PDA

View Full Version : Overvaller in gezicht geschoten



Dennuz
08-03-2010, 10:54
Risico van het vak...

In Miami (Verenigde Staten) heeft een koelbloedige verkoper een overvaller neergeschoten. De 24-jarige man kwam met getrokken vuurwapen de Snappy Convenience Store in Deerfield Beach binnen. Helaas voor hem had de 25-jarige verkoper hem al zien aankomen en zelf ook een vuurwapen gepakt.

Op de beelden, afkomstig van de bewakingscamera's, is te zien hoe de verkoper de overvaller in het gezicht schiet. De overvaller is met een kogelwond in zijn kaak overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn verwondingen zijn niet van levensbedreigende aard.

Beelden: Verkoper knalt overvaller neer - RTL Nieuws.nl (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/03_maart/08/opmerkelijk/overvaller_neergschoten_in_miami.xml)

Leventdepevent
08-03-2010, 11:01
een facial shotje dus ;)

Sjaak
08-03-2010, 11:03
Die zal niet snel meer een overval plegen en zo aan het nieuws te horen is degene die hem heeft neergeknald een held dar, hier in Nederland was de verkoper al lang opgepakt en aangeklaagd voor ging tot doodslag pffff

Iwan
08-03-2010, 11:43
Die zal niet snel meer een overval plegen en zo aan het nieuws te horen is degene die hem heeft neergeknald een held dar, hier in Nederland was de verkoper al lang opgepakt en aangeklaagd voor ging tot doodslag pffff

Hey Sjaak ouwe reus, leuk dat je er weer bent man!

Sjaak
08-03-2010, 17:21
Thanks Iwan, yep i'm back

phranq
08-03-2010, 18:00
Die zal niet snel meer een overval plegen en zo aan het nieuws te horen is degene die hem heeft neergeknald een held dar, hier in Nederland was de verkoper al lang opgepakt en aangeklaagd voor ging tot doodslag pffff

Ben het gedeeltelijk met je eens Sjaak, maar dat zou betekenen dat vuurwapens hier ook gelegaliseerd moeten worden en dat lijkt me ook niet echt een goed plan..

Sjaak
09-03-2010, 13:13
Daar ben ik ook op tegen Phrang en waar wel ik wel heel veel problemen mee heb is het feit dat als je hier in Nederland jezelf verdedigd (bv thuis of in een winkel tegen een inbreker of overvaller) dat je dan altijd bijna wordt aangeklaagd voor een geweldsdelict. Mijn inziens onbegrijpelijk dat je niet je winkel, gezin, huis en haard mag verdedigen.

De inbreker of overvaller gaat een lijn over (en hij maakt die keus en neemt zelf dat risico) en dan moet je de konsekwenties er van maar ervaren. Uiteraard moet je niet gelijk iedereen doodschieten maar een flink pak slaag of stuk gepast geweld (en dan bedoel ik alles wat nodig is en iets extra's) om je huis, winkel of gezin te verdedigen is mijn inziens zeker op zijn plaats.

En dan moet je niet later te horen krijgen je had eerst met de inbreker of overvaller moeten praten of je had hem moeten knuffelen want die gozer heeft het zo moeilijk pfffff.

Nee ik ben voor het direkt je huis of winkel uit timmeren van gasten die je proberen te beroven en zodanig dat ze het de rest van hun leven herinneren, ................... is ook een stukje opvoedkundig .........

phranq
09-03-2010, 13:57
Daar ben ik ook op tegen Phrang en waar wel ik wel heel veel problemen mee heb is het feit dat als je hier in Nederland jezelf verdedigd (bv thuis of in een winkel tegen een inbreker of overvaller) dat je dan altijd bijna wordt aangeklaagd voor een geweldsdelict. Mijn inziens onbegrijpelijk dat je niet je winkel, gezin, huis en haard mag verdedigen.

De inbreker of overvaller gaat een lijn over (en hij maakt die keus en neemt zelf dat risico) en dan moet je de konsekwenties er van maar ervaren. Uiteraard moet je niet gelijk iedereen doodschieten maar een flink pak slaag of stuk gepast geweld (en dan bedoel ik alles wat nodig is en iets extra's) om je huis, winkel of gezin te verdedigen is mijn inziens zeker op zijn plaats.

En dan moet je niet later te horen krijgen je had eerst met de inbreker of overvaller moeten praten of je had hem moeten knuffelen want die gozer heeft het zo moeilijk pfffff.

Nee ik ben voor het direkt je huis of winkel uit timmeren van gasten die je proberen te beroven en zodanig dat ze het de rest van hun leven herinneren, ................... is ook een stukje opvoedkundig .........

Sjaak, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als iemand het risico neemt om in jouw huis in te breken loopt ie wat mij betreft het risico om finaal in elkaar geslagen te worden....

Voorbeeld, mijn oom was getrouwd met een Spaanse en logeerde bij haar familie in huis. Op een nacht hoorde hij gestommel in het trappenhuis en ging polshoogte nemen en trof er een inbreker aan, die heeft ie het trappenhuis doorgeslagen en de inbreker werd zwaargewond afgevoerd. De volgende dag werd hij uitgenodigd op het buro en werd daar bedankt door de politie want ze zochten de man al langer. Een paar jaar later zag mijn oom, die toen zelf actief kickbokste, een zigeuner een tas jatten van een paar dames die aan het zwemmen waren, bedacht zich geen moment en trapte de man met een mooie mawashi op z'n hoofd bewusteloos, en wederom werd hij bedankt door de politie... zou zou het hier ook moeten zijn!

Sjaak
09-03-2010, 14:27
Heerlijk land dat Spanje .....

Lennie
09-03-2010, 15:01
Ja, in Nederland moeten ze een lichtere versie van de Castle Doctrine invoeren (Castle Doctrine in the United States - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Doctrine)). Maar dat wordt natuurlijk weer onderdrukt door het heerlijke Calvinistische gedachtegoed dat ons landje verneukt, en de politiek nogsteeds in haar macht heeft.

Mickey
09-03-2010, 16:23
Ja, in Nederland moeten ze een lichtere versie van de Castle Doctrine invoeren (Castle Doctrine in the United States - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Doctrine)). Maar dat wordt natuurlijk weer onderdrukt door het heerlijke Calvinistische gedachtegoed dat ons landje verneukt, en de politiek nogsteeds in haar macht heeft.

Goeie link! Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar of het nou gedekt is in onze constitutie is voor mij niet relevant.. Ik volg deze doctrine al ;)

remco pardoel
15-03-2010, 13:07
Duidelijk geval van zelfverdediging!
dus deze man is held!

The Bulldog
15-03-2010, 13:11
HELD IDD!!!!!