PDA

View Full Version : Semi Fights 17 april 2010 in Drachten



Glen
20-03-2010, 17:16
http://i253.photobucket.com/albums/hh78/farlan_2008/POSTER-A3.jpg


MMA gevechten in een echte kooi maar zonder technieken naar het hoofd.
Perfecte 'tussenstap' tussen grappling en full MMA lijkt me.
De 'kooi' kan dus wel in Nederland.
Deelnemers zijn van harte welkom!

The Bulldog
20-03-2010, 17:33
Wij hebben een zeer geintresseerde...

ik ga hem inschrijven!!!!!

super concept...

had het er een paar weken geleden met Joop over....en kreeg een goed en leuk beeld hiervan.... dus reps voor de innitiatief nemers!!!!!!

Joop Kasteel
20-03-2010, 17:44
JK is blij!

De stap naar gevechten in een Octagon, kooi is niet 't goede woord, in Nederland is door dit initiatief gewoon een stuk kleiner...

Ik denk dat we dan allemaal blij zijn.

Slome
20-03-2010, 17:51
dus het is in de octagon... en geen technieken naar t hoofd.(lees) geen klappen/trappen naar t hoofd. choke's kunnen wel?

revolution is just minutes away

BB
20-03-2010, 17:55
Leg mij nou eens uit wat de toegevoegde waarde is van een Octagon bij semi contact wedstrijden? Ik zie het niet.

En dat het een opstap is naar full MMA in een Octagon is wish full thinking. Er is geen gemeente die dit zal toestaan.

Slome
20-03-2010, 17:59
Leg mij nou eens uit wat de toegevoegde waarde is van een Octagon bij semi contact wedstrijden? Ik zie het niet.

En dat het een opstap is naar full MMA in een Octagon is wish full thinking. Er is geen gemeente die dit zal toestaan.

BB, als k jouw was zou ik me naam veranderen in DD (Doom Denker);)

zeg nooit, nooit...is een stap in de goede richting...

BB
20-03-2010, 18:14
BB, als k jouw was zou ik me naam veranderen in DD (Doom Denker);)

zeg nooit, nooit...is een stap in de goede richting...

:D, maar leg het maar eens uit; wat is de meerwaarde?

Might Is Right
20-03-2010, 19:06
Leg mij nou eens uit wat de toegevoegde waarde is van een Octagon bij semi contact wedstrijden?

het is STOER en verkoopt beter.

Dit semi-fights gedoe is dikke vette bullshit en ik hoop dat het flopt. Zonde dat iemand als JK zich hier aan leent.

Mensen... Als jullie niet echt willen cagefighten ga dan ergens een beginnersgala doen in de ring en laat de kooi voor mensen die écht willen knokken, niet wat breezer boys die eens willen opscheppen op youtube.

Jullie verkrachten MMA.

Jetli
20-03-2010, 23:28
Gaat nergens over dit!

BB
21-03-2010, 01:25
het is STOER en verkoopt beter.

Dit semi-fights gedoe is dikke vette bullshit en ik hoop dat het flopt. Zonde dat iemand als JK zich hier aan leent.

Mensen... Als jullie niet echt willen cagefighten ga dan ergens een beginnersgala doen in de ring en laat de kooi voor mensen die écht willen knokken, niet wat breezer boys die eens willen opscheppen op youtube.

Jullie verkrachten MMA.

precies, x2. Kijk de Octagon/kooi is een synoniem voor het ultieme vechten. Dan is het semi contact een slap aftreksel. Op zich niks mis met semi-contact, maar je moet dan niet het verband gaan leggen met het ultieme vechten. Dat is zo goedkoop. Die deelnemers gaan straks roepen, dat ze in een kooi hebben gevochten en vergeten dan maar snel te vermelden dat het eigenlijk tikkertje was. Ik heb overigens geen moeite met de regels van het evenement. Denk dat het laagdrempelig is en heel goed is voor beginnende vechters. Maar de profilering met Octagon/kooi:
Het voelt als heiligschennis. En voor de partijen is er geen enkele meerwaarde.

Worf
21-03-2010, 08:37
precies, x2. Kijk de Octagon/kooi is een synoniem voor het ultieme vechten. Dan is het semi contact een slap aftreksel. Op zich niks mis met semi-contact, maar je moet dan niet het verband gaan leggen met het ultieme vechten. Dat is zo goedkoop. Die deelnemers gaan straks roepen, dat ze in een kooi hebben gevochten en vergeten dan maar snel te vermelden dat het eigenlijk tikkertje was. Ik heb overigens geen moeite met de regels van het evenement. Denk dat het laagdrempelig is en heel goed is voor beginnende vechters. Maar de profilering met Octagon/kooi:
Het voelt als heiligschennis. En voor de partijen is er geen enkele meerwaarde.

