PDA

View Full Version : beginneling zoekt goede school



jiep
24-02-2010, 18:11
jo,
Ik ben 17jaar en bijna 2meter, niet gespierd, totaal geen ecto, ben niet echt lenig, heb wel een redelijke conditie en fitness ook. Heb een achtergrond van een aantal wing-chung kungfu trainingen en een half jaar shaolin kung fu (wat opzich weinig met echt vechten te maken heeft, maar de trainingen zijn wel chil)

ik wil graag aan mma beginnen, maar ik vroeg me af of jullie me wat tipjes kunnen geven bij het vinden van een goede school. Sommige gebruiken bijvoorbeeld bjj als basis en andere weer wat anders. Wat is goed / handig / het best voor mij / wat zijn de grote verschillen?
ook was er bij een school waar ze bjj als basis gebruiken een leraar met een blauwe band in bjj. Geen zwarte dus, ik weet niet wat daarvoor nodig is en hoe goed ook een blauwe band is, maar is dit een probleem?
Maar de vraag is dus een beetje: kennen jullie een aantal goede scholen rondom Delft (Rotterdam / Leiden / Denhaag / Delft , kan allemaal opzich wel). En waar moet ik op letten bij het vinden van een goede school?

tnx alvast

ijsblok
24-02-2010, 18:27
gewoon een keer meetrainen en kijken of het wat voor je is.
TEAM AGUA BRAZILIAN JIU JITSU AND GRAPPLING TEAM (http://www.teamagua.com) zit bij jou in de regio, is bjj based met grappling en mma

mdk
24-02-2010, 18:29
gewoon een keer meetrainen en kijken of het wat voor je is.
TEAM AGUA BRAZILIAN JIU JITSU AND GRAPPLING TEAM (http://www.teamagua.com) zit bij jou in de regio, is bjj based met grappling en mma

x2!

jiep
24-02-2010, 18:38
hm, alleen focust team agua op bjj met Gi, dat is niet echt waar ik naar opzoek ben.
ze doen ook wel zonder Gi, maar eigenlijk wil ik gewoon helemaal zonder.
toch bedankt, moremore

ijsblok
24-02-2010, 18:58
rotterdam: TEAM FURIOUS | Intro (http://www.teamfurious.nl) gaat begin maart open

superfreak
24-02-2010, 18:59
Is TEAM FURIOUS nog niet open...

Die zouden toch al eind vorig jaar ergens open gaan.

Wie gaan daar de trainers zijn? Is hier al meer over bekend?

ICON
24-02-2010, 19:03
hm, alleen focust team agua op bjj met Gi, dat is niet echt waar ik naar opzoek ben.
ze doen ook wel zonder Gi, maar eigenlijk wil ik gewoon helemaal zonder.
toch bedankt, moremore


t enige probleem is dat bjj altijd met gi is....

thrillseekah
24-02-2010, 19:09
wat is er mis met gi?

jiep
24-02-2010, 19:12
@thrillseekah dat er in een echt mma gevecht geen gi is.
@ICON, er zijn ook mma scholen die de technieken van bjj gebruiken die mogelijk zijn zonder gi.

maar als je alleen bjj zou willen trainen zal het vrijwel altijd met gi zijn ja, maar ik wil mma doen, geen bjj.

tnx voor alle reply's btw

ICON
24-02-2010, 19:15
@thrillseekah dat er in een echt mma gevecht geen gi is.
@ICON, er zijn ook mma scholen die de technieken van bjj gebruiken die mogelijk zijn zonder gi.

maar als je alleen bjj zou willen trainen zal het vrijwel altijd met gi zijn ja, maar ik wil mma doen, geen bjj.

tnx voor alle reply's btw

dan is t alleen geen bjj maar grappling.....

