PDA

View Full Version : Badr naar Olympische Spelen 2012?



Jeru
16-03-2010, 07:24
Het is vroeg dus als het een repost is sorry :lol:

Maar goed hieronder het stuk uit de telegraaf. Zou hij een kans maken?

Marokko polst Hari voor Spelen

Van onze Telesportredactie AMSTERDAM - Het Marokkaans Olympisch Comité heeft Badr Hari benaderd om als bokser deel te nemen aan de Olympische Spelen in Londen (2012). De 25-jarige K-1-vechter, een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst, heeft het aanbod in overweging genomen. "Badr staat er niet negatief tegenover en vindt het een grote eer dat hij gevraagd is", laat Hari's manager Simon Rutz weten. "Badr moet zelf beslissen. Ik kan me voorstellen dat deelname aan de Spelen voor hem een leuk avontuur is. Hij kan boksen als geen ander en wie weet dat hij in Londen een kanshebber voor eremetaal zal zijn."

De komende tijd blijft de focus van Hari in elk geval op het kickboksen liggen. "Daar verdient hij een aardig centje mee. Een overstap naar het amateurboksen zou een behoorlijke investering zijn, maar er valt ook altijd wel wat te combineren", aldus Rutz. Voor het geld hoeft Hari dus niet aan een olympische missie te beginnen. Naast de grote uitdaging zou zijn liefde voor Marokko de (super)zwaargewicht kunnen doen besluiten op het voorstel van het Marokkaans Olympisch Comité in te gaan.

Hari betreedt binnenkort twee keer de ring voor een K-1-partij. Hij neemt het op zaterdag 3 april in Yokohama op tegen de Wit-Rus Alexey Ignashov. Op 29 mei wacht Hesdy Gerges als tegenstander in de Amsterdam ArenA. De relatief onbekende Gerges declasseerde vorig jaar de Russische topper Ruslan Karaev, terwijl hij op punten verloor van Sem Schilt. Saillant detail is dat Gerges wordt begeleid door Thom Harinck, de oud-trainer van Hari.

Irishrover
16-03-2010, 07:28
Zou een geweldige ervaring & een mentale boost voor hem zijn.
Als hij het kan combineren en weinig risico's aan vastzit, waarom niet?

TOON
16-03-2010, 08:22
waarom niet? omdat boksen misschien heel wat anders is dan kickboksen?
zoiets kun je niet combineren in mijn ogen, je komt daar tegen gasten te staan die dag in dag uit boksen.....dat ie met kickboksen veel KO's scoort wil geen reet zeggen in mijn ogen, is appels met peren vergelijken....

ik zeg NIET DOEN BADR!!! gewoon blijven doen waar je goed in bent!

cafejolanda.nl
16-03-2010, 08:32
Als badr gaat boksen, gaat ie gegarandeerd onderuit. dus Badr! DOEN!!!!

Sorry hoor mensen, ik vind Badr een hele goede hoor, maar ik heb een beetje een anti badr-mentaliteit...

Irishrover
16-03-2010, 08:32
waarom niet? omdat boksen misschien heel wat anders is dan kickboksen?
zoiets kun je niet combineren in mijn ogen, je komt daar tegen gasten te staan die dag in dag uit boksen.....dat ie met kickboksen veel KO's scoort wil geen reet zeggen in mijn ogen, is appels met peren vergelijken....

ik zeg NIET DOEN BADR!!! gewoon blijven doen waar je goed in bent!

Badr kan mee op amateurniveau.
In principe bokst Badr ook dag in dag uit.

Het is duidelijk dat Badr een aantal zaken moet opkrikken wil hij meedoen.
Maar het is zeker te doen.

Ik heb het niet over zijn K.O ratio, maar over zijn bokskwaliteiten.
Hij hoeft niet mee in 2012, maar het is sowieso een eer voor hem.
Vandaar dat hij twijfelt.

Irishrover
16-03-2010, 08:36
Als badr gaat boksen, gaat ie gegarandeerd onderuit. dus Badr! DOEN!!!!

Sorry hoor mensen, ik vind Badr een hele goede hoor, maar ik heb een beetje een anti badr-mentaliteit...

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor meid.
Leef je uit.

dirk5
16-03-2010, 08:37
Tsja..... boksen is toch een heel ander spelletje.

Ik denk dat wanneer je daar succes in wilt hebben, dat je je toch helemaal op het boksen moet gooien.

In ieder geval, wat hij ook kiest, het zal geen positieve invloed hebben op de andere sport denk ik.

Wiseguy
16-03-2010, 08:50
Hij moet dit niet doen. Badr is een KO vechter en KO's zijn heel lastig in het amateurboksen. Hij zou verslagen worden op snelheid en techniek.

