PDA

View Full Version : les lcd plasma? ik weet t niet meer



ICON
23-03-2010, 22:02
ben op zoek naar een nieuwe tv en weet t ff niet meer.
ben in een aantal winkels wezen kijken en zie het verschil gewoon niet meer.

ik hou van n fimpje kijken en game af en toe op mn xbox360.
ik heb interactieve tv van kpn en een videostreamer met hdmi.

ik wil een tv tussen de 116 en 120 cm (per merk verschillend geloof ik)

ik vind deze led van LG wel vet maar in de winkel vond ik t wat tegenvallen, spiegelde ontzettend bijvoorbeeld. nu is dat thuis wel wat minder maar toch.
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/lg/47sl9000/349014/

deze 200hz lcd van ook LG is 300 euro goedkoper en heb hem in dezelfde winkel ook zien staan. ik vond hem zelfs n wat mooier beeld hebben dan de bovenstaande led
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/lg/47lh5000/326799/

deze samsung was in die winkel n stuk duurder en vond ik ook t mooiste beeld hebben, maar toen ik vroeg om de dvdspeler aan die lg lcd aan te sluiten deed de lg er absoluut niet voor onder. scheelt toch ook 300 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/237273/samsung-ue46b6000.html#tab:prices

hebben jullie kenners nog tips in de prijsrange 700 -1300
t is een erg ruime range en om voor een tv van 1300 te gaan moet ik wel heel goede argumenten hebben/krijgen.

waar ik het meeste bang voor ben is dat het bij actiefilms en bij gamen "vaag" wordt als er teveel gebeurt tegerlijkertijd. volgens mij moet dat niet meer kunnen onder de 5 ms reactiesnelheid maar hoor t graag van de kenners.

wie gamed er hier alemaal met n plasma?
thanks alvast

Wheelie
23-03-2010, 22:45
Ik ben benieuwd naar de reacties wil ook een nieuwe aanschaffen.

NTT-FX
23-03-2010, 23:24
Dat samsung panel is echt een hele mooie , goeie kleuren en ( as usual bij samsung ) een lekker rustig beeld.
Ziet er ook goed uit trouwens ;)

Dat 200hz panel van LG zou ik persoonlijk links laten liggen , de prijs is scherp maar de contrastverhouding ligt naar mijn idee wat laag voor zo'n groot scherm.

Glossy LED panelen 'glimmen' inderdaad heel erg , er is aan te wennen ; zeker als je er een goeie plek voor hebt ( met niet teveel daglicht invloed )
Ze verbruiken trouwens een klap minder stroom dus dat kan op termijn een hoop schelen :)

Tony
24-03-2010, 09:08
(een goeie) Plasma heeft een superieure kleurweergave t.o.v. een LCD. Daarnaast heeft een plasma veel betere zwartweergave en dus een mooier contrast.

Stroomverbruik van plasma's was altijd gigantisch.. maar de nieuwe NEODPD panelen van Panasonic kunnen behoorlijk concurreren met de LCD's qua stroomverbruik. Gemiddeld stroomverbruik over een gemiddelde film komt overeen met een lcd.

Overdag kan een LCD fijnen zijn omdat ze feller _kunnen_ zijn.. en minder tot geen last van spiegelingen hebben. In de avonduren is Plasma echt superieur.

Plasma's hebben een glazen beeldplaat.. Wat wel zo fijn is als je kinderen of huisdieren hebt...nadeel is de grotere reflectie. (alhoewel, ik heb zelf een 50" G10 plasma van panasonic en heb totaal geen last hiervan)

Anyway.. ik heb een half jaar geleden een huis gekocht en zat toen ook voor de keuze tussen lcd en plasma... (want wilde eigenlijk nooit een plasma tv... wilde eigenlijk een mooie Samsung LCD)...

Maar na een aantal kijk-testen wilde ik alleen nog maar plasma.

Maar als je een plasma koopt.. dan wel voor een panasonic of een Pioneer (Kuro serie) gaan... die steken echt met kop en schouders boven de rest uit.

succes met de koop!

micha
24-03-2010, 09:35
samsung led

Wheelie
24-03-2010, 10:28
En is dit wat ?

http://www.sony.nl/hub/bravia-lcd-televisies/2/3/article/id/1237477586409?campaignId=12003163&s_kwcid=sony%203d%20tv|4044665182

XanaduNL
24-03-2010, 10:29
samsung led

Ik heb er pas 1 gezien, maar die had erg last van ghosting, een soort waas dat achter alle bewegende objecten zat.

