PDA

View Full Version : Gokhan Saki MMA debut



superfreak
17-03-2010, 13:41
Tot mijn grote verbazing lees ik vanochtend in de metro van vandaag een interview met Gokhan Saki waarin hij aangeeft eind april deel te gaan nemen aan een mma partij.
Mogelijk dat iemand van Golden Glory hier wat meer over kan vertellen. Welke gala, wie is zijn tegenstander, wel gewicht..etc..

Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Z'n stand up is natuurlijk in orde zeker met kleine handschoenen en zijn snelheid kan je het lastig krijgen. Ben benieuwd hoe z'n ground game is en z'n takedown defence. Mogenlijk dat iemand hem in training heeft gezien en hier wat meer over kan vertellen(Jamila??)

Slome
17-03-2010, 13:45
volgens mij heeft saki aleens mma gevochten in GB bij een of ander gala, zonder succes... maar ben benieuwd

ijsblok
17-03-2010, 13:47
ben benieuwd!

wrestler_nl
17-03-2010, 14:31
Saki heeft wel eens een MMA partij gedraaid in de UK tegen James Zikic in 2004.
Hij heeft die partij verloren maar ik hoop niet dat hij zich gaat richten op MMA tenzij hij al lang heeft getraind. (worstelen,BJJ)

ondiep
17-03-2010, 14:34
ik ben ook wel benieuwd!

Leventdepevent
17-03-2010, 14:36
nou gaan we het meemaken hoor....

micha
17-03-2010, 14:48
Saki is idd aan het mma trainen zoals zoveel vechters van Golden Glory. Saki heeft het echt snel opgepakt.

dirk5
17-03-2010, 15:02
cool...

Die lowkicks van Saki daar zijn zijn tegenstanders in een k-1 ring al niet blij mee, laat staan in een mma ring.

Ben benieuwd hoe snel hij de dingen op de grond aanleert.

sterrenkijker
17-03-2010, 16:45
tegen Allistair Overheem voor de strikforcetitel?:thup:

Nee leuk man ik ben benieuwd..

Sendur
17-03-2010, 16:50
Als hij hard aan zijn ground game gaat werken kan hij nog ver komen.

Saki draait minder bij de grotere jongens omdat k-1 vechters veel zwaarder zijn.

Bij mma kan hij mooi een gewichtklasse kiezen die hem beter valt.

knift
17-03-2010, 17:37
Ben ook zeer benieuwd!

Irishrover
17-03-2010, 17:55
Saki komt inderdaad net te kort voor de top in verband met z'n gewicht.
Maar dat is K-1.

MMA is en ander verhaal.

Staand is hij technisch sterk, gebruikt veel verschillende combinaties en voert ze zorgvuldig uit.
Dat is sowieso een pluspunt.

Als ze hem wat grondwerk aanleren, en weet hij dit te beheersen.
Zal hij ongetwijfeld het ver kunnen schoppen.

Succes toegewenst Gokhan, gewoon doen.

Marquis
17-03-2010, 19:20
Ik weet dat Saki sowieso een vechter is in hard in nieren (net als Badr).

Hij zal hoge ogen gooien in de MMA wereld als hij de kneepjes van het vak snel op pikt.

Kemal
17-03-2010, 19:35
Goed nieuws !! ben benieuwd!!

Danco
17-03-2010, 19:49
lieve mensen gebruik toch eens jullie hersens tegen een mindere tegenstander zal hij het al heel moeilijk krijgen laat staan tegen A.O. grondwerk leer je niet in een jaartje de grote jongens doen hier jaren over ben wel fan van hem

Rverm
17-03-2010, 20:18
zoalng het niet hetzelfde verhaal word als kharitonov die de omgekeerde weg koos...die kon blocken en pakte het volgens trouwe fans heel snel op...
Saki is staand juist super en pakt het grondwerk volgens trouwe fans heel snel op...
Ik ben benieuwd, denk wel dat saki het in zich heeft het snel op te pakken.

BJJrajawali
17-03-2010, 20:43
cool...

Die lowkicks van Saki daar zijn zijn tegenstanders in een k-1 ring al niet blij mee, laat staan in een mma ring.

