PDA

View Full Version : Sudsakorn vs. Chahid Oulad El Hadj



marcelt
15-03-2010, 14:06
http://www.youtube.com/watch?v=GCBM3UEf77M

Mattie73
15-03-2010, 15:16
Sudsakorn heeft in mijn ogen terecht gewonnen.

Maar waar ik me wel aan stoorde, was die irritante big smile op z'n bek en die irritante arrogante maniertjes. WAT EEN GEBREK AAN RESPECT VOOR JE TEGENSTANDER !!

Het valt me trouwens op dat meer Thai daar een handje van hebben. Buakaw en Bovy heb ik daar ook regelmatig op betrapt.

Djani
15-03-2010, 15:30
Sudsakorn heeft in mijn ogen terecht gewonnen.

Maar waar ik me wel aan stoorde, was die irritante big smile op z'n bek en die irritante arrogante maniertjes. WAT EEN GEBREK AAN RESPECT VOOR JE TEGENSTANDER !!

Het valt me trouwens op dat meer Thai daar een handje van hebben. Buakaw en Bovy heb ik daar ook regelmatig op betrapt.

Dat is de Thaise manier van trashtalken. Aan vechten zit ook een psychologisch aspect. Er zijn er genoeg die te geforceerd de smile van hun bek willen slaan en dan zelf ten onder gaan omdat ze te ijverig te werk gaan. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant overkomt.
Ik las op mymuaythai.com dat Sudsakorn het neefje is van Rambaa 'M16' Somdet, dat kwam eigenlijk ook niet als een verrassing als je zijn attitude ziet.
Ik zelf vind Sudsakorn een heerlijke vechter. Techneut met een ziekelijke timing. Aangezien hij die attitude van hem ondersteunt met een prachtige stijl én resultaten vind ik het mooi. Een beetje Thaise Muhammad Ali.

marcelt
15-03-2010, 15:37
Geweldige vechter die Sudsakorn; wat een inzicht en timing. Misschien had hij tegen Petro gemoeten. Chaid kwam er niet aan te pas.

Irishrover
15-03-2010, 15:45
Geweldige vechter die Sudsakorn; wat een inzicht en timing. Misschien had hij tegen Petro gemoeten. Chaid kwam er niet aan te pas.

Maybe de volgende keer, Giorgio is heel wat geduldiger dan Chahid ( met alle respect ) Want ik blijf Chahid een knokker vinden.

Als je tegen Sudsakorn vecht, moet je wat geduldig zijn & en niet meegaan in inderdaad het psychologisch spelletje.
Zelf vind ik het leuk om te zien maar kan me voorstellen dat een tegenstander hier anders over denkt.
Een scherp combinerend & snelle tegenstander zal het hem moeilijk maken.

Irishrover
15-03-2010, 15:46
Dat is de Thaise manier van trashtalken. Aan vechten zit ook een psychologisch aspect. Er zijn er genoeg die te geforceerd de smile van hun bek willen slaan en dan zelf ten onder gaan omdat ze te ijverig te werk gaan. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant overkomt.
Ik las op mymuaythai.com dat Sudsakorn het neefje is van Rambaa 'M16' Somdet, dat kwam eigenlijk ook niet als een verrassing als je zijn attitude ziet.
Ik zelf vind Sudsakorn een heerlijke vechter. Techneut met een ziekelijke timing. Aangezien hij die attitude van hem ondersteunt met een prachtige stijl én resultaten vind ik het mooi. Een beetje Thaise Muhammad Ali.

Thanks voor wat meer info over de vechter.

sterrenkijker
15-03-2010, 15:53
chahid heeft het laatste jaar 7 partijen gedraaid en er 6 verloren, natuurlijk niet de minste tegenstanders maar toch.... wat is dat toch...

Irishrover
15-03-2010, 15:59
chahid heeft het laatste jaar 7 partijen gedraaid en er 6 verloren, natuurlijk niet de minste tegenstanders maar toch.... wat is dat toch...

Chahid is echte knokker, vecht erg actief & gaat constant vooruit.
Een probleem is wanneer hij tegen iemand vecht die op technisch vlak sterk is, zijn tegenstander is hem dan te slim af.
Voorbeeld: Souwer,Hafid, Sudsakorn.

Er zijn bepaalde vechters die ervan houden wanneer een tegenstander komt om te beuken, ze doen paar stappen achteruit & ontwijken.
Vervolgens counteren ze en staan ze weer op scherp voor de volgende attack.

Chahid moet wat geduldiger vechten.
Wachten, combinatie, terug in de dekking & weer afwachten voor de volgende attack.

