PDA

View Full Version : NK Grappling Ede: UFC vechter Amir Sadollah doet mee!!



Justinian
12-03-2010, 17:13
Morgen vindt in Ede de eerste competitiedag plaats van het NK grappling. Zojuist hebben wij vernomen dat niemand minder dan TUF 7 winnaar Amir Sadollah mee zal doen. Sadollah maakte dit bekend tijdens een kort interview dat Mixfight.nl met hem had in Utrecht, tijdens de loting van de K-1 MAX. Amir Sadollah traint in Nederland bij Calmaro gym alwaar hij zich voorbereidt op zijn volgende UFC partij tijdens UFC 115. Amir maakt van de gelegenheid gebruik en zal morgen zoals gezegd meedoen tijdens het NK grappling. Vermoedelijk komt hij uit in de klasse tot 90 kg. Een kort interview volgt later.

Amir Sadollah doet mee aan NK Grappling (http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/amir_sadollah_doet_mee_aan_nk_grappling/)

Ik heb hem nog een paar korte vragen gesteld en die zal ik straks uitwerken, zal dus een klein artikel worden ;)

Slome
12-03-2010, 17:16
vet, ben ook wel nieuwschierig wie is wat calmarogym is?!
ja, dat marco de man erachter is... maar meer weet ik niet!?

iemand?

lopez86
12-03-2010, 17:22
vet, ben ook wel nieuwschierig wie is wat calmarogym is?!
ja, dat marco de man erachter is... maar meer weet ik niet!?

iemand?

Calmaro Gym is gevestigd in Helmond en verantwoordelijk voor het brengen van zowel Nieky Holtzken en Chris Ngimbi naar de A-klasse en meerdere kampioenstitels, voordat ze hun eigen weg gingen.
Word gerund door Marco van de Broek en Petra Janssen van Doorn, die zelf kampioen is en binnenkort een WBC titelgevecht heeft in Amerika.
Erg goede sportschool met moderne en technisch goed onderlegde begeleiding.

Slome
12-03-2010, 17:24
dank u

dirk5
12-03-2010, 17:31
Ik kan er niks anders van maken dan:

WAR AMIR!!!!

Zanshin
12-03-2010, 17:31
Deed hij ook niet een jaar of 2 a 3 ook al een keer mee. Relaxed gozer en Marco ook, nog even mee staan praten toen op de mat.

dietrik
12-03-2010, 17:35
Calmaro Gym is gevestigd in Helmond en verantwoordelijk voor het brengen van zowel Nieky Holtzken en Chris Ngimbi naar de A-klasse en meerdere kampioenstitels, voordat ze hun eigen weg gingen.


Dat is nieuw voor mij, thanx.

Justinian
12-03-2010, 22:00
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.

ondiep
12-03-2010, 22:02
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.


Oei das jammer :ehhh:

Justinian
12-03-2010, 22:04
Lees net in een andere topic een reactie. Kan het op zich wel begrijpen, maar toch erg jammer! Je zult altijd zien dat er mensen zijn die niet op komen dagen, waardoor er op de dag zelf wel een plekje vrij is. Sterker nog, ik zag dat Joost een paar jongens heeft afgemeld ;)

ondiep
12-03-2010, 22:10
Als er een aantal jongens zijn afgemeld in zijn klasse kan er wellicht wel wat geregeld worden tog? ;)

bazooka
12-03-2010, 22:10
dat is wel echt balen dat die niet mee mag doen, want dat is net de klasse waar ik in zit :-(

Justinian
12-03-2010, 22:11
dat is wel echt balen dat die niet mee mag doen, want dat is net de klasse waar ik in zit :-(
Dat is inderdaad jammer. Kan me voorstellen dat het voor de jongens in zijn klasse een hele mooie kans is om met zo'n topper te draaien.

joost
12-03-2010, 22:38
Lees net in een andere topic een reactie. Kan het op zich wel begrijpen, maar toch erg jammer! Je zult altijd zien dat er mensen zijn die niet op komen dagen, waardoor er op de dag zelf wel een plekje vrij is. Sterker nog, ik zag dat Joost een paar jongens heeft afgemeld ;)

ja heb er helaas 7! moeten afmelden! maar geen één in de -90kg gevorderd!

Wel jammer voor Amir hoor :wacko:

calmarogym
12-03-2010, 22:48
Ik heb met de organisatie afgesproken dat Amir en ik morgen gewoon naar de weging komen en mocht er dan iemand uitvallen dan kan Amir alsnog meedoen.

Marco
Team Calmaro

Surrender
12-03-2010, 22:51
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.