:lol:

Effective
21-03-2010, 09:31
Is het nou wel of geen semi-contact? ik lees dat je op het lichaam vol mag gaan, lijkt me dus geen semicontact, want op het lichaam kun je wel degelijk KO gaan. Choken mag ook. Het had mooier geweest wel been en knie technieken op het hoofd toe te staan, net als bij Kyokushin.

Joop Kasteel
21-03-2010, 11:39
Leg mij nou eens uit wat de toegevoegde waarde is van een Octagon bij semi contact wedstrijden? Ik zie het niet.

En dat het een opstap is naar full MMA in een Octagon is wish full thinking. Er is geen gemeente die dit zal toestaan.Yo BB,

Als ik 't goed begrijp vraag jij je af waarom er in een Octagon gevochten wordt bij SF?

Groet, JK.

Glen
21-03-2010, 13:06
Deze jongens uit Drachten proberen in ieder geval iets.
Voorlopig hebben zij het wél voor elkaar dat er in de octagon mag worden gevochten, waar enkele grote andere namen het niet is gelukt.
Als je even nadenkt begrijp je de 'meerwaarde', het is niet alleen een opstap voor de vechters maar ook voor de acceptatie van de octagon in het algemeen.
Het zou toch een stunt zijn als het over een tijdje wel geaccepteerd wordt in Nederland.

Might Is Right
21-03-2010, 14:49
Deze jongens uit Drachten proberen in ieder geval iets.
Voorlopig hebben zij het wél voor elkaar dat er in de octagon mag worden gevochten, waar enkele grote andere namen het niet is gelukt.
Als je even nadenkt begrijp je de 'meerwaarde', het is niet alleen een opstap voor de vechters maar ook voor de acceptatie van de octagon in het algemeen.
Het zou toch een stunt zijn als het over een tijdje wel geaccepteerd wordt in Nederland.

Inderdaad, dat het grotere namen niet gelukt is zegt al veel over deze jongens: een paar straatkickboks-trainers die zich niet onder mensen die respect verdienen durven te mengen (buiten voor commerciële doeleinden zoals nu met JK, zonde...) en dus met allerlei "nieuwe aspecten" komen om die oudbollige knokkers eens te laten zien dat het anders kan. (Die indruk werd gewekt in het eerste topic hierover!)

Ik zei het al in een ander topic: er zijn genoeg beginnersgalas om mensen met de sport kennis te laten maken. we hebben hier echt geen hoop knulletjes voor nodig die het echte gevecht (nog) niet aandurven in de ring en dus de kooi in gaan... Zeg nu zelf, klinkt dit logisch? Als ze nog te groen zijn achter de oren voor de kooi dan is dat net de reden waarom ze er niets te zoeken hebben!

Dit gala heeft helemaal niks met MMA te maken maar met show en fetisjisme. Boycot deze handel en laat uw sport niet verder verkracht worden door mensen die te laf zijn voor het échte werk.

BB
21-03-2010, 14:50
Yo BB,

Als ik 't goed begrijp vraag jij je af waarom er in een Octagon gevochten wordt bij SF?

Groet, JK.

Yo JK ,

Dat klopt helemaal. Ik denk dat als er iemand is die het kan uitleggen, jij dat zult zijn. Ik ben zeer benieuwd.
Groet, BB.

Joop Kasteel
21-03-2010, 15:36
Het antwoord is simpel; waarom niet?


Ik zal mijn visie geven, ook waarom ik de mannen van SF steun, deels uit "eigenbelang".

Dat belang is natuurlijk UFC of in ieder geval de Octagon in ons land. Iemand zei 't al in dit topic, het is gewoon om stoer te doen. Zo is 't ook! Het is toch prachtig om te kunnen zeggen dat je in de Octagon gevochten hebt.

Daarnaast weet ik uit ervaring dat als er eenmaal in een Octagon gevochten is, het tweede tournooi sneller een feit is. Is dat niet wat we allemaal willen?

Ook heb in dit topic, en vorige, mensen zien beweren dat 't nooit zou lukken, geen gemeente 't toe zou staan. Ik heb er echter nog niet 1 zien zeggen/schrijven dat ie er naast zat. Niet mijn stijl.

Dus a: ik steun, een in mijn ogen, leuk initiatief. Ik houd daar nu eenmaal van.
b: als ik ook maar een procentje bijdraag aan de komst van UFC (achtigen)krijg ik een standbeeld van Dana.

Amen.

Might Is Right
21-03-2010, 15:55
Het antwoord is simpel; waarom niet?

