PDA

View Full Version : Geen alcohol op gala's



family-sports
25-03-2010, 03:02
:smash:Is dat wel een heeeeeel goed idee.???
Ik ben van mening van wel, Sport en alcohol gaat niet samen,
Gezien het feit dat er ook vaker rellen uitbreken op Gala's waar rijkelijk het
bier vloeit.

Maar...... voor de organisator is dit toch een bron van inkomsten,
Tel maar eens op als men geen alcohol schenkt wat men dan mis zou lopen aan inkomsten, ook de organisotor heeft zijn kosten en wil deze graag terug verdienen.

Wat vinden jullie ???????

Osu

Omar.
25-03-2010, 04:18
Je noemt de exacte voor en nadelen.

Ben ik mee eens.

Ik denk dat je dan toch maar voor de poen moet gaan als organisator.

En er zijn trouwens genoeg gala's waar het niet uit de hand loopt. Als het toch uit de hand loopt, hoeft alcohol niet altijd een rol te spelen.

Alcohol en sport hoort niet samen, maar zoals je al zei; er moet wel geld verdiend worden!

blackadder
25-03-2010, 04:58
Zonder alcohol is het toch een stuk minder gezellig.
En als je het al wilt verbieden begin dan bij het voetbal. Daar wordt toch een stuk vaker gereld dan bij galas.

Jeru
25-03-2010, 08:05
Zonder alcohol is het toch een stuk minder gezellig.
En als je het al wilt verbieden begin dan bij het voetbal. Daar wordt toch een stuk vaker gereld dan bij galas.

Daar wordt het al gedaan, maar alleen bij zogenaamde risicowedstrijden. Rellen in voetbalstadions gebeurt al veel minder dan vroeger, maar dat komt ook door alle veiligheidsmaatregelen.
Drink bij voetbal en gala's graag een biertje en ben ook nog nooit betrokken geweest bij een rel....

Marquis
25-03-2010, 08:20
In een Amsterdam Arena zou je het nooit kunnen verbieden .. 70% van die gasten gaan om bier te zuipen en knokken te zien .. als je aan zo een bezoeker vraagt wie Ryan Simson is dan vragen ze aan je of dat een biermerk is.

ICON
25-03-2010, 09:13
2e x dit jaar dat we het hier over hebben, ik hoop dat we dit jaar de vijf topics halen

blackadder
25-03-2010, 09:17
In een Amsterdam Arena zou je het nooit kunnen verbieden .. 70% van die gasten gaan om bier te zuipen en knokken te zien .. als je aan zo een bezoeker vraagt wie Ryan Simson is dan vragen ze aan je of dat een biermerk is.
Is dat niet een soort Surinaams saucijse broodje?

Richelieu
25-03-2010, 09:27
:smash:Is dat wel een heeeeeel goed idee.???
Ik ben van mening van wel, Sport en alcohol gaat niet samen,
Gezien het feit dat er ook vaker rellen uitbreken op Gala's waar rijkelijk het
bier vloeit.

Maar...... voor de organisator is dit toch een bron van inkomsten,
Tel maar eens op als men geen alcohol schenkt wat men dan mis zou lopen aan inkomsten, ook de organisotor heeft zijn kosten en wil deze graag terug verdienen.

Wat vinden jullie ???????

Osu

Moeilijk verhaal in mijn ogen. Denk dat het een opsomming is van meerdere factoren. Vind zelf dat de veel promotors in mijn ogen te weinig (of flink bezuinigen) op het gehele beveiliging. Als ik als voorbeeld de gala's van RINGS Holland neem (waar overigens beperkt sterke drank per tafel word geschoken - muntensysteem) zijn daar nooit vechtpartijen. Feit is wel dat RINGS één van de beste, zo niet de beste beveiligers in de hand neemt om hun gala's goed te laten verlopen.

sterrenkijker
25-03-2010, 10:30
Bij BOTE schonken ze alcohol vanaf een bepaald tijdstip, lijkt me een stap in de goede richting..