Guillermo
16-03-2010, 08:58
Schoenmaker blijf bij je leest!
Zijn bokstechniek is al niet zo, niet doen. Laat je niet misleiden door het woordje amateur. Die jongens die meedoen aan de spelen zijn schrikbarend goed! De techniek is gewoon scary.
Als het door zou gaan zou die toch een jaartje 100% onder leiding van een goede bokstrainer moeten trainen om kans te maken.

Kemal
16-03-2010, 09:13
Schoenmaker blijf bij je leest!
Zijn bokstechniek is al niet zo, niet doen. Laat je niet misleiden door het woordje amateur. Die jongens die meedoen aan de spelen zijn schrikbarend goed! De techniek is gewoon scary.
Als het door zou gaan zou die toch een jaartje 100% onder leiding van een goede bokstrainer moeten trainen om kans te maken.

idd ja..schoenmaker blijf bij je leest!!

remco pardoel
16-03-2010, 09:18
Bij spijkeren bij Michel van Halderen of Ron Roovers.
En ik zou zeker gaan!
Het zou wel wat zijn om hem met Mike in de hoek te zien staan op de OS.

Zal wel wennen zijn ... een effen t-shirt aan

Harrie Nak
16-03-2010, 09:41
Een cursus gedrag / communicatie / zelfbeheersing zou ook geen overbodige luxe zijn voor deelname aan de OS.

iconian
16-03-2010, 09:46
marokko heeft een paar goede amateur boksers, laat badr eerst maar eens tegen hen staan om te zien of hij er wel recht op heeft. al zijn de zwaargewichten in marokko heel dungezaaid, op welterweight en lager hebben ze wel vaak medailles gehaald op de spelen

ondiep
16-03-2010, 09:47
marokko heeft een paar goede amateur boksers, laat badr eerst maar eens tegen hen staan om te zien of hij er wel recht op heeft


X2

Marquis
16-03-2010, 10:04
Een cursus gedrag / communicatie / zelfbeheersing zou ook geen overbodige luxe zijn voor deelname aan de OS.


Volgens mij gedraagt Badr zich voorbeeldig de laatste periode en is hij helemaal dedicated aan de sport.

Word het geen tijd om dingen uit zijn verleden achter je te laten ?

Hij kan namelijk alleen maar wijzer worden.

trainer Bv S'burg
16-03-2010, 10:04
alweer, dit hebben we toch al eerder gehoord! Lijkt wel een media-stunt? Wat wiseguy al zegt: amateur boksen is snel en technisch, puntenboksen ipv gaan voor de KO. Even meetrainen en bijspijkeren bij Hennie Mandemaker, sparren met Peter Mullenberg.

mikeymcd
16-03-2010, 10:22
Als hij de K-1 dit jaar wint zeg ik DOEN, anders moet hij zich nog bezig houden met zijn nr.1 doel in zijn leven.

Boksen is misschien een ander spelletje, maar ik kan je verzekeren dat Hari dat spelletje toch aardig goed beheerst.

Sonny ABCC
16-03-2010, 11:06
Hij zou geen schijn van kans maken op de spelen.

Rverm
16-03-2010, 11:24
Ik gun het hem wel...Denk dat het met zijn mentaliteit e.d. ook wel goed zit en dat ie niet gigantisch af zou gaan daar. Zou mooi zijn als die daarheen gaat, ik ben er dan wel bij denk ik...

Octavius
16-03-2010, 11:31
Met alle respect maar waarom moet een professionele kickbokser gaan amateurboksen? Profboksers worden niet toegelaten tijdens de OS. Tuurlijk zijn er sporten waar wel pro's aan meedoen tijdens de OS. Maar boksen is daar niet een van. Vandaar vind ik dat professionele kickboksers ook niet mogen meedoen.

De bonden mogen zelf beslissen of er wel of geen pro's mogen meedoen. De AIBA 'Amateur International Boxing Association' heeft als beleid geen pro's toe te laten. Zij zien een groot verschil tussen amateur en professioneel boksen.
Amateur boksen gaat over 4 rondes, is verplicht met een helm en staat veiligheid voorop. Veder moet je proberen door middel van punten te winnen. Prof boksen gaat maximaal over 12 rondes, geen beschermning en is veel meer gericht om op een KO of TKO te kunnen winnen.

kentaro
16-03-2010, 12:26
Gewoon doen badr!!
Is echt een grote eer om voor je land uitekomen vind ik!!