De grappelers die met Amir willen rollen kunnen gewoon bij sportvision komen rollen hij rolt daar lekker met de boys van GBeindhoven, hihi

Jeru
13-03-2010, 00:53
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.

DAMN.... dat is wel suf.... Een TUF winnaar heb je niet elke dag op je toernooi :rolleyes:

bart1980
13-03-2010, 02:19
succes Amir als je mee mag doen..

cholitzu
13-03-2010, 02:31
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.



Hmm met alle respect, maar ben het hier toch niet mee eens, als het vol is, waarom zou er dan voor hem wel een uitzondering gemaakt worden en voor andere niet. Iemand anders kan hier al maanden naar toe geleefd/getraind hebben, en door deze uitzondering niet mee kunnen doen.

Hij zou het imo ook niet tof vinden om op een mma tournooi plaats te moeten maken voor een grotere bekendheid.


Hoop iig dat het goed gaat komen. Succes!

Justinian
13-03-2010, 08:08
Hmm met alle respect, maar ben het hier toch niet mee eens, als het vol is, waarom zou er dan voor hem wel een uitzondering gemaakt worden en voor andere niet. Iemand anders kan hier al maanden naar toe geleefd/getraind hebben, en door deze uitzondering niet mee kunnen doen.
Natuurlijk kun je je heel strikt op het standpunt stellen dat er geen uitzondering wordt gemaakt, omdat er voor niemand een uitzondering wordt gemaakt. Persoonlijk denk ik daar toch anders over. In dit geval denk ik dat de organisatie veel mensen een plezier zou doen om wel een uitzondering voor hem te maken. Ze hebben de kans om zich te meten met TUF 7 kampioen en om hem aan het werk te zien. Dat is toch geweldig?!

Iemand anders, die hier maanden naar toe heeft geleefd/getraind, zou zich op tijd hebben opgegeven. Als je hiermee tot de laatste dag wacht dan kun je mijns inziens ook niet stellen dat hij er maanden naar toe heeft geleefd/getraind. Amir is hier in Nederland en kwam er - als ik het goed heb begrepen - pas op het laatste moment achter dat dit toernooi werd georganiseerd. Hij had zich dus ook niet eerder op kunnen geven.


Hij zou het imo ook niet tof vinden om op een mma tournooi plaats te moeten maken voor een grotere bekendheid.
Hem mee laten doen heeft mijns inziens niet automatisch tot gevolg dat er iemand anders uit het toernooi moet worden gehaald.

Maar goed, het ziet er naar uit dat het probleem zich alsnog oplost. Kreeg gisteren namelijk te horen dat Amir en zijn coach gewoon naar het toernooi toe gaan. Mocht er dan iemand uitvallen dan kan hij alsnog mee doen.

FightingDutchman
13-03-2010, 08:45
Vet dat hij meedoet met het toernooi in Ede. Zul je altijd zien, ga ik zelfs eens een keer niet naar een toernooi doet er zo iemand mee hahaha.

Wat ik me wel afvroeg is hoe de UFC hier tegenover staat. Ik dacht dat ze erg strikt waren met hun exclusieve contracten en dat bijvoorbeeld BJJ'ers als Werdum en Maia niet aan de mundials (WK) mee mogen doen omdat ze voor de UFC vechten. Net als dat Fedor geen Sambo zou mogen vechten en alleen UFC partijen mag draaien als hij ooit nog voor hun zou tekenen. Weet iemand hoe dat zit in dit geval? Misschien Marco zelf?

Justinian
13-03-2010, 09:10
Vet dat hij meedoet met het toernooi in Ede. Zul je altijd zien, ga ik zelfs eens een keer niet naar een toernooi doet er zo iemand mee hahaha.

Wat ik me wel afvroeg is hoe de UFC hier tegenover staat. Ik dacht dat ze erg strikt waren met hun exclusieve contracten en dat bijvoorbeeld BJJ'ers als Werdum en Maia niet aan de mundials (WK) mee mogen doen omdat ze voor de UFC vechten. Net als dat Fedor geen Sambo zou mogen vechten en alleen UFC partijen mag draaien als hij ooit nog voor hun zou tekenen. Weet iemand hoe dat zit in dit geval? Misschien Marco zelf?
Gisteren een kort gesprek met hem gehad en hem deze vraag gesteld:

Is het je wel toegestaan door de UFC om hieraan mee te doen?
“Ja, ik vraag sowieso toestemming. Ik mag geen kickbokspartijen draaien, maar met een grapplingtoernooi hebben ze kennelijk geen probleem.”

http://portal.mixfight.nl/nederlands/nieuws/kort_gesprek_met_amir_sadollah/

FightingDutchman
13-03-2010, 09:14
Thanks Justinian!