je leert mijn inziens het beste door (ook) met gi te trainen. ik vind grappling ook leuker vooral in de zomer als je dat warme pak weer aan moet maar voor je basis is met gi trainen het beste

je kan ook een school kiezen waarbij ze en bjj en mma en kickboxtrainingen geven, ik weet alleen niet wat er bij je in de buurt allemaal zit

jiep
24-02-2010, 19:21
die team furious lijkt me wel goed, ik zal ze binnenkort een mailtje sturen en daar maar is even een training mee gaan doen.
is 1,5uur trainen niet wat kort trouwens? de wing chun lessen van mij waren altijd 3uur, (wat opzich wel vrij lang is, maar dan kan je wel gewoon een goede warming up, een flinke tijd sparren, en daarna nog zat tijd over hebben voor wat technieken) en shaolin lessen waren altijd 1,5uur, wat wel vrij kort was ook. je doet even warming up en rekken en strekken, is er alweer bijna 45min voorbij.

ICON
24-02-2010, 19:23
ik zie graag je reactie na je eerste les ;)

K-man
24-02-2010, 19:37
Eerst leren met de Gi, dan pas zonder Gi, anders leer je alleen maar duwen trekken en wild gedoe. Zeker ook omdat je al zelf aangeeft niet over het beste atletisch vermogen te beschikken.

Ga eerst maar eens BJJ'en en kickboxen en neem maar eens een paar stoten op je gezicht, kijken of je het dan nog leuk vind en laat je ook maar eens in een goede guillotine nemen! Daarna ff analyseren of je echt wel mma wilt doen

team Agua is een goede school

Kemail
Renzo Gracie Holland

Tony Galento
24-02-2010, 21:03
ik zie graag je reactie na je eerste les ;)

x2 :D

R_D
24-02-2010, 21:41
ga sowieso eerst paar jaar kickboksen en een paar jaar BJJ of worstelen doen..
dan ben je er klaar voor.. ga nog geen puur mma doen want je kunt nog niks

dus aanrader: ga paar kickboks wedstrijd doen, en daarna doe je bjj of worstelen wedstrijden erbij.. en dan pas maak je de overslag naar MMA .. dan ben je wel een goede vechter denk ik

jiep
24-02-2010, 21:44
jullie zeggen dus dat het sowieso beter is eerst bjj / may thai te doen, en dan pas gaan mma-en? zodat je al een beetje een basis hebt?
maar als je mma gaat doen leren ze je toch gewoon de basics van die 2 / meer ook? basis stance en footwork enzo, basis klappen/trappen en wat worstelen / grapling. lijkt me wel toch?
En zou ik ook dus 2 dingen kunnen gaan doen, dus en kickboks / may thai les, en bjj les bijvoorbeeld?
wat raden jullie trouwens aan, qua tijdsduur van de training en aantal keer in de week?

iig hardstikke bedankt voor de snelle reacties allemaal alvast


edit: ik zal zeker posten hoe het was na mn eerste les ja.
@R_D ik hoef opzich geen pro te worden, lijkt me alleen vet om die dingen te leren allemaal. Heb al eerder wat cursussen / trainingsdagen gehad van andere sporten, en vindt het gewoon leuk, ook omdat je goed met je lichaam bezig bent enzo, die onder controle krijgen etc.

R_D
24-02-2010, 21:51
@R_D ik hoef opzich geen pro te worden, lijkt me alleen vet om die dingen te leren allemaal. Heb al eerder wat cursussen / trainingsdagen gehad van andere sporten, en vindt het gewoon leuk, ook omdat je goed met je lichaam bezig bent enzo, die onder controle krijgen etc.

als je geen wedstrijden wilt doen, dan kan je gewoon meteen mma doen, als het toch alleen om de fun gaat. maar als je wel partijen wilt draaien neem dan maar aan wat ik net zei

Breugem
25-02-2010, 00:49
jiep, jij hebt waarschijnlijk wing chun gedaan in rdam zuid bij de Vogeltjes?