RNLMC
16-03-2010, 12:35
jongens, badr is een geweldige kickbokser, maar (olympisch) boksen is zo`n ander verhaal! Hij maakt geen schijn van kans op de spelen. Praat maar eens met alviar (lima), heeft een paar a-klasse bokswedstijden gevochten, volgens mij tegen serdjoek destijds, hij gaf zelf aan dat amateur boksen een totaal ander spel is,en zoveel technischer dan kickboksen, en dat terwijl alviar toch altijd bekend heeft gestaan om zijn bokskwaliteiten. En het niveau op de OS ligt zo bizar hoog. Heb ooit is een sparringsdag met het z-koreaanse olympische team gehad...bizar gewoon.
In het prof-boksen zou die zeker wel passen, maar amateur,op de OS. nee.

tikkenboks
16-03-2010, 12:51
waar hebben jullie het nou over?

Badr kan zeker naam vestigen aan de olympische top. Badr is een goeie bokser en zal de K1 en olympisch goud pakken. Niet zo chagrijnig en pessimistisch hier op mixfight zijn, krijg je gekke wenkbrauwen van haha

Lionheart
16-03-2010, 12:55
Ik zeg waarom niet??

Als hij de kans krijgt en het kan combineren met de K1 dan zeg ik : doen jongen!

Irishrover
16-03-2010, 13:00
Bij het amateur boksen op de OS, bestaat elke wedstrijd uit 3 rondes.
Hoeveel minuten er in totaal gebokst worden, is afhankelijk van de klasse.

Het kan 3x2 minuten of 3x3 minuten worden.

Verder dragen ze ook nog eens bescherming.


Amateur boksen gaat sneller, komt meer bewegelijkheid aan te pas.
Maar Badr heeft de lengte, snelheid en techniek.

Natuurlijk moet hij zich nog meer gaan aanpassen, het moet veel fijner en scherper allemaal.
Maar hier gaat tijd in zitten, het zal denk ik toch enige invloed hebben op z'n kickboxcarriere.

Je zult daarin de balans moeten vinden mocht hij willen gaan.

TOON
16-03-2010, 14:22
ben geen badr fan, maar wil hem wel graag zien kickboksen, als hij hier op ingaat zal ie fulltime met dat boksen bezig moeten zijn en dat zal ten koste van z'n kickboksen gaan en dat zou ik jammer vinden....

als ie namelijk niet gericht op boksen gaat trainen dan is het olympische credo van toepassing waarschijnlijk 'meedoen is belangrijker dan winnen' en als ie dat prima vind moet ie vooral gaan, maar badr kennende gaat ie wsl voor goud en dan kan het nog op een teleurstelling uitlopen denk ik zo....

spacebox
16-03-2010, 14:30
Kort en krachtig gewoon doen

Nightwalker
16-03-2010, 14:58
Hmmmm, ik weet het niet hoor.. Maar mijn gevoel zeg echt dat Badr wel voor een verrassing kan zorgen hoor.. Tuurlijk, hij zal wel op bepaalde punten moeten letten.. Maar er zit genoeg kracht en techniek in zijn bokstijl..

Dus ik zeg .. Ja !!!... Gewoon doen Badr.. Hopelijk voor een gouden staaf.. ( Daar zullen veel mensen in Marokko en NL blij mee zijn )

appelsap
16-03-2010, 15:36
Ik denk dat Badr erg vaderlandslievend is,maar dat ze wel met hele stevige financiele incentives moeten komen om dit te laten werken. Hij zal toch echt een behoorlijke tijd full time moeten gaan boksen, om een behoorlijke kans te maken. Weet niet of K-1, zijn mangers en hijzelf daar erg blij mee zijn, als er geen financiele vergoeding tegenover staat, die vergelijkbaar is met zijn huidige inkomsten. Dat kan nog wel eens lastig worden. Als toeschouwer wil ik het wel zien. Denk dat ie tegen de gemiddelde heavyweight uit de VS, Rusland of Cuba op de spelen nog wel eens een probleempje zou kunnen hebben, maar het is interessant om dat uit te vinden.

Irishrover
16-03-2010, 15:43
Ik denk dat Badr erg vaderlandslievend is,maar dat ze wel met hele stevige financiele incentives moeten komen om dit te laten werken. Hij zal toch echt een behoorlijke tijd full time moeten gaan boksen, om een behoorlijke kans te maken. Weet niet of K-1, zijn mangers en hijzelf daar erg blij mee zijn, als er geen financiele vergoeding tegenover staat, die vergelijkbaar is met zijn huidige inkomsten. Dat kan nog wel eens lastig worden. Als toeschouwer wil ik het wel zien. Denk dat ie tegen de gemiddelde heavyweight uit de VS, Rusland of Cuba op de spelen nog wel eens een probleempje zou kunnen hebben, maar het is interessant om dat uit te vinden.