Ben benieuwd hoe hij het doet in Ede vandaag.

calmarogym
13-03-2010, 09:27
Vet dat hij meedoet met het toernooi in Ede. Zul je altijd zien, ga ik zelfs eens een keer niet naar een toernooi doet er zo iemand mee hahaha.

Wat ik me wel afvroeg is hoe de UFC hier tegenover staat. Ik dacht dat ze erg strikt waren met hun exclusieve contracten en dat bijvoorbeeld BJJ'ers als Werdum en Maia niet aan de mundials (WK) mee mogen doen omdat ze voor de UFC vechten. Net als dat Fedor geen Sambo zou mogen vechten en alleen UFC partijen mag draaien als hij ooit nog voor hun zou tekenen. Weet iemand hoe dat zit in dit geval? Misschien Marco zelf?

Wij hebben Donderdag contact gehad met Joe Silva (matchmaker van de UFC) en hij gaf aan dat het geen enkel probleem is om deel te nemen aan het Open NK in Ede.

Nu maar hopen dat we vandaag mee kunnen doen.

Marco
Team Calmaro

ijsbier
13-03-2010, 11:57
Ik hoor net van de trainer van Amir dat hij helaas niet mee mag doen. De gewichtsklasse zit vol en er wordt geen uitzondering gemaakt :eek: Ik kan begrijpen dat de regel 'vol = vol' wordt gehanteerd, maar wanneer je als organisatie de kans hebt om de TUF 7 kampioen op je mat te laten spelen dan zou ik toch echt wel een uitzondering maken. Erg jammer voor de grapplers die de kans hadden om een partijtje te kunnen draaien tegen Amir.

BOOOOOOOOO!

Justinian
13-03-2010, 12:14
Ik kreeg net bericht vanuit Ede. Joost (tevens forumbroeder) heeft zijn eerste partij binnen 10 sec gewonnen op een gesprongen armklem. De volgende twee wedstrijden ook gewonnen op sub en eerste van de poule geworden. Kruisfinale verloren nadat hij een gesprongen sankaku maakte die niet helemaal uit kwam, kwam hij in een enkelklem. Desalniettemin erg goed gedaan en derde geworden bij de gevorderden klasse -70kg. Gefeliciteerd!

Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, aangezien mijn oudste vandaag jarig is.

Justinian
13-03-2010, 13:19
Krijg net een sms-je van Joost. Hij sprak Amir in Ede en hij mag gewoon rollen, top geregeld dus!

Tuplad
13-03-2010, 13:23
Ha, live updates, vet!

Jeru
13-03-2010, 13:38
Krijg net een sms-je van Joost. Hij sprak Amir in Ede en hij mag gewoon rollen, top geregeld dus!

Dat is mooi nieuws. Altijd leuk als dit soort gasten de moeite nemen om met het "gewone" volk mee te rollen :D

Justinian
13-03-2010, 13:38
Forumbroeder Gokhan, die ook bij mij traint, won net zijn eerste partij op een rear naked choke. 'Uit het boekje' volgens Joost! Goed om te horen. Gokhan traint nog niet zo heel erg lang bij ons, maar ontwikkelt zich goed en snel. Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Slome
13-03-2010, 13:42
beter, RNC tegen Amir?!?! haha... zou mooi zijn...

ben nieuwschierig naar foto's.... is er een mixfight fotograaf?!

Justinian
13-03-2010, 13:52
beter, RNC tegen Amir?!?! haha... zou mooi zijn...

ben nieuwschierig naar foto's.... is er een mixfight fotograaf?!
Yep, Amir moest het afleggen ;) Dat zou een mooie prestatie zijn :D Als het goed is, is Ronald ook aanwezig om foto's te maken.

Slome
13-03-2010, 14:18
Yep, Amir moest het afleggen ;) Dat zou een mooie prestatie zijn :D Als het goed is, is Ronald ook aanwezig om foto's te maken.

in afwachting dan maar...

Justinian
13-03-2010, 15:12
Ik krijg net bericht van Joost. Amir heeft twee partijen gedraaid en beide op punten verloren. Hij heeft het opgenomen, dus we zullen het later wel zien op Mixfight.

Slome
13-03-2010, 15:23
Ik krijg net bericht van Joost. Amir heeft twee partijen gedraaid en beide op punten verloren. Hij heeft het opgenomen, dus we zullen het later wel zien op Mixfight.

oké, ben benieuwd..

cholitzu
13-03-2010, 16:37
Ik krijg net bericht van Joost. Amir heeft twee partijen gedraaid en beide op punten verloren. Hij heeft het opgenomen, dus we zullen het later wel zien op Mixfight.