Hier vindt je een overzicht van populaire tv's, met mogelijkheid om te filteren op prijs/hd/merk/maten enzo:
Televisies | Electronics | Tweakers.net Pricewatch Prijzen (http://tweakers.net/pricewatch/cat/621/televisies.html)

Tony
24-03-2010, 10:33
LED LCD's zuigen ook...

De nieuwe OLED displays zijn wel een stuk toffer... maar ik zou toch echt nog minstens een jaar/twee jaar wachten daarop.. dan is de techniek volwassen en de prijzen gezakt.

tot die tijd... PLASMA :)

Mack
24-03-2010, 12:15
Plasma. Heb een jaar geleden rond zitten kijken en de 50" plasma van Samsung vond ik gewoon het mooiste beeld hebben. Gamen gaat gewoon perfect. Maar het grootste verschil ga je merken als je Blu-Ray films gaat bekijken. De kleuren en het beeld van Plasma zijn dan gewoon veel mooier en dieper dan LCD.
De nadelen heeft Tony al beschreven. Zorg dat je Plasma niet veel zonlicht kan vangen en je gaat er nog veel meer van genieten. De LED's zijn ook verschrikkelijk mooi, maar op dit moment nog "te jong" en te duur.

XanaduNL
24-03-2010, 12:28
"Veel" mooier is natuurlijk relatief. Dit kan je het beste zelf oordelen in een winkel.
Een plasma kost zo 20 a 30 euro per jaar meer aan stroom, bij een gemiddelde 4 uur per dag aan staan.
Dit is waarschijnlijk de reden dat voor elke plasma tv op de markt er 6 lcd tv's zijn.

Tony
24-03-2010, 12:29
Nog een goeie tip...

KOOP GEEN TV OP BASIS VAN HOE HET BEELD IN DE WINKEL UITZIET!!!!

In elke winkel komt het beeld van een plasma het slechts eruit... waarom? De helderheid van LCD's is feller dan Plasma... vaak staan die LCD's ook nog op "levendig" of zoiets... hierbij wordt het wit zelfs beetje blauwig... Plasma's die ernaast staan verbleken hierbij.

ICON
24-03-2010, 17:30
thanks voor de reacties!
heb net die LED ook nog even in een andere winkel gezien en daar speigelde hij al een stuk minder, ik ga ook eens serieus naar plasma´s kijken. ben gisteren in een aantal winkels geweest en daar staan de plasmas echt voor 600 a 700 euries. het beeld vind ik in de winkel al mooier dan de lcd´s die er bij staan.wordt er niet makkelijker op :-)

moet je tegenwoordignog steeds de eerste 200 a 300 uur `rustig`aan doen met een plasma? je het toch speciale dvd,s die je snachts af kan spelen om zo het gevaar voor inbranden te verkleinen?

Ronald
24-03-2010, 17:31
Een tijd geleden heb ik ook zitten twijfelen tussen plasma en lcd. Toen ik eenmaal in de praktijk zag hoe sterk zo'n plasma weerspiegelt, was voor mij de keuze heel snel gemaakt: lcd geworden dus, zonder enige twijfel. Ik vind die weerspiegelingen in plasma echt zwaar storend (had de ouderwetse beeldbuis trouwens ook aardig last van).

ICON
24-03-2010, 19:07
tony welk tv heb jij?

Tony
24-03-2010, 21:54
Panasonic txp50g10 :)

ICON
24-03-2010, 22:20
tony waar woon je dan kom ik ff kijken ;)

Tony
24-03-2010, 22:45
Zal ik de sleutel alvast klaarliggen anders :lol:

ICON
24-03-2010, 22:58
ja en n glaasje cola en n zakje chips voor bij de film :-)

nee ff serieus, die van jou is ook wel erg vet op papier, zou dan wel voor de 46" gaan.
ik zit er zo'n 3 meter vandaan dus vind 50" net te groot. scheelt ook weer wat euries.

weet jij iets over de g20 serie? die is nog niet officieel uit denk ik ofwel? is allemaal wat nieuwer het contrast is wat omhoog gegaan zie ik maak dat zoveel uit voor het blote oog?
verder een bluetooth aansluiting en een hdmi aansluiting extra. dat laatste kan fijn zijn maar bluetooth interesseert me neit zo aangezien ik bluetooth via mn hdstreamer gebruik.