BNP
25-03-2010, 10:33
Bij BOTE schonken ze alcohol vanaf een bepaald tijdstip, lijkt me een stap in de goede richting..

Dat was op 't laatste gala van golden glory helmond ook 't geval, geloof vanaf een uur of 7/8.

phranq
25-03-2010, 11:03
Bij BOTE schonken ze alcohol vanaf een bepaald tijdstip, lijkt me een stap in de goede richting..

Daar pleit ik ook voor, zoals ik dat al in de voorgaande 180 topics over dit onderwerp heb gedaan.

Als een gala van 3 uur 's-middags tot laat in de avond duurt en er alcohol vanaf het begin word geschonken is dat de kat op het spek binden.

ondiep
25-03-2010, 11:20
Ben het eens dat alcohol en sport niet samengaan ikzelf drink dus ook niet, maar niet iedereen die op deze gala's aanwezig is is daadwerkelijk ook sporter en wellicht alleen liefhebber of aanhang :)

Maar alcohol schenken vanaf een bepaald tijdstip klinkt aannemelijk.

Marquis
25-03-2010, 11:29
Is dat niet een soort Surinaams saucijse broodje?


Surinaams bruinbier

Perfectteamcindy
25-03-2010, 13:22
Je noemt de exacte voor en nadelen.

Ben ik mee eens.

Ik denk dat je dan toch maar voor de poen moet gaan als organisator.

En er zijn trouwens genoeg gala's waar het niet uit de hand loopt. Als het toch uit de hand loopt, hoeft alcohol niet altijd een rol te spelen.

Alcohol en sport hoort niet samen, maar zoals je al zei; er moet wel geld verdiend worden!

Bovendien is het publiek niet degene die de ring in moet dus vind ik dat alcohol op gala's moet kunnen. De mensen moeten zelf hun grenzen kennen. Een promotor moet uit de kosten raken anders kunnen er uiteindelijk geen gala's gehouden worden...

bart1980
25-03-2010, 13:36
Ik vind dat het moet kunnen alc op gala"s.
Iedereen moet zijn grenzen kennen.
En kent hij ze niet dan moet hij lekker weg blijven.
Respect voor de sport.

reefer
25-03-2010, 14:04
Ik vind dat het moet kunnen alc op gala"s.
Iedereen moet zijn grenzen kennen.
En kent hij ze niet dan moet hij lekker weg blijven.
Respect voor de sport.


En daar gaat het dus meestal fout,als het fout gaat.
Sommige bezoekers kunnen hun grenzen niet,en laten zich een grens ook niet door een ander voorschrijven,met als gevolg een dronken of aangeschoten bezoeker die waarschijnlijk niet word aangesproken op zijn gedrag tot het te laat is en er weer eens wat gebeurt in het (vip)publiek.
Beste optie is mijns inziens inderdaad pas schenken na bepaald tijdstip en betere beveiliging kan op sommige gala`s ook geen kwaad.
Verder snap ik wel dat voor organisatoren het niet meevalt om genoeg inkomsten te genereren tijdens een gala dus ieder verkocht biertje is er èèn,maar toch ligt daar ook zeker de verantwoordelijkheid voor de organisatie om in te grijpen daar waar nodig en zonder aanzien des persoon.Wat helaas regelmatig niet gebeurt,maar dat komt wederom omdat bepaalde mensen denken meer te mogen dan anderen doordat zij een bepaald bedrag hebben ingelegd voor een VIP tafel of een geldbedrag voor een winnaar van een bepaalde wedstrijd.
Al met al ben ik blij dat ik niet in de schoenen staat van een organisator want voor menig mens doe je het toch niet goed(met of zonder alcohol) genoeg.

Octavius
25-03-2010, 14:17
Zo makkelijk is het niet. Dat al het geld van de horeca voor de organisator is. Was het maar zo.