Dus alles is toch nog goed gekomen. :)
Hoorde dat Amir ook een partij gewonnen heeft.

Remco van Baardewijk (Team Agua) heeft alles op submission gewonnen in de -70kg.

Kon er helaas ook niet bij zijn, maar het is ook opgenomen, dus zal binnenkort ook wel hier geplaatst worden.

lopez86
13-03-2010, 16:47
Dus alles is toch nog goed gekomen. :)
Hoorde dat Amir ook een partij gewonnen heeft.

Remco van Baardewijk (Team Agua) heeft alles op submission gewonnen in de -70kg.

Kon er helaas ook niet bij zijn, maar het is ook opgenomen, dus zal binnenkort ook wel hier geplaatst worden.

Amir heeft uiteindelijk de finale bereikt en is 2e geworden.
Hij moest het opnemen tegen een supersterke worstelaar die deze klasse al eerder had gewonnen geloof ik.
Maar ik hoorde dat Amir een paar gewichtsklasses boven zijn eigenlijke vechtgewicht vocht (-91 ipv -77:eek:).

blackadder
13-03-2010, 17:05
Hmm met alle respect, maar ben het hier toch niet mee eens, als het vol is, waarom zou er dan voor hem wel een uitzondering gemaakt worden en voor andere niet. Iemand anders kan hier al maanden naar toe geleefd/getraind hebben, en door deze uitzondering niet mee kunnen doen.
x2
Leuk en aardig om een TUF 7 winnaar te hebben die wil meedoen. Maar om die dan daarom een speciale behandeling te geven? Nee.
EDIT: Oh. Lees net dat ie alsnog kon meedoen. Nou ja.

Nopain85
13-03-2010, 17:25
hij stond zoiezo niet bekend om zijn ground skills toch?

cholitzu
13-03-2010, 18:29
hij stond zoiezo niet bekend om zijn ground skills toch?


Hij is zwarte band sambo en paars bjj.

Sadix
13-03-2010, 18:42
hij had CB dollaway ook 2 x mooi in een triangle.

cholitzu
13-03-2010, 18:46
hij had CB dollaway ook 2 x mooi in een triangle.


en uiteindelijk gewonnen op een armbar.


http://en.wikipedia.org/wiki/Amir_Sadollah

Solar
13-03-2010, 18:58
Hier een filmpje van Amir tegen mijn trainingsmaatje Rob:

http://www.youtube.com/watch?v=QvE3UvsIisw

Nopain85
13-03-2010, 18:59
Hij is zwarte band sambo en paars bjj.

oww my bad :P

bazooka
13-03-2010, 19:00
Amir heeft uiteindelijk de finale bereikt en is 2e geworden.
Hij moest het opnemen tegen een supersterke worstelaar die deze klasse al eerder had gewonnen geloof ik.
Maar ik hoorde dat Amir een paar gewichtsklasses boven zijn eigenlijke vechtgewicht vocht (-91 ipv -77:eek:).

Amir vecht in de ufc op -77, maar dat betekent dus dat hij op de vechtdag zelf veel zwaarder is. Hij woog vandaag volgens mij rond de 87 kg, dus hij heeft gewoon in zijn eigen gewichtsklasse gevochten.

cholitzu
13-03-2010, 19:01
Hier een filmpje van Amir tegen mijn trainingsmaatje Rob:

http://www.youtube.com/watch?v=QvE3UvsIisw





This video is not yet processed.

Wiseguy
13-03-2010, 19:01
Heb hem helaas niet rond zien lopen. Was een leuk toernooi.

Solar
13-03-2010, 19:01
This video is not yet processed.
Ja sorry, is nog aan het processen. :blush:
Ik dacht dat ie klaar was.
Zal zo wel zichtbaar worden.

cholitzu
13-03-2010, 19:17
Ja sorry, is nog aan het processen. :blush:
Ik dacht dat ie klaar was.
Zal zo wel zichtbaar worden.


Geen probleem, duurt meestal wel even voordat het is geupload, laatst duurde het 7 uur voordat het klaar was.

ondiep
13-03-2010, 22:10
Thx voor het filmpje ;):thup:

fjezzefur
13-03-2010, 22:38
Zijn er naast deze foto's ook uitslagen?

fjezzefur
13-03-2010, 23:30
Sorry in het verkeerde topic gepost...

Damashiii
18-03-2010, 17:54
Er was ook een foto gemaakt door iemand van Mixfight die positieve reclame zou maken voor MMA Volendam :D!
Waar blijven de foto's :D
(weet niet precies wie het was had een digicam bij zich)