fight reporter
26-02-2010, 20:39
Team bjj delft
die trainen in delfgouw

Website: www.bjjdelft.nl (http://www.bjjdelft.nl)

knift
26-02-2010, 21:28
Team bjj delft
die trainen in delfgouw

Website: www.bjjdelft.nl (http://www.bjjdelft.nl)



Warrrrr delfgauw :thup: hahahahahah
maar ik denk na je eerste les dat je blij bent dat het 1,5 uur voorbij is is lang zat naar mijn inziens zeker als je alles geeft maar ik raad ook aan om gewoon een tijdje te gaan kickboksen,is een goede basis voor de stand up en je leert lekker incasseren en als je bjj wilt gaan doen is bjj delft een goeie optie succes

cholitzu
26-02-2010, 21:33
MMA lessen in Den Haag, onder leiding van pro mma vechter en bjj blackbelt Jessie Gibbs.

TEAM AGUA (http://www.teamagua.com/blog/wordpress/)

TheSkindo
26-02-2010, 22:14
Met gi beter om te beginnen? Flauwekul...Hoeveel worstelaars in de UFC zijn begonnen met een gi? Juist 0....Dit is natuurlijk weer een discussie zonder einde maar mijn standpunt is gewoon dat als je vecht zonder gi je ook moet trainen zonder gi.

Tommy v Wijngaarden
26-02-2010, 23:34
je kunt ook eens kijken bij Oosterbaan in Rotterdam, daar word zowel muay thai als MMA gegeven, plus het is 1 vd mooiste sportscholen van NL. voor zover dit belangrijk is.

ashi76
26-02-2010, 23:54
Tommy is correct.

Check hier de website : Jan Oosterbaan Gym Rotterdam - Het vechtsportcentrum voor: Kickboxing, Thaiboxing, Boksen, Fitness, Cardio en Mixed Martial Arts - Rotterdam heeft het! (http://www.oosterbaangym.nl/)

Stefan Lems (ex-leerling van Bert Kops) geeft daar les.
Ik heb les van hem gehad toen hij nog in Ommoord les gaf.

Hij zorgt voor een goede sfeer tijdens de lessen en geeft leuk en gevarieerd les.
Vergis je niet.... er wordt wel getraind. ;)

Daarnaast is het nog een aardige gozer ook.
Ik zou daar zeker eens een kijkje gaan nemen.
Stefan kennende is een proefles geen enkel probleem...

stefan
26-02-2010, 23:58
Hahaha Thanks Michael!!

ashi76
27-02-2010, 00:04
Kut..... had er geen rekening mee gehouden dat jij dit zou lezen...
Je bent een lelijke dikzak Stefan !!! ;)

Nopain85
27-02-2010, 00:08
De meeste die grote titels hebben gepakt in no gi toernooien trainen met gi , Gi training maakt je techniek alleen maar beter je word sterker en scherper.

Nogi grapplers zijn niet goed in gi , gi bjj mensen zijn vaak weer wel goed in no gi . Het beste is gewoon om beide te doen.

Gi training kan geen kwaad als je bv mma wedstrijden gaat doen , alleen in je wedstrijd voorbereiding zou ik wel zonder gi trainen. Mijn advies is om bjj,worstelen en boksen/kickboksen gewoon apart te trainen inplaats van 4x per week bv een mma les volgen.

suc6 , en btw team aqua raad ik zoiezo aan voor grondwerk.

knift
27-02-2010, 02:01
Tommy is correct.

Check hier de website : Jan Oosterbaan Gym Rotterdam - Het vechtsportcentrum voor: Kickboxing, Thaiboxing, Boksen, Fitness, Cardio en Mixed Martial Arts - Rotterdam heeft het! (http://www.oosterbaangym.nl/)

Stefan Lems (ex-leerling van Bert Kops) geeft daar les.
Ik heb les van hem gehad toen hij nog in Ommoord les gaf.