Als je een hal huurt en er zit horeca in is het niet altijd mogelijk om zelf de horeca te doen. Je gaat dus afwegen (kosten/opbrengst) of het uit te besteden of zelf te doen. En zo hal moet ook leven. Dus naast de verhuur van de hal hebben ze ook een groot deel van de inkomsten uit de horeca.

Verder ligt het helemaal aan de organistatie hoe hiermee om te gaan. Hoeveel schenken we? Wat schenken we? Waneer schenken we wel en niet? Wat te doen met dronken mensen? Feitelijk komt het net als bij een cafe of bar opneer dat het aan de persoon is die schenkt om te bepalen of iemand nog krijgt ja of nee. En een goede beveiliging is hier van belang.

Ik vind niet dat je geen alcohol moet schenken maar dat je duidelijke regels moet opstellen en kenbaar moet maken aan het publiek. Dit voorkomt een hoop irritatie.

OXY
25-03-2010, 15:29
Heleboel bezoekers worden ook aggresief van het vechten in de ring, denken dat ze ook wat kunnen als ze gezien hebben hoe het moet.

Idd de inkomsten van de bar gaan vaak naar de zaal eigenaar maar als je het dus verbied gaat de prijs van de zaal weer omhoog.

Iedereen heeft toch ook een stukje eigen verantwoording en vindt dat er gewoon goede security aanwezig moet zijn en de vervelende gasten verwijderen, al zitten ze aan een zogenaamd VIP tafeltje.

blackadder
25-03-2010, 16:14
Idd de inkomsten van de bar gaan vaak naar de zaal eigenaar maar als je het dus verbied gaat de prijs van de zaal weer omhoog.
En daarmee ook de prijs voor de kaartjes.

knift
25-03-2010, 18:29
Wat een vertutteling weer die bron van inkomsten zijn gewoon nodig klaar,je houd je eigen maar in als ik in de kroeg een biertje drink gaat ik toch ook niet bij iedereen z'n kukident er uit tikken
als er wat gebeurt gelijk die galbakken er uit gooien en eerlijk is eerlijk als ik op een gala een vip tafel neem betaal ik niet 1500 euries om heel de avond cola te drinken!

Octavius
25-03-2010, 18:35
Het hangt van veel factoren af wat de prijs is van een kaartje.

Inkomsten van bezoekers is logisch gezien een grote post. Sponsoring en advertising zijn gewoon veel minder in 'onze' tak van sport. Geen grote media aandacht in vorm van TV etc. zoals bij voetbal. Denk dat het stukje van Simon Rutz er goed bij past. Dus de prijs van een kaartje kan je niet direct koppelen aan de omzet van de horeca.


Zelf bij meerdere gala's in het buitenland geweest waar men geen VIP tafels heeft maar meer VIP seats met daarbij een VIP lounge (eten en drinken). Vind het een mooie oplossing alleen of het in Nederland werkt? Wat denken jullie?

Octavius
25-03-2010, 18:37
als er wat gebeurt gelijk die galbakken er uit gooien en eerlijk is eerlijk als ik op een gala een vip tafel neem betaal ik niet 1500 euries om heel de avond cola te drinken!

Gelijk heb je met dat. Maar je betaald niet allen voor de drank. Je betaald voor de plaats waar je zit. Het eten en de drank. Maar sommige zien het als 'sport' om minimaal hun 1500,- terug te drinken.

mikeymcd
25-03-2010, 18:39
het trekt buiten de liefhebbers van de sport ook gewoon veel baasjes die graag naar een knokpartij'tje kijken. Die baasjes worden niet alleen agressief van het bier, maar ook van het kijken naar vechten. Je zal dit probleem dus altijd blijven houden.

Bier na 8 uur lijkt me een goed plan.

knift
25-03-2010, 19:07
Gelijk heb je met dat. Maar je betaald niet allen voor de drank. Je betaald voor de plaats waar je zit. Het eten en de drank. Maar sommige zien het als 'sport' om minimaal hun 1500,- terug te drinken.