Klopt, dit is ook één van de twijfels van Badr denk ik.
Lang trainen, + geen zakcentjes.

Zelf wil ik het ook graag zien, hij kan er alleen maar beter op worden.
Meer bokstechnieken betekent een groot voordeel als hij K-1 wedstrijden gaat vechten.

Solar
16-03-2010, 15:46
Ik zie hem er al weer 'per ongeluk' een trap of knie ingooien.

Irishrover
16-03-2010, 15:53
Ik zie hem er al weer 'per ongeluk' een trap of knie ingooien.

Haha nee joh, tenzij hij eventjes vergeet dat hij aan het boksen is.

Octavius
16-03-2010, 15:53
REBERTO CAMMARELLE; huidig WK en OK.

http://www.youtube.com/watch?v=2skf7tVNwWU

Irishrover
16-03-2010, 16:04
REBERTO CAMMARELLE; huidig WK en OK.



Thanks, maar we mogen hem niet bekijken zo te zien.
Wegens auteursrechtschending.

Octavius
16-03-2010, 16:11
Dubbel klikken erop. Dan kan je hem ook zien

Irishrover
16-03-2010, 16:16
Dubbel klikken erop. Dan kan je hem ook zien

Oow ja ik zie het. Bedankt.
Ziet er erg indrukwekkend uit, ze zijn snel en bewegen heel anders dan kickboxers.

Dus Badr, wordt echt geen makkie.

rafi
16-03-2010, 16:20
ik zie badr zulke gasten wel der uitslaan. ik zeg badr gewoon doen.

Peter0711
16-03-2010, 16:21
Mag iemand met een strafblad wel uitkomen voor zijn land op de olympische spelen?

En zoniet,heeft Badr een strafblad in Marokko??

rafi
16-03-2010, 16:26
Mag iemand met een strafblad wel uitkomen voor zijn land op de olympische spelen?

En zoniet,heeft Badr een strafblad in Marokko??ik denk het niet hij was deze zomer nog in de paleis van de koning in marokko. en gaf de koning van marokko nog kickboks les.

Irishrover
16-03-2010, 16:28
ik denk het niet hij was deze zomer nog in de paleis van de koning in marokko. en gaf de koning van marokko nog kickboks les.

Haha precies, je mag trouwens niet meedoen met de OS als je een strafblad hebt, aangezien hij wordt uitgenodigd om mee te doen kun je zeggen en concluderen:

Badr heeft geen strafblad.

Peter0711
16-03-2010, 16:29
@ Rafi O.k..Maar goed,daar heeft het olympisch comitie natuurlijk geen boodschap aan!

Maar waarschijnlijk heeft Badr alleen een strafblad in Nederland,en mischien kijken ze alleen naar het land waarvoor je uitkomt..???
Ik persoonlijk zou het erg krom vinden!

En moet ook eerlijk toegeven dat ik het wel gaaf zou vinden als Badr er wel zou staan in 2012..
Maar eerlijk is eerlijk,ik vindt hem er absoluut geen persoon voor!!

@ Irish rover...Is hij officieel uitgenodigd,of zijn het nog prille plannen?

marokkaan
16-03-2010, 16:32
ik denk het niet hij was deze zomer nog in de paleis van de koning in marokko. en gaf de koning van marokko nog kickboks les.

De marokkaanse koning volgt het K1 heel nauwgezet. Hij is een echte liefhebber van vechtsport. Volgens mij heeft hij 2de of 3de dan taekwondo.

delightone
16-03-2010, 16:32
Mag iemand met een strafblad wel uitkomen voor zijn land op de olympische spelen?

En zoniet,heeft Badr een strafblad in Marokko??

Ik irriteer me mateloos aan dit soort stereotype vragen.

Peter0711
16-03-2010, 16:44
@ Delightone... Je moet niet zo zeuren!! :D Das gewoon een normale vraag!

Ik vraag me dat gewoon af,das gezien de situatie toch niet zo vreemd?

Barbaar
16-03-2010, 16:50
Ik zeg doen!!!

Irishrover
16-03-2010, 16:51
@ Rafi O.k..Maar goed,daar heeft het olympisch comitie natuurlijk geen boodschap aan!

Maar waarschijnlijk heeft Badr alleen een strafblad in Nederland,en mischien kijken ze alleen naar het land waarvoor je uitkomt..???
Ik persoonlijk zou het erg krom vinden!

En moet ook eerlijk toegeven dat ik het wel gaaf zou vinden als Badr er wel zou staan in 2012..
Maar eerlijk is eerlijk,ik vindt hem er absoluut geen persoon voor!!