Als je constant naar voren vecht heb je veel kans dat je weg gecounterd wordt.

Chahid kan dit, heb hem dit eerder zien doen een tijdje terug.
Hij is nog jong & heeft jaren te gaan.
Met de juiste begeleiding komt hij er wel.

Mattie73
15-03-2010, 16:21
Chahid heeft één groot voordeel en dat is zijn leeftijd. Hij is nog erg jong en kan zich daarom nog aanzienlijk verbeteren. Misschien is het verstandig om van sportschool te veranderen. Misschien dat een andere trainer en betere sparringpartners hem dat laatste zetje kunnen geven.

Een Lucien Carbin of Mousid zouden hem bijvoorbeeld technisch nog slimmer kunnen laten vechten.
Bij Mike's Gym heb je weer het voordeel van goede sparringspartners in zijn gewichtsklasse.

Van Bergen op Zoom naar Amsterdam is wel een eind natuurlijk maar het zou een goede investering in zijn toekomst zijn.

superfreak
15-03-2010, 17:27
Zou die Sudsakorn wel vaker in actie willen zien. Zeer scherp inderdaad. Oke dat handen omlaag en andere gekkigheid is nooit mooi maar hij heeft de skills ervoor. zou zo iemand ook wel tegen Nieky Holzken of zo willen zien.

Chahid moet inderdaad slimmer gaan vechten. Echter is het een vechter die niet z'n lengte mee heeft. Dan ga je al snel drukkend vechten om afstand klein te maken. Pakt niet altijd goed uit nee. Een langere tegenstander gebruik laten maken van z'n afstand is dan ook niet alles.
Daarom vind ik het zo knap om te zien wat Melvin Manhoef presteerd.

Irishrover
15-03-2010, 19:20
Chahid heeft één groot voordeel en dat is zijn leeftijd. Hij is nog erg jong en kan zich daarom nog aanzienlijk verbeteren. Misschien is het verstandig om van sportschool te veranderen. Misschien dat een andere trainer en betere sparringpartners hem dat laatste zetje kunnen geven.

Een Lucien Carbin of Mousid zouden hem bijvoorbeeld technisch nog slimmer kunnen laten vechten.
Bij Mike's Gym heb je weer het voordeel van goede sparringspartners in zijn gewichtsklasse.

Van Bergen op Zoom naar Amsterdam is wel een eind natuurlijk maar het zou een goede investering in zijn toekomst zijn.

Inderdaad, Chahid z'n vechtstijl kan aan gesleuteld worden, een aantal aanpassingen zou deze jongen goed doen.

Niet om zijn trainers in diskrediet te brengen, maar zij moeten nu ook inzien dat deze manier van vechten niet meer kan.

Ik weet niet precies welke gym bij hem past, maar een gym die hem op technisch vlak wat kan bij brengen zou fantastisch zijn.
Kracht & explosie heeft hij meer dan zat.

Hoop dat het helemaal goed komt.

Irishrover
15-03-2010, 19:24
Zou die Sudsakorn wel vaker in actie willen zien. Zeer scherp inderdaad. Oke dat handen omlaag en andere gekkigheid is nooit mooi maar hij heeft de skills ervoor. zou zo iemand ook wel tegen Nieky Holzken of zo willen zien.

Chahid moet inderdaad slimmer gaan vechten. Echter is het een vechter die niet z'n lengte mee heeft. Dan ga je al snel drukkend vechten om afstand klein te maken. Pakt niet altijd goed uit nee. Een langere tegenstander gebruik laten maken van z'n afstand is dan ook niet alles.
Daarom vind ik het zo knap om te zien wat Melvin Manhoef presteerd.

Holzken is ook statische vechter, denk dat de thai-vechter bij hem in het straatje past.
Want de thai staan bekend dat ze meestal op een statische manier vechten.
Ze gaan ook niemand uit de weg, ze verdedigen vanuit hun positie.

Alhoewel hij tegen Buakaw niet veel te vertellen had, denk ik dat hij hier wel van geleerd heeft.

Chahid is inderdaad wat kleiner als de gemiddelde vechter, heeft dan ook moeite met reach. Maar hij hoeft ook weer niet als een malle constant vooruit te lopen.

Combineren, stap naar achter, blijven bewegen & variatie brengen.
De snelheid heeft hij.

Inderdaad knap wat Melvin weet te presteren, maar die stapt er ook niet zomaar in.
Hij weet wanneer je kan aanvallen en wanneer je vooral moet blijven bewegen.

MMAFAN-1122
15-03-2010, 19:38
Bedankt...

Kemal
15-03-2010, 20:14
Bedankt...

idd thanks Marcel!