Hij zorgt voor een goede sfeer tijdens de lessen en geeft leuk en gevarieerd les.
Vergis je niet.... er wordt wel getraind. ;)

Daarnaast is het nog een aardige gozer ook.
Ik zou daar zeker eens een kijkje gaan nemen.
Stefan kennende is een proefles geen enkel probleem...



Nou ik krijg spontaan zin om er te gaan trainen:lol:

Boutsen83
02-04-2010, 10:58
Silent dragon Mma

ma: 19:00-20:30
do: 18:00-19:30

lessen worden gegeven door Ricardo Wondel
locatie: polderpoort, watersportweg 11, vlaardingen

http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/progress.gif

Budokan
24-05-2010, 10:16
Voor enkel Thaiboksen, check www.thaigym.nl (http://www.thaigym.nl). Zit in Zoetermeer en niet de minste trainers. Iedere maandag en woensdag 1,5 uur trainen. Ga ergens anders BJJ erbij doen en over een paar jaar eens kijken naar een MMA school

Sportvision
24-05-2010, 12:07
BJJ (met gi) geeft je een voorsprong op de grond tegen mensen die altijd alleen no-gi hebben getraind - de vraag is eigenlijk eerst, wat voor type vechter wil je zijn? staande vechter of grondvechter? als je goed op de grond wilt worden, moet je in nederland met Gi trainen. Als je staand wilt vechten, moge duidelijk wat je dan moet trainen, dan is no-gi voldoende om uit subs te blijven en wat positioneel werk te leren.

Downa
24-05-2010, 12:25
Je hoeft echt niet eerst andere sporten te beoefenen.
Toen ik een maand of 8 geleden aan mma wilde beginnen zonder een vechtsport achtergrond was ik ook huiverig maar het kan heel goed.
Is zelfs beter aangezien MMA niet simpel kickboksen + worstelen + bjj is maar de uitvoering van elke discipline anders wordt zodra ze gecombineerd worden.
Als je eerst de afzonderlijke disciplines leert heb je grote kans dat je dingen aanleert die je weer moet afleren zodra je mma gaat doen (zoals te rechte houding in kickboksen of te graag vanuit guard vechten in bjj).
Gewoon mma gaan doen en als je merkt dat sommige vaardigheden achter blijven gewoon die bijspijkeren bij een specifieke sportschool [I]met[I] de ervaring die je al van mma hebt.

Briant
24-05-2010, 12:43
Als je MMA wilt doen dan moet je lekker MMA gaan trainen. Je kan er daarbij altijd nog extra aandacht besteden aan je zwakkere punten (grond of staand). Zelf heb ik een achtergrond in Gi (judo), en er zijn zeker dingen die je vanuit het gi-grappling naar het no-gi kan overbrengen en je hebt er zeker voordeel van. Maar het is niet zo dat je onmogelijk een goede grappler wordt als je geen gi-grappling doet. Bij onze sportschool zijn genoeg jongens zonder enige gi-ervaring die het goed doen op grappling wedstrijden (hoge klasseringen bij grappling ede bijvoorbeeld) en MMA.
Dus kortom er zijn zeker voordelen te halen uit gi-grappling naar no-gi grappling. Maar als je doel is om MMA te leren, dan is het gi-grappling een omweg en je leert de benodigde dingen sowieso wel.

Groundwork
24-05-2010, 15:19
BJJ met Gi geeft zeker een goede basis voor NO-GI volgens mij, kijk maar naar Marcelo Garcia bijvoorbeeld ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_Garcia_(grappler)

Hoewel dat zijn niveau natuurlijk wel te hoog gegrepen zal zijn voor de meeste stervelingen :p

GerbenV
24-05-2010, 16:36
Als Leiden bereikbaar is voor je zou ik zeker eens een kijkje nemen bij jurojin. Daar train ik zelf (als ik niet in Brazilië moet wonen zoals nu 8) ). Goede sfeer, en er wordt goed les gegeven in thaiboksen door Ino Alberga en in grappling door Tayari!