@ Irish rover...Is hij officieel uitgenodigd,of zijn het nog prille plannen?

Dat weet ik niet precies, maar je kunt stellen wanneer een land je wilt uitnodigen dat ze haarfijn hebben uitgezocht met wie ze te maken hebben. ( Dus ook strafblad )

Het kan niet zo zijn dat ze tijdens de OS erachter komen dat iemand een strafblad heeft.

Peter0711
16-03-2010, 17:00
@ Irishrover Daar maak je wel een punt inderdaad :D

Maar het zou mij persoonlijk verbasen als iemand met een strafblad mag vechten op de olympische spelen! Ookal is dat voor zijn 2de nationaliteid.

Ik dacht zelfs namelijk dat ze daar wel vrij streng in waren / zijn

Nightwalker
16-03-2010, 17:01
@ Delightone... Je moet niet zo zeuren!! :D Das gewoon een normale vraag!

Ik vraag me dat gewoon af,das gezien de situatie toch niet zo vreemd?

Wat ben jij toch grote eikel zeg... Zomaar zulke rare opmerkingen plaatsen, met totaal geen inhoud.. Volgensmij ben je echt uit een of ander boeren gat gekropen.. Hou je voortaan met nuttige zaken bezig.. ( Koeien melken ofso )

Ipv indirect oordelen en generaliseren over marokkanen... Oetlul !!

Irishrover
16-03-2010, 17:04
@ Irishrover Daar maak je wel een punt inderdaad :D

Maar het zou mij persoonlijk verbasen als iemand met een strafblad mag vechten op de olympische spelen! Ookal is dat voor zijn 2de nationaliteid.

Ik dacht zelfs namelijk dat ze daar wel vrij streng in waren / zijn

Ik weet ook niet precies wat de toelatingsvoorwaarden zijn, maar denk dat Badr aan de voorwaarden voldoet omdat zij hem gaan of al uitgenodigd hebben voor de OS.

Peter0711
16-03-2010, 17:07
Wat ben jij toch grote eikel zeg... Zomaar zulke rare opmerkingen plaatsen, met totaal geen inhoud.. Volgensmij ben je echt uit een of ander boeren gat gekropen.. Hou je voortaan met nuttige zaken bezig.. ( Koeien melken ofso )

Ipv indirect oordelen en generaliseren over marokkanen... Oetlul !!

?? waar komt dit nou weer in godsnaam vandaan haha :D

De vraag was gericht richting het beleid van de olympische spelen,en niet omdat Badr Hari toevallig Marokkaans is hoor...Dus maak je niet druk,ben zelf ook een Badr Fan!

Vindt eigelijk die gedachtegang wel een beetje racistisch gozer! ;)

Sjongejonge gasten,wat zijn jullie toch telkens opzoek naar een discussie...
Helemaal niet zodig,keep your socks on!!


*edit* Ow,en met jullie bedoel ik niet marokkanen hoor,anders ga ja daar weer over huilen.. :D

Peter0711
16-03-2010, 17:11
Ik weet ook niet precies wat de toelatingsvoorwaarden zijn, maar denk dat Badr aan de voorwaarden voldoet omdat zij hem gaan of al uitgenodigd hebben voor de OS.

Dat zal ook wel trouwens..Badr mag ook met zijn strafblad vechten in Japan! Ik begreep namelijk dat ze daar mensen met een strafblad ook moeilijk toegang verlenen tot het land!

Wiseguy
16-03-2010, 17:16
Strafblad? Hij is alleen verdacht geweest en nooit veroordeeld. Weer zo'n zielige poging van jou om een allochtoon in een kwaad daglicht te zetten.

Kemal
16-03-2010, 17:17
ik ben idd benieuwd of de dubbele nationaliteit meespeelt kijk ook effe dit stukje:

http://www.trouw.nl/nieuws/sport/article2306576.ece/NOC-NSF_hypocriet_nu_Antillen_talent_in_Nederland_recr uteren.html

Ik vind ook wel dat we niet te snel op onze teentjes getrapt moeten zijn! ;-)

Irishrover
16-03-2010, 17:19
Dat zal ook wel trouwens..Badr mag ook met zijn strafblad vechten in Japan! Ik begreep namelijk dat ze daar mensen met een strafblad ook moeilijk toegang verlenen tot het land!

Peter, een gewone vraag naar jou toe.
Kun jij bewijzen dat Badr een strafblad heeft?

Dus geen vermoedens of twijfels.