Wheelie
24-03-2010, 23:04
ja en n glaasje cola en n zakje chips voor bij de film :-)

Demolition Men :D

dietrik
25-03-2010, 06:42
heb ooit een lcd van samsung gehad maar heb die weer teruggebracht, wat een onding!
Ik heb nu al jaren een plasma van panasonic en wil nooit meer anders.

Tony
25-03-2010, 07:38
ja en n glaasje cola en n zakje chips voor bij de film :-)

nee ff serieus, die van jou is ook wel erg vet op papier, zou dan wel voor de 46" gaan.
ik zit er zo'n 3 meter vandaan dus vind 50" net te groot. scheelt ook weer wat euries.

weet jij iets over de g20 serie? die is nog niet officieel uit denk ik ofwel? is allemaal wat nieuwer het contrast is wat omhoog gegaan zie ik maak dat zoveel uit voor het blote oog?
verder een bluetooth aansluiting en een hdmi aansluiting extra. dat laatste kan fijn zijn maar bluetooth interesseert me neit zo aangezien ik bluetooth via mn hdstreamer gebruik.

Ik zit er zo'n 4 meter vandaan.... Vandaar 50".
Toen het toestel voor het eerst had hangen kreeg ik bijna een hartaanval.. zo groot dat het toestel was.
Na een week is het "WAAAAUW' effect weg.. en na 2 maanden vervloek je jezelf omdat je niet voor een 60" gegaan bent.

M.a.w. Die 46" is een super formaat.. maar mocht de beurs het toelaten, dan zou ik zeker de 50" nemen.
Volgens mij is het toestel ook een stuk goedkoper geworden.

Ik kocht hem vorig jaar, toen was ie net uit... winkelprijs 1700 euro. Maar zag hem op internet voor 1499 euro.

Vervolgens naar de lokale "Elektro Tummers" gegaan... hem verteld dat ik dat specifieke toestel wil hebben en dat het mij niet uitmaakt waar ik hem vandaan haal... Hun hebben toen een fax naar verkoopkantoor gestuurd. Vervolgens boden ze mij dat toestel aan voor 1475 euro. dus DEAL!
Ophangset erbij genomen en een Digitale TV ontvanger (Samsung) en vervolgens hebben ze het toestel gratis thuis afgeleverd.. netjes opgehangen tegen de muur... TV ontvanger ingesteld en klaar was kees...

XanaduNL
25-03-2010, 10:30
Nog even over je inbranden vraag, volgens mij gebeurd dat uberhaupt niet meer bij moderne schermen. :)

Mack
25-03-2010, 10:33
Check redcoon.nl ook. Daar heb ik mijn 50" plasma besteld inclusief extra garantie. Werd netjes opgebeld met de vraag wanneer ze het konden leveren. En ze hebben vaak leuke aanbiedingen.

TOON
25-03-2010, 11:14
Ik heb er pas 1 gezien, maar die had erg last van ghosting, een soort waas dat achter alle bewegende objecten zat.

Hier vindt je een overzicht van populaire tv's, met mogelijkheid om te filteren op prijs/hd/merk/maten enzo:
Televisies | Electronics | Tweakers.net Pricewatch Prijzen (http://tweakers.net/pricewatch/cat/621/televisies.html)

aaaaaaaaah ghosting heet dat dus.....merk het vooral bij voetbalwedstrijden....dat het net lijkt alsof er drie Robbens achter elkaar rennen als ie een sprintje trekt....merk idd dat het beeld slecht wordt vooral bij sport...

ghosting....nice....schat, deze tv moeten we maar op de slaapkamer neerhangen want we hebben last van ghosting....en dan een nieuwe mooie vette grotere weer voor in de huiskamer....

nee denk niet dat het gaat lukken

Tony
25-03-2010, 11:22
Nog even over je inbranden vraag, volgens mij gebeurd dat uberhaupt niet meer bij moderne schermen. :)

Plasma kan zeker nog inbranden... Maar als je dat lukt bij de hedendaagse toestellen dan verdien je het ook.. dan heb je erom gevraagd.

Dus ja, ze branden nog in.. maar dan heb je wel echt heeeeeeel erg gek gedaan.

Sowieso branden de logo's van bv rtl 4 en sbs6 etc niet meer in vanwege "pixelshift"

(logo verschuift heel langzaam kleine beetjes)