PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko and M-1 Global are putting Strikeforce over a barrel



Harrie Nak
01-03-2010, 20:26
It's no secret that the world's USAT/SBN Consensus MMA Rankings' #1 heavyweight and his management team M-1 Global can be a handful to deal with. Yesterday we heard Fedor might not / would not be on Strikeforce's April CBS card (http://www.bloodyelbow.com/2010/2/25/1326537/fedor-emelianenko-vs-fabricio). Then we heard that he might be fighting Alistair Overeem in Japan's DREAM (http://www.headkicklegend.com/2010/2/25/1326176/big-name-heavyweight-for-dream-13) / won't fight Overeem unless Overeem passes a pre-fight drug test (http://www.headkicklegend.com/2010/2/25/1327086/fedors-team-wont-fight-overeem).

Now we're hearing that Fedor might not fight on either Strikeforce's April CBS card or its May Showtime card (http://www.bloodyelbow.com/2010/2/26/1328470/fedor-might-not-fight-in-april-or).

Fedor and his management team clearly believe they didn't get paid enough for Fedor's first CBS event for Strikeforce. They also have utter confidence that Fedor's value in the market place is rising. They're missing a huge bird in the hand payday - and more importantly missing out on the incredible US market exposure that CBS can provide.

Then there's the question of how long will Fedor's fighting prime last? He coasted through his last couple of years in PRIDE fighting freak show fights like Zuluzinho and Hong Man Choi, a past his prime Mark Coleman, and an undersized Matt Lindland. In 2008 and 2009 he was unusually productive, fighting and dispatching two former UFC champs in Tim Sylvia and Andrei Arlovski and a fast-rising Brett Rogers. Now it appears as if he's going to be slowing his pace of fighting again.

Strikeforce is now forced to headline a CBS card with proven ratings disaster Jake Shields and a hot Dan Henderson who's coming off the most dramatic KO win of 2009. Henderson would be a solid headliner against a more compelling opponent, but even coming off his UFC 100 glory and coaching TUF, he's not enough to carry a network card. And if "Decision Dan" shows up instead of "Hollywood" Henderson, look out, we may see a headliner that loses viewers as it drags on for five rounds of lay and pray.

But not having Fedor to headline the card really hurts Strikeforce. That promotion is desperate for headliners with Gina Carano, Cung Le and Frank Shamrock all having been damaged by recent losses.

Fedor and M-1 may be killing their "promotional partner" by leaving them with no ratings draw for the April CBS card. They must be thinking that there will be another CBS card or equally well-paying opportunity.

Or maybe they're negotiating with someone else. And there's really only one other entity that can put together a bigger fight than DREAM in March, CBS in April or Showtime in May. And that's an entity that could offer a title fight on PPV in June or July against the biggest draw in the sport.
De discussie over geld lijkt te zijn begonnen. Ik begrijp dat Fedor voor zijn gevecht tegen Rogers $ 400.000 heeft gekregen. Dit komt volgens mij overeen met wat GSP zo'n beetje per gevecht vangt.
Tijd om dus over te stappen naar de UFC?

The Bulldog
01-03-2010, 20:51
toch vind ik dat door geld/zakenlijke houding rondom Fedor er voor zorgt dat de magie weg vaagd........


wil deze levende legende gewoon zien knokken, zonder als liefhebber steeds meegetrokken te worden en dat zakelijke gelul...dat hoort achter de schermen plaats te vinden....

Might Is Right
01-03-2010, 21:59
toch vind ik dat door geld/zakenlijke houding rondom Fedor er voor zorgt dat de magie weg vaagd........


wil deze levende legende gewoon zien knokken, zonder als liefhebber steeds meegetrokken te worden en dat zakelijke gelul...dat hoort achter de schermen plaats te vinden....

Mooi gezegd! Laat mixfight er dan ook een voorbeeld mee geven en alle postings betreffende de zakelijke kant te bannen! Dank U!

cholitzu
01-03-2010, 22:29
toch vind ik dat door geld/zakenlijke houding rondom Fedor er voor zorgt dat de magie weg vaagd........


wil deze levende legende gewoon zien knokken, zonder als liefhebber steeds meegetrokken te worden en dat zakelijke gelul...dat hoort achter de schermen plaats te vinden....


Denk dat het inderdaad gedeeltelijk komt omdat het allemaal in de publiciteit wordt gebracht, verdraaid en anders geformuleerd/geintreperteerd/gemanipuleerd. Vind het niet slecht om te onderhandelen over de gage, doet iedereen, alleen is fedor zijn positie sterker dan andere, vanwege zijn ongeschonden status en lange lijst met slachtoffers van zijn geweld.

Met de moderne communicatie van tegenwoordig blijft niets meer onopgemerkt. BB* is watching you.

Daarnaast geef ik andere vechters toch zeker wel een kans, en het zou niet echt slim zijn imo, als hij die gedachte zelf ook niet zou meenemen, met oog op de toekomst.


Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, er kan echt wel van alles gebeuren in een partij. Stel je voor als hij zou verliezen, dan heeft hij zijn ongeschonden status voor een paar centen (400.000 dollar) te grabbel gegooid.


Ook ik zie hem liever vechtten, dan elke keer weer in het nieuws gehaald met een of ander sprookjes verhaal, maar het lijkt tegenwoordig niet anders meer te kunnen.







