PDA

View Full Version : CIOS cursus kickboksleraar!



Justinian
28-03-2010, 11:28
Bij het CIOS in Heerenveen kun je sinds 2008 Kickboksleraar B worden. In oktober 2010 start men met de opleiding tot Kickboksleraar A, ondermeer gericht op het begeleiden van wedstrijdvechters. Deze opleiding wordt in samenwerking met de NOVER bond georganiseerd. Na het behalen van het examen ontvangt de cursist een bondsdiploma van de NOVER en een CIOS certificaat uit de handen van niemand minder dan Jan van Looijen (grondlegger Muay Thai Nederland) en Johan Vos (trainde Lucia Rijker, Ernesto Hoost, Ivan Hippolyte).

Cursisten krijgen ondermeer les van Peter Aerts, André Mannaart, Wim Scharrenberg, Hanieh Kamran, Martin van Emmen en Stefan Berkenpas. Wanneer je geďnteresseerd bent in deze cursus kun je je aanmelden bij het CIOS. Op de website van het CIOS (http://www.ciosheerenveen.nl/kickboksen) is meer informatie te vinden. Aanmelden kan overigens bij Hanieh Kamran 0513-703394, e-mail: [email protected]

maartenjackie
28-03-2010, 11:48
Ik heb ook cios gedaan helaas hadden ze in Haarlem dit keuze vak niet

Kemal
28-03-2010, 12:57
mooi werk! steeds meer erkenning voor de sport!

micha
28-03-2010, 13:02
top!

oosterbuur
28-03-2010, 13:17
Dat is echt kwaliteit !

Octavius
28-03-2010, 15:07
Zeker een goede stap. Jammer dat ik het idd geen CIOS vak was toen ik CIOS Goes deed.


Maar wat is het verschil met SKMO?

BB
29-03-2010, 00:30
Zeker een goede stap. Jammer dat ik het idd geen CIOS vak was toen ik CIOS Goes deed.


Maar wat is het verschil met SKMO?

Wat dacht je van de opleidingsduur, kosten en waarde van het certificaat (CIOS). Ik denk dat je beide niet kunt vergelijken. Als ik een opleiding zou willen volgen, zou ik voor een gerenommeerd opleidingsinstituut kiezen als het CIOS boven SKMO. Denk dat een certificaat van het CIOS hoog staat aangeschreven in de sportwereld.

Stallion
29-03-2010, 01:09
Wat dacht je van de opleidingsduur, kosten en waarde van het certificaat (CIOS). Ik denk dat je beide niet kunt vergelijken. Als ik een opleiding zou willen volgen, zou ik voor een gerenommeerd opleidingsinstituut kiezen als het CIOS boven SKMO. Denk dat een certificaat van het CIOS hoog staat aangeschreven in de sportwereld.

Je ziet vaak wel dat het ex-vechters zijn die de SKMO curcus doen. Dit zijn vaak personen die al een tijd kickboksen hebben beoefend en er technisch mss niets meer op vooruitgaan. Bij het het CIOS heb je volgens mij ook mensen die dan kickboxleraar worden zonder enige ervaring in vechtsport, daarom zal de opleidingsduur langer zijn.

blackadder
31-03-2010, 07:59
Bij het het CIOS heb je volgens mij ook mensen die dan kickboxleraar worden zonder enige ervaring in vechtsport, daarom zal de opleidingsduur langer zijn.
En die moeten als onderdeel van de stage dan ook gaan lesgeven aan de gevorderden en wedstrijdvechters.

family-sports
31-03-2010, 12:09
Cios in Arnhem, duurt de cursus 1 jaar, mijn dochter gaar deze in het 2e leerjaar volgen,
"volgend schooljaar", dit is een onderdeel van haar opleiding, wat de duur is voor mensen
van buiten af ???????????

erikhein
31-03-2010, 19:16
Beste vechtsporters,

Hierbij een korte reactie op dit thema vanuit de SKMO.
Laat ik beginnen te zeggen dat het geweldig is dat nu ook CIOS Heerenveen een leergang Kickboksen aanbiedt! De motor achter dit verhaal - hanieh Kamran - is een geweldige sportvrouw met een meer dan degelijke achtergrond: de ALO Zwolle en het CIOS. Je kunt er dan ook zeker van zijn dat het didactisch-methodische deel van de opleiding top is. Vanuit de SKMO hebben we goed contact met Hanieh en wensen haar en haar team een toptijd toe!!

