marihuana de sportprestaties niet zou kunnen verbeteren; het staat ook niet voor niets op de dopinglijsten vermeld dus ze (het team) hadden dit kunnen weten.

Vergeet niet dat je rustiger wordt van een Marihuana en dat je sportprestaties wel degelijk POSITIEF kan beinvloeden aangezien bijvoorbeeld de zenuwen of stress afneemt voor de wedstrijd (beta blokker achtige werking).

Fysieke prestaties hoeven niet persé af te nemen na gebrui van marihuana aangezien het een psycho-actieve werking heeft.

De reden dat deze vechter deze middelen gebruikt en daar wel/niet een medisch attest voor heeft zegt mij niets.

Lance Armstrong heeft ook een medisch attest welke meer pagina's beslaat dan een gemiddeld telefoonboek...

Koike88
24-02-2010, 12:03
Vergeet niet dat je rustiger wordt van een Marihuana en dat je sportprestaties wel degelijk POSITIEF kan beinvloeden aangezien bijvoorbeeld de zenuwen of stress afneemt voor de wedstrijd (beta blokker achtige werking).

Fysieke prestaties hoeven niet persé af te nemen na gebrui van marihuana aangezien het een psycho-actieve werking heeft.


Dit zou waar zijn als hij een jointje had gerookt net voor de wedstrijd. Dat lijkt me sterk.

Mule-Kick
24-02-2010, 12:24
Jammer dat toen die overwinning op Gomi is teruggedraaid want dat was toch een van de highlights van zn carriere tot nu toe. Maar goed hij heeft van zn fouten geleerd en heeft nu blijkbaar een systeem gevonden waardoor door de testen komt door op tijd voor de wedstrijd te stoppen.

sportfan
24-02-2010, 12:25
Dit zou waar zijn als hij een jointje had gerookt net voor de wedstrijd. Dat lijkt me sterk.

En daarbij ik ben er niet bij geweest wanneer hij/wel niet zijn laatste joint voor deze wedstrijd gerookt zou hebben (en jij denk ik ook niet?) maar dat is de discussie niet denk ik. Sporters weten dat ze dit niet mogen gebruiken en dat de halfwaardetijd van Marihuana en andere cannabinoïden erg lang is. Zelfs langer dan die van anabole steroiden e.d.

Zie voor meer info: http://www.dopingautoriteit.nl/nieuws/algemeen/935

Peter0711
24-02-2010, 12:50
Of het inderdaad nou een positieve of negatieve invloed heeft tijdens de sport,het is illigaal,dus ik kan wel begrijpen dat ze er een stokje voor steken,om het zomaar te zeggen!

Harrie Nak
24-02-2010, 12:57
http://assets.sbnation.com/assets/297412/nick-diaz-weed.jpg

Peter0711
24-02-2010, 12:57
http://assets.sbnation.com/assets/297412/nick-diaz-weed.jpg

Hahahah...Hij is goed!!

Sendur
24-02-2010, 13:22
Waarom?
Net of softdrugs invloed hebben op iemands prestaties.
Het is juist andersom!
Sommige mensen, waaronder nick diaz, hebben het nodig voor medische redenen.
Beetje onlogisch om hem daarvoor de overwinning te ondernemen.

Mensen die nog nooit een joint gerookt hebben, moeten niet oordelen dat het een doping middel is, want dat is het dus echt niet..

x2:thup:

ARMENIA
24-02-2010, 13:35
Een joint beinvloed de je resultaten in positieve zin? Wie zelf ooit stoned is geweest weet dat dat onmogelijk is.

misschien heb je wel minder last van zenuwen en stres, maar waar is je concentratievermogen gebleven? je reflexen gaan achteruit, de honger om te winnen wordt minder, je bent meestal lam. wiet is een goed middel om te relaxen, gewoon laid back. maar geen drug om mee een wedstrijd te vechten...

Tuplad
24-02-2010, 13:45
Een joint beinvloed de je resultaten in positieve zin? Wie zelf ooit stoned is geweest weet dat dat onmogelijk is.

misschien heb je wel minder last van zenuwen en stres, maar waar is je concentratievermogen gebleven? je reflexen gaan achteruit, de honger om te winnen wordt minder, je bent meestal lam. wiet is een goed middel om te relaxen, gewoon laid back. maar geen drug om mee een wedstrijd te vechten...

Inderdaad.

gek
24-02-2010, 14:56
Marihuana verlaagt de testosteronspiegel dus het lijkt me juist ongunstig voor een wedstrijd of de voorbereiding er naar toe.

Zelf jaren in een coffeeshop gewerkt en zelden een ruzie of dergelijks meegemaakt.
Het onderdrukt je aggressie zeker. Soms stonden lui helemaal opgefokt aan de balie maar na een paar teugjes waren ze weer zo mak als lammetjes.

Daarnaast blijft THC erg lang in je bloed te traceren, zeker een dag of 30 als je regelmatig hebt gerookt.

beetje lullig om daar een titel voor af te pakken m.i.

USH

superfreak
24-02-2010, 15:02
Marihuana verlaagt de testosteronspiegel dus het lijkt me juist ongunstig voor een wedstrijd of de voorbereiding er naar toe.

Zelf jaren in een coffeeshop gewerkt en zelden een ruzie of dergelijks meegemaakt.
Het onderdrukt je aggressie zeker. Soms stonden lui helemaal opgefokt aan de balie maar na een paar teugjes waren ze weer zo mak als lammetjes.

Daarnaast blijft THC erg lang in je bloed te traceren, zeker een dag of 30 als je regelmatig hebt gerookt.

beetje lullig om daar een titel voor af te pakken m.i.

