PDA

View Full Version : B.J. Penn kilotje zwaarder



Slome
16-03-2010, 17:47
B.J. Penn talks about possible permanent move up to the welterweight division

UFC lightweight champion, B.J. Penn has revealed he’s got one eye on making a permanent move back to the welterweight division, as well as saying he’d fancy his chances against the likes of Thiago Alves and Jon Fitch despite being at a size disadvantage.

http://www.mmabay.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/BJ-Penn-007-300x200.jpg

Speaking to ING.com (http://www.fightersonlymagazine.co.uk/news/viewarticle.php?id=4125&offset=0), Penn said:

“I think there is a possibility of [moving to welterweight]. I don’t in no way want to look past Frankie Edgar, he’s a good fighter. You never know what could happen. But if I go back to welterweight, maybe I’ll try to give it a run, maybe fight a couple of fights there, we’ll see how it goes…I might try to do it permanent. We’ll see, I just don’t want to rush anything, just take my time and go out there and do my best.”

When asked about facing the likes of Alves and Fitch, “The Prodigy” explained:

“I think I could do good against some of the top welterweights. Yeah, pretty big guys, but you gotta live some times, you gotta step up sometime, huh? Yeah, you never know what could happen [with Hughes]. Let’s see how him and Renzo go, let’s see what happens there.”

If Penn was to make the permanent move he would naturally vacate the lightweight title, opening up what is currently a sown-up division. With the likes of Frankie Edgar, Kenny Florian, Takanori Gomi and Gray Maynard in the mix, expect a few 155 pounders to keep a close eye on this situation.

Slome
16-03-2010, 17:48
Dana krijgt dus waarschijnlijk toch z'n zin...

Pepe the Ice-Murderer
16-03-2010, 17:51
Nou, ik vind BJ terug volledig op het juiste spoor zitten! De man is een uitzonderlijk talent en gaat geen uitdaging uit de weg.

Dat was een tijd geleden wel anders toen zijn ego hem bijna de das omdeed. Go BJ! En als het niet zou lukken, dan heeft hij het toch geprobeerd, altijd mooi om hem in actie te zien.

superfreak
16-03-2010, 18:03
BJ is een uitzonderlijke talent. Hij zou het op dit moment al een hoop jongens in de WW divisie lastig kunnen maken. Al zou hij dit gaan doen dan rustig wat aankomen. Goed aan z'n cardio blijven werken en dan ervoor gaan.

GerritTonijn
16-03-2010, 18:05
Kwil hem tegen koschek zien

superfreak
16-03-2010, 18:06
Kwil hem tegen koschek zien

X2 en dan owned hij Kos zwaar :thup:

bryan
16-03-2010, 19:11
zolang GSP daar is heeft Penn daar helemaal niets te zoeken

Slome
16-03-2010, 19:25
zolang GSP daar is heeft Penn daar helemaal niets te zoeken
het antwoord vindt je hier:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=101340&highlight=gsp

kooivechter
16-03-2010, 20:09
zolang GSP daar is heeft Penn daar helemaal niets te zoeken

das onzin omdat er een onverslaanbare gast is, zou je niet naar en zwaardere divisie gaan. Kunnen de andere welter weights er ook net zo goed mee stoppen. Zou Penn heel graag is tegen Alves willen zien. Lijkt mij een super pot.

El Bambino
16-03-2010, 20:13
zolang GSP daar is heeft Penn daar helemaal niets te zoeken


Niet mee eens.
1e partij was BJ d beste, 2 partij was BJ erg nochalant en arrogant. 3 Partij zal BJ zich de pleuris trainen om GSP te verslaan en ik zie hem winnen :thup:

GerritTonijn
16-03-2010, 20:28
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.