En dat is ook precies waar het om gaat: het is een leraaropleiding en net als bij alle andere leraaropleidingen bij sporbonden/cios/alo is het niet belangrijk hoe hard jij trapt maar hoe goed jij in staat bent anderen beter te maken. Didactiek en Methodiek dus. Plus een gedegen achtergrond in zaken als EHBO/Reanimatie en toegepaste trainingsleer.

Ook CIOS arnhem biedt het kickboksen aan evenals mijn oude stekkie het ROC van A;dam (nu olv erik van warmerdam en edwald overing). Ook deze instituten hebben een goede traditie op de terreinen van Didactiek en Methodiek e.t.c.

Voor wat betreft de verschillen: alle genoemde partijen werken volgens dezelfde kwalificatie structuur en zullen dus qua inhoud en doelstellingen (competenties) overeen komen. Natuurlijk heeft iedere club haar eigen sausje. Zo is de leeftijd van deelnemers aan de SKMO opleidingen vaak hoger en treffen we hier veel mensen aan die al jaren lesgeven en/of een eigen gym hebben i.t.t. het CIOS waar je veel jonge mensen hebt.

De SKMO is ooit geboren om los van bonden en belangen goed onderwijs in de ringsporten te promoten en zo langzamerhand zien we dat diverse andere partijen dit ook op-pikken. En daar zijn we bijzonder blij mee!!!

Laten we vooral blijven samenwerken en elkaar stimuleren en ons concentreren op wat onze overeenkomsten (in doelstellingen onder meer) zijn ipv onze 'verschillen'.
Osu

vr gr erik hein

Justinian
31-03-2010, 20:53
Zo is het Erik Hein, het een sluit het ander niet uit! Volgens mij zijn jullie (SKMO en CIOS) goed bezig met de ontwikkeling en professionalisering van de sport. Kan me voor het overige ook goed vinden in jouw post.

marcelt
31-03-2010, 21:51
Erik heeft gelijk !

family-sports
01-04-2010, 11:43
X2, een teken dat men de goede kant in wil qua opleidingen.
goed zo.

CIOS KickboksleraarA
20-04-2010, 11:16
Goed om te constateren dat er ook andere opleiders ( SKMO, Cios Arnhem, ROC van Amsterdam) zijn. Zijn er nog meer partijen die opleidingen verzorgen? Het lijkt mij een goede zaak om daar waar mogelijk samen te werken met anderen om de deskundigheid binnen de wereld van het kickboksen nog verder te vergroten. Ook binnen het CIOS te Heerenveen gaat er volgend cursusjaar weer een groep van 25 cursisten starten met de opleiding kickboksleraar B. Voor wat betreft de A opleiding, die we samen met de bond hebben vormgegeven, starten we in oktober met maximaal 15 cursisten. Uniek aan deze opleiding is dat je naast een CIOS certificaat ook een bondsdiploma krijgt.

Hans Bervoets
CIOS Heerenveen

Jetli
20-04-2010, 13:39
Cios sittard moet dit gaan aanbieden!

Bobson
20-04-2010, 15:27
Mooi. En in ieder geval beter dan niets. We geven met ons allen wel hoog op over het nederlandse niveau, maar vergeet niet dat dit vooral te danken is aan slechts een handjevol trainers. Het overgrote deel rommelt maar wat in de ruimte, veelal vooral ter vergroting van het eigen ego. En elke leerling sporter die zich serieus inzet verdient beter dan dat, dus op zijn allerminst een stukje deskundigheid dat meer omvat dan het voordoen van een paar technieken. Al is het maar ter voorkoming van onnodige blessures. Dus ik hoop dat het inhoudelijk biedt wat het belooft, dan is het een zeer welkome aanwinst.

