PDA

View Full Version : Waarom geen Nederlandse trainers in Duitsland ?



oosterbuur
01-03-2010, 00:28
Wij hebben zeker een beetje ontwikkellingshulp nodig. Maar ik weet alleen van een heer Willem Verdonk, die met zijn Diamond Impact Gym in Bochum bezig was...en hij is terug naar Nederland.

Mijn vraag an jullie: Waarom gaan jullie niet een beetje van de Nederlandse vechtsportsuccess exporteeren naar de buuren ?

Is het verschil tussen de culturen te groot ? Of zijn de perspektiven (economisch) niet goed genoeg ?

De mensen zitten hier echt te wachten op goede lessen. De sport grooeit in Duitsland maar het loopen ook veel scharlatanen rond.

remco pardoel
01-03-2010, 02:40
In Duitsland wordt doorsnee genomen een betere contributie betaald als in Nederland.
De huur is goedkoper en het animo is ook groot in Duistland voor Thai Boksen en MMA...Daar ligt het dus niet aan.

Misschien moeten jullie eens een goed aanbod doen op een of twee docenten die vrij zijn.

Met vriendelijke groet,

Remco Pardoel

Justinian
01-03-2010, 09:20
Angelo Gym geeft ook les in Duitsland (Gronau). Dat kan ook makkelijk aangezien we vlak aan de grens zitten.

Marquis
01-03-2010, 09:34
Wij hebben zeker een beetje ontwikkellingshulp nodig. Maar ik weet alleen van een heer Willem Verdonk, die met zijn Diamond Impact Gym in Bochum bezig was...en hij is terug naar Nederland.

Mijn vraag an jullie: Waarom gaan jullie niet een beetje van de Nederlandse vechtsportsuccess exporteeren naar de buuren ?

Is het verschil tussen de culturen te groot ? Of zijn de perspektiven (economisch) niet goed genoeg ?

De mensen zitten hier echt te wachten op goede lessen. De sport grooeit in Duitsland maar het loopen ook veel scharlatanen rond.


Misschien een idee om beginnende trainers in Duitsland een seminar of "cursus" te laten volgen hier in Nederland. Ik denk dat de scholen daar meer wat aan hebben. Dat de kennis die ze in NL vergaren ook gelijk daar behouden en het door te geven aan de leerlingen en andere trainers.

MMAFAN-1122
01-03-2010, 09:38
Ik las laast volgens mij hier op mixfight dat Hans Stringer les geeft in Goch, dat is denk ik net over de grens!

Justinian
01-03-2010, 10:23
Misschien een idee om beginnende trainers in Duitsland een seminar of "cursus" te laten volgen hier in Nederland. Ik denk dat de scholen daar meer wat aan hebben. Dat de kennis die ze in NL vergaren ook gelijk daar behouden en het door te geven aan de leerlingen en andere trainers.
Mee eens, dat zou goed zijn.

oosterbuur
01-03-2010, 10:57
Misschien een idee om beginnende trainers in Duitsland een seminar of "cursus" te laten volgen hier in Nederland. Ik denk dat de scholen daar meer wat aan hebben. Dat de kennis die ze in NL vergaren ook gelijk daar behouden en het door te geven aan de leerlingen en andere trainers.

Een cursus zou niet verkeerd zijn. Zijn er mischien al aanbiedingen?

Maar om echt wat te lernen is het niet met een paar weekeinden gedaan. En regelmatig van Keulen naar NL te rijden ist niet zo maakelijk te halen als je dagelijks 8 uur werken moet...

Dus ik zou het echt beter vinden als ik een Dutch Gym in de buurt had...

mclahey
01-03-2010, 14:25
Mijn vraag an jullie: Waarom gaan jullie niet een beetje van de Nederlandse vechtsportsuccess exporteeren naar de buuren ?

Is het verschil tussen de culturen te groot ? Of zijn de perspektiven (economisch) niet goed genoeg ?
.

De reden. Ehm.. omdat je dan in Duitsland moet gaan wonen?
;)

bryan
01-03-2010, 14:28
ja ja eerst alles leren... en dan staan ze weer op de stoep... net als in de jaren 40 ;) nee bedankt !

oosterbuur
01-03-2010, 20:52
:D

@bryan: Dat was een goede...

Maar serieus: Als je als trainer in Duitsland verblijft kun je toch ook de vruchten plukken.

@ maclahey: Ook een goede! Maar wat is precies zo negatief aan duitsland ? Mischien zijn het inmiddels alleen nog voorordeelen...

Briant
01-03-2010, 22:44
In Duitsland is goed toeven hoor, maar je moet wel je familie en degelijke achterlaten, dat moet je ook maar willen en kunnen.

Bobson
02-03-2010, 16:23
Ik denk dat de Nederlandse toptrainers hier hun handen al vol hebben. Maar ik geloof ook graag dat er in Duitsland veel moois op te bouwen is.
Misschien moeten aankomende Duitse talenten maar zo lang naar Nederland komen. Nederlandse boksers weten ook de weg naar Duitsland wel te vinden.

blackadder
02-03-2010, 16:37
Misschien moeten aankomende Duitse talenten maar zo lang naar Nederland komen. Nederlandse boksers weten ook de weg naar Duitsland wel te vinden.
Dat doen sommigen al. Andy Schadenberg, Golden Glory. Alex Schmitt, Golden Glory Helmond. Mark en Alex Vogel waren ook een tijd bij de Helmonders. Weet niet of dat nog zo is. Denis Schneidmiller, Mejiro. Werner Kreiskott was een tijdje geleden geloof ik een tijdje met Cagri Ermis bij Gunyar. En dan zijn er vast nog meer die regelmatig of onregelmatig voor kortere of langere tijd hier trainen.