PDA

View Full Version : Hele bijzondere video: PAYAP VS CHANGPUEK



payap
24-02-2010, 22:54
In Thailand worden soms de meest creative dingen bedacht om wedstrijden in het muaythai zo spannend mogelijk te maken. Zo vochten bv vechters als Saenchai en Anuwat in hun topdagen bijna altijd tegen vechters die een paar kilo's zwaarder mochten wegen.

Een vechter die ook lange tijd superieur was, was de bij ons bekende Payap Premchai (die oa tegen Peter van Os en Rob Kaman vocht). Payap was beroemd, of liever gezegd berucht, om zijn harde trappen en had de bijnaam "De traptechnicus van Bancheur". Hij werd in de gouden dagen van het muaythai dan ook door vriend en vijand gezien als de harst trappende vechter van allemaal. Veel vechters trapte hij uit de wedstrijd door letterlijk hun dekking kapot te trappen waarbij de tegenstanders zulke zware blessures aan hun arm kregen dat zij de wedstrijd moesten opgeven.

In 1988 liet men Payap een partij vechten waarbij het hem verboden was te trappen. Oftewel zijn sterkste wapen en handelsmerk mocht hij niet gebruiken. Zijn tegenstander was ook nog eens niemand minder dan Changpuek Kiatsongrit. Een man die zelf over een moordende trap beschikte. Chanpuek vocht oa tegen Rob Kaman, Hyppolite, Wiet, Cikatic, Balrak, van Emmen en bv ook zijn beroemde partijen tegen Peter Smit en nog vele meer.

Hier opnamen die ik vandaag vondt van deze partij tussen Payap Premchai en Changpeuk Kiatsongrit waarbij Payap niet mag trappen omdat hij zo superieur was in die dagen.


Payap vs. Changpuek (http://video.google.nl/videoplay?docid=-3837458234717939937&ei=ZJiFS7-SMsqj-AaxpdnmBA&q=payap#)

Kemal
24-02-2010, 23:06
Toch knap, je zou er puur uit gewoonte toch een paar trappen uitgooien..
je kan ook wel zien dat ie zich in moet houden..
ik neem dan ook aan , omdat hij aan het einde trapt de wedstrijd klaar is..

mokumnised
24-02-2010, 23:45
Echt knap tegen een beest als Changpuek, die wél gewoon mocht trappen!

payap
25-02-2010, 10:12
Aan het eind wordt hij gediskwalificeerd omdat hij eerst die afhouder geeft en later die linkse trap.

Ik had al vaak wat gehoord over deze partij maar altijd gedacht dat het een soort broodje aap verhaal was. Mede daar het wel extreem is en Changpuek ook van absolute topklasse is.

Remco
25-02-2010, 11:35
Belachelijk. Hoe groot deze vechters ook zijn, ik ga er niet naar kijken. Idioot dat Champeuk zo'n partij aanneemt. Valt me van hem tegen.

Peter0711
25-02-2010, 11:43
Intressant..Leuk om eens te zien!! Thanks voor het filmpje!

payap
25-02-2010, 12:07
Belachelijk. Hoe groot deze vechters ook zijn, ik ga er niet naar kijken. Idioot dat Champeuk zo'n partij aanneemt. Valt me van hem tegen.

Thailand kennende zal dat niet een kwestie zijn wat de vechters willen. Het management beslist en vaak onder druk van de gokkers.

Net als een tijd terug Saenchai tegen twee vechters een partij vocht.

Karel
25-02-2010, 12:23
thx, interessant om te lezen en te zien

Sadix
25-02-2010, 12:26
Thailand kennende zal dat niet een kwestie zijn wat de vechters willen. Het management beslist en vaak onder druk van de gokkers.

Net als een tijd terug Saenchai tegen twee vechters een partij vocht.

lol? heb je daar een filmpje van?

en thnx voor dit filmpje ook btw!

Richelieu
25-02-2010, 15:27
Thanks Chris, echt top om te zien! Ben overigens ook benieuwd naar filmbeelden van sor Kingstar versus twee tegenstanders.

Kaminoko
25-02-2010, 18:41
Top man , ik heb nooit van deze vechter gehoord maar vond een post van je op een andere forum. Ik hoop alleen dat er meer beelden van deze harde trapper is. Ben wel beniwud naar zijn eerste partij tegen Kaman.

Tony Galento
25-02-2010, 19:39
Ongelofelijk hoe goed die gozer was.

payap
25-02-2010, 22:43
Hier de video van Payap premchai VS Rob Kaman

Payap vs peter van Os kon ik zo gauw niet vinden.

dekoele
26-02-2010, 16:37
meer payap http://www.dekoele.nl/payap%20muaythai.htm