Dalton
16-03-2010, 17:19
Hij komt gewoon nog veel te kort op:
- positie / voetenwerk
(met langzaam naar voren schuivelen kom je er niet),
- stootsnelheid
(helemaal bij het terughalen van de stoot waardoor hij makkelijk te counteren is),
- zuiverheid van de stoot,
- opbouw van het gevecht
(geen stotenwisseling aangaan om te laten zien wie de sterkste is maar je moment afwachten).

Je moet je ook niet op het verkeerde been laten zetten door het woord "amateur". Profbokser is geen stapje hogere dan amateurboksen, het is gewoon een ander spel. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde amateur een beter bokser is dan de gemiddelde prof.

Ook moet je de stootkracht van de olympische toppers niet onderschatten. Door de goede techniek (snelheid en terughalen van de stoot) lijkt het voor de leek op tikken maar deze tikken komen harder aan dan een doorgezwaaide stoot.

De bescherming / kap dempt de stoot niet echt maar voorkomt eerder blessures door kopstoten en dergelijke.

En misschien wel het belangrijkste, je moet er volledig voor gaan uit liefde voor de sport. Het moet geld mogen kosten in plaats van opleveren.

(en trainer Bv s'burg, Peter Mullenberg is bij lange na geen zwaargewicht)

Peter0711
16-03-2010, 17:23
Strafblad? Hij is alleen verdacht geweest en nooit veroordeeld. Weer zo'n zielige poging van jou om een allochtoon in een kwaad daglicht te zetten.

Doe niet zo zielig man. ;) Want je hebt het weer s bij het verkeerde eind hoor..

Ga nou niet weer toehappen en een leuk topic verdraaien naar een discussie over racsisme,want daar is hier helemaal geen reden toe en geen spraken van..Dus take a sisi!!

Peter0711
16-03-2010, 17:27
Peter, een gewone vraag naar jou toe.
Kun jij bewijzen dat Badr een strafblad heeft?

Dus geen vermoedens of twijfels.

Nee,dat kan ik niet.. Dat waren ook gewoon vermoedens!Want dat had ik namelijk begrepen..En als ik dat fout had,nou ja,so be it..Maar dat haalt nogsteeds niet weg,dat ik me dit wel afvroeg!

Maar nogmaals,en dit is echt de laatste keer dat ik dit meld,want dit loopt weer vreselijk onterecht uit de hand...Het was niet rascistisch bedoelt,maar meer vanwege mijn vermoede dat Badr dit wel heeft,een vraag over het beleid van de O.S

Dus voor iedereen : Ik heb niks tegen Marokkanen!!!!!!!!! :D Duidelijk zo??

Stelletje druktemakers ;)

Irishrover
16-03-2010, 17:29
Hij komt gewoon nog veel te kort op:
- positie / voetenwerk
(met langzaam naar voren schuivelen kom je er niet),
- stootsnelheid
(helemaal bij het terughalen van de stoot waardoor hij makkelijk te counteren is),
- zuiverheid van de stoot,
- opbouw van het gevecht
(geen stotenwisseling aangaan om te laten zien wie de sterkste is maar je moment afwachten).

Je moet je ook niet op het verkeerde been laten zetten door het woord "amateur". Profbokser is geen stapje hogere dan amateurboksen, het is gewoon een ander spel. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde amateur een beter bokser is dan de gemiddelde prof.

Ook moet je de stootkracht van de olympische toppers niet onderschatten. Door de goede techniek (snelheid en terughalen van de stoot) lijkt het voor de leek op tikken maar deze tikken komen harder aan dan een doorgezwaaide stoot.

De bescherming / kap dempt de stoot niet echt maar voorkomt eerder blessures door kopstoten en dergelijke.

En misschien wel het belangrijkste, je moet er volledig voor gaan uit liefde voor de sport. Het moet geld mogen kosten in plaats van opleveren.

(en trainer Bv s'burg, Peter Mullenberg is bij lange na geen zwaargewicht)

Kijk, hier hebben we wat aan.
Mooi & duidelijk omschreven, ik wist wel dat het ongeveer zo ging.
Maar jij hebt meer kennis vergaard of hebt ervaring in de sport.

Dus het wordt erg moeilijk voor Badr om zomaar mee te doen.
Het zal erg veel tijd kosten om deze omschakeling te maken.

Irishrover
16-03-2010, 17:34
Nee,dat kan ik niet.. Dat waren ook gewoon vermoedens!Want dat had ik namelijk begrepen..En als ik dat fout had,nou ja,so be it..Maar dat haalt nogsteeds niet weg,dat ik me dit wel afvroeg!

Maar nogmaals,en dit is echt de laatste keer dat ik dit meld,want dit loopt weer vreselijk onterecht uit de hand...Het was niet rascistisch bedoelt,maar meer vanwege mijn vermoede dat Badr dit wel heeft,een vraag over het beleid van de O.S

Dus voor iedereen : Ik heb niks tegen Marokkanen!!!!!!!!! :D Duidelijk zo??