Dat belang is natuurlijk UFC of in ieder geval de Octagon in ons land. Iemand zei 't al in dit topic, het is gewoon om stoer te doen. Zo is 't ook! Het is toch prachtig om te kunnen zeggen dat je in de Octagon gevochten hebt.


Waarom niet? Omdat de kooi de ultieme battle-ground zou moeten blijven. Semi-contact gevechten of hoe ze het willen noemen kunnen op zo veel plaatsen gebeuren dus hou aub "onze" kooi in ere!

En ja het is prachtig om te kunnen zeggen dat je in een octagon GEVOCHTEN hebt. Je hebt 100% gelijk en daar gaat het hem net om...!? Ze houden een soort sparring sessie, dat is nog wat anders dan vechten!

Alle respect voor je Joop maar deze kwestie vindt ik een smet op je palmares.

FightingDutchman
21-03-2010, 19:10
Waarom niet? Omdat de kooi de ultieme battle-ground zou moeten blijven. Semi-contact gevechten of hoe ze het willen noemen kunnen op zo veel plaatsen gebeuren dus hou aub "onze" kooi in ere!

En ja het is prachtig om te kunnen zeggen dat je in een octagon GEVOCHTEN hebt. Je hebt 100% gelijk en daar gaat het hem net om...!? Ze houden een soort sparring sessie, dat is nog wat anders dan vechten!

Alle respect voor je Joop maar deze kwestie vindt ik een smet op je palmares.

Ik ben het helemaal met je eens dat in een kooi gewoon op Full MMA regels geknokt moet worden. En ik snap dat je moeite hebt met de 'stoere' profilering van dit Semi-fights concept (heb ik zelf overigens ook). Het Semi-contact is in mijn ogen ook niet het echte werk....

MAAR, ik vind het persoonlijk een goede zaak dat men een vergunning heeft om een evenement in een kooi te organiseren. Als een paar gala's op semi-contact regels nodig zijn om uiteindelijk een gala goedgekeurd te krijgen met normale regels in een kooi (misschien wel een UFC gala) dan moeten we die semi contact dingen maar even doorstaan. Als blijkt dat dit hetgene is waardoor gemeentes in Nederland een kooi toe gaan staan in de toekomst dan hoor je mij niet klagen.

De kans is echter klein dat je mij zult zien op dit gala zien, want net als de rest kijk ik graag naar MMA maar ben ik niet zo'n fan van semi-contact.

761217186
21-03-2010, 19:29
Wat maken mensen zich druk zeg!!!

Prima toch dat er een Octagon gebruikt wordt voor dit soort gevechten. Dan mensen dan gaan zeggen (en stoer doen) met het feit dat ze in een Octagon hebben gevochten, en weg laten dat ze dit op SF regels deden is inderdaad wat sneu. Maar dit zegt dan meer over de vechter(s) dan over de opzet van een octagon waar beginnende MMA vechters hun opstapje maken maar het echte werk. de overige voordelen zijn inderdaad dat mensen gaan wennen aan het fenomeen Octagon. Dit maakt het in de toekomst misschien mogelijk om uiteindelijk de UFC naar Nederland te krijgen (nog een lange weg te gaan, maar hoop doet leven;)). Verder is het veiliger en ziet het er natuurlijk ook stoer uit.
Zelf denk ik ook niet dat het een flop gaat worden, er zijn volgens mij veel grappelers die nog twijfelen om de overstap te maken naar het MMA. Ook voor deze groep kan dit een mooie tussen stap zijn.
En wie dit te soft vindt komt gewoon niet kijken. O,ja.. ik denk ook dat er meer techniek bij komt kijken in dit systeem.

Durfal
21-03-2010, 22:00
Een octagon zou gewoon verplicht moeten worden voor MMA in nederland.
Waarom?? omdat het veel veiliger is!!!
Valentijn Overeem is al minstens 2 x uit de ring over de touwen geflikkerd met hele nare blessure daardoor bovendien in zijn eerste partij tegen G Yvel.............
De kooi heeft door stoere verhalen een heel verkeerde naam gekregen net zoals free fight een verkeerde naam was.
De goegemeente denkt net als bij de term free fight dat alles maar is toegestaan in de kooi.....
Juist daarom is dit initiatief zo mooi: in een octagon in hun ogen een kooi waarin het niet zo barbaars er aan toegaat in de ogen van de goegemeente.
En met die goegemeente college van burgermeester en wethouders heb je toch te maken!!
Een goed initiatief dus!!!

Fr3ddy
22-03-2010, 11:49
Op de basisschool noemden wij deze vorm van tikkertje 'apekooien' :)