Stefan Berkenpas
20-04-2010, 17:03
[quote=erikhein;897897]Beste vechtsporters,

Hierbij een korte reactie op dit thema vanuit de SKMO.
Laat ik beginnen te zeggen dat het geweldig is dat nu ook CIOS Heerenveen een leergang Kickboksen aanbiedt! De motor achter dit verhaal - hanieh Kamran - is een geweldige sportvrouw met een meer dan degelijke achtergrond: de ALO Zwolle en het CIOS. Je kunt er dan ook zeker van zijn dat het didactisch-methodische deel van de opleiding top is. Vanuit de SKMO hebben we goed contact met Hanieh en wensen haar en haar team een toptijd toe!!

En dat is ook precies waar het om gaat: het is een leraaropleiding en net als bij alle andere leraaropleidingen bij sporbonden/cios/alo is het niet belangrijk hoe hard jij trapt maar hoe goed jij in staat bent anderen beter te maken. Didactiek en Methodiek dus. Plus een gedegen achtergrond in zaken als EHBO/Reanimatie en toegepaste trainingsleer.

Ook CIOS arnhem biedt het kickboksen aan evenals mijn oude stekkie het ROC van A;dam (nu olv erik van warmerdam en edwald overing). Ook deze instituten hebben een goede traditie op de terreinen van Didactiek en Methodiek e.t.c.

Voor wat betreft de verschillen: alle genoemde partijen werken volgens dezelfde kwalificatie structuur en zullen dus qua inhoud en doelstellingen (competenties) overeen komen. Natuurlijk heeft iedere club haar eigen sausje. Zo is de leeftijd van deelnemers aan de SKMO opleidingen vaak hoger en treffen we hier veel mensen aan die al jaren lesgeven en/of een eigen gym hebben i.t.t. het CIOS waar je veel jonge mensen hebt.

De SKMO is ooit geboren om los van bonden en belangen goed onderwijs in de ringsporten te promoten en zo langzamerhand zien we dat diverse andere partijen dit ook op-pikken. En daar zijn we bijzonder blij mee!!!

Laten we vooral blijven samenwerken en elkaar stimuleren en ons concentreren op wat onze overeenkomsten (in doelstellingen onder meer) zijn ipv onze 'verschillen'.
Osu

vr gr erik hein[/quote

De juiste en professionele instelling om samen de sport naar een hoger niveau te brengen.


Mvg
Stefan Berkenpas

H/SEIGERS
25-05-2010, 17:18
TTT

remco pardoel
25-05-2010, 20:46
Tijd dat men zich ook gaat verdiepen in MMA
Nu is de kans om het goed te sturen en te structureren..

baraa_a
25-05-2010, 20:49
TTT

Sjaak
26-05-2010, 09:22
Laten we vooral blijven samenwerken en elkaar stimuleren en ons concentreren op wat onze overeenkomsten (in doelstellingen onder meer) zijn ipv onze 'verschillen'.
Osu

vr gr erik hein

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, succes Erik

Osu Sjaak

el bastardo
26-05-2010, 09:30
Dat hadden ze 15 jaar geleden moeten doen ;)

Dennuz
26-05-2010, 09:43
Dat hadden ze 15 jaar geleden moeten doen ;)


Beter laat dan nooit

gimgamgommetje
26-05-2010, 23:24
Tijd dat men zich ook gaat verdiepen in MMA
Nu is de kans om het goed te sturen en te structureren..

Dat initiatief zou toch vanuit de MMA wereld zelf moeten komen lijkt me. Ik wil je geen werk in je schoenen schuiven, maar je bent er wel de juiste persoon voor......;)