Stelletje druktemakers ;)

Ik persoonlijk maak me hier niet druk om, wilde alleen weten of het je vermoedens waren of dat je wellicht bewijs hebt die je met ons kunt delen.

Je mag je vermoedens hebben over iemand, je bent vrij om te denken wat je wilt.

Zover ik weet is Badr nooit veroordeeld inderdaad.
Sterker nog, ik houd me daar niet eens mee bezig.

Trouwens.

Met zoveel uitroep tekens is het mij duidelijk geworden dat je geen racist bent.

Facade
16-03-2010, 17:55
Ik denk dat de amateurboksers idd niet onderschat moeten worden. Maar stel dat ie mee zou doen dan komt hij toch in de hoogste gewichtsklasse zonder limiet? Ik weet niet hoe zwaar hij is, maar ik heb wel gezien dat ie enorm gegroeid is. Alleen al op basis daarvan is hij denk ik zeker niet kansloos, mocht hij meedoen.

Nightwalker
16-03-2010, 18:01
Mag iemand met een strafblad wel uitkomen voor zijn land op de olympische spelen?

En zoniet,heeft Badr een strafblad in Marokko??

Ik heb niet gezegd dat je racist bent.. Maar zulke teksten vind ik gewoon achterlijk.. Dus ik weet niet waarom jij het woord racist derbij vermeld..

Nogmaals, als je met zulke teksten komt.. Jaa sorry, dan vind ik je eikel en ook weet ik dat je indirect een bepaalde doelgroep naar voren wilt brengen.. En als ik dat merk, dan speel ik dat indirecte spelletje mee, alleen op mijn manier...

Dus kortom, doe lekker fris en normaal... En vooral niet oordelen over vechters, want grappig ben je totaal niet en dan zal ik voortaan ook mijn kortzinnige uitspraken voorme houden .. :thup:

remco pardoel
16-03-2010, 18:50
Als je je handen thuis houdt als BURGER dan zal je ook geen vermaning, een nacht in een cel moeten blijven of voor het gerecht komen
Daar is geen kleur aan te bekennen

Terug naar de topic?

remco pardoel
16-03-2010, 18:50
De meeste boksers gaan voor de punten.
Badr zal voor een KO gaan
Dus ik denk dat ze daar aan moeten wennen.

Misschien kan hij op les bij Arnold Vanderlijde
En die is ook goed als mental coach

Slome
16-03-2010, 19:28
heeft badr strafblad dan, wat heeft ie gedaan? en nee, hij moet niet gaan boksen... lkkr richten op een keertje de GP winnen...

knift
16-03-2010, 19:28
ik heb gehoord dat Mike Tyson gaat kickboksen Japan heeft 'm uitgenodigt voor de Final 16.


bron: The Disneyland Times

guess2007
16-03-2010, 19:32
Zou ie dan met een NL vlag opkomen?

Peter0711
16-03-2010, 19:42
Nogmaals, als je met zulke teksten komt.. Jaa sorry, dan vind ik je eikel en ook weet ik dat je indirect een bepaalde doelgroep naar voren wilt brengen.. En als ik dat merk, dan speel ik dat indirecte spelletje mee, alleen op mijn manier...


Nogmaals,Nightwalker...Je hebt het totaal bij het verkeerde eind!! Dus maak je niet druk om iets wat je zelf creeert!!

Maar goed,dit alles terzijde,ik denk dat als Badr dit aanbod aanvaart,hij zich de komende 2 jaren meer moet focussen op boksen,waardoor hij zich minder zal gaan focussen op kickboksen..dus wat is wijsheid? Maar persoonlijk blijf ik van mening dat Badr lekker moet blijven kickboksen,en niet naar de OS moet gaan..

ik zie Badr namelijk veel liever met de K1 title 2010 !!

Kemal
16-03-2010, 20:16
Zou ie dan met een NL vlag opkomen?

whaha:fp:;)
Marokko polst Hari voor Spelen

guess2007
16-03-2010, 20:21
whaha:fp:;)
Marokko polst Hari voor Spelen

Nee ik doe het niet, ik ga hem niet uileggen....:fp:

Darkness
16-03-2010, 20:22
Gewoon doen Badr!!!

Peter0711
16-03-2010, 20:34
@ Kemal & Guess2007 Ja,wie is er nou de slome van de 2 he :D Hahahah geweldig dit!!

Slome
16-03-2010, 20:45
@ Kemal & Guess2007 Ja,wie is er nou de slome van de 2 he :D Hahahah geweldig dit!!

Ho, wacht, niet schelden hé......:lol:

Peter0711
16-03-2010, 20:54
Hahaha...Ow sorry man..Had eve de link niet gelegd ;)

Wacht,ik Edit 'm eve

(How,kan niet meer,zie ik net..wie is hier nou de slome,hahah )

:D

trainer Bv S'burg
16-03-2010, 21:12
(en trainer Bv s'burg, Peter Mullenberg is bij lange na geen zwaargewicht) dat weet ik, was als voorbeeld om alleen al de snelheid van een (amateur)bokser te belichten, had hem zien boksen tegen la cruz van BVAZ, vandaar deze opmerking (zat vers op mijn netvlies)
grt Dave

univers1l
16-03-2010, 21:31
badr heeft zeker een kans, want hij gaat voor de KO en zijn ze inderdaad niet gewend. meestal is het een puntenspel.

maar zie badr niet gaan, hij heeft gezegd dat hij er over zou nadenken, omdat hij zich vereert voelt en niet gelijk nee wou zeggen, maar verwacht dat hij toch bedankt.

mocht hij wel gaan dan zal je in de k1 hem echt niet missen hoor, hij zal echt niet lang voorbereiden voor de os, denk dat hij aan 2 maanden genoeg heeft, die jongen is zo talentvol. bijv tegen bouzidi heeft hij naar zeggen maar een week getraind en dat na afwezigheid sinds december finals.

Irishrover
16-03-2010, 21:42
bijv tegen bouzidi heeft hij naar zeggen maar een week getraind en dat na afwezigheid sinds december finals.

5 dagen om precies te zijn, daarvoor heeft hij lekker in de zaal gevoetbald haha.

Surrender
16-03-2010, 22:13
Zou mogelijk kunnen worden, maar hij moet wel vanaf vandaag 100% boksspecifiek binnen met zijn voorbereiding.
Denk dat hij te veel betekend voor het Kickboksen om dit te gaan doen, maar als het een droom van hem is, moet hij het zeker proberen. Hij kan na de spelen altijd terug naar het K1 en zal dan zeker niet te stoppen zijn.

mclahey
16-03-2010, 23:37
Dus als iemand een strafblad heeft dan mag je niet meer aan sport doen?
Wat hebben die twee dingen nou in godsnaam met elkaar te maken. Kluivert heeft toch ook een strafblad? Een heleboel mensen hebben een strafblad. Wat the fock heeft dat nou met sport te maken

En met het geld zal het ook wel meevallen. Sven Kramer is ook niet echt armer geworden van de Olympische Spelen. Als hij een paar grote sponsors weet te strikken en wat tv reclames scoort in Marokko dan kan het zomaar zijn dat hij flink kan cashen. Het is toch een apart verhaal. Zeker als hij straks de K1 wint. Dan is het dus de sterkste kickbokser op aarde die dan aan de OS mee gaat doen om te boksen. Dat is een apart verhaal en aparte verhalen verkopen. En daar kan je een flink slatje uitslaan. Buiten dat heeft Badr genoeg geld en zal hij er de komende jaren nog genoeg bijverdienen en draait niet alles om dat focking geld!!

Er is ook nog zoiets als eer om voor je land uit te komen voor het geval jullie het vergeten waren.

Maar ja. Je moet wel trainen en het is overdreven gezegd gewoon een compleet andere sport. Je moet heel anders staan en bewegen enzo. Dus dat mag niet tenkoste gaan van zijn kickboksen. Maar het lijkt me dat Badr dat zelf het beste kan inschatten.
Ik zeg doen

Justinian
17-03-2010, 10:22
Klinkt niet verkeerd. Ik ben benieuwd wat hij uiteindelijk gaat doen.

Marco
17-03-2010, 13:12
ik hoor hier genoeg (commerciele) redenen om het wel te doen, en geef hem eens ongelijk..
ook voor zijn land uitkomen op een OS moet hem wel wat doen.
Of hij kans maakt... ik denk dat als hij zich puur op boksen gaat richten voor een bep. tijd dat hij met k.o. power en snelheid voor zijn gewicht een heel eind komt.

mocro9
22-01-2011, 14:46
en gaat hij nog ??

NielsN
22-01-2011, 15:11
en gaat hij nog ??

Wat denk je zelf?

Shikoku
22-01-2011, 15:12
Curling zeker

uraeus
22-01-2011, 15:30
Als je een land vertegenwoordigt in een OS moet je wel van onbesproken gedrag zijn.. Je vertegenwoordigt een hele natie/volk namelijk. Niets is zo vervelend als je je land in diskrediet brengt op zo een grote evenement.