PDA

View Full Version : Double weigh-ins



Slome
11-03-2010, 22:07
Massachusetts State Athletic Commission introduce double weigh-ins

http://photos.mmaweekly.com/gallery/Ultimate%20Fighting%20Championship%20-%20UFC/UFC_89/weigh/UFC89_AkihiroGono_006.JPG

The Massachusetts State Athletic Commission have decided to introduce an interesting provision to their set of rules now that the sport of mixed martial arts has been legalised, approving the inclusion of a double weigh-ins ahead of the events.

The following was posted on Sherdog.com (http://www.sherdog.com/news/news/Mass-Approves-Double-Weigh-ins-Could-Change-23147):

“The Massachusetts ‘double weigh-in’ provision calls for a fighter to be weighed in no more than 36 hours before his fight and again on the night of the fight. The fighter cannot weigh more than 1.0625 times his initial weight on the second weigh-in.”
The inclusion of this rule shouldn’t affect the majority of fighters, only the ones who drastically cut to make their designated weight. The big question is will this seriously affect the health of those fighters if they can’t rehydrate themselves fully before their fight?

Kemal
11-03-2010, 22:18
nou ben benieuwd..

bryan
11-03-2010, 23:11
nou voor sommige is dat echt wel een probleem... neem nou alves..

Sendur
11-03-2010, 23:22
Is wel een stuk eerlijker.

OehlersMan
12-03-2010, 00:20
pfff bullshit dit gedoe

It will affect many fighters

anders moeten ze gewoon gewicht afspreken
denk niet dat Dana of andere americanse promotors blij zijn met dit

Mack
12-03-2010, 00:25
Nu de rest van de athletic commissions nog..

Ulis-E
12-03-2010, 02:43
veeeeel beter toch?

houdt die belachelijke weightcuts een beetje in toom

FightingDutchman
12-03-2010, 08:19
Het slagen van deze regeling hangt in mijn ogen af van het moment waarop de tweede weging wordt gehouden. Nu wordt er vermeld 'the night of the fight'. Als het vlak voor een gevecht is zal het wel problemen opleveren voor sommige vechters. Als het relatief vroeg op de avond is kan men misschien nog rehydrateren en heeft het weinig zin.

Surrender
12-03-2010, 10:37
Ben blij met deze beslissing. Vechters proberen steeds hun grenzen te verleggen met weight cutting. Pak Thiago Silva bv. (die 13 kg cut in 1 dag en hij is maar een welterweight). in de toekomst zullen ze zijn welter weight record van 13kg in 1 dag proberen te overschreiden en weer overschreiden, tot de dag dat het een vechter zijn leven zal kosten. Ik denk dat we als MMA vechters moeten focussen op technischer en gezonder worden in plaats van steeds meer trukjes leren om op een lichtere gewicht te kunnen vechten. De commision zal wel een heel naukeurige berekening hebben gemaakt om op deze 1.0625 te koemn, zal vast medische redenen hebben en is dan alleen maar gezond voor onze vechters.

Een lightweigt mag dus max. 74.375 wegen op de dag van de wedstrijd. Als je dan een week voor je wedstrijd 80kg ben en je begint dan al met cutten, zorg je ervoor dat je 1 dag voor de weging op 75kg zit, bij de weging 70kg, dan nog lekker rehidrateren, en je zit netjes op gewicht.

Ik vindt het een prima beslissing!! Two tumbs up!!!!

HUNTER
12-03-2010, 10:44
Tsja ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit effect gaat hebben op de entertainment waarde van de gevechten.... Natuurlijk ben ik in het Judo en BJJ weinig anders gewend als vlak voor de wedstrijd wegen, maar daar komt niemand naar kijken (helemaal niet op mijn niveau hahaha).
Professioneel MMA is echter ook gewoon entertainment. Mensen betalen om mooie gevechten te zien. Wat je nu gaat krijgen is dat vechters toch hun gewicht willen halen maar het dan nog geen 5 minuten uithouden. Dan zou ik zeggen, laat ze lekker herstellen van hun weight cut en zorg dat er spaktakel in de ring/ kooi te zien is!

Mack
12-03-2010, 10:46
Behalve spektakel, zou MMA ook gewoon een eerlijke competitie moeten zijn. Deze beslissing maakt het een stuk eerlijker.

dirk5
12-03-2010, 10:46
buh....

anderhalve ronde lang knallen...

daarna

anderhalve ronde lang gassen.

HUNTER
12-03-2010, 10:47
En daarbij zie ik het nut niet zo in van deze regel.... Iedere vechter heeft toch de mogelijkheid om eerder te wegen en dus te cutten? Waarom zou je het ze verbieden dan? Cutten gebeurt in iedere high level vechtsport. Op amateur niveau zou ik lekker vlak voor de wedstrijd wegen, maar professionele vechters hebben over het algemeen de beschikking over goede begeleiders en diëtisten...

GnP
12-03-2010, 12:20
dus de HW mogen dan op 281 staan, lijkt me niet zo leuk voor Brockie die graag de octagon instapt op 285-290 :)