Ben benieuwd hoe snel hij de dingen op de grond aanleert.

geld ook voor Hardonk maar dat is ook nog niet z'n succesverhaal.....

BJJrajawali
17-03-2010, 20:45
Saki is idd aan het mma trainen zoals zoveel vechters van Golden Glory. Saki heeft het echt snel opgepakt.

de nieuwe prodigy dan als ik het zo lees.....
eerst maar eens zien dan geloven......

TOON
17-03-2010, 20:51
ben altijd een beetje sceptisch bij zo'n berichten.....maar goed, als hij het wil moet ie het vooral doen.....of het een verstandige keuze is is een tweede....

8701.
17-03-2010, 22:18
lachertje :lol:

K-man
17-03-2010, 22:26
Ik denk dat Saki de komende jaren een hoop mensen gaat verassen met zijn MMA carriere. Ik voorspel een betere dan met zijn K1!

Zijn take down defense is zeer goed en op de grond doet ie de juiste dingen, althans zo is mij verteld!

Kemail
Renzo Gracie Holland

Highline
17-03-2010, 22:43
heb hem een tijdje terug ook zien rollen, zag er goed uit. weet wel dat hij het erg leuk vind en het graag doet. succes saki!

makavelli
17-03-2010, 22:45
volgens is hij al een tijdje bezig met mma. Heb iig jaren geleden al fotos van saki gezien tijdens mma trainingen in de gym van oktay karaktas. weet natuurlijk niet of hij op regelmatige basis heeft getraind

Mr 1 Leg
18-03-2010, 00:47
Ben ook zeer benieuwd!x2

Irishrover
18-03-2010, 00:52
lieve mensen gebruik toch eens jullie hersens tegen een mindere tegenstander zal hij het al heel moeilijk krijgen laat staan tegen A.O. grondwerk leer je niet in een jaartje de grote jongens doen hier jaren over ben wel fan van hem

Hmm, je maakt wel punt.
Bij nader inzien, geef ik jou gelijk.

Grondwerk is inderdaad een grote issue, aangezien er veel bij komt kijken.
Sporten als sambo, worstelen b.v moet je wel goed kunnen beheersen.
Dat is niet binnen een paar maanden aangeleerd.

Je zult zeker eerst wedstrijden verliezen doordat je gewoonweg tekort komt aan grondwerk.

Marquis
18-03-2010, 06:43
Hmm, je maakt wel punt.
Bij nader inzien, geef ik jou gelijk.

Grondwerk is inderdaad een grote issue, aangezien er veel bij komt kijken.
Sporten als sambo, worstelen b.v moet je wel goed kunnen beheersen.
Dat is niet binnen een paar maanden aangeleerd.

Je zult zeker eerst wedstrijden verliezen doordat je gewoonweg tekort komt aan grondwerk.


Ik vind het een beetje kort door te bocht... Alles valt toch te leren ?

Stel dat hij er aanleg voor heeft of over die talent beschikt dan is het toch zaak om de onderste uit de kan te halen. En wie zegt dat hij al niet maanden of jaren achter gesloten deuren MMA traint met doe andere GG boys?

Irishrover
18-03-2010, 07:26
Ik vind het een beetje kort door te bocht... Alles valt toch te leren ?

Stel dat hij er aanleg voor heeft of over die talent beschikt dan is het toch zaak om de onderste uit de kan te halen. En wie zegt dat hij al niet maanden of jaren achter gesloten deuren MMA traint met doe andere GG boys?

Alles is inderdaad aan te leren, maar niet alles heeft een bepaald tijdsbestek.
De ene doet er langer over als de ander, en voor sommige dingen heb je eenmaal meer tijd nodig als voor het ander.

En wie zegt dat al deze dingen gemakkelijk aan te leren zijn dan?


Als Saki aanleg & talent heeft is het mogelijk dat het proces sneller gaat.
Dan nog is het geen koek & ei.

Misschien traint Saki al langer, maar misschien ook niet.
Het blijft giswerk totdat iemand van GG ons iets meer kan vertellen.

De zaak is niet concreet genoeg, vandaar dat wij twee ook 1 van de mensen zijn die in 'stel' of 'misschien' termen praten.