Je verhaal van die vip stoelen vind ik ook een erg goeie oplossing maar ik ziet het niet als een sport om m'n geld er uit te zuipen onzin ik kom voor de sport maar als ik een hoop betaal voor een goeie plek wil ik daar ook een lekker bacotje aangezien de vip prijzen in nederland achtenlijk hoog zijn.
Vip seats goed plan geen alcohol mijn best maar dan wel tegen schappelijkere prijzen imo

Solar
25-03-2010, 19:40
Beetje minder snuiven zou ook wel helpen denk ik.

Octavius
25-03-2010, 19:40
Dus bv. een VIP seat met daarbij een speciale VIP lounge waar je kan eten en drinken (voor, tijdens en na het gala). Speciale parking met gardarobe voor de jas. Dit voor een schappelijkere prijs dan je nu per tafel betaald.

Surrender
26-03-2010, 00:39
hahhaha, f#ck yeah what een topic. hahahaha....lol

Ik denk dat de beste oplossing zou zijn om ook canabis te gaan verkopen tijdens gala's, dan bijft het geest in balans! hahahaha< Dan blijven Yin & Yang in balans. hahahaahaha....lol

OOOh shit............ahahha... Fijne weekend allemaal!!!!!

CannieY
26-03-2010, 02:35
Beetje minder snuiven zou ook wel helpen denk ik.

coke ontnuchtert (als je te veel hebt gezopen) dus in dat opzicht zit je er goed neffe ;)

Solar
26-03-2010, 11:50
coke ontnuchtert (als je te veel hebt gezopen) dus in dat opzicht zit je er goed neffe ;)

Ik heb me laten vertellen dat je er behoorlijk opgefokt van raakt anders.

OXY
26-03-2010, 13:15
Dus bv. een VIP seat met daarbij een speciale VIP lounge waar je kan eten en drinken (voor, tijdens en na het gala). Speciale parking met gardarobe voor de jas. Dit voor een schappelijkere prijs dan je nu per tafel betaald.

Ja goed idee. volgens mij heb je ook alleen in NL vip-tafels, ik zie het bij boksen (USA) of de UFC ook nooit en daar zitten de echte vips geloof ik ;-)

trainer Bv S'burg
26-03-2010, 13:33
hahhaha, f#ck yeah what een topic. hahahaha....lol

Ik denk dat de beste oplossing zou zijn om ook canabis te gaan verkopen tijdens gala's, dan bijft het geest in balans! hahahaha< Dan blijven Yin & Yang in balans. hahahaahaha....lol

OOOh shit............ahahha... Fijne weekend allemaal!!!!!

Als de vechters het dan maar niet gebruiken, hebben Bami en ik een slechte ervaring mee, die tegenstander van Alister op het vip-tafel glory gala in amsterdam had zekers zitten spliffen :lol:

Octavius
26-03-2010, 14:11
Ja goed idee. volgens mij heb je ook alleen in NL vip-tafels, ik zie het bij boksen (USA) of de UFC ook nooit en daar zitten de echte vips geloof ik ;-)

Je komt het wel tegen in andere landen maar in Nederland is het wel een gewoonte geworden.

phranq
26-03-2010, 14:33
Geef gewoon iedereen een plak spacecake, peace all around! :thup:

Surrender
26-03-2010, 14:43
Als de vechters het dan maar niet gebruiken, hebben Bami en ik een slechte ervaring mee, die tegenstander van Alister op het vip-tafel glory gala in amsterdam had zekers zitten spliffen :lol:


Wuahahauauahaha:thup:

Surrender
26-03-2010, 14:43
Geef gewoon iedereen een plak spacecake, peace all around! :thup:

x2, hahahaha

marcelt
27-03-2010, 20:17
In een Amsterdam Arena zou je het nooit kunnen verbieden .. 70% van die gasten gaan om bier te zuipen en knokken te zien .. als je aan zo een bezoeker vraagt wie Ryan Simson is dan vragen ze aan je of dat een biermerk is.

Is dat lekker bier dan Ryan Simson ?