*BB = Big Brother, voordat er wordt aangenomen dat ik het over Brigitte Bardot heb. ;)

Pindakaas
01-03-2010, 22:34
*BB = Big Brother, voordat er wordt aangenomen dat ik het over Brigitte Bardot heb. ;)

Ik dacht dat je Bas Boon bedoelde ;)

cholitzu
01-03-2010, 22:40
Ik dacht dat je Bas Boon bedoelde ;)


hehe Aannamens pindakaas, aannamens, regel driehonderd en drie in de Bikke van Balen.:cool2:

Justinian
01-03-2010, 22:48
Mensen, laten we nou ontopic blijven en niet weer over Bas Boon etc. gaan praten. Het is echt zonde om dit soort topics steeds op slot te gooien omdat men niet ontopic blijft. Alvast bedankt!

Pindakaas
01-03-2010, 22:51
Mensen, laten we nou ontopic blijven en niet weer over Bas Boon etc. gaan praten. Het is echt zonde om dit soort topics steeds op slot te gooien omdat men niet ontopic blijft. Alvast bedankt!

Excuses dat was niet de bedoeling, de initialen paste alleen zo mooi.

cholitzu
01-03-2010, 22:59
Excuses dat was niet de bedoeling, de initialen paste alleen zo mooi.


Mijn fout, was een inkoppertje natuurlijk.:blush:

Djani
01-03-2010, 23:16
Maar stel dat Strikeforce en M-1 vanwege dit 'zakelijke conflict' niet meer samen zullen werken en Fedor dus ook niet meer voor Strikeforce zal vechten. Los van de UFC zal hij nergens anders meer tegenstand van formaat krijgen, alleen Overeem bij Dream. Maar bij Dream valt financieel nog minder te halen. Wil Fedor nog enige vorm van carriere behouden moet hij dus naar de UFC gaan, maar dat zal vast niet gebeuren omdat er voor M-1 niks te halen valt. Zo sterk lijkt de onderhandelingspositie van zijn management dus ook niet..

wrestler_nl
01-03-2010, 23:19
http://images.huffingtonpost.com/2007-11-30-rumors-thumb.jpg

Ik hoop gewoon dat Fedor tegen Werdum vecht het liefst in April anders in Mei

cholitzu
01-03-2010, 23:25
Maar stel dat Strikeforce en M-1 vanwege dit 'zakelijke conflict' niet meer samen zullen werken en Fedor dus ook niet meer voor Strikeforce zal vechten. Los van de UFC zal hij nergens anders meer tegenstand van formaat krijgen, alleen Overeem bij Dream. Maar bij Dream valt financieel nog minder te halen. Wil Fedor nog enige vorm van carriere behouden moet hij dus naar de UFC gaan, maar dat zal vast niet gebeuren omdat er voor M-1 niks te halen valt. Zo sterk lijkt de onderhandelingspositie van zijn management dus ook niet..


Zit inderdaad wat in, kan misschien zelfs zover komen dat mocht hij nergens anders meer kunnen vechtten dan de UFC, de gage lager wordt dan het laatste aanbod, puur omdat dana dan inziet dat ufc de enigste plek is waar dan nog wat valt te verdienen voor Fedor.

Hoop alleen niet dat het zover gaat komen, en dat Fedor vs Werdrum gewoon doorgaat iid.

micha
02-03-2010, 07:28
Nou daar gaan we dan. damn ik wil Fedor gewoon zien vechten. al die bullshit erom heen. is 400.000 niet genoeg?

Sendur
02-03-2010, 08:01
m-1 is Fedor nu aan het uitbuiten.

Het gaat hun niet eens meer om vechten.

Ivo C.
02-03-2010, 08:11
http://images.huffingtonpost.com/2007-11-30-rumors-thumb.jpg

Ik hoop gewoon dat Fedor tegen Werdum vecht het liefst in April anders in Mei
yes hoor.
Fuck the rumors

micha
02-03-2010, 08:38
m-1 is Fedor nu aan het uitbuiten.

Het gaat hun niet eens meer om vechten.


x2

Kemal
02-03-2010, 08:42
m-1 is Fedor nu aan het uitbuiten.

Het gaat hun niet eens meer om vechten.

X3

Garcia
02-03-2010, 09:17
Ik hoop gewoon dat Fedor snel tegen Werdum gaat vechten.

TOON
02-03-2010, 09:23
Nou daar gaan we dan. damn ik wil Fedor gewoon zien vechten. al die bullshit erom heen. is 400.000 niet genoeg?

lijkt me wel dat dat genoeg is....en ook marktconform als je ziet dat GSP ongeveer net zoveel verdiend per gevecht. GSP is op zijn gewicht van dezelfde grootte dan Fedor in mijn ogen....ook de absolute topper en alleenheerser....

affliction heeft met hun buitensporige salarissen helaas een trend gezet die niet opgevolgd kan worden....in dat opzicht heeft Dana wel gelijk gekregen dat het een ongezonde situatie was....

bigboz
03-03-2010, 10:29
Ik denk eerder dat het management van Fedor meer geld ruikt dan Fedor zelf.

Kemal
03-03-2010, 10:39
zag deze foto op het net:
http://1.bp.blogspot.com/_npGc-tVhW2g/SmpFqDv43OI/AAAAAAAAAXg/XJPzUuKe8DQ/s400/throw_away_fedor_money.jpg