Marquis
18-03-2010, 07:41
Alles is inderdaad aan te leren, maar niet alles heeft een bepaald tijdsbestek.
De ene doet er langer over als de ander, en voor sommige dingen heb je eenmaal meer tijd nodig als voor het ander.

En wie zegt dat al deze dingen gemakkelijk aan te leren zijn dan?


Als Saki aanleg & talent heeft is het mogelijk dat het proces sneller gaat.
Dan nog is het geen koek & ei.

Misschien traint Saki al langer, maar misschien ook niet.
Het blijft giswerk totdat iemand van GG ons iets meer kan vertellen.

De zaak is niet concreet genoeg, vandaar dat wij twee ook 1 van de mensen zijn die in 'stel' of 'misschien' termen praten.


Je hebt zeker een punt alleen denk ik dat Saki als geen ander weet wat de inhoud van MMA is (zie zijn collega's die het beoefenen) Dus ik ga er van uit dat Saki niet zomaar zo iets naar buiten gaat brengen als hij er geen kaas van heeft gegeten. Ik denk ook dat zijn management dat niet zou goed keuren. En daarnaast stel dat hij er idd geen kaas van heeft gegeten en hij roept in het wilde weg dat ga ik wel ff doen.. dan denk ik dat hij zijn collega's/ "vrienden" te kort er mee zou doen. Hij ziet namelijk dagelijks hoe hard die gasten moeten buffelen voor dat ze de ring betreden. Hij zal toch ook beseffen dat MMA geen dammen is ;)

MMAFAN-1122
18-03-2010, 08:29
Ik ben benieuwd.. de toekomst zal het leren!

Irishrover
18-03-2010, 08:57
Je hebt zeker een punt alleen denk ik dat Saki als geen ander weet wat de inhoud van MMA is (zie zijn collega's die het beoefenen) Dus ik ga er van uit dat Saki niet zomaar zo iets naar buiten gaat brengen als hij er geen kaas van heeft gegeten. Ik denk ook dat zijn management dat niet zou goed keuren. En daarnaast stel dat hij er idd geen kaas van heeft gegeten en hij roept in het wilde weg dat ga ik wel ff doen.. dan denk ik dat hij zijn collega's/ "vrienden" te kort er mee zou doen. Hij ziet namelijk dagelijks hoe hard die gasten moeten buffelen voor dat ze de ring betreden. Hij zal toch ook beseffen dat MMA geen dammen is ;)

Ja daar heb je ook een punt, het zou niet gepast zijn om zo iets van de daken te schreeuwen.

Ik denk wel dat hij iets heeft geproefd, maar hoe ver hij daadwerkelijk is blijft een vraag.
Maar mocht Saki de sport gaan praktiseren, kunnen we meteen zien of het slechts woorden waren of dat hij juist een grote student is in de sport.

Ik heb vechters vaker met gemakzucht gratis horen krijsen dat bepaalde dingen wel 'ff' te doen zijn.
Sta niet verbaasd als hij op de grond ligt en denkt: Shit, dit was toch als een potje dammen?

Maar daar gaan we even niet vanuit.

sebastiaan
18-03-2010, 10:23
Traint hij niet soms bij Ommoord? (weet eigenlijk niet eens hoe de man eruit ziet:P)
Zou leuk zijn om eens met hem te sparren.

sterrenkijker
26-03-2010, 13:40
Op http://teamkaratas.jalbum.net/Team%20Karatas/ en dan foto's mma kun je zien dan Saki al een tijdje, met oa AO, bezig is met mma. (kwam het toevallig tegen)

martijn2
29-03-2010, 08:05
Talent is het belangrijkst , maar ik denk dat de top talent heeft en al sinds hun 6e grond training doet . Het zal altijd een zwak punt blijven imo.

correct me if iam wrong .

sebastiaan
29-03-2010, 13:51
Heb hem wel eens MMA training zien meedoen bij Oosterbaan Gym maar toen moest ie al snel afhaken ivm conditieproblemen. Maar dat is alweer een half jaartje geleden.

Leek me gewoon leuk om eens met een bekende te rollen.
Niet dat ik trouwens goed op de hoogte ben van Saki;)
Kijk eigenlijk zelden kickboxen :P