PDA

View Full Version : Mixfight interview Simon Rutz (4): imago van de vechtsport en sponsoren



Justinian
06-03-2010, 10:47
Badr Hari is een van de K-1 vechters met een grote sponsor. De Zuid-Koreaanse autoproducent Kia zag wel heil in een samenwerking en bood hem een sponsordeal aan. Manager Simon Rutz onderhandelde met de Aziaten en sloot een contract voor 5 jaar! Het lijkt er op dat vechtsporters interessant beginnen te worden voor grote sponsoren, of zitten daar toch nog wat haken en ogen aan? In het vierde deel van het interview dat Mixfight.nl had met Simon Rutz, gaat Rutz in op de sponsoren en hoe onderhandelingen met deze partijen verlopen.

De rest van het interview is hier te lezen: Mixfight interview Simon Rutz (4) (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/mixfight_interview_simon_rutz__4_/)http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/10-02-24_interviews/SimonRutz.jpg

Tekst: Roy van der Wal
Foto's: Bas Uterwijk

Kemal
06-03-2010, 10:53
TOP!!! Wel raar dat Kia nederland zo moeilijk doet, zo zie je maar dat er in eigen land nog veel behaald kan/moet worden..

micha
06-03-2010, 10:58
thanks.

Darkness
06-03-2010, 11:55
Toen heeft Kia Zuid-Korea er gewoon om gelachen van ‘kijk eens hoe ze in jouw land met jou als topsporter omgaan’. En eigenlijk is dat natuurlijk best een zuur verhaal."


Wat een mentaliteit zeg!

dietrik
06-03-2010, 12:01
Zeer interessant intervieuw! Toen de hoogtijdagen van Aerts en Hoost ( en de k1) in japan lagen vroeg ik me al af waarom er geen Nederlands bedrijven insprongen.

Marquis
06-03-2010, 12:06
Een inoverende interview Justinian thanks !

kentaro
06-03-2010, 12:15
Mooie interviews weer!!!!!

Belachelijk weer van KIA 'Nedeland'!!!!
En betreft de sexshops en coffeeshops, ik vind dat we dankbaar moeten zijn dat zij al die jaren de vechtsport hebben gesteund en gesponsord!!!

Sendur
06-03-2010, 12:44
Weer een leuk deel in een mooie reeks interviews!

Peter0711
06-03-2010, 12:46
Leuk!! Thanks :D

micha
06-03-2010, 12:55
Sponsors is altijd lastig. Degene die het meeste geld willen betalen jagen vaak de andere weg. De coffeshops en grow en sexshops hebben jarenlang de gala's mogelijk gemaakt en mogen zeker niet vergeten worden. Maar goed Simon heeft gelijk dat die tijd voorbij is de grote namen zijn nu aan de beurt.

Boran
06-03-2010, 12:56
Jammer dat veel grote bedrijven het nog laten afweten. Een bedrijf als Adidas zou toch een superdeal kunnen sluiten lijkt me. Het lijkt me ook wel iets voor Red Bull bijvoorbeeld.

Btw, let volgende keer even op de spel- en typfouten, die staan er best veel in.

marcelt
06-03-2010, 14:08
Interessant interview. W.b. niet meer samenwerken met coffee- en sextenten. Toen het de 1e keer id Arena was was hoofdsponsor kogelvrijvest.nl ; toen nog erg om gelachen . Op Welke doelgroep mik je eigenlijk? Ook de wiettuiniersponsors zijn er nog wel een tijd geweest.

micha
06-03-2010, 14:10
special mix van melvin manhoef is echt goede potgrond

Irishrover
06-03-2010, 14:17
Ik heb steeds meer bewondering voor Simon, hij is erg bondig ingesteld.
Deze man heeft verstand van zaken, heeft de juiste contacten. Nog belangrijker is dat hij ze goed behandeld.

Want je leest dat hij het vaak over eerlijkheid en respect heeft.

zo kom je ver. Eerlijkheid duurt het langst.

Thanks Justinian !

joost
06-03-2010, 14:45
top interview weer! :D

Illest
06-03-2010, 14:59
special mix van melvin manhoef is echt goede potgrond

ras tuinier ben je ook je...;)

ps:

beetje tegenstrijdig wel, niks meer vd grow, coffee en sexshops willen, maar 1 van jouw topdogs wordt wel gesponsord door special mix...

Marquis
06-03-2010, 16:29
Ik heb steeds meer bewondering voor Simon, hij is erg bondig ingesteld.
Deze man heeft verstand van zaken, heeft de juiste contacten. Nog belangrijker is dat hij ze goed behandeld.

Want je leest dat hij het vaak over eerlijkheid en respect heeft.

zo kom je ver. Eerlijkheid duurt het langst.

Thanks Justinian !


Hij blijft een keiharde zakenman hé !

En dat gaat niet altijd gepaard met eerlijkheid of respect..