USH

Inderdaad. kan me zelfs herinneren ooit ergens gelezen te hebben dat THC de zuurstof toevoer naar je hersenen vermindert. Nou laat mijn tegenstander dan maar roken. Mogenlijk minder zenuwen maar een halve chocke is dan genoeg om je te laten slapen.

makavelli
24-02-2010, 16:47
Ik vind het kortzichtig te stellen dat marihuana de sportprestaties niet zou kunnen verbeteren; het staat ook niet voor niets op de dopinglijsten vermeld dus ze (het team) hadden dit kunnen weten.

Vergeet niet dat je rustiger wordt van een Marihuana en dat je sportprestaties wel degelijk POSITIEF kan beinvloeden aangezien bijvoorbeeld de zenuwen of stress afneemt voor de wedstrijd (beta blokker achtige werking).

Fysieke prestaties hoeven niet persé af te nemen na gebrui van marihuana aangezien het een psycho-actieve werking heeft.

De reden dat deze vechter deze middelen gebruikt en daar wel/niet een medisch attest voor heeft zegt mij niets.

Lance Armstrong heeft ook een medisch attest welke meer pagina's beslaat dan een gemiddeld telefoonboek...

LOL ja je gaat echt beter vecht van wiet.... hij gebruikt het medicinaal voor zijn ADHD dus echt belachelijk dat ze daar moeilijk over doen..
Ritalin (kinder speed) is veel slechter dan marihuana dus ik kan kan goed begrijpen dat Diaz hier voor kiest!

The boy
24-02-2010, 18:05
Blsze da shit till you drop :pimp:

ICON
24-02-2010, 18:20
Een joint beinvloed de je resultaten in positieve zin? Wie zelf ooit stoned is geweest weet dat dat onmogelijk is.

de honger om te winnen wordt minder, .


de honger daarentegen wordt dan weer wel groter :pimp:

The boy
24-02-2010, 18:35
de honger daarentegen wordt dan weer wel groter :pimp:

En indirect ook meteen weer je gewichtstoename door de vreetkick.
Lijkt me ook niet echt bevorderend voor een wedstrijd

gek
24-02-2010, 19:18
Ik merk ook dat ik in een 'blowperiode' vaker last heb van kleine pijntjes enzo tijdens het trainen, alles lijkt wel wat gevoeliger. kan natuurlijk ook zijn dat ik me dat verbeeld....

The boy
24-02-2010, 22:56
Ik merk ook dat ik in een 'blowperiode' vaker last heb van kleine pijntjes enzo tijdens het trainen, alles lijkt wel wat gevoeliger. kan natuurlijk ook zijn dat ik me dat verbeeld....

dan blow je teveel :D

sportfan
24-02-2010, 23:44
LOL ja je gaat echt beter vecht van wiet.... hij gebruikt het medicinaal voor zijn ADHD dus echt belachelijk dat ze daar moeilijk over doen..
Ritalin (kinder speed) is veel slechter dan marihuana dus ik kan kan goed begrijpen dat Diaz hier voor kiest!

Ik ben blij dat er mensen zijn die slimmer zijn dan ik. Ik heb Diaz nu twee keer live zien vechten en dus zich zien presenteren bij wegingen en persconferenties; ik vond het geen jongen met een ADHD achtige afwijking maar misschien was hij toen ook (1 dag voor de wedstrijd) stoned. Ik de beste man echter niet privé en heb geen inzage in zijn medisch dossier. Ik heb weer veel geleerd van deze discussie en snap dus ook niet waarom in godsnaam marihuana op de dopinglijsten (internationaal en nationaal) staat. Zullen we het de sportmedici dan maar gaan vertellen dan hoe het echt zit?

O ja... x3!!!! War Diaz!!

sportfan
24-02-2010, 23:58
LOL ja je gaat echt beter vecht van wiet.... hij gebruikt het medicinaal voor zijn ADHD dus echt belachelijk dat ze daar moeilijk over doen..
Ritalin (kinder speed) is veel slechter dan marihuana dus ik kan kan goed begrijpen dat Diaz hier voor kiest!

Ik meen begrepen te hebben dat Mayhem Miller een Ritalin gebruikt om zijn psyche te stabiliseren en daar een medisch attest voor heeft.

War Mayhem Miller!

Surrender
25-02-2010, 00:20
Diaz zijn recept is eenvoudig. Some as much weed during training days, then cut the smoking for 10 days, get damn agressive and kick some ass!!

Hell heay, laat ze maar testen, score zal toch under de minimum uitkomen.

Long live the Diaz brothers!!!!!!!

Oh yeah, and F#ck steroids. Die was voor Sport Fan bedoeld, want volgens mij is hij een beetje pro needle in da @ss. Lol

sportfan
25-02-2010, 10:29
Diaz zijn recept is eenvoudig. Some as much weed during training days, then cut the smoking for 10 days, get damn agressive and kick some ass!!

Hell heay, laat ze maar testen, score zal toch under de minimum uitkomen.

Long live the Diaz brothers!!!!!!!

Oh yeah, and F#ck steroids. Die was voor Sport Fan bedoeld, want volgens mij is hij een beetje pro needle in da @ss. Lol

Waarop baseer je dat ik pro steroids zou zijn? Ik kan me niet herinneren dat ik hier mijn mening over gegeven heb maar uiteraard is dit altijd een leuke discussie waard. Sterker nog ik ben volgens mij de enige in dit topic dat zelfs marihuana in de sport veroordeel indien ingezet als beta blokker.

Long live the Diaz Brothers? Weet je nog wat Scarface hierover zei?

Surrender
25-02-2010, 12:43
Long live the Diaz Brothers? Weet je nog wat Scarface hierover zei?[/quote]


Lol. Whahahahahahaah. Das wel een goeie ouwe :lol: