PDA

View Full Version : Trainen in Thailand



Daalen
26-02-2010, 20:12
Hallo ik heb een vraag. Ik wil graag dit jaar een maand in Thailand gaan trainen en ben op zoek naar een geschikte gym. Ideaal zou voor zijn om het trainen te combineren met een beetje vakantiegevoel maar het trainen staat voorop. Ik wil graag trainen in een traditionele gym, het liefst niet in een gym/resort (als de training daar heel goed is sta ik daar natuurlijk wel voor open).

Ik heb al wel op internet gezocht en ook goeie verhalen over een aantal gyms gehoord (Keatkhamtorn, Kaewsamrit in Bangkok en Lanna in Chiang Mai) maar ik hoop dat ik hier ook nog wat adviezen kan krijgen. Alvast bedankt.

Djani
01-03-2010, 17:25
Ik hoorde goeie dingen over Sor. Suwannee. Ze hebben daar maar twee profvechters en het schijnt dat je daar gewoon alle aandacht krijgt. Bij veel andere kampen wordt je als buitenlander al snel op de bokszakken gezet en kijken ze niet naar je om, van wat ik hoor tenminste. Ik heb zelf nooit in Thailand getraind, ik zou daar alleen op het strand liggen:D

mikeymcd
01-03-2010, 22:09
Ik ben naar Tiger Muay Thai geweest in combinatie met Dragon gym (liggen naast elkaar). Vond het er echt super en ondanks dat ik veel trainde heb ik ook echt een vakantie gevoel gehad.

Justinian
01-03-2010, 22:56
Ben bezig met een artikel over het trainen in Thailand (sportscholen, voorbereiding, etc.) voor op Mixfight.nl. Zal nog wel even duren voordat ik het af heb, maar dat komt goed.

Choukri
02-03-2010, 00:41
Ik vertrek overmorgen naar Thailand voor 4-6 weken trainen bij True Bee gym in Pai. Zoek het verslag maar eens op, het heeft mij in ieder geval erg enthousiast gemaakt! Als ik terug ben zal ik je wel laten weten hoe het bevallen is.

Koike88
02-03-2010, 00:45
Ik ben naar Tiger Muay Thai geweest in combinatie met Dragon gym (liggen naast elkaar). Vond het er echt super en ondanks dat ik veel trainde heb ik ook echt een vakantie gevoel gehad.
Hier ben ik vorig jaar ook geweest (TMT). Training was er goed verzorgd en de accomodatie ook.
Ga dit jaar nog een keer en ook nog naar Sitsongpeenong.

muay kpn
02-03-2010, 08:31
TMT :finger::finger::finger:

mikeymcd
02-03-2010, 08:32
je kan altijd nog kijken op fightpassport.com, staan heel veel verslagen van sportscholen op. Ook mixfight on tour heeft er natuurlijk een aantal. Gr.

mikeymcd
02-03-2010, 08:37
TMT :finger::finger::finger:

want??

Koike88
02-03-2010, 17:55
want??
Vraag ik me ook af..

HalfAmazing
02-03-2010, 19:07
Ik heb in 2008 een fantastische tijd gehad in Kaewsamrit, buitenwijk in Bangkok...Je hebt daar niet echt het "vakantiegevoel" aangezien je voornamelijk in de Gym zit en er buiten de gym niet veel is of je moet steeds heen en weer naar Bangkok.

Mijn persoonlijke advies is om sowieso 2 kampen te bezoeken, na 1-2 weken heb je de routine van het kamp te pakken en ken je zo'n beetje alle trainers/mensen in het kamp en dan is het juist leuk om andere mensen/trainers te leren kennen in een ander kamp om nieuwe ervaringen op te doen. Dit is echter mijn persoonlijke mening. :)

Vorig jaar ook nog bij Robbie getraind, Superpro Samui. Dit is wel echt het "vakantiegevoel" als je dit wilt aangezien je 's middags lekker op het strand kunt liggen! Kamp is wel wat luxer dan Kaewsamrit!

Suc6 in ieder geval en als dit je 1e keer gaat worden hoop ik dat je net zoveel plezier beleefd als ik! :thup:

Daalen
02-03-2010, 19:11
Thanks voor alle replys!!

@mikeymcd & koike88
Een vriend van mij is ook bij Tiger geweest en was ook enthousiast, was alleen beetje bang dat het super massaal is.

@Justinian
Ik zie dat verslag graag verschijnen :)

@HalfAmazing
Kaewsamrit heb ik goeie verhalen over gehoord, dacht ook wel dat daar niet veel meer te doen zou zijn dan trainen.
Over je advies klinkt goed ik wil alleen ook een partij draaien daar (als het goed gaat), dan is 2 weken in een kamp misschien te kort.

Daalen
02-03-2010, 20:12
Ik vertrek overmorgen naar Thailand voor 4-6 weken trainen bij True Bee gym in Pai. Zoek het verslag maar eens op, het heeft mij in ieder geval erg enthousiast gemaakt! Als ik terug ben zal ik je wel laten weten hoe het bevallen is.

Ik hoor het graag! Ik hoop dat het bevalt!

HalfAmazing
02-03-2010, 22:23
Wil je nu vakantie vieren...Of een partij draaien...Haha :lol: Een van de twee! Ik zou er dan inderdaad voor kiezen om 3 weken te trainen en af te sluiten met een partij, de 1e 2-3 dagen heb je toch nodig om bij te komen van je reis en te wennen aan het weer/de luchtvochtigheid.

Mijn advies is dan ook, bouw de 1e 2-3 dagendat je traint rustig op! Het wil natuurlijk niet zeggen dat je alles op je sloffen moet doen maar luister goed naar je lichaam, des te meer profijt haal je uit je gehele trainingsperiode!

Zowel bij Kaewsamrit als bij Superpro Samui kunnen ze (als de trainers/het management ook vindt dat je er klaar voor bent) een partij voor je regelen, in mijn optiek is het van belang dat je goed je wensen en niveau aan kan geven en dat kan bij beide! Weet je al of je met of zonder ellebogen wilt vechten?

Koike88
02-03-2010, 22:44
Ik weet ook dat je 't kan bij TMT, zelf heb ik dat ook gedaan. Wel is 't een ontzettend groot kamp, dat moet ik je nageven.
Maar ik had niet het gevoel dat het te massaal was, omdat de trainers echt aandacht aan je besteden. Een partij doen levert je ook nog wat doekoes op. (Niet veel, maar toch grappig)

muay kpn
03-03-2010, 10:26
Omdat ik TMT veels te commercieel vind, groeplessen geven waarbij bijna geen persoonlijke aandacht gegeven word zodat je als je wat wilt leren privaat lessen moet gaan nemen.

Anderson
03-03-2010, 18:15
http://www.imuaythai.com/forums/showthread.php?t=20

mikeymcd
03-03-2010, 22:45
Omdat ik TMT veels te commercieel vind, groeplessen geven waarbij bijna geen persoonlijke aandacht gegeven word zodat je als je wat wilt leren privaat lessen moet gaan nemen.


Elke les heeft 4 rondes pads training met een trainer en je hebt 4-5 trainers per groep. Misschien dat je net in een tijd was dat het heel druk was. Ik was in sept. tot okt. was top toen. Nam wel mijn prive trainingen @ dragon gym bij Yod. Die gozer is net wat beter en je hebt dan een private met 2 trainers.
Vond het echt top ook omdat je dus een beetje vakantie gevoel hebt en lekker naar het winkelcentrum, stadje of strand kan met de scooter op je vrije dag of na je training.

muay kpn
04-03-2010, 01:08
Mikey klopt het dat als je bijv. handschoenen van hun gebruikt dat je daarvoor huur moet betalen? 100 baht p/d!!

mikeymcd
04-03-2010, 09:12
Weet ik niet, ik heb nog nooit iemand spullen zien huren daar. Ik zelf had daar wel mijn handschoen kapot geslagen. Toen heb ik gewoon handschoenen van daar gepakt een dagje. Maar zou goed kunnen dat je die moet huren.

Koike88
04-03-2010, 10:33
Klopt inderdaad dat je spullen kan/moet huren. Er staat tenminste wel zo'n prijslijst in 't kantoor.
Maar het lekkerst train je toch met je eigen spullen dus lijkt me sterk dat iemand ze huurt..

yogi
05-03-2010, 16:50
Ik heb een maand bij Sitpholek in Pattaya getraind dit is echt super ook is de gymeigenaar een nederlander wat ergt makkelijk is. Je belt hem op welke datum je wilt komen trainen hij regelt taxi vliegveld en hotel het was echt top geregeld.

Ook heb ik 2 weken bij WMC gym Lamai Koh Samui getraaind hier train je mee in een groep en prive lessen zijn er duur dit was dus geen succes.

Justinian
05-03-2010, 18:43
Ik heb een maand bij Sitpholek in Pattaya getraind dit is echt super ook is de gymeigenaar een nederlander wat ergt makkelijk is. Je belt hem op welke datum je wilt komen trainen hij regelt taxi vliegveld en hotel het was echt top geregeld.

Ook heb ik 2 weken bij WMC gym Lamai Koh Samui getraaind hier train je mee in een groep en prive lessen zijn er duur dit was dus geen succes.
Frank (Sitpholek) is een goede kerel, ik heb er ook weleens getraind. Hij post trouwens ook hier op het forum.

madmax
05-03-2010, 21:18
Ik heb zijn nummer ook, altijd handig als je in Thailand bent

Justinian
07-03-2010, 11:14
Ik heb zijn nummer ook, altijd handig als je in Thailand bent
Dat is inderdaad handig :D

Might Is Right
09-03-2010, 16:49
Aan diegenen die aan trainingskamp gedaan hebben in Thailand:

Zijn jullie als een beter vechter terug gekomen?

Ik ben ook zinnens daarheen te trekken maar ik kan niet langer dan 10 dagen.

mikeymcd
09-03-2010, 19:40
Ik heb zeker veel geleerd. In Nederland is het veel kracht,snelheid en combinatie. In Thailand is het juist rustig, technisch en veel balans. 10 dagen is kort, maar nog steeds een vette ervaring denk ik.

jk
04-04-2010, 17:15
MySpace - Saenchai - 29 - Man - Bangkok - myspace.com/saenchaisorkingstar
(http://www.myspace.com/saenchaisorkingstar)

website van een "bekende" van Saenchai. Claimt dat hij zeer goede rates kan regelen voor trainingen in het resort waar saenchai traint.
Voor de duidelijkheid, heb er zelf geen ervaring mee. Gewoon ter info.

marcelt
17-04-2010, 00:51
Ik vertrek overmorgen naar Thailand voor 4-6 weken trainen bij True Bee gym in Pai. Zoek het verslag maar eens op, het heeft mij in ieder geval erg enthousiast gemaakt! Als ik terug ben zal ik je wel laten weten hoe het bevallen is.


Nav van dat verslag wilde ik er ook wel eens heen. Maar las een verslag op muaythailand.com dat het meer een gezelligheidsgym was nu waar de trainers steeds met de westerlingen naar de kroeg gingen. Wel gezellig, maar daar ga ik niet voor.

Maar hoe is het bevallen?