Dit is de site voor meer info: Sportschool Jurojin (http://www.jurojin.info)

Briant
24-05-2010, 22:47
BJJ met Gi geeft zeker een goede basis voor NO-GI volgens mij, kijk maar naar Marcelo Garcia bijvoorbeeld ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_Garcia_(grappler)

Hoewel dat zijn niveau natuurlijk wel te hoog gegrepen zal zijn voor de meeste stervelingen :p

Ik ben fan van Garcia en helemaal van zijn manier van trainen een voorbeeld voor iedereen.

Toch moet je erkennen dat zijn manier niet de enige manier is. Het voorbeeld van de Worstelaars is inderdaad al aangehaald, ook in Japan zijn de shooto mannen vaak zonder pak bezig. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Mijn advies is dan ook, train MMA als je MMA wil doen. Wil je je grondwerk aanscherpen dan is BJJ een prima aanvulling.

Tehlirian
24-05-2010, 23:02
Als Leiden bereikbaar is voor je zou ik zeker eens een kijkje nemen bij jurojin. Daar train ik zelf (als ik niet in Brazilië moet wonen zoals nu 8) ). Goede sfeer, en er wordt goed les gegeven in thaiboksen door Ino Alberga en in grappling door Tayari!

Dit is de site voor meer info: Sportschool Jurojin (http://www.jurojin.info)
Ik had zelf interesse in Jurojin maar ik kon die website niet vinden. Bedankt. Ik begrijp dat Mousasi daar ook traint?

lopez86
24-05-2010, 23:12
Je hoeft echt niet eerst andere sporten te beoefenen.
Toen ik een maand of 8 geleden aan mma wilde beginnen zonder een vechtsport achtergrond was ik ook huiverig maar het kan heel goed.
Is zelfs beter aangezien MMA niet simpel kickboksen + worstelen + bjj is maar de uitvoering van elke discipline anders wordt zodra ze gecombineerd worden.
Als je eerst de afzonderlijke disciplines leert heb je grote kans dat je dingen aanleert die je weer moet afleren zodra je mma gaat doen (zoals te rechte houding in kickboksen of te graag vanuit guard vechten in bjj).
Gewoon mma gaan doen en als je merkt dat sommige vaardigheden achter blijven gewoon die bijspijkeren bij een specifieke sportschool [I]met[I] de ervaring die je al van mma hebt.

Vind ik discutabel.
Als je alleen "MMA" doet wordt je ongetwijfeld heel allround.
Maar de basis van één discipline is dan niet aanwezig, waar val je op terug als je tegenstander een sterke BJJ basis heeft en jou zonder moeite naar de grond trekt?
Wat doe je als je tegen een sterke worstelaar staat die jou willens en wetens naar de grond smijt?
Alles staat en valt met de basis en ik denk wel dat dat een punt van aandacht is.
In Amerika hoef je al helemaal niet aan te komen als je gevraagd wordt wat is je achtergrond met "ik doe MMA", daar hebben ze allemaal een worstel, boks of BJJ pedigree.
De basis is waar uit gevochten wordt, en waar je uiteindelijk op terug valt.
Als die niet goed is kom je op een gegeven moment gewoon in de problemen als je een tegenstander treft die dat wel heeft.
Ik zou lekker BJJ gaan trainen icm MMA lessen, maar het ligt eraan wat je zelf wil.

GerbenV
25-05-2010, 05:22
Ik had zelf interesse in Jurojin maar ik kon die website niet vinden. Bedankt. Ik begrijp dat Mousasi daar ook traint?

Mousasi traint er al een paar jaar niet meer, hij is verhuisd naar een andere gym in Leiden, Sahinbas. Die school wordt gerund door een aantal oud-leerlingen van Ino, ik heb er zelf nooit getraind dus kan je er niet zo veel over vertellen ben ik bang... Check ze desnoods gewoon allebei!