Slome
16-03-2010, 20:43
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.

dus is ie goed:thup:

TOON
16-03-2010, 20:51
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.

meen je dat nou echt?
geef eens wat sterke vechters in z'n weighclass die niet in de UFC vechten....ik kan me er sowieso niet echt een voor de geest halen waarvan ik zoiets heb: die vouwt GSP effe op in een halve ronde....

maar goed, daar ging dit topic niet over, zie behoorlijk wat leuke partijen in het vooruitzicht als BJ deze move maakt....ik zeg doen....in z'n eigen class is ie wel een beetje 'klaar' ...

GerritTonijn
16-03-2010, 20:53
geef eens wat sterke vechters in z'n weighclass die niet in de UFC vechten

Bedoel niet specifiek de UFC, maar in het algemeen.

Mack
16-03-2010, 21:02
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.

GSP zorgt er gewoon voor dat de rest zwak lijkt..

GerritTonijn
16-03-2010, 21:03
GSP zorgt er gewoon voor dat de rest zwak lijkt..

Ja, 5 rondes lang Alves droogneuken en bolletje aaien.

Mack
16-03-2010, 21:23
Je moet toch wel sterk zijn om een pitbull 5 rondes lang te kunnen droogneuken en tegelijk over z'n bolletje te aaien...

Djani
16-03-2010, 21:33
Je moet toch wel sterk zijn om een pitbull 5 rondes lang te kunnen droogneuken en tegelijk over z'n bolletje te aaien...

Ahahahaha reps!!

Tony
16-03-2010, 21:50
Goeie zet dit... BJ zag de laatste gevechten (sinds ie weer serieus bezig is) stukken zwaarder en gespierder uit.. zag je vooral aan zijn benen. Die deden me denken aan de poten van Tyson Griffin...

Ik zou het wel gaaf vinden.. BJ kan toch geen eer meer behalen als LW.

Edgar is een topper en ik roep het al heel lang "Binnen 2 jaar heeft ie de belt in de LW klasse"... Nu kan het werkelijkheid worden. BJ komt te vroeg voor hem. Maar als BJ weg is... dan pakt Edgar zijn kans wel.

Sendur
16-03-2010, 23:38
Zoals hij nu aan het trainen is kan hij iedereen hebben op 170.

GO BJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr 1 Leg
17-03-2010, 07:04
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.fout antwoord GSP ALL THE WAYYYY ieder zijn mening daar heb ik respect voor.;)

cafejolanda.nl
17-03-2010, 09:37
BJ en GSP zijn beide gewoon "the topdogs" in hun divisie, Dat BJ Penn zwaarder gaat vechten vind ik juist cool. Dan staan er een helehoop leuke matchups op ons te wachten. En wie zegt dat BJ GSP nooit kan verslaan snapt de MMA wereld niet echt. 1 Punch can make the difference.. (wie had gedacht dat Matt Serra van GSP zou winnen?) precies.. exactly my point.. Maar beide zijn helden in mijn ogen.. om die tegen elkaar te zien zou ik zwaar geld voor neer leggen!

Mule-Kick
17-03-2010, 10:58
Penn kan het iedereen die geen GSP heet behoorlijk lastig maken denk ik. Er zijn iig meer interessante match-ups voor hem dan op LW op dit moment

Emilio
17-03-2010, 12:48
zo goed is GSP niet, hij heeft gewoon geluk met zn fysiek en een zwakke weightclass doet de rest.

Zwakke weightclass? Ik noem een Fitch, Koscheck, Alves en een vroegere Hughes niet zwak hoor.

GSP heeft zeker geluk met zn fysiek, maar hij traint er ook bikkelhard voor + dat hij gewoon een hele goede techniek heeft. De gast maakt succesvolle takedowns bij de beste worstelaars en dit voor iemand die niet eens een worstelachtergrond heeft.

BJ naar 170 is zeker interessant. Al denk ik dat hij hij geen champ zal worden zolang GSP daar actief is.

Toch zou het wel weer een goede (commerciele) Trilogie kunnen opleveren.
Zie het al voor me: juni 2011 